kabel od anteny CB a kurtyna

Data: 2017-11-09 18:33:04
Autor: sirapacz
kabel od anteny CB a kurtyna
W dniu 2017-11-09 o 18:27, xyz pisze:
Cześć,

czy sygnał wydostający się z kabla antenowego przy nadawaniu
może wyzwolić kurtynę?

Właśnie się zawahałem montując kabel od anteny w podsufitce i prowadząc
do 3 słupka, może do 2, i dalej po podłodze do konsoli centralnej.
Z tego co widać bez zdejmowania całej podsufitki i przez otwór do kratki
kurtyna i jej mechanizmy sięgają dość daleko za 3 słupek.
Pacjent to Mondeo mk4 kombi a wszczepiamy antenę a` la President Virginia.

PS
Wiem że antena to mistrzostwo ale ML-145 wystawiać za każdym razem to mi się odechciało, za stary na to jestem :).

W kablach od kurtyny nie zaindukuje się tak duże napięcie by odpalić ładunek. Ponadto kabel antenowy składa się z rdzenia i ekranu i z założenia nie powinien ci siać. Co innego antena ale tu też nie masz realnych szans na zaindukowanie takiego napięcia i tak daleko od anteny.

chce ci się robić CB? przecież to już taki archaizm jak newsy:)

Data: 2017-11-09 18:51:47
Autor: xyz
kabel od anteny CB a kurtyna
W dniu 09.11.2017 o 18:33, sirapacz pisze:
[...]

Antena na dachu więc jest ekranowanie, co do kabla to wiem że ekran
niweluje pole elektromagnetyczne ale raczej nie do zera.
Ale może i racja że nie indukuje się aż tyle aby odpalić.

chce ci się robić CB? przecież to już taki archaizm jak newsy:)

A widzisz ludzie dalej siedzą na newsach to i na CB będą.
Szczególnie przydatne jak się jedzie na kilka aut to warto mieć :).

PS
poza e-mailem jeszcze na polbox.com i IRC to newsy były trzecią usługą
dostępna przy prędkości bodajże ~4000bps jak się Internety w Polsce zaczynały
Ale to osobny temat rzeka :)

--
-- - xyz

Data: 2017-11-11 06:12:00
Autor: Iglo
kabel od anteny CB a kurtyna
W dniu czwartek, 9 listopada 2017 18:35:47 UTC+1 użytkownik sirapacz napisał:
W dniu 2017-11-09 o 18:27, xyz pisze:
chce ci się robić CB? przecież to już taki archaizm jak newsy:)

Ja dumałem, dumałem i nie mogłem sobie przypomnieć kiedy ostatni raz na poważnie udało mi się skorzystać z pomocy lub pomóc.
Dodam, że sprzedać nie łatwo, inni też dochodzą do takich wniosków, że archaizm..

kabel od anteny CB a kurtyna