kabel usb do dysku zewnetrznego

Data: 2013-09-27 19:38:25
Autor: micopl
kabel usb do dysku zewnetrznego
Podlaczam zewnetrzny dysk USB bezposrednio do komputera - dziala.
Podlaczam przez przedluzacz - nie dziala, tylko slychac klikanie.
Prawdopodobnie za malo pradu chociaz kabel krotki - 1,8m.
Pendrajwy działają.
Kabel przedluzajacy jest nowy kupiony w euro agd.
Moze ktos mi wskaze gdzie kupie taki kabel przedluzajacy na 100% dzialajacy i najlepiej do dysku na USB 3.0.

Data: 2013-09-27 21:08:41
Autor: RadoslawF
kabel usb do dysku zewnetrznego
Dnia 2013-09-27 19:38, U¿ytkownik micopl napisa³:
Podlaczam zewnetrzny dysk USB bezposrednio do komputera - dziala.
Podlaczam przez przedluzacz - nie dziala, tylko slychac klikanie.
Prawdopodobnie za malo pradu chociaz kabel krotki - 1,8m.
Pendrajwy dzia³aj±.
Kabel przedluzajacy jest nowy kupiony w euro agd.
Moze ktos mi wskaze gdzie kupie taki kabel przedluzajacy na 100% dzialajacy i najlepiej do dysku na USB 3.0.

Prawie dwa metry to nie jest krótki kabel.
Poszukaj takiego 0.5 - 0.4m lub dokup do dysku kabel z dwoma
ogonami, sprawdza³o siê przy USB2.

Pozdrawiam

Data: 2013-09-28 00:07:23
Autor: BQB
W dniu 2013-09-27 19:38, micopl pisze:
[...]

Musisz kupić taki przewód, który będzie miał jak najgrubsze żyły, ale sprawdź miernikiem, jakie napięcie masz na porcie przy podłączonym dysku, bo może się okazać, że komp ma ten port "słaby" - dysk ma minimalnie za dużo prądu na rozruch i choćbyś ze złota miał kabel, to i tak nic nie da. Jedyne wyjście, to użycie przewodu, który ma dodatkową wtyczkę, którą ciągnie dodatkowy prąd i wtedy starcza. W kompie masz port 2.0 czy 3.0?

Data: 2013-09-28 00:45:26
Autor: animka
[...]

To raczej nie moze być taki sobie zwykły przedłużacz. Idż do jakiegoś sklepu komputerowego z tym oryginalnym kablem i poproś, żeby Ci sprzedali taki specjalny, pasujący do tego oryginału.

--
animka

Data: 2013-09-28 08:56:55
Autor: RadoslawF
kabel usb do dysku zewnetrznego
Dnia 2013-09-28 00:45, U¿ytkownik animka napisa³:

To raczej nie moze byæ taki sobie zwyk³y przed³u¿acz. Id¿ do jakiego¶ sklepu komputerowego z tym oryginalnym kablem i popro¶, ¿eby Ci sprzedali taki specjalny, pasuj±cy do tego orygina³u.

Ten co ma pasuje do orygina³u. :-)
Jakby nie pasowa³ to by go zwróci³.

Pozdrawiam

Data: 2013-09-28 13:09:42
Autor: BartekK
[...]
Obecny przedłużacz to 2.0 czy 3.0?
Podłączasz do komputera do gniazda USB3.0 ?
Jeśli jedno i drugie to 3.0, i dysk też jest 3.0, to powinno działać
Jeśli którykolwiek z elementów jest 2.0 - to będzie problem z zasilaniem (jeden port w komputerze może być ledwo-ledwo wydajny by dysk uruchomić, przy spadku napięcia na przedłużaczu - już nie uruchomi), wtedy stosuje się kabelek "Y" (dwa porty w komputerze użyte do zasilania dysku), i musiałbyś użyć też dwóch przedłużaczy, dopiero przy samym dysku użyć Y.
Jeśli masz dysk 3.0, to są takie Yki: zgodne z 3.0 http://store.datalocker.com/usb-3-0-y-cable-for-datalocker-dl3.html
Są do kupienia w PL - choćby w hurtowni ABsa widziałem.

Data: 2013-09-28 13:39:56
Autor: micopl
W dniu 2013-09-28 13:09, BartekK pisze:
[...]

Przedluzacz jest USB 2.0.
Port w kompie jest USB 2.0.
Przy dysku jest krotka przejsciowka ze zwyklego USB na to wydluzone micro USB 3.0 (nie wiem jak to sie fachowo nazywa).
Chcialbym do przedluzacza podlaczac rowniez zwykle pendrajwy wiec ten kabelek z linka powyzej odpada.
A jakbym kupil do kompa kontroler USB 3.0 na pci to dzialaloby z tym zwyklym przedluzaczem?

Data: 2013-09-28 15:24:06
Autor: JoteR
"micopl" napisał:

Chcialbym do przedluzacza podlaczac rowniez zwykle pendrajwy
wiec ten kabelek z linka powyzej odpada.
A jakbym kupil do kompa kontroler USB 3.0 na pci to dzialaloby
z tym zwyklym przedluzaczem?

Kontroler USB 3.0 na PCI to średni pomysł (są w ogóle takie?), raczej na PCI-E.
Jednak takie kontrolery często wymagają doprowadzenia dodatkowego zasilania wewnętrznym moleksem, oprócz tego nie da się zabootować maszyny np. z pendrajwa podpiętego do portu na tej karcie. Chyba, że się mylę?

JoteR

Data: 2013-09-28 17:58:25
Autor: BQB
W dniu 2013-09-28 13:39, micopl pisze:

[...]

Nie, potrzebujesz dwóch zwykłych przedłużaczy i kabelka Y - z jednej strony podłączasz do tych przedłużaczy kabelek Y, a przedłużacze w 2 porty USB w kompie i kabelek Y do dysku.

Data: 2013-09-28 21:37:23
Autor: jg
kabel usb do dysku zewnetrznego
Dnia Fri, 27 Sep 2013 19:38:25 +0200, micopl napisa³(a):

Podlaczam zewnetrzny dysk USB bezposrednio do komputera - dziala.
[...]

mam tak samo z seagate na usb3 i postanowilem z tym zyc. prad jak prad,
moze raczej pojemnosc, tlumienie dlugiego kabla daje o sobie znac. im
grubszy kabel tym lepiej i filtry ferrytowe na obu koncach tez pomoga.

--
jg

Data: 2013-09-28 21:44:04
Autor: Radosław Sokół
W dniu 27.09.2013 19:38, micopl pisze:
Podlaczam przez przedluzacz - nie dziala, tylko slychac klikanie.
Prawdopodobnie za malo pradu chociaz kabel krotki - 1,8m.

DÅ‚ugi.

Pendrajwy działają.

Też nie wszystkie muszą.

Moze ktos mi wskaze gdzie kupie taki kabel przedluzajacy na 100% dzialajacy i najlepiej do dysku na USB 3.0.

Przede wszystkim kabel firmowy, gruby, krótszy (tak z metr
najwyżej). Mam dobre doświadczenia z przewodami Belkina.
Ale i tak dyski twarde na USB są dość kapryśne i niestety
niektórych "kieszeni" nie da się "przekonać" do tego, by
działały z przedłużaczami.

| RadosÅ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |

Data: 2013-09-30 09:15:55
Autor: Chris
kabel usb do dysku zewnetrznego
micopl nabazgrał(a):

Podlaczam zewnetrzny dysk USB bezposrednio do komputera - dziala.
Podlaczam przez przedluzacz - nie dziala, tylko slychac klikanie.
Prawdopodobnie za malo pradu chociaz kabel krotki - 1,8m.

To już dość długi kabelek jeśli chodzi o dyski, tu raczej powinien być kabel Y (co już jest opisane) albo aktywny przedłużacz ze wzmacniaczem sygnału. Można też poszukać kabla lepszej jakości ale to wróżenie z fusów czy ruszy.

kabel usb do dysku zewnetrznego