kabel zasilający USB na zasilanie SATA

Data: 2010-09-08 19:25:20
Autor: Piter
kabel zasilający USB na zasilanie SATA
Witam!

Szukam gotowego kabelka USB - zasilanie SATA. Chce zasilić dysk 2.5 SATA z portu USB.
Widział ktoś gdzieś?

Data: 2010-09-08 17:34:46
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <i68gu9$3f4$1@inews.gazeta.pl>, Piter napisał(a):

Szukam gotowego kabelka USB - zasilanie SATA. Chce zasilić dysk 2.5 SATA z portu USB.
Widział ktoś gdzieś?

Wątpię, żebyś znalazł. To pytanie pojawia się tu cyklicznie - jak zawsze
bez odpowiedzi, bo takich kabli w sprzedaży nie ma.

PS: to już szybciej byłoby poszukać w sklepach kieszeni USB do dysków,
która będzie miała w zestawie taki kabel i kupić całą kieszeń.

Jacek

Data: 2010-09-08 23:00:30
Autor: Piotr W.
[...]

Częściowo są takie kable, i tak:

Kabel USB+ przelotka do podłączenia dysków SATA i na IDE do klasycznych jak i 2.5"
Dodatkowo jest zasilacz do 3.5" dysków SATA i IDE jak i 2.5" SATA.
Bez zasilacza 2.5"  dysk IDE działa tylko z tą przelotką. Ale 3.5" jak i 2.5" SATA trzeba stosować
ten dodatkowy zasilacz wyposażony w różne końcówki.

pozdrowienia  Piotr W.

Data: 2010-09-08 19:35:11
Autor: Radosław Sokół
W dniu 08.09.2010 19:25, Piter pisze:
Szukam gotowego kabelka USB - zasilanie SATA. Chce zasilić dysk 2.5 SATA
z portu USB.
Widział ktoś gdzieś?

To nie będzie kabelek, tylko całkiem duże urządzenie (trzeba
stabilizować 12 V i 3.3 V z 5 V dostępnego na USB jako jedyne).
Poza tym USB dopuszcza tylko 2.5 W, a na SATA trzeba dużo wię-
cej, by być w zgodzie ze standardami.

Data: 2010-09-08 20:10:26
Autor: JoteR
"Radosław Sokół" napisał:

[...]

A poza tym:
"A dlaczego miałoby być *duże* zapotrzebowanie na złącza z
przodu? [...]
Tym bardziej dotyczy to złącz zasilania, potrzebnych tylko
w paru konkretnych przypadkach."

Tak sobie wówczas pomyślałem czytając Twój wywód, ile czasu potrzeba aż takie zapotrzebowanie pojawi się na grupie. Pomyliłem się o trzy tygodnie ;->

JoteR

Data: 2010-09-08 22:44:55
Autor: Radosław Sokół
W dniu 08.09.2010 20:10, JoteR pisze:
Tak sobie wówczas pomyślałem czytając Twój wywód, ile czasu potrzeba aż
takie zapotrzebowanie pojawi się na grupie. Pomyliłem się o trzy
tygodnie ;->

1) Może to akurat jeden z tych "paru konkretnych przypadków".

2) Nie pytałem się w tym przypadku o powód pojawienia się
    takiej potrzeby i może to błąd z mojej strony. Bo akurat
    dyski 2.5" SATA zasila się raczej kieszenią USB-SATA,
    albo kieszenią SATA z zewnętrznym zasilaczem. Podłączanie
    dysku "na żywca" za bardzo przypomina jakąś prowizorkę.

Data: 2010-09-08 23:35:38
Autor: Piter
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2010090817351100@grush.one.pl...
[...]

To się nie zrozumieliśmy. Ja chce podłączyć właśnie dysk 2.5 cala, który wymaga 5V.
A skoro zawsze lubisz wymyślać po co to i na co to już tłumaczę:
Zdarza się często konieczność przegrania sporej ilości danych z dysków wyciągniętych z laptopa. Transmisje puszczam po esata jednak problem jest z zasilaniem. Mam zasilacz sieciowy, który daje mi w postaci gniazda USB 5V 1A i to starcza. Tak naprawdę to mam taki kabel zrobiony prowizorycznie, jednak ze względów estetycznych chciałbym mieć cały gotowy, nie łatany.

Data: 2010-09-09 17:08:42
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-09-08 23:35, Piter wrote:
[...]

jest z zasilaniem. Mam zasilacz sieciowy, ktĂłry daje mi w postaci
gniazda USB 5V 1A i to starcza. Tak naprawdę to mam taki kabel zrobiony
prowizorycznie, jednak ze względów estetycznych chciałbym mieć cały
gotowy, nie łatany.

Jak napisałem wcześniej - zamiast prawić filozofie, proponuje skok w USB3.0

Przejściówka na SATA 2.5/3.5 nie wymaga dodatkowego zasilania. Wykorzysujesz praktycznie pełną przepustowość dysku... co ma raczej ogromne znaczenie przy większych dyskach.

Pozdr.
Rafał
http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-09 19:03:11
Autor: Piter

Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i6atal$e9o$2@news.onet.pl...

Jak napisałem wcześniej - zamiast prawić filozofie, proponuje skok w USB3.0

ale na USB 3.0 musze zakupić kontroler i przejściówkę, a ja chce tak jak mam, jedynie dokupić kabelek za kilka zł.

Przejściówka na SATA 2.5/3.5 nie wymaga dodatkowego zasilania. Wykorzysujesz praktycznie pełną przepustowość dysku... co ma raczej ogromne znaczenie przy większych dyskach.

więcej niż przez esata to raczej nie wyciągnie to USB 3.0 z dysku nawet 3.5 calowego.

Data: 2010-09-10 06:33:52
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-09-09 19:03, Piter wrote:

[...]

Podpowiadam Ci co jest - by default na kabelku zasilajacym SATA jest 12V /oczywiscie nie wszystkie urzadzenia z tego korzystaja/. Samego kabelka nie widzialem. Prąd z jednego portu USB nie zawsze starcza do dysku, jeżeli juz, to powinien być to kabelek z dwoma wtyczkami USB...

....i o to jest:

http://www.amazon.com/SATA-Power-Data-Cable-Drives/dp/B002PUMWJU/ref=sr_1_12?s=electronics&ie=UTF8&qid=1284092867&sr=1-12
(troszke rozbudowane, ale niewiele - znalezione w 5 min :>)

To o czym pisalem widoczne jest tu:

http://www.fen.pl/index.php?go=2&act=3&produkt=4b4356020df92&profil=5000&pid=1868&kid=1783&fenecom=c3fd22e2938d7d59bd13c959ce95a799&crc=d1392c34658e87df1acac55d0de0bd09

De facto urzadzenie na USB 3.0 zadziala Ci z USB 2.0, czy zasili - zalezy od portu USB... standardowy problem.

[...]

NIe chodzi o to że więcej, tylko że nie jakoś istotnie gorzej.

Po to by zasilic eSata powstal standard power over eSata, sa juz nawet przejsciowki do tego:

Z tego co widze to powinno byc cos takiego:

http://www.amazon.com/SATA-Drive-Power-ESATA-Combo/dp/B003S7HV4U/ref=sr_1_24?s=electronics&ie=UTF8&qid=1284092867&sr=1-24

R.

Zla wiadomosc jest taka, ze za  5 zl nic z tego nie kupisz.

pozdr.

Rafał
http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-10 09:46:18
Autor: Piter
On 2010-09-09 19:03, Piter wrote:

[...]

ale ja potrzebuje tylko 5V i wystarczy pojedynczy bo podłączam się do zasilacza, dokładnie potrzebuje coś takiego:

http://pfct.pl/foto.jpg

Zla wiadomosc jest taka, ze za  5 zl nic z tego nie kupisz.

ale to więcej nie powinno kosztować, ja wiem że jest USB 3.0 i inne rzeczy ale ja potrzebuje jeden pier***** kabelek, nie chce wydawać 200 zł na przejściówkę i kontroler.

Data: 2010-09-10 15:08:19
Autor: Rafał Łukawski
kabel zasilający USB na zasilanie SATA

ale to więcej nie powinno kosztować, ja wiem że jest USB 3.0 i inne
rzeczy ale ja potrzebuje jeden pier***** kabelek, nie chce wydawać 200
zł na przejściówkę i kontroler.

OK, niestety nie widziałem nic takiego w masowej produkcji.. z drugiej strony każdy lepszy elektryk pewno może Ci to zrobić na miejscu, aby za bardzo nie dłubać, może wykorzystac przejściówke MOLEX->Sata /grosze/, wyciagnie z niej 2 kabeli na 5V i podebnie do wtyczki USB.

To ostatnie chyba najprostsze, najszybsze i najtańsze.

pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-09-19 12:17:20
Autor: Radosław Sokół
W dniu 08.09.2010 23:35, Piter pisze:
To się nie zrozumieliśmy. Ja chce podłączyć właśnie dysk 2.5 cala, który
wymaga 5V.

No i?

Standard SATA jest jeden i wymaga dostarczania *trzech*
różnych napięć. Żaden producent nie podejmie się produkcji
kabelka, który będzie działał tylko z *niektórymi* dyskami
SATA, a więc z konieczności musi wbudować przetwornicę do-
starczającą wszystkie trzy.

Jak chcesz mieć coś prowizorycznego i niekompletnego, to
musisz to zrobić sam. Co zresztą już zrobiłeś.

[...]

Są kieszenie eSATA z własnymi, estetycznymi zasilaczami i
dokładnie tak się rozwiązuje w obecnych czasach Twój prob-
lem w sposób nie-prowizoryczny.

Data: 2010-09-09 14:40:19
Autor: kamil

"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message news:2010090817351100grush.one.pl...
[...]

Jakims cudem to "duze urzadzenie" miesci sie na kilkunastu mm2 plytki w kazdej przenosnej obudowie na dysk USB.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-09 16:46:18
Autor: Radosław Sokół
W dniu 09.09.2010 15:40, kamil pisze:
Jakims cudem to "duze urzadzenie" miesci sie na kilkunastu mm2 plytki w
kazdej przenosnej obudowie na dysk USB.

Duże w sensie stopnia skomplikowania w porównaniu z kablem,
a nie wymiarów fizycznych.

I raczej na więcej, niż kilkunastu mm^2, bo same gniazda
i wtyki zajmują dużo więcej. Kilkunastu cm^2, to już bym
zrozumiał

Data: 2010-09-09 17:17:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kabel zasilający USB na zasilanie SATA

"kamil" i6ao44$fk5$1@inews.gazeta.pl

: Jakims cudem to "duze urzadzenie" miesci sie na kilkunastu
: mm2 plytki w kazdej przenosnej obudowie na dysk USB.

Jest to cud zielony w cudownej klasyfikacji Kehla.

Te obudowy, o których piszesz, raczej nie mają przetwornic
z 5 V na 12 V -- notabene z jednego ampera nie wyciągniesz
chyba zasilacza do dysku potrzebującego tych napięć, czyli
dysku 3.5 calowego. Ty raczej piszesz o obudowach do małych
dysków, a te dyski chyba nie muszą mieć zasilania wysokim
(12 V) napięciem. :)

Ale ja na dyskach nie znam się -- na zasilaniu dysków. :)
Znam kilka dysków dosyć dobrze pod tym (energetyczno-napięciowym)
względem -- tych dysków, które mnie teraz interesują. :)

-=-

Obudowa, o której piszesz zawiera w sobie więcej niż kilkanaście
mm kwadratowych płytki drukowanej -- tak na oko to jest kilka
(około pięciu, może czterech) cm kwadratowych. I taka obudowa
zwykle daje zasilanie ciągnąc je z dwóch :) gniazdek USB do
przejściówki SATA<-- >USB2.0 oraz do samego dysku. :) Nie ma
(chyba) potrzeby podbijania napięcia i nie zachodzi tam cud
rozmnożenia energii... :) (bo raczej na zasilenie dysku
3.5 calowego trzeba by cudu energetycznego, albo zasilenia
z masy gniazdek USB)

Dyski 3.5 calowe mają chyba osobne zasilacze, choć już napędy
optyczne 12 centymetrowe można zasilać bezpośrednio z USB. :)

Data: 2010-09-09 17:06:42
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-09-08 19:25, Piter wrote:
Witam!

Szukam gotowego kabelka USB - zasilanie SATA. Chce zasilić dysk 2.5 SATA
z portu USB.
Widział ktoś gdzieś?

Nie szukałem, przede wszystkim dlatego, że wszechobecne USB2.0 nie jest w stanie wykorzystać przepustowiści dysku i daje mały prąd.

W Praktyce są adaptery na USB3.0 zasilające dyski 2.5" i 3.5" SATA - zainteresowany ?..

karty USB3.0 na PCIEx. to jakies 80-90 zł
Przejściówka USB 3.0 -> SaTA (z zasilaniem) podobnie j/w.

Przejściówki działają też na USB2.0, ale czesto może istnieć koniecznośc podłączenia dodatkowego zasilania (np z PS/2).. to już zależy od tego jak działa konkretne gniazdo USB2.0

Pozdrawiam

Rafał
http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-09 19:12:03
Autor: Piter
Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i6at6u$e9o$1@news.onet.pl...

Nie szukałem, przede wszystkim dlatego, że wszechobecne USB2.0 nie jest w stanie wykorzystać przepustowiści dysku i daje mały prąd.

ale ja nie chce puszczać transmisji po USB tylko chce zabrać z USB prąd.
Transmisje daje po esata.

W Praktyce są adaptery na USB3.0 zasilające dyski 2.5" i 3.5" SATA - zainteresowany ?..

nie

karty USB3.0 na PCIEx. to jakies 80-90 zł
Przejściówka USB 3.0 -> SaTA (z zasilaniem) podobnie j/w.

ale to dodatkowe koszty, po co mi to jak  nie będzie szybciej niĹź esata?

Data: 2010-09-10 08:01:23
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-09-09 19:12, Piter wrote:
[...]

Napisałem już wcześniej - *prąd na USB jest /zgodnie ze specyfikacja/ za mały nawet do 2.5"*, dlatego też ew. kabelki/przejściówki wymagają co najmniej 2 wtyczek USB:

http://www.amazon.com/SATA-Power-Data-Cable-Drives/dp/B002PUMWJU/ref=sr_1_12?s=electronics&ie=UTF8&qid=1284092867&sr=1-12 to teĹź nie za 2.99 /chyba, Ĺźe pojedziesz do Chin i kupisz 1000/

[...]

ale to dodatkowe koszty, po co mi to jak nie będzie szybciej niż esata?

USB jest bardziej elastyczne od eSATA, mozesz sobie bez problemu podpiac 2-3 dyski na biurku przy pomocy 1 kabelka

eSATA, które powstało w zasadzie dlatego, że samo USB2.0 było za wolne /wiele nie trzeba do eSATA, bo to de facto SATA z inną wtyczką (przeliczoną na wiele podłączeń).

Problem z eSATA - brak zasilania jest powszechnie znany, dlatego też powstała specyfikacje Power over eSATA. ale to też nie za 2.99 :>

pozdr.

Rafał
http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-10 09:48:54
Autor: Piter
Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i6chjl$55o$1@news.onet.pl...
On 2010-09-09 19:12, Piter wrote:
[...]

ale chcesz mi wcisną coś czego mi nie trzeba. Na raz podłączam jeden dysk SATA 2.5 i tyle.

Problem z eSATA - brak zasilania jest powszechnie znany, dlatego też powstała specyfikacje Power over eSATA. ale to też nie za 2.99 :>

tak wiem, ale ja chce tylko ten jeden *kabelek*, i pytałem czy ktoś widział coś takiego, o USB 3.0 to sobie w googlach znajde, a kabelek cięzko tam odnaleźć.

Data: 2010-09-10 15:01:46
Autor: Rafał Łukawski
kabel zasilający USB na zasilanie SATA
Przepraszam za odp u góry, ale Thunderbird nie radzi sobie z poprzednim formatem i zjada częśc tekstu.

Pytałeś o zasilanie SATA z USB, więc poprzednio podesłałem Ci link:

http://www.amazon.com/SATA-Power-Data-Cable-Drives/dp/B002PUMWJU/ref=sr_1_12?s=electronics&ie=UTF8&qid=1284092867&sr=1-12

W czym problem ? (kawałek z SATA DATA mozna uciać, jeżeli to tylko ma być konwerter zasilania ;) )

Dla producenta /nawet garażu chinczyka/ nie ma znaczenia, że TY raz podłączyłeś i TOBIE działa. dla przykładu w moim kompie gniazda USB na płycie poprawnie zasilają HDD na USB2.0, a te od frontu już nie.

Po co produkować milion sztuk czegoś co tylko czasami działa, a potrzebuje tego 0,0001% populacji. :)

pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-09-10 11:13:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kabel zasilający USB na zasilanie SATA

"Rafał Łukawski" i6chjl$55o$1@news.onet.pl

eSATA, które powstało w zasadzie dlatego, że samo USB2.0 było za
wolne /wiele nie trzeba do eSATA, bo to de facto SATA z inną
wtyczką (przeliczoną na wiele podłączeń).

USB też na wiele -- na 50, podczas gdy eSATA na 50 tysięcy. :)

   .'O`-'     ., ; o.' eneuel@eneuel.comyr.com '.O_'

Data: 2010-09-10 15:05:27
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-09-10 11:13, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

USB ma prąd, eSATA w standarcie nie ... i tyle, niech sobie każdy wybierze /co mu potrzebne by później nie płakać :)/

Odnośnie liczby podłaczeń, Twoje dane nie wydają się prawdziwe:

standard usb: "compared to 1500 for the standard USB and 5000 for the Mini-USB receptacle"

additionaly: "The newer Micro-USB receptacles are designed to allow up to 10,000 cycles of insertion and removal between the receptacle and plug"

Możesz podać źródło swojej informacji ?

pozdrawiam

Data: 2010-09-10 15:26:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kabel zasilający USB na zasilanie SATA

"Rafał Łukawski" i6daeq$crs$1@news.onet.pl

[...]

Miało być:

+ SATA też na wiele -- na 50, podczas gdy eSATA na 50 tysięcy. :)

[...]

Myślałem o SATA, nie o USB. Oczywiście USB musi wytrzymać ,,dużo''. :)

Miało być SATA kontra eSATA: