kabelkologia

Data: 2017-02-21 10:21:54
Autor: rs
kabelkologia
zakupiłem sobie taki "bajerancki/hipsterski" kabelek micro USB. kręcony, wtyczki pod kątem. chińszczyzna, ale co dziś nie jest. podłączam do power banku, coś tam czytam na telefonie, a tu okazuje się, że mimo, że baterie się ładują, to power z baterii ucieka. podłączam power bank inna chińszczyzną no i się ładuje bez problemu.
ok. ja wiem, ze są kabelki i kabelki, ale no dajcie państwo spokój, żeby aż tak? co musi być nie tak w takim kabelku, żeby aż tak ograniczał "moc" ładowania? <rs>

Data: 2017-02-21 16:46:41
Autor: Sebastian Biały
kabelkologia
On 2017-02-21 16:21, rs wrote:
co musi być nie tak w takim kabelku, żeby aż tak ograniczał
"moc" ładowania?

Za mało miedzi na powierzchnię przekroju. Albo dlatego że to nie jest miedź, albo dlatego że jest jej mało.

Dobry kabel cieżko kupić. W końcu znalazłem po kilku wtopach ale to nie oznacza że jest dobry, tylko że jest wystarczający. Nie jest to, co ciekawe, kabel firmowy tylko chińczyk i w dodatku wygląda kiepsko. Ale ważne że ma najniższą rezystancję na metr jaką widziałem w kablu micro usb.

Ciekawostką jest to że np. kable Samsunga kupowane w róznych miejscach, w tym podejrzanych, oraz wyjmowane z firmowych pudełek potrafią miec do 3x różnicy w rezystancji. I te dobre już były, nowe sa kiepskie.

Data: 2017-02-21 17:43:20
Autor: J.F.
kabelkologia
Użytkownik "Sebastian Biały"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o8hndf$u2s$1@node2.news.atman.pl...
[...]

No wiesz, inny prad potrzebuje flagowiec jak S7, S6 itp, a inny jakies mini dla dzieci, to i kabel moze byc inny.

Poza tym Samsung opanowal ladowarki o ujemnym oporze wewnetrznym , wiec kable moga byc ciensze :-)

J.

Data: 2017-02-22 21:40:04
Autor: Sebastian Biały
kabelkologia
On 2017-02-21 17:43, J.F. wrote:
No wiesz, inny prad potrzebuje flagowiec jak S7, S6 itp, a inny jakies
mini dla dzieci, to i kabel moze byc inny.

Widzę to odwrotnie: tanie zabawki mają gorsza przetwornicę która potrzebuje wyższego napięcia. Potrafią nie zaskoczyć przy 4.8V kiedy Samsung działa i ładuje przy 4.2. Ogólnie tanie zabawki powszechnie oszukują, twierdzą że się ładują a tymczasem to tylko komparator pokazujący że napięcie w gniazdku jest większe niż. Im tańsza zabawka tym bardziej wypasiony kabel potrzeba :/

Poza tym Samsung opanowal ladowarki o ujemnym oporze wewnetrznym , wiec
kable moga byc ciensze :-)

Wystarczy żeby sprzężenie zwrotne przetwornicy brać nie z wyjścia ładowarki ale z wtyczki bezpośrednio w gnieździe telefonu. Jeden cienki drut dodatkowo. To przerasta możliwości intelektualne projektantów.

Data: 2017-02-23 21:48:40
Autor: J.F.
kabelkologia
Dnia Wed, 22 Feb 2017 21:40:04 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
On 2017-02-21 17:43, J.F. wrote:
[...]

Przerasta, jesli ladowarka ma miec gniazdo USB i do tego kabelek z
dwiema wtyczkami, bo mie ma gdzie tych kabelkow od sprzezenia puscic.

J.

Data: 2017-02-23 22:26:56
Autor: Sebastian Biały
kabelkologia
On 2017-02-23 21:48, J.F. wrote:
[...]

Kiedy robili USB3.0 mogli puścić feedback, w końcu wtyczka ma więcej pinów. Nie zrobili tego. Swoją drogą problemy z prądem z USB były znane już podczas robienia 1.1 ale najzwyczajniej to olano. "Jakoś to będzie".

Przyznaje jednak że należy im podziekować, przygłupy które projektowały eSATA najpierw zapomniały w ogóle o zasilaniu a potem jak dorobili to się okazało że *niektóre* dyski potrzebują jeszcze 12V. Stan permamentnego zaskoczenia inzyniera rzeczywistością. Mogło więc być gorzej.

Dodatkowo producenci ładowarek do telefonów często dają ladowarkę *bez* gniazda USB tylko na stałe z kablem. Tam się da obecnie zrobić feedback. Ale gdzie tam by się ktoś przejmował, "3.9V powinno każdemu wystarczyć" (firmowa ładowarka ze zintegrowanym kablem do jakiegoś HTC @ 1A).

Data: 2017-02-24 09:48:29
Autor: J.F.
kabelkologia
Użytkownik "Sebastian Biały"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o8nk3d$nm9$1@node2.news.atman.pl...
On 2017-02-23 21:48, J.F. wrote:
[...]

Przewidzieli podniesienie napiecia, to rozwiazuje wszelkie problemy :-)

[...]

No wiesz, projektujesz pod jakies zalozenia.
Mial byc uniwersalne zlacze, ktore potrafi zasilic malo pradozerne peryferia, to tak zrobili.

Pretensje do Chinczykow, ze zazadali, aby z tego zrobic gniazdo ladowania telefonow :-)

J.

Data: 2017-02-24 16:13:42
Autor: Sebastian Biały
kabelkologia
On 2017-02-24 09:48, J.F. wrote:
[...]

Których i tak nie rozwiązuje bo ani karty USB3 ani telefony ani w zasadzie żaden sprzet ktory posiadam z USB3 nie obsługuje. Power Delivery to jest jakieś widmo majaczące w internetach, nie w realnym sprzęcie.

[...]

1: Ty, Steve, słuchaj, trzeba podpiąć dysk do kompa, ale od fronu, da się?
2: Jasne, pieprznie się kilka drutów do SATA na jakieś fancy gniazdo i załatwione
3: No to projektuj na wtorek a ja wymyślę jakieś fake konsorcjum które za tym stoi. Tylko żeby tanie było, kurna.

Mial byc uniwersalne zlacze, ktore potrafi zasilic malo pradozerne
peryferia, to tak zrobili.

Nie, mialo być gniazdo do podpinania dysków. Dyski maja określona prądożernośc i wymogi napięciowe. Fail.

eSATA znikneło z rynku zanim ktokowlwiek zaimplemenotwał 12V poza grafikiem od złącza z wiki. Żenada.

Data: 2017-02-24 16:19:49
Autor: J.F.
kabelkologia
On 2017-02-24 09:48, J.F. wrote:
[...]

No ale widzisz - juz masz zalozenia: dysk, od frontu, tanie.
W domysle dalsze zalozenia - maly, przenosny dysk, a nie kobyle wymagajaca 12 V :-)

No i Ad3 - nie musi byc az takie tanie, musimy na tym zarobic.
Wymysl cos, co sie da opatentowac i czego Chinczyki nie skopiuja w 2 dni :-)

Ja o USB pisalem.

J.

Data: 2017-02-24 16:31:42
Autor: Sebastian Biały
kabelkologia
On 2017-02-24 16:19, J.F. wrote:
[...]

Pierwotnie eSATA nie zawierało zasilania. Użyteczność zbliżona do 0. W wielu urzadzeniach do dzisiaj jest w tej pierwotnej wersjii, jak w moim dellu optiplexie czy jakimś laptopie z HP którego numerka zapomialem.

To przyklad ekstremalnie iditotycznej inżynierii. Kompletnie brak reflekcji nad tym do czego to może być. Z USB3 jest to samo. Łaskawie *nieco* poniesli specyfikację pradową i reszta dnia wolne. Dalej czekam aż bedzie możliwe podpięcie dysku 3.5 cala pod usb bez zasilacza. Nie doczekam się.

Data: 2017-02-24 16:44:04
Autor: J.F.
kabelkologia
Użytkownik "Sebastian Biały"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o8pjla$le9$1@node2.news.atman.pl...
On 2017-02-24 16:19, J.F. wrote:
[...]

Czemu nie ?
Nie ma zakazu, tylko musisz znalezc dysk, ktory sie 2.5W obejdzie.
No moze 3W, jak troche obejdziemy normy.

A kto wie, na co USB-C pozwoli.

Ale ... potem mamy USB w telefonie, USB-OTG ... czemu nie moge podlaczyc nawet 2.5" dysku do telefonu ? :-)

Na szczescie dyski sa juz passe, use micro-SD Luke :-)

J.

Data: 2017-02-24 16:45:43
Autor: Sebastian Biały
kabelkologia
On 2017-02-24 16:44, J.F. wrote:
Na szczescie dyski sa juz passe, use micro-SD Luke :-)

Nie widuje w koszu w Auchan SD 1TB. Dyski już widziałem.

Data: 2017-02-24 16:56:13
Autor: J.F.
kabelkologia
On 2017-02-24 16:44, J.F. wrote:
Na szczescie dyski sa juz passe, use micro-SD Luke :-)
Nie widuje w koszu w Auchan SD 1TB. Dyski już widziałem.

A po co ci 1 TB ?
Jak naprawde potrzebne, to kup sobie 4 karty po 256G :-)

J.

Data: 2017-02-24 20:16:57
Autor: Sebastian Biały
kabelkologia
On 2017-02-24 16:56, J.F. wrote:
Na szczescie dyski sa juz passe, use micro-SD Luke :-)
Nie widuje w koszu w Auchan SD 1TB. Dyski już widziałem.
A po co ci 1 TB ?

Przecietny dwuletni zbiór filmów, zdjęc z mojego aparatu, dokumentów, backupów itp. Podpina się to raz na kilka miesięcy, dorzuca, wypina i odkłada na półkę. Podobno do tego zaprojektowano eSata. Niestety przez debili.

Jak naprawde potrzebne, to kup sobie 4 karty po 256G :-)

Dalej droższe niż mechaniczne 1TB.

Data: 2017-02-24 09:44:58
Autor: J.F.
kabelkologia
Użytkownik "Sebastian Biały"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o8ksvj$2gi$1@node1.news.atman.pl...
On 2017-02-21 17:43, J.F. wrote:
[...]

Ja mam pewne watpliwosci, czy takowe przetwornice tam sa.
Ale mikroskopijne te gniazda, nie ma sie jak podlaczyc :-(

J.

Data: 2017-02-21 20:00:48
Autor: Budzik
kabelkologia
Użytkownik Sebastian Biały heby@poczta.onet.pl ...

[...]

Ostatnio trafiłem na jakis kabel od telefonu dodgee ktory dawał piekne ładowanie (nie pamietam dokładnie ile, ale na pewno ponad 1A)
Wymieniłem na jakis inny i tragedia - ledwo podtrzymywał baterie przy yanosiku czy navi.
Zmieniłem na cos grubszego i znow jest ok, ale nie mierzyłem ile.

reasumujac - tak jak Sebastian pisze - sa kable i kable - testuj. :) --
Pozdrawia... Budzik
"Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać
w pełni pozostałych pięciu." - William Somerset Maughan

Data: 2017-02-24 00:09:51
Autor: radekp@konto.pl
kabelkologia
Tue, 21 Feb 2017 16:46:41 +0100, w <o8hndf$u2s$1@node2.news.atman.pl>,
Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> napisał(-a):

[...]

Pochwal się linkiem do ali :)

Zakupiłem ostatnio na ali kabelek firmy Rock micro-USB 180cm. Wreszcie mam
dłuższy kabelek, który działa jak powinien. Koszt chyba z 10zł.

Data: 2017-02-24 16:03:37
Autor: Sebastian Biały
kabelkologia
On 2017-02-24 00:09, radekp@konto.pl wrote:
Pochwal się linkiem do ali :)

Dla ali nie mam (szukałem, ale znalazlem kilka identycznych i nie wiadomo jak z miedzą).

Kupiłem kilka tutaj w odstepie kilku tyg:

http://allegro.pl/aluminiowy-przewod-kabel-micro-usb-duzy-prad-i5673844659.html

Jest ok, każdy taki sam jakościowo i elektrycznie.

Data: 2017-02-25 00:50:01
Autor: radekp@konto.pl
kabelkologia
Fri, 24 Feb 2017 16:03:37 +0100, w <o8pi0l$jnm$1@node2.news.atman.pl>,

On 2017-02-24 00:09, radekp@konto.pl wrote:
> [...]

http://allegro.pl/aluminiowy-przewod-kabel-micro-usb-duzy-prad-i5673844659.html

Jest ok, każdy taki sam jakościowo i elektrycznie.

Wygląda identycznie jak mój Rock, ale bez logo.

Data: 2017-02-26 11:20:36
Autor: Marek
kabelkologia
On Sat, 25 Feb 2017 00:50:01 +0100, "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:
http://allegro.pl/aluminiowy-przewod-kabel-micro-usb-duzy-prad-i567384465
9.html

Absurd, miedź lepiej przewodzi niż aluminium.

--
Marek

Data: 2017-02-26 11:53:37
Autor: Sebastian Biały
kabelkologia
On 2017-02-26 11:20, Marek wrote:
Absurd, miedź lepiej przewodzi niż aluminium.

Aluminium tyczy się obudowy, ale gratuluje skojarzenia.

Data: 2017-02-26 16:35:18
Autor: RadoslawF
kabelkologia

Absurd, miedź lepiej przewodzi niż aluminium.

Aluminium tyczy się obudowy, ale gratuluje skojarzenia.

To dlaczego piszą:"GRUBY PRZEWÓD ALUMINIOWY Z OPLOTEM NYLONOWYM
microUSB na usb" ?
I masz na myśli obudowę kabla czy obudowę czegoś innego ?

Pozdrawiam

Data: 2017-02-26 17:22:38
Autor: Sebastian Biały
kabelkologia
On 2017-02-26 16:35, RadoslawF wrote:
Absurd, miedź lepiej przewodzi niż aluminium.
Aluminium tyczy się obudowy, ale gratuluje skojarzenia.
To dlaczego piszą:"GRUBY PRZEWÓD ALUMINIOWY Z OPLOTEM NYLONOWYM
microUSB na usb" ?

Bo mają zbliżony poziom ignorancji oraz IQ do większości sprzedawców w dziale gsm - a może raczej wyrównany z klientami.

I masz na myśli obudowę kabla czy obudowę czegoś innego ?

Mają na myśli obudowę. Rezystancja na metr dlugośc jest najniższa ze znanych mi kabli (w tym firmowych HTC, Samsung, Nokia). Konkurencyjny jest tylko kupiony 5 miesięcy temu w Netto plaski kabel w barwach maskujących (różowe ciapki) który wygrywa, ale nie można go kupić bo to towar z gatunku był i znikł.

Data: 2017-02-26 18:40:56
Autor: RadoslawF
kabelkologia

[...]

Jesteś pewny ?
Ja uważam że większy, bo nawet jeśli kłamią to skutecznie wyróżniają
się z masy pozostałych sprzedawców. A o to chodzi w marketingu.

I masz na myśli obudowę kabla czy obudowę czegoś innego ?

Mają na myśli obudowę. Rezystancja na metr dlugośc jest najniższa ze

Pytanie było obudowę czego masz na myśli ?
Bo kabel ma oplot nylonowy a nie aluminiowy.  :-)

[...]

W mieszkaniu masz instalacje elektryczną aluminiową a nie miedzianą.
Bo jest tańsza. Jest możliwe że ktoś przenosi te rozwiązania na
kabelki do telefonów i tabletów. Liczy się każdy cent.

Pozdrawiam

Data: 2017-02-26 18:59:19
Autor: Sebastian Biały
kabelkologia
On 2017-02-26 18:40, RadoslawF wrote:
[...]

Nie wiem, ale statystycznie kiedy kupuje w dziale gsm jestem oszukiwany najczęsciej. Ładowarka 3A ktora daje masks 0.5A. Kabel 2m który ma 1.5m. Bateria 2200mAh która ma 1200mAh. Powerbank o co najmniej zero za duży. 5 calowy ekran o rozmiarze 4 cali. No i oczywiscie tysiące sprawdzonych i działających telefonów ktore sie nie właczą bo wyłowiono je z kibla. Prawdę mówiąc nie spotkalem się z takim zagęszczeniem oszustów w innych działach. Z obserwacji OLXowych wychodzi że wiekszość sprzedawców i kupujących z tej okolicy zaczyna rozmowę od frazy "K*rwa, no, co k*rwa". Zaś zawodowi sprzedawcy allerowiczowi zaczynają od kłamstwa a potem jeszcze kilka innych.

Mają na myśli obudowę. Rezystancja na metr dlugośc jest najniższa ze
Pytanie było obudowę czego masz na myśli ?

Obudowę wtyczek. Jest aluminiowa.

Bo kabel ma oplot nylonowy a nie aluminiowy.  :-)

Tak, też potrafię czytać.

W mieszkaniu masz instalacje elektryczną aluminiową a nie miedzianą.

Nie wiem jak w Twoim mieszkaniu ,ale w moim kable nie są zaginane 10 razy dziennie i w dodatku są miedziane. Przy intensywnym używaniu tego kabla, gdyby miał żyły z alu, to by już padł. Od kilku zgięć łamią się kable ethernetowe z aluminium pokrytym miedzią. Ten się nie łamie. W sumie to nieistotne z czego są żyły. Mogą być z makaronu z dodatkiem grafenu. Ważne że jest lepszy elektrycznie niż inne.

Bo jest tańsza. Jest możliwe że ktoś przenosi te rozwiązania na
kabelki do telefonów i tabletów. Liczy się każdy cent.

Nie obchodzi to nikogo jesli spadek napięcia jest najniższy a wytrzymałość sensowna.

Data: 2017-02-27 01:34:35
Autor: RadoslawF
kabelkologia

[...]

Poleminował bym z tym.
Największe bagno na allegro to ogłoszenia motoryzacyjne.
W moim odczuci kolejne to używane procesory i płyty główne.
Dalej używane dyski.
A potem cała reszta.
W dziale GSM kupowałem folie na ekran i śmiałem się ostatnio
z nazewnictwa, większość twierdzi że sprzedaje hartowane szkło
i nie ważne że producent napisał na opakowaniu coś innego.

Mają na myśli obudowę. Rezystancja na metr dlugośc jest najniższa ze
Pytanie było obudowę czego masz na myśli ?

Obudowę wtyczek. Jest aluminiowa.

W opisie było że kabel a nie wtyczka.

[...]

Kable puszczone na stałe w ścianach nie są zaginane nawet 10 razy
na 10 lat. I o takich myślałem pisząc instalacja elektryczna.

Bo jest tańsza. Jest możliwe że ktoś przenosi te rozwiązania na
kabelki do telefonów i tabletów. Liczy się każdy cent.

Nie obchodzi to nikogo jesli spadek napięcia jest najniższy a
wytrzymałość sensowna.

Tak naskoczyłeś na sprzedawcę że chyba ciebie obeszło.
A przynajmniej tak to odczułem.

Pozdrawiam

Data: 2017-02-27 20:01:58
Autor: Sebastian Biały
kabelkologia
On 2017-02-27 01:34, RadoslawF wrote:
Obudowę wtyczek. Jest aluminiowa.
W opisie było że kabel a nie wtyczka.

Kabel można rozumieć jako całość. I większość tumanistów tak to rozumie. Podobnie jak "złoty zegarek" nie oznacza że w środku jest bateria ze złota.

Kable puszczone na stałe w ścianach nie są zaginane nawet 10 razy
na 10 lat. I o takich myślałem pisząc instalacja elektryczna.

Nie majone związku wobec tego z tematem tej dyskusji. Nawet chińczyk nie zrobiłby kabla z żyła aluminiową bo jak nie zje go korozja to po paru zgięciach padnie. Pomijam że musi tego alu wsadzić 2x więcej.

Nie obchodzi to nikogo jesli spadek napięcia jest najniższy a
wytrzymałość sensowna.
Tak naskoczyłeś na sprzedawcę że chyba ciebie obeszło.

Nie naskoczyłem na sprzedawcę. Zauważyłem że poziom opisu dostosowany jest do warunków środowiskowych w tym dziale.

A przynajmniej tak to odczułem.

Trudno. Gdybym chciał naskakiwać to połowa sprzedawców z GSM powinna być w doniesieniu do prokuratury, od fałszowania parametrow po sprzedawanie gadżetów zagrażających życiu (np. ładowarka z separacją 0.5mm albo baterii które potrafią pojść z dymem po mocniejszym naciśnięciu palcem).

Data: 2017-02-27 20:10:41
Autor: J.F.
kabelkologia
On 2017-02-27 01:34, RadoslawF wrote:
[...]

przekrojowo 2x wiecej, ale wazy 1.5x mniej, a kosztuje 3x mniej :-)

IMO - jakby tylko potrafili, to by wsadzili :-)

Pomysly typu "drut stalowy miedziowany" im przychodza do glowy - na szczescie chyba nie w USB.

[...]

Oni ich przeciez nie robia.
Co najwyzej niedokladnie sprawdzaja CE ... a Chinczyka nie wsadzisz.

J.

Data: 2017-02-27 20:15:48
Autor: Sebastian Biały
kabelkologia
On 2017-02-27 20:10, J.F. wrote:
[...]

Wiem. Tak samo jak na sąsiedniej grupie była dyskusja dlaczego mieszankę bardzo wybuchowych gazów nazywa się u nas "sprężonym powietrzem". To jest bardzo popularna wymówka.

Co najwyzej niedokladnie sprawdzaja CE ... a Chinczyka nie wsadzisz.

Całe szczęscie importer ma też obowiązki, gdyby tylko rząd ich ogolił z taką lubością jak goli wszystko inne...

Data: 2017-03-04 09:09:13
Autor: Marek
kabelkologia
On Mon, 27 Feb 2017 01:34:35 +0100, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
większość twierdzi że sprzedaje hartowane szkło

Z tym "hartowanym szkłem" to plaga jakaś. Przecież od c razu przy pierwszym dotyku widać że to plexiglas.

--
Marek

Data: 2017-02-27 10:44:16
Autor: J.F.
kabelkologia
On 2017-02-26 18:40, RadoslawF wrote:
[...]

Troche sie polepsza. Powerbanki maja 2Ah ... i pewnie tyle maja (pomijajac kwestie, ze to na ogniwie).
Bateryjki czesto rzeczywistej pojemnosci, a przynajmniej niewiele zawyzonej.
Kable raczej dobrze oznaczaja.
Z ladowarkami roznie bywa ... ale trzeba kabel uwzglednic :-)

5 calowy ekran o rozmiarze 4 cali.

Ale to po przekatej sie meirzy.

[...]

Akurat aluminium ma wieksza rezystywnosc.
Co jest do zniesienia w mieszkaniu czy linii energetycznej (bo mniej wazy), to trudno upchnac we wtyczke micro-usb.

J.

Data: 2017-02-27 19:55:54
Autor: Sebastian Biały
kabelkologia
On 2017-02-27 10:44, J.F. wrote:
Troche sie polepsza. Powerbanki maja 2Ah ... i pewnie tyle maja
(pomijajac kwestie, ze to na ogniwie).

Kupiłe niedawno "z koszta" powerbanka. W Auchan bodaj.

Ponieważ mam czym, to zmierzyłem pojemność. 2x mniejsza. Wydłubałem 18650 i sprawdziłem, pojemność 70% deklarowanej na obudowie baterii. Czyli chiński badziew. Dalej oszukują i co gorsza nie ma z tym jak walczyć bo panienki od reklamacji nie rozumieją ani słowa z wyjaśnienia dlaczego oddaje.

Bateryjki czesto rzeczywistej pojemnosci, a przynajmniej niewiele
zawyzonej.

Kupiłe kilka podrobionych ogniw BL-5C do GPSa co, skubany, nie chce sie popsuć i trzeba używać. Ponieważ działał na nich jakoś zastanawiająco krótko to rozebrałem taką baterię. W środku pół obudowy wypełnione papierem. Po mailu do sprzedawcy dowiedziałem się że to w nowej technologii, ta bateria. Papierowo-jonowa, zapewne.

Jeszcze nie trafiłem na baterię - zamiennik o pojemności zdeklarowanej, a często mierzę z czystej ciekawości. Obecnie spotykam takie co mają 50% napisu na obudowie. Na jednej z nowych baterii kolega znalazł podwójną nakleję, tylko ta pod spodem byla wyraźnie ze śladami od klapki. Rrefu-k*rwa-bished. Sprzedawca okazał się jednak uczciwy i w celu otarca łez podesłał inną rownież z podwójną naklejką i równie nie działającą. Potem miał z resztą duże pretensje że on dopłaca do interesu a mu negatywa wystawili.

Kable raczej dobrze oznaczaja.

A pewno. "Najlepszy kabel do ładowania". Podpinam a tam napięcie ląduje w okolicy 2V @ 1A. Pisze do sprzedawcy a sprzedawca na to że "kontrolują jakość oscyloskopami". No no.

Z ladowarkami roznie bywa ... ale trzeba kabel uwzglednic :-)

3A->0.5A to nie jest uwzględnianie. To jest oszustwo grubego kalibru. Zazwyczaj przygłupy reaguja bardzo nerwowo jesli podej dokładne pomiary ładowarki czy kabla. Jeden straszył prokuratorem, inny najpierw pisał elokwentnie ale po dwoch mailach nie wytrzymał i zbluzgał w typowy dla blokersa sposób. Itd itp.

Ah i zapomniałbym: "Przepraszamy, po prostu nie zdążylismy zmienić tego w opisie aukcji". Łomatko, słyszałem to milion razy. Nigdy potem nie zmieniali.

Rownie częste jest rownież "producent tak opisał produkt" dzieki czemu można kupić kamery 1080@60 z rodzielczością VGA.

5 calowy ekran o rozmiarze 4 cali.
Ale to po przekatej sie meirzy.

A czy ja mierze inaczej? Sprzedawcy muszą w opisie aukcji wklepać dodatkowe parametry po których allegro potem sortuje. W dziale GSM zazwyczaj mają dużo przypadkow "przypadkowego" złego wpisania. Albo pamięci 2x więcej, albo ekran większy, albo rozdzielczość 10K albo kamera 100MPx itd. Jeden uczciwie mi napisał że sprzedaje więcej chłamu dzieki temu.

Data: 2017-02-27 20:35:10
Autor: J.F.
kabelkologia
On 2017-02-27 10:44, J.F. wrote:
Troche sie polepsza. Powerbanki maja 2Ah ... i pewnie tyle maja
(pomijajac kwestie, ze to na ogniwie).

Kupiłe niedawno "z koszta" powerbanka. W Auchan bodaj.

Tez wlasnie kupilem w carrfurze ... o, nawet udalo sie rozebrac.

Ponieważ mam czym, to zmierzyłem pojemność. 2x mniejsza. Wydłubałem 18650 i sprawdziłem, pojemność 70% deklarowanej na obudowie baterii. Czyli chiński badziew.

W srodku 18650, jakiej pojemnosci to nie napisali/schowali, ale IMO 2Ah to nic dziwnego.

Moze zmierze ile ma naprawde ... mierzyles pojemnosc ogniwa, czy na wyjsciu 5V ?

Bo tu jest takie drobne naciaganie - kupuje czlowiek powerbank 5V 2Ah, to sie spodziewa, ze moze z tych 5V 2A przez godzine ciagnac.
No powiedzmy 0.5A przez 4h.

Tymczasem te 2Ah to pojemnosc ogniwa w srodku, o napieciu 4.2-3.3V ... w sumie, to nie takie drobne to naciaganie :-)

Dalej oszukują i co gorsza nie ma z tym jak walczyć bo panienki od reklamacji nie rozumieją ani słowa z wyjaśnienia dlaczego oddaje.

A co tam walczyc - nie ma deklarowanej pojemnosci, panienka powie, ze odesle do serwisu :-)

[...]

Papier to polimer :-)
To ja mam wiecej szczescia do baterii :-)

Jeszcze nie trafiłem na baterię - zamiennik o pojemności zdeklarowanej, a często mierzę z czystej ciekawości. Obecnie spotykam takie co mają 50% napisu na obudowie.

A jak sie ma do fabrycznych ?

Bo kiedys taka moda - fabryka dala np 800mAh, a Chinczyk bez kozery napisze 1000, 1200, 1500, 2000, 3000, 4000 ...
Teraz juz takiej przebitki na allegro nie widze - raczej nie napisza wiecej niz 1000.
Ile ma naprawde to inna sprawa.

[...]

Ale jest tez masa fabrycznie nowych.

Potem miał z resztą duże pretensje że on dopłaca do interesu a mu negatywa wystawili.

Ciekawostka dla mnie to karty pamieci/pendrive oszukane.
Ze tam Chinczyk oszukal to nie dziwne.
Ale ze Polak na Allegro to sprzedaje, sprzedaje, troche negatywow zbiera, ale pozytywow ma znacznie wiecej ... ludzie nie umieja sprawdzic, czy moze faktycznie 90% ma duza pojemnosc ? :-)

Kable raczej dobrze oznaczaja.
A pewno. "Najlepszy kabel do ładowania". Podpinam a tam napięcie ląduje w okolicy 2V @ 1A. Pisze do sprzedawcy a sprzedawca na to że "kontrolują jakość oscyloskopami". No no.

Ale mowa byla o dlugosci.

Kupujesz 1m i dostajesz 80cm ? Byle cos urwac ?

Z ladowarkami roznie bywa ... ale trzeba kabel uwzglednic :-)
3A->0.5A to nie jest uwzględnianie. To jest oszustwo grubego kalibru.

Ale co ogranicza - ladowarka, czy kabelek ?

Rownie częste jest rownież "producent tak opisał produkt" dzieki czemu można kupić kamery 1080@60 z rodzielczością VGA.

No wiesz, jak sprzedajesz setki artykulow fabrycznie zapakowanych, to w zasadzie nie wiesz.

[...]

Bywa.
Ale w tekscie tez zle opisany ?

J.

Data: 2017-02-27 21:07:05
Autor: Sebastian Biały
kabelkologia
On 2017-02-27 20:35, J.F. wrote:
[...]

Pojemnośc ogniwa, czasem przeliczaną na 5V przy zalożeniu 100% sprawności żeby choć tak uzasadnić. Zarowno ładowania jak i rozładowania. Mam skalibrowanego Imax B6 a czasami używam też własnej samoróbki która ładnie całkuje podczas rozładowania, ale pokazuja identycznie z rożnicą może 1% (i to bardziej z powodu określenia granicy odcięcia). Co ciekawe 18650 Philipsy i Sony które miałem (nowe i oryginalne) mają pojemnośc większą od zdeklarowanej.

Bo tu jest takie drobne naciaganie - kupuje czlowiek powerbank 5V 2Ah,
to sie spodziewa, ze moze z tych 5V 2A przez godzine ciagnac.
No powiedzmy 0.5A przez 4h.

Nie, ja wiem co mówie. Jestem w stanie pojąć że kombinatorki podają pojemnośc ogniw bo mają nizsze napięcie. Ale nawet ona się nie zgadza. Ba, nawet pomiar energii wciskanej do środka przez 5V sie nie zgadza. Nic się nie zgadza. Nie ma miejsca z któregą ta liczbe da się wyssać.

Tymczasem te 2Ah to pojemnosc ogniwa w srodku, o napieciu 4.2-3.3V ... w
sumie, to nie takie drobne to naciaganie :-)

To jest ogromne naciąganie, ale jak mówie to nie o to chodzi. Chodzi o to że *nawet* z tym naciąganiem nie masz parametrów ktore sa opisane na obudowie. I bywa że sprzedają to firmy ktore podobno "tworzą markę". Ja rozumiem jeszcze chińskie, niepodpisane badziewie z koszta w Netto.

[...]

Dlatego:
a) kupuje sie łatwo rozbieralnego powerbanka na 18650
b) rozbiera i wyrzuca ogniwa
c) wkłada ogniwa po 25zł/sztuka o maksymalnej pojemności, Philipsa np.

O dziwo przetwornice nawet w najtańszych nie są takie bardzo złe. A efekt jest taki że mam PB najlepszy jaki mozna przy tej masie.

Jeszcze nie trafiłem na baterię - zamiennik o pojemności
zdeklarowanej, a często mierzę z czystej ciekawości. Obecnie spotykam
takie co mają 50% napisu na obudowie.
A jak sie ma do fabrycznych ?

Zupełnie inaczej, fabryczne mają zaniżone pojemności. Powiedzmy że z baterii 2400mAh mozna wyjąc 2500mAh. Przy czym zaznaczam, że jest tutaj pułapka w postaci pytania "a czy przy stałym prądzie, mocy czy [tu wpisać cokolwiek]". Więc pomiar jest ogólnie trudny do oceny bo i nie sposób znaleźc dokumentacje do firmowych baterii.

[...]

Że niby jak? Na allegro roi się od baterii 9900mAh.

http://allegro.pl/listing?string=9900mAh&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-ele-1-3-0222

Ciekawe że nie dali jednak rady tych 100mAh dorzucić. Pech.

Sam mam kilka takich, kupionych na ali, do latarek i innych zabawek. Pojemności różne, od 400mAh do nawet ponad 1500mAh. Ale raczej niżej.

[...]

Do telefonu mającego 6 lat "fabrycznie nowa" może okazać się wyładowana do 0. Da się ją czasem obudzić, ale pojemności nie będzie a czasem pojawi się spore samorozładowanie.

[...]

"Tak opisał producent". Miałem w rekach co najmniej kilka takich kart i pendrive kupowanych przez znajomych. Zazwyczaj widać ze szlifują pojemność i robią nowy nadruk, ale te nowsze są znakomicie podrobione. Allegrowicze nie przyjmują zwrotów pod róznymi pretekstami, jeden wyjątkowo bezczelny miał adres do zwrotów w Izraelu. Konto mu zamkneli, ale idę o zakład że dalej sprzedaje.

[...]

Była tez mowa o ładowarkach.

Kupujesz 1m i dostajesz 80cm ? Byle cos urwac ?

A pytaj misiów co sprzedają rzeczy po 1zł. Jak z tego żyć i co trzeba robić żeby się opłacalo?

Z ladowarkami roznie bywa ... ale trzeba kabel uwzglednic :-)
3A->0.5A to nie jest uwzględnianie. To jest oszustwo grubego kalibru.
Ale co ogranicza - ladowarka, czy kabelek ?

Kupuje ladowarkę opisaną jako "Super mocna 3A". Podpinam obciązenie i powyżej 0.5A leci w dół, przy 0.6A spada na pysk. Otwieram do środka a tu scalak z nominalnym prądem 0.5A. Ba, ja jeszcze nie trafiłem, ale kolega trafił na taką z ... rezystorem. Samochodową. W stanie jałowym 12V. Podobno dedykowana do nawigacji.

[...]

Tak, wiem że nie wiem. Dziwnym trafem takiego własnie chłamu jest najwięcej w dziale GSM. "Sprzedaje żarówkę, nie mam jak sprawdzić" stało się obecnie motto super sprzedawców gsm.

[...]

W takście nie opisany. Najczesciej coś w rodzaju "sprzedam telefon, mało używany, lekkie obtarcie w narożniku". Właśnie o to chodzi. Nie każdy otworzy googla i poszuka specyfikacji.

Data: 2017-02-27 23:24:46
Autor: J.F.
kabelkologia
Dnia Mon, 27 Feb 2017 21:07:05 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
On 2017-02-27 20:35, J.F. wrote:
[...]

Oj tam roi - w RTV 8 sztuk, a w telefonach tylko 1.

I to taki
http://allegro.pl/bosma-5264-car-power-bank-booster-9900-mah-200a-i6686511092.html

To ponoc naprawde daje 200A, no przynajmniej 100

I naprawdde ma 9900mAh - tzn 4 ogniwa po ~2500, ale szeregowo.

Ciekawe że nie dali jednak rady tych 100mAh dorzucić. Pech.

http://allegro.pl/p275-akumulator-ogniwo-18650-3-7v-10800-mah-li-ion-i6685869426.html

W tekscie 10800, na zdjeciu 8800 - 20% gratis :-)

Moze i faktycznie zatrzesienie :-)
http://allegro.pl/ogniwo-akumulator-18650-3-7-v-12000-mah-li-ion-moc-i6518736258.html

Ale ja o czym innym
http://allegro.pl/akcesoria-gsm-baterie-akumulatory-352?string=bl-5c&bmatch=s0-ele-1-4-0222

ja tu nie widze takich 9900mAh. Najwieksze maja 1600.
Moze i tyle maja ? Andida
http://allegro.pl/bateria-bl-5c-nokia-asha-203-205-c2-03-1600mah-i6713211403.html

[...]

Moze, ale 6 lat ... to zamienniki powinny byc masowo produkowane :-)

[...]

Byli tacy, ale chyba sie skonczyli
http://allegro.pl/karty-pamieci-microsd-transflash-78078?a_enum%5B19060%5D%5B7%5D=7&order=p

Sprzedawcy maja tysiace komentarzy. I tylko 1% negatywow.

[...]

Ale ja o dlugosci.
Amperazu na kablu nie widzialem :-(

Kupujesz 1m i dostajesz 80cm ? Byle cos urwac ?
A pytaj misiów co sprzedają rzeczy po 1zł. Jak z tego żyć i co trzeba robić żeby się opłacalo?

A to mnie swoja droga interesuje, ale to troche nie na temat.
Nawet u nic kabel 1m ma imo 1m

[...]

Wszystko trzeba sprawdzac :-(

[...]

Akumulatorki, kamera - to jednak inne dzialy :-)

J.

Data: 2017-02-27 23:45:17
Autor: Adam
kabelkologia
On 2017-02-27 20:35, J.F. wrote:
[...]

Mam do Ciebie pytanie:
używasz jakiś program z Imaxem?

N kilku moich komputerach nie udało mi się uzyskać ani jednej pracującej instalacji. Albo dot-Nety nie pasują, albo program wykonał nieprawidłową operację - szczegółów już nie pamiętam. Próbowałem od XP do Win10.

Kiedyś udało mi się uruchomić na laptopie klienta z Win10.
To, co dziwne - zrobiłem kopię dysku, postawiłem na swoim laptopie z identyczną konfiguracją sprzętową i nie działa :(

Mam Imax B6AC+ v2.

[...]
(...)
[...]

Nie lepiej "prostokątne" LiPo? Przy okrągłych trochę miejsca się marnuje.

Czasem coś można znaleźć.
Przykład pierwszy z brzegu:

http://bto.pl/pdf/06753/UR16650ZTA.pdf

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-02-28 19:29:44
Autor: Sebastian Biały
kabelkologia
On 2017-02-27 23:45, Adam wrote:
Mam do Ciebie pytanie:
używasz jakiś program z Imaxem?

Obecnie nie. Mój imax ma uszkodzony port szeregowy w cpu. Kiedyś działał na WinXP ale nie używałem tego jakoś często. Potem był Wypadek.

Do logowania pradu/napięcia mam dokładny (w porównaniu z imax) multimetr przerobiony na bluetooth.

N kilku moich komputerach nie udało mi się uzyskać ani jednej pracującej
instalacji. Albo dot-Nety nie pasują, albo program wykonał nieprawidłową
operację - szczegółów już nie pamiętam. Próbowałem od XP do Win10.

No właśnie mi się udało tylko na Viście. Autora tego softu który odpaliłem miałem ochotę powiesić na drzewie. Straciłem 2 dni na omijanie GPFów. Mam nadzieje że go nigdzie nie zatudnią jako programistę.

Mam Imax B6AC+ v2.

Tego jest chyba z 10 wersji :D Ostatnie maja w środku procesory 8051 :D albo 6502 :) Dlatego warto zapolować na jak najstraszy model z jak najniższą mocą - istnieje szansa na trafienie z AVR który łatwo zaprogramować chealicharger.

W moim wymienione sa niektore rezystory na dokładniejsze i skalibrowany jest. Od roku trzyma parametry lepiej niż 1%.

[...]

Miejsce nie ma znaczenia, o wagę chodzi i prostotę wykonania. A płaskich ogniw milion typów i każde inne.

Data: 2017-02-28 23:58:25
Autor: Adam
kabelkologia
On 2017-02-27 23:45, Adam wrote:
Mam do Ciebie pytanie:
[...]

Mam stareńkiego już, ale nadal działającego Metexa M-3860D ze złączem RS232. Działa nawet na Win10 :)

[...]

Na Vistę mam alergię ;)
Ale spróbuję - mam sporo jeszcze niewykorzystanych licencji.

odpaliłem miałem ochotę powiesić na drzewie. Straciłem 2 dni na omijanie
GPFów. Mam nadzieje że go nigdzie nie zatudnią jako programistę.

Dekompilacja idzie. Jakiś Visual, chyba z rodziny C.

Mam Imax B6AC+ v2.

Tego jest chyba z 10 wersji :D Ostatnie maja w środku procesory 8051 :D
albo 6502 :) Dlatego warto zapolować na jak najstraszy model z jak

HGW co tam jest. Ale wyobklejany hologramami autentyczności, dodatkowo jakaś karta czy książeczka z indywidualnym kodem do sprawdzania autentyczności.

najniższą mocą - istnieje szansa na trafienie z AVR który łatwo
zaprogramować chealicharger.

Kupowałem go w 2015/10, tu:

https://sklep.skyrc.pl/pl/p/Oryginalna-ladowarka-SkyRC-iMAX-B6AC-V2/186

W moim wymienione sa niektore rezystory na dokładniejsze i skalibrowany
jest. Od roku trzyma parametry lepiej niż 1%.

On u mnie w zasadzie nie zarabia. Robi za tester i ładowarkę akumulatorów do kas czy drukarek fiskalnych oraz innego sprzętu, który się trafi.
Jeszcze muszę kupić wtyczkę i zrobić kable do balansera i mogę potestować stare akumulatory laptopowe, których mam kilka. Tylko jeszcze kupię malutką "palcową" szlifierkę, która będzie robić za przecinarkę obudów.

Do takich celów nie potrzebuję dużej dokładności.

[...]

Zgadza się. Cylindry w rozmiarze 18x65 są jednak najpopularniejsze.

Się mi przypomniało:
Z czasów fotografowania jeszcze Zenitem mam kieszonkową przetwornicę 220V na bodajże 3 lub 4 szt. R20 do lamp błyskowych. Działa :)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-03-01 17:19:36
Autor: Przyjazny
kabelkologia
On 2017-02-28 22:58, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:
Jeszcze muszę kupić wtyczkę i zrobić kable do balansera i mogę potestować stare akumulatory laptopowe, których mam kilka. Tylko jeszcze kupię malutką "palcową" szlifierkę, która będzie robić za przecinarkę obudów.

Piłka do metalu/brzeszczot FTW. Dremelkami wcale nie jest tak łatwo.

Data: 2017-03-02 00:31:28
Autor: Adam
kabelkologia
W dniu 2017-03-01 o 18:19, Przyjazny pisze:
On 2017-02-28 22:58, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Nie będę używał ściernicy, tylko piły tarczowej.
Po szkole średniej jestem mechanikiem obróbki skrawaniem. Tak więc troszkę wiem co i czym się kroi ;)

Na pierwszej baterii zobaczę jak jest, później będzie łatwiej. Może gorący nóż?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-03-02 18:06:34
Autor: Przyjazny
kabelkologia
On 2017-02-28 22:58, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

To się wtedy nazywa krajzega a nie szlifierka :P.

Po szkole średniej jestem mechanikiem obróbki skrawaniem. Tak więc troszkę wiem co i czym się kroi ;)

Ale potem to dzieci czytają i będą próbowały na ostrzałce do noża bo
"tak w Internetach pisali".

Na pierwszej baterii zobaczę jak jest, później będzie łatwiej. Może gorący nóż?

Niektóra da radę, ale zależy od producenta. Genersalnie idzie gorzej niż
piłowanie, a np. Dell jakiś odporny ten plastik daje.

Data: 2017-03-02 19:26:48
Autor: Sebastian Biały
kabelkologia
On 2017-02-28 23:58, Adam wrote:
kupię malutką "palcową" szlifierkę, która będzie robić za przecinarkę
obudów.

Zdecydowanie *wszystkie* obudowy baterii jakie miałem sa albo rozbieralne, albo rozbieralne po użyciu małego młotka tylko trzeba wyczuć gdzie puknąć żeby klej puscił (zazwyczaj w miejsce łaczenia, czasem w narożnik). Jesli nie przesadzisz obudowa po takiej operacji da się poskładać bezstratnie ale wymaga to wyczucia.

Data: 2017-03-03 23:08:26
Autor: Adam
kabelkologia
On 2017-02-28 23:58, Adam wrote:
[...]

Dzięki za info, popróbuję.

Mam baterie takich firm, jak IBM/Lenovo, Dell, Toshiba, może jeszcze inne.
Niektóre z jakichś dziwnych polimerów (albo i ABS), niektóre wyglądają na zgrzewane ultradźwiękowo.
Dodatkowo Delle mają jeszcze wbudowany tester akumulatora.

Jednej takiej mi szkoda: PC764. Siedzi u mnie w szufladzie już nie wiem jak długo i jeszcze świeci.
Ma 9 wyprowadzeń. Może są to na prosto wyprowadzenia do poszczególnych ogniw? Wtedy bym zapiął do balansera, nie trzeba by otwierać.

BTW - są gdzieś opisane piny różnych takich baterii?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-03-01 08:43:30
Autor: J.F.
kabelkologia
On 2017-02-27 10:44, J.F. wrote:
[...]

Przemierzylem. ogniwo ma 1.98 Ah przy ladowaniu i 1.2Ah na wyjsciu przetwornicy 5V.
To dobre, czy oszukane ?

Za cale 8.99 zl :-)

J.

Data: 2017-02-27 01:08:19
Autor: Marek
kabelkologia
On Sun, 26 Feb 2017 18:40:56 +0100, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
W mieszkaniu masz instalacje elektryczną aluminiową a nie miedzianą.

Chyba w latach 50 ub.w....

--
Marek

Data: 2017-02-27 22:04:09
Autor: radekp@konto.pl
kabelkologia
Sun, 26 Feb 2017 16:35:18 +0100, w <o8usjo$80t$1@node1.news.atman.pl>,
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(-a):

> Aluminium tyczy się obudowy, ale gratuluje skojarzenia.

To dlaczego piszą:"GRUBY PRZEWÓD ALUMINIOWY Z OPLOTEM NYLONOWYM
microUSB na usb" ?

Zapewne tak sobie przetłumaczył. Mój Rock ma opis:
"Nylon+PVC+aluminum alloy" :)

Data: 2017-02-21 17:49:56
Autor: J.F.
kabelkologia
Użytkownik "rs"  napisał w wiadomości grup
[...]

Nic nie musi - zyly z 7 drucikow 0.1mm (a ile bys chcial przy kontaktach 0.3mm w odstepie tez 0.3mm) i metr dlugosci.
I juz mamy 0.6 ohm, przy 1A zaczyna sie robic ciasno z napieciem, jesli powerbank ma 5.0V, a akumulator w telefonie 4.2 ..

J.

Data: 2017-02-22 10:07:03
Autor: Marek
kabelkologia
On Tue, 21 Feb 2017 17:49:56 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
I juz mamy 0.6 ohm, przy 1A zaczyna sie robic ciasno z napieciem, jesli powerbank ma 5.0V, a akumulator w telefonie 4.2 ..

Wtyczkowy też ma 5V, co ma do tego powerbank?

--
Marek

Data: 2017-02-22 12:07:56
Autor: J.F.
kabelkologia
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.169294778022952140@news.neostrada.pl...
[...]

A z wtyczkowgo na tym kabelku laduje sie, czy tez niezbyt ? :-)

J.

Data: 2017-02-25 09:05:52
Autor: Marek
kabelkologia
On Wed, 22 Feb 2017 12:07:56 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A z wtyczkowgo na tym kabelku laduje sie, czy tez niezbyt ? :-)

Oczywiście, więc?

--
Marek

Data: 2017-02-25 12:15:04
Autor: J.F.
kabelkologia
Dnia Sat, 25 Feb 2017 09:05:52 +0100, Marek napisał(a):
On Wed, 22 Feb 2017 12:07:56 +0100, "J.F."
A z wtyczkowgo na tym kabelku laduje sie, czy tez niezbyt ? :-)
Oczywiście, więc?

Tego akurat nie wiemy, czy sie tak laduje.
Zamiast gdybac dobrze byloby zmierzyc, ale pogdybac mozemy:

-w domu telefon tyle pradu nie bierze, bo inaczej uzywasz
-wtyczkowy ma nieco wieksze napiecie, tu sie kazde 0.1V liczy -wtyczkowy podnosi napiecie pod obciazeniem,
-wtyczkowy ma sygnalizacje i telefon sam z niego bierze wiecej.

J.

Data: 2017-02-22 23:57:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kabelkologia

"Marek" almarsoft.169294778022952140@news.neostrada.pl

jesli powerbank ma 5.0V, a akumulator w telefonie 4.2 ..

Wtyczkowy też ma 5V, co ma do tego powerbank?

Trzeba mierzyć pod obciążeniem -- najlepiej i napięcie, i prąd...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-22 23:52:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kabelkologia

"rs" 58ac5b44$0$65029$b1db1813$79461190@news.astraweb.com

zakupiłem sobie taki "bajerancki/hipsterski" kabelek micro USB. kręcony,

Pepco, płaski, prosty, chyba nylon, 4,99 pln -- dla mnie super!
(ale imo trochę za długi -- chyba 150 cm)
Kiedyś taki, ale w innym opakowaniu (lepszym, ładniejszym)
w Auchan kupiłem za około 12 pln lub około 10 pln.
Z tym z Auchan bywa problem -- chyba za długi...

Zastanawiałem się nad tym, co będzie, gdy nylon_owa (chyba
nylo_nowa) biel zamieni się w szarość, ale mimo zdecydowanie
złego traktowania, przewód ma śliczny, czarno-biały kolorek...

Bywa tak, że trzeba trochę pomerdać przy mikrokońcówce -- tak
jakby była tam urwana żyłka, ale to zmyłka. W istocie jest
trudny styk gniazdo-wtyczka...

Ten z Pepco jest jakby/chyba lepszy pod tym względem...

   http://www.pepco.pl/

[koń_cówka to żeński rodzaj czy męski?...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

kabelkologia