kabelkologia mocy

Data: 2013-03-09 16:55:53
Autor: Mr. Misio
kabelkologia mocy
witajcie :)

PEwnie bedzie "wymien zasilacz" ;)

plyta asus p8 z77 v lx

posiada oprocz power 24pin zlaczke (gniazdo) na podpiecie 12v za pomoca kabelka z 8 pinami

zasilacz zas posiada jeden kabelek 4pin i jeden kabelek 6+2 pin, obydwa z czarno zoltymi kabelkami, czyli 12V

i teraz hyh? :)

(A)

4pinowy wchodzi w gniazdo na plycie w miejsce 4 pin, 4 zostaja wolne

[z][c]
[z][c]
[ ][ ]
[ ][ ]

(B)

6+2 pinowy wchodzi w to samo miejsce, ale tylko 6pin, te pozostale 2 nie. Te 2 luzne sa czarne (masa). Wtyczka oznaczaona EPCI czyli do kart grafiki.

[c][z]
[c][z]
[c][z]
[ ][ ]

No i co z tym fantem zrobic, zwlaszcza, ze w przypadku (A) i (B) kabelki czarne i zolte sa na odwrot?

Wymienic zasilacz na majÄ…cy 2 x 4pin kabelki?

Data: 2013-03-09 18:29:03
Autor: Andrzej Lawa
kabelkologia mocy
W dniu 09.03.2013 16:55, Mr. Misio pisze:

No i co z tym fantem zrobic, zwlaszcza, ze w przypadku (A) i (B) kabelki
czarne i zolte sa na odwrot?

A instrukcjê obs³ugi czyta³e¶?

Data: 2013-03-09 20:22:42
Autor: Leszek K.
kabelkologia mocy
Dnia Sat, 09 Mar 2013 16:55:53 +0100, Mr. Misio napisa³(a):

[...]

Wymienic zasilacz na maj±cy 2 x 4pin kabelki?

Wpi±æ 4 pinowe. Z pewno¶ci± jest napisane o tym w instrukcji.

Data: 2013-03-09 21:02:02
Autor: Mr. Misio
kabelkologia mocy
U¿ytkownik Leszek K. napisa³:

Wpi±æ 4 pinowe. Z pewno¶ci± jest napisane o tym w instrukcji.

Szukam i szukam instrukcji, ale chyba pogoogluje :) Wcielo gdzies papierowa...

Data: 2013-03-10 17:52:25
Autor: Michal
kabelkologia mocy
W dniu 2013-03-09 16:55, Mr. Misio pisze:

No i co z tym fantem zrobic, zwlaszcza, ze w przypadku (A) i (B) kabelki
czarne i zolte sa na odwrot?

Wpiąć na 4pin 12V. Jeszcze nie spotkałem mobo, która bez wysokiego OC nie działałaby na 4pin 12 mając EPS 8-pin. Te dodatkowe linie to raczej są a wszelki wypadek do bardzo wysokiego OC albo ekstremalnie prądożernych CPU.

Wymienic zasilacz na majÄ…cy 2 x 4pin kabelki?

Jak czujesz potrzebę pozbycia się gotówki to można. Na 99% będzie jednek spokojnie działać na 4-pin jeśli zasilacz jest w miarę przyzwoity (co to za model konkretnie). A PEGa zostawić w spokoju dla grafiki lub luzem i nie majstrować przy nim.

--
/MB

Data: 2013-03-10 22:41:06
Autor: Mr. Misio
kabelkologia mocy
Użytkownik Michal napisał:
W dniu 2013-03-09 16:55, Mr. Misio pisze:

No i co z tym fantem zrobic, zwlaszcza, ze w przypadku (A) i (B) kabelki
czarne i zolte sa na odwrot?

     Wpiąć na 4pin 12V. Jeszcze nie spotkaÅ‚em mobo, która bez wysokiego
OC nie działałaby na 4pin 12 mając EPS 8-pin. Te dodatkowe linie to
raczej sÄ… a wszelki wypadek do bardzo wysokiego OC albo ekstremalnie
prądożernych CPU.

Wymienic zasilacz na majÄ…cy 2 x 4pin kabelki?

     Jak czujesz potrzebÄ™ pozbycia siÄ™ gotówki to można. Na 99% bÄ™dzie
jednek spokojnie działać na 4-pin jeśli zasilacz jest w miarę przyzwoity
(co to za model konkretnie). A PEGa zostawić w spokoju dla grafiki lub
luzem i nie majstrować przy nim.

Wlasnie znalazlem instrukcje w calkiem innym miejscu niz byc powinna, i jest, zeby podpiac 4 kabelki. Wiec luz. Zajme sie tym pozniej, poki co wsiaklem w gre :) PCet nie zajac nie ucieknie, a i tak jeszcze nie kupilem windowsa... :)

Choc z drugiej strony - off topicznie - moze zainstaluje ubuntu i sprawdze ten steam for linux... Tylko mam tam Radeona wiec znow bedzie masakra z grafikÄ…...

Data: 2013-03-12 00:49:12
Autor: Michal
kabelkologia mocy
W dniu 2013-03-10 22:41, Mr. Misio pisze:

[...]

To na czym grasz w tÄ… nowÄ… LarÄ™ "TressFX, bitch" Croft?
I na jakim Radeonie skoro nie wymaga nawet podłączenia PEGa? SquarEnix spisał się jeśli chodzi o optymalizację przy takiej grafice, a nie myślałem że aż tak, bo nawet R7770 wymaga PEGa, więc masz pewnie jeszcze coś słabszego. Że to tytuł od SquareEnix poczekam aż za 3-4 miesiace będzie po 10$ (dopiero co za tyle kupiłem Hitmana Absolution, wcześniej, w zeszłym roku za 7,5$ nowego DeusExa i jeszcze go nie ruszyłem, a korzystając z okazji zaopatrzyłem się za całe 20 zł w biedronkowego TombRaider ultimate 9in1 - tyle tylko że przy tej okazji zauważyłem że Plextor z 2005 r. przestał mi czytać DVD i już tylko czyta/nagrywa CDRW - kupowanie na steamie pozwala zapomnieć o czytniku.

Choc z drugiej strony - off topicznie - moze zainstaluje ubuntu i
sprawdze ten steam for linux...

Ale to nie tak - nie pograsz na Steam4Linux w dowolną grę steamową (czyli np: w nowego TombRaidera), a tylko w te które mają port linuksowy (gry od Valve, indyki itp).

Tylko mam tam Radeona wiec znow bedzie masakra z grafikÄ…...

Przesadzasz - na zamkniętych Catalystach pod linuksem nie ma teraz większych problemów niż pod MS Windows, nawet na nowych Radeonach >=77x0 (pisane od zera sterowniki GCN).

BTW:
Z powodu wspomnianego wyciągnięcia kopyt przez wewnętrzny DVDRW - jak sprawują się te nowe zewnętrzne DVDRW MoDisc pod USB 2.0 od LG (do kupienia za raptem ~30 zł więcej niż wewnętrzny napęd, a obsłuży wszystkie komputery w domu i nie będzie tylko łapał kurzu - teraz
z napędu optycznego korzysta się od przypadku do przypadku)?

--
/MB

Data: 2013-03-12 00:53:26
Autor: Mr. Misio
kabelkologia mocy
Użytkownik Michal napisał:
[...]

Jeszcze na starym kompie, 2rdzeniowym amd, i z kartÄ… yyyyy R 6770?

[...]

ja ruszylem i zostawilem :)

[...]

Chyba bym byl szalony, zeby wydac 50 eur na gre co 119 pln kosztuje :) zwlaszcza, ze w pudelku byl kod do steama ;)

Choc z drugiej strony - off topicznie - moze zainstaluje ubuntu i
sprawdze ten steam for linux...

     Ale to nie tak - nie pograsz na Steam4Linux w dowolnÄ… grÄ™ steamowÄ…

wiem, dlatego pisze "sprawdze" ;)

(czyli np: w nowego TombRaidera), a tylko w te które mają port linuksowy
(gry od Valve, indyki itp).

Tylko mam tam Radeona wiec znow bedzie masakra z grafikÄ…...

     Przesadzasz - na zamkniÄ™tych Catalystach pod linuksem nie ma teraz
[...]

Nie mam pijecia, kupilem za 65 jakiegos samsunga czy cos, bez modiskow, malo co nagrywam...

kabelkologia mocy