kabura z magnesami a telefon z kompasem

Data: 2011-11-26 15:04:39
Autor: ToMasz
kabura z magnesami a telefon z kompasem
witam

Wiem ze kabury na pasek nie są modne, ale ja akurat taką mam i pasuje do niej telefon idealnie. Gdzieś na jakimś forum przeczytałem że magnesy mogą uszkodzić/źle wpływać na działanie kompasu i akcelerometru (to nie było forum onetu).

Jak się na to zapatrujecie? Rozumiem ze kompas w pobliżu magnesu to raczej północy nie wskaże. Ale czy przechowywanie telefonu w etui z magnesem ma negatywny wpływ na jego _późniejsze_ działanie?
A jak z akcelerometrem? tam jest jakaś żelazna kuleczka czy co?

ToMasz

Data: 2011-11-26 15:20:32
Autor: DoQ
W dniu 26-11-2011 15:04, ToMasz pisze:
[...]

U mnie b.długo kalibrował się po takim przytulaniu z silnym magnesem z kabury. Na domiar złego miałem slidera z hallotronem, który reagował na ten magnes i odblokowywał telefon. Ogólnie IMHO bardzo słaby pomysł z taką kaburą, a szkoda bo lata takich używałem.

--
Paweł

Data: 2011-11-26 15:37:41
Autor: J.F.
Dnia Sat, 26 Nov 2011 15:04:39 +0100, ToMasz napisał(a):
[...]

Nawet sporo odsuniety moze miec klopot.

Ale czy przechowywanie telefonu w etui z magnesem ma negatywny wpływ na jego _późniejsze_ działanie?

Magnetometry Philipsa z permalloyem sa wrazliwe na silne pola magnetyczne.
Ale co tam uzyto - ktoz moze wiedziec.
Tej czesci legendy bym nie wykluczal calkowicie.

A jak z akcelerometrem? tam jest jakaś żelazna kuleczka czy co?

Raczej krzemowa beleczka :-)

J.

Data: 2011-11-26 15:40:37
Autor: PH
W dniu 2011-11-26 15:04, ToMasz pisze:
[...]

Mogę sobie wyobrazić, że od magnesu w zapięciu namagnesuje się jakaś część telefonu (np. śrubka, jakaś blaszka, itp) i później będzie fałszować wskazania kompasu. Z drugiej strony jednak nie sądzę, żeby konstruktorzy telefonu umieścili taki czujnik w pobliżu jakiegoś elementu wykonanego z ferromagnetyka, bo wpływało by to na jego czułość/dokładność. Bez fizycznych testów konkretnego telefonu pewnie się nie obędzie. Na dzień dobry sprawdziłbym kawałkiem "żelastwa" (duży gwóźdź, jakaś śruba, itp) czy zbliżenie takowego do telefonu w jakimś miejscu wpływa na wskazania kompasu - będzie to lokalizacja czujnika. Jeśli nie będzie pokrywać się z zapięciem po włożeniu telefonu do kabury, to ja bym się nie przejmował. Dla pewności można sprawdzić działanie kompasu po jakimś czasie.

Jeżeli chodzi o akcelerometr, to współczesne (stosowane w telefonach) są wykonane w oparciu o elementy wykonane z krzemu (sprężyny, ciężarek, itp) więc nie ulegną namagnesowaniu.

Pozdrawiam,
Paweł

kabura z magnesami a telefon z kompasem