kacza demokracja

Data: 2010-04-21 08:30:00
Autor: boukun
kacza demokracja
http://interia360.pl/polska/artykul/wawel-porazka-polskiej-demokracji,33830

"narciasz" <narciasz@gmail.com> wrote in message
Czy decyzja o pochowku kaczenstwa na Wawelu byla demokratyczna, czy
byla decyzja narodu?
Czym jest demokracja i czy polska stosuje sie do niej nawet w obliczy
tragedii?
I czy Ustawa Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej moze rozwiazac ten spor?

Wedlug encyklopedia.pwn.pl
Demokracja to "forma ustroju politycznego panstwa, w ktorym uznaje sie
wole wiekszosci obywateli jako zrodlo wladzy i przyznaje sie im prawa
i wolnosci polityczne gwarantujace sprawowanie tej wladzy".

Uwazam, ze slowa "wola wiekszosci obywateli" jest istotna w
istniejacym sporze.

Przeszukujac Internet staralem sie znalezc informacje czy decyzja o
pochowku zostala zaakceptowana przez Sejm,
- a moze Senat. Czyli przez demokratycznie wybranych reprezentantów
polskich obywateli.
Otoz nie.
Informacja jaka mozna znalezc na Stronie Kancelarii Prezesa Rady
Ministrow jest nastepujaca:
"Podczas briefingu prasowego minister Pawel Gras powiedzial, ze rzad
otrzymal potwierdzona przez kard. Stanislawa Dziwisza informacje o
ustaleniach pomiedzy rodzina prezydenta Lecha Kaczynskiego, a kuria
krakowska o tym, ze miejscem pochowku pary prezydenckiej bedzie
Wawel".

Wazne jest by zaznaczyc, ze w wywiadzie dla RMF FM Andrzej Duda -
Podsekretarza Stanu w Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej,
powiedzial:
"To nie byl pomysl rodziny, to byla zgoda rodziny.
I chcialbym, zeby to bylo jasno i wyraznie zaakcentowane."

Czy mozna ufac rzadowi?
Uwazam ze tak. Jesli Rzecznik Prasowy Rzadu Pan Pawel Gras podaje, ze
decyzja zapadla pomiedzy kardynalem,
a rodzina zmarlego Prezydenta, to uwazam ze tak wlasnie bylo.

Zastanawia mnie, gdzie w tej decyzji mozna sie dopatrzec woli
wiekszosci obywateli.
Nie zadawal bym tego pytania gdyby nie protesty.

Zastanawiajacym jest czemu, demokracja zawodzi w tej sytuacji?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
http://interia360.pl/polska/artykul/wawel-porazka-polskiej-demokracji,33830

Czy decyzja o pochówku Prezydenta na Wawelu byla demokratyczna, czy byla
decyzja narodu? Czym jest demokracja i czy Polska stosuje sie do niej nawet
w obliczu tragedii? I czy Ustawa Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej moze
rozwiazac ten spór?
Wedlug encyklopedia.pwn.pl: Demokracja to "forma ustroju politycznego
panstwa, w którym uznaje sie wole wiekszosci obywateli jako zródlo wladzy i
przyznaje sie im prawa i wolnosci polityczne gwarantujace sprawowanie tej
wladzy".

Uwazam, ze slowa "wola wiekszosci obywateli" jest istotna w istniejacym
sporze.

Przeszukujac Internet staralem sie znalezc informacje czy decyzja o pochówku
zostala zaakceptowana przez Sejm, a moze Senat. Czyli przez demokratycznie
wybranych reprezentantów polskich obywateli. Otóz nie.

Informacja jaka mozna znalezc na Stronie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
jest nastepujaca: "Podczas briefingu prasowego minister Pawel Gras
powiedzial, ze rzad otrzymal potwierdzona przez kard. Stanislawa Dziwisza
informacje o ustaleniach pomiedzy rodzina prezydenta Lecha Kaczynskiego, a
kuria krakowska, o tym, ze miejscem pochówku pary prezydenckiej bedzie
Wawel".

Wazne jest by zaznaczyc, ze w wywiadzie dla RMF FM Andrzej Duda -
Podsekretarz Stanu w Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej,
powiedzial: "To nie byl pomysl rodziny, to byla zgoda rodziny. I chcialbym,
zeby to bylo jasno i wyraznie zaakcentowane".

Czy mozna ufac rzadowi? Uwazam, ze tak. Jesli Rzecznik Prasowy Rzadu Pawel
Gras podaje, ze decyzja zapadla pomiedzy kardynalem, a rodzina zmarlego
Prezydenta, to uwazam, ze tak wlasnie bylo.

Zastanawia mnie, gdzie w tej decyzji mozna sie dopatrzec woli wiekszosci.
Nie zadawal bym tego pytania gdyby nie protesty z wielu stron.

Strony krytykuja sie nawzajem. Jako dziennikarz, który pragnie spojrzec na
te sytuacje obiektywnie zastanawiam sie czemu demokracja zawodzi w tej
sytuacji.

Otóz okazuje sie, ze ludzie w panstwie demokratycznym maja mozliwosc
wplywania na decyzje rzadu. By to uczynic zgodnie z Ustawa Sejmu
Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 24 czerwca 1999 r.
O WYKONYWANIU INICJATYWY USTAWODAWCZEJ PRZEZ OBYWATELI (Dz.U. z 1999 r. Nr
62, poz. 688), wystarczy zebrac 100 tysiecy podpisów.

Art. 2.1. Grupa obywateli polskich, liczaca co najmniej 100 000 osób,
majacych prawo wybierania do Sejmu, moze wystapic z inicjatywa ustawodawcza
przez zlozenie podpisów pod projektem ustawy.

Art. 5.1. Czynnosci zwiazane z przygotowaniem projektu ustawy, jego
rozpowszechnianiem, kampania promocyjna, a takze organizacja zbierania
podpisów obywateli popierajacych projekt, wykonuje komitet inicjatywy
ustawodawczej, zwany dalej "komitetem". Komitet wystepuje pod nazwa
uzupelniona o tytul projektu ustawy.

5.2. Komitet moze utworzyc grupa co najmniej 15 obywateli polskich, którzy
maja prawo wybierania do Sejmu i zlozyli pisemne oswiadczenie o
przystapieniu do komitetu, ze wskazaniem imienia (imion) i nazwiska, adresu
zamieszkania oraz numeru ewidencyjnego PESEL.

Jesli ktokolwiek obawia sie, ze jakikolwiek sluzby (chociaz pomysl jest dla
mnie absurdalny poniewaz wieze, ze w panstwie demokratycznym jakim
jest/stara sie byc Polska, nie istnieje zagrozenie ze strony sluzb w takich
inicjatywach) mu zagroza, to:

Art. 19 mówi, ze: "Kto przemoca, grozba bezprawna lub podstepem przeszkadza
w wykonywaniu inicjatywy ustawodawczej przez obywateli albo przez naduzycie
stosunku zaleznosci wywiera wplyw na jej wykonywanie - podlega karze
pozbawienia wolnosci od 3 miesiecy do lat 5".

Przeszkoda w takiej inicjatywie jest termin. Poniewaz:

Art. 6.1. Po zebraniu, zgodnie z wymogami zawartymi w art. 9 ust. 2, 1000

Data: 2010-04-20 23:39:52
Autor: Hans Kloss
kacza demokracja
Oprócz tego uważam że boukuństwo powinno zostać zgnojone.
J-23

Data: 2010-04-21 09:23:45
Autor: boukun
kacza demokracja

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:87634827-4cf5-4f27-85cf-30cebe49b1car27g2000yqn.googlegroups.com...
Oprócz tego uważam że boukuństwo powinno zostać zgnojone.
J-23

Najpierw będziecie spadać z nieba jeden po drugim...

boukun

Data: 2010-04-21 08:36:45
Autor: abc
kacza demokracja
Katedra na Wawelu jest własnością Kościoła i to Kościół decyduje o tym jak
ma być.

Data: 2010-04-21 08:43:03
Autor: karwanjestkretynem
kacza demokracja

żytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał

Katedra na Wawelu jest własnością Kościoła i to Kościół decyduje o tym jak
ma być.

Własnością? To kościół ją sobie wybudował, czy może odkupił od Państwa?

Przemysław Warzywny
--
"Benedykt XVI, który w Wielki Piątek w 2005 r. jeszcze jako kardynał wyznał "przerażenie brudem Kościoła", zmaga się dziś z największym kryzysem swego pontyfikatu sprowokowanym próbami oczyszczenia Kościoła z grzechów pedofilii."

Data: 2010-04-21 08:59:22
Autor: abc
kacza demokracja
Własnością? To kościół ją sobie wybudował, czy może odkupił od Państwa?

Wybudował sobie.

Data: 2010-04-21 09:10:22
Autor: karwanjestkretynem
kacza demokracja

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał

Wybudował sobie.

Pierdolisz jak zwykle. Czytaj:

http://artelis.pl/artykuly/12319/kto-zbudowal-wawel

Przemysław Warzywny

Data: 2010-04-21 09:25:14
Autor: boukun
kacza demokracja

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4bce9d06$0$17082$65785112news.neostrada.pl...
Katedra na Wawelu jest własnością Kościoła i to Kościół decyduje o tym jak
ma być.

Jak się już kościół zlikwiduje w Polsce, zabytki powstałe z krwawicy ludu wrócą w ręce narodu polskiego...

boukun

Data: 2010-04-21 09:36:41
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
kacza demokracja

"boukun" <boukun@neostrada.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> ma być.

Jak się już kościół zlikwiduje w Polsce, zabytki powstałe z krwawicy ludu

czyzby

Data: 2010-04-21 09:49:17
Autor: boukun
kacza demokracja

Użytkownik "Wlodzimierz Zabotynski" <a_rem@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:af0b0$4bceab0b$54702a04$7956news.chello.at...

> [...]

> ma być.

Jak się już kościół zlikwiduje w Polsce, zabytki powstałe z krwawicy ludu

ano...

boukun

Data: 2010-04-21 09:23:06
Autor: boukun
kacza demokracja

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości news:hqm6h6$v4h$1speranza.aioe.org...

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:hqm65c$79f$1mx1.internetia.pl...

http://interia360.pl/polska/artykul/wawel-porazka-polskiej-demokracji,33830

Graś jest matołku "kaczym" ministrem? Dziwisz "kaczym" kardynałem?
Idź się odlać, tłuczku.

No, poujadaj i spierdalaj.

No proszę, pedalisko głupi Piotruś już się przymila I NA WIDOK MOJEGO FIUTA
PIERWSZY GŁOWĘ PODNOSI.

A potem psychol będzie głupa rżnął, że to ja się do niego przystawiam.

Brawo, brawo głupi Piotrusiu, spermy się nałykałeś i znów chcesz mi laskę
zrobić...

boukun

kacza demokracja