kadra kierownicza - pytanie- długie

Data: 2009-11-27 01:15:59
Autor: Agall
kadra kierownicza - pytanie- długie
Stan faktyczny jest następujący. W zakładzie pracy, w regulaminie organizacyjnym zapisano taką oto strukturę: I.Wydział na czele z naczelnikiem, II Referat na czele z kierownikiem, IIa Sekcja na czele z osobą wyznaczoną do kierowania, III Wieloosobowe stanowisko pracy z osoba odpowiedzialna.
Pytanie, czy owa osoba kierująca sekcją w myśl prawa może rościć pretensje do uznania za zaliczenie do kadry kierowniczej, chociażby najniższego szczebla, czy stanowisko, te uznawane jest za związane z podporządkowaniem służbowym pozostałych w tej komórce pracowników?

Data: 2009-11-27 01:20:57
Autor: games
Agall pisze:
[...]

W mysla jakiego prawa ?
   Prawa piesci ?

Data: 2009-11-27 01:45:02
Autor: Agall
kadra kierownicza - pytanie- długie

Użytkownik "games" <games@games.home.pl> napisał w wiadomości news:4b0f1b68news.home.net.pl...

W mysla jakiego prawa ?
  Prawa piesci ?

-Gdybym wiedziała, to bym tu nie pytała. Oczywiście obowiązującego prawa... Obojętnie: pracy, cywilnego, itd. Chodzi o zdefiniowanie, czy osoba wyznaczona (nie aktem mianowania, a zapisem w karcie praw i obowiązków pracownika) do kierowania taką wydzieloną z referatu komórką organizacyjną w zakładzie (sekcją) jest wolontariuszem, czy członkiem kadry.

Data: 2009-11-27 01:48:28
Autor: games
Agall pisze:
[...]

Co ty pierdolisz jakie karty praw i obowiazkow od kilku miesiecy mamy wolna amerykanke pracodawca moze cie zruchac w godzinach pracy i nim mu nie zrobisz.

Jebane zydki takie nam polskie zafundowaly.

Data: 2009-11-27 16:15:02
Autor: poreba
Dnia Fri, 27 Nov 2009 01:45:02 +0100, Agall napisał(a):

  Prawa piesci ?
-Gdybym wiedziała, to bym tu nie pytała.
Nie próbuj dalej ciągnąć tej konwersacji bo za element wyszalni robić zapewne nie zamierzasz?

Niestety akuratnie odpowiedzieć na Twoje pytanie nie potrafię. Może ktoś
pomoże, AFAIR coś w kp?
Jak rozumiem problem tkwi w jakimś dodatku 'za stanowisko kierownicze'.
Radzę poszukać w jakichś innych uregulowaniach wewnętrznych, może w
regulaminie pracy ,statucie itp. będzie definicja jak dana organizacja
rozumie 'stanowisko kierownicze'. W znanej mi, definicja wskazuje na
kierowanie i bezpośredni nadzór nad pracą innych, podległych pracowników. I
od tego uzależnia tzw. dodatek funkcyjny.

--
pozdro
poreba

Data: 2009-11-27 07:33:47
Autor: BK
On Nov 27, 4:15 pm, poreba <dmi...@polboks.pl> wrote:

> [...]

kierowanie i bezpośredni nadzór nad pracą innych, podległych pracowników. I
od tego uzależnia tzw. dodatek funkcyjny.

zapewne w gre wchodzi jakas pragmatyka sluzbowa lub ktoras z ustaw o
pracownikach/urzednikach "czegostam" bo zapewne nie chodzi o firme
prywatna tylko urzad lub sluzbe :)

jesli jest taka mozliwosc powiedz nam czy to sluzba cywilna, pracownik
samorzadu czy policjant... to moze pomoc ustalic czy kierownik sekcji
jest na "stanowisku kierowniczym" i np. nalezy mu sie jakis dodatek
lub np. nie nalezy mu sie cos... bo np. ma wowczas zadaniowy czas
pracy.

Data: 2009-11-27 17:57:32
Autor: Agall
[...]

Dokładnie chodzi o służbę celną i  interpretację zapisu  w wydanej w tym przedmiocie nowej ustawie. Nie chodzi o dodatek, a o stopień służbowy (wprowadzany obecnie na wzór policji i straży granicznej). Art. 223 ust. 3 pkt. 2 Ustawy o Służbie Celnej z dnia 27 sierpnia 2009 r. zawiera zapis, że jeżeli dotychczas zajmowane stanowisko związane było z podporządkowaniem służbowym funkcjonariuszy lub pracowników, to niejako z automatu określa się nowy stopień z korpusu młodszych oficerów. (vide http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2009,nr,168/poz,1323,ustawa-z-dnia-27-sierpnia-2009-r-o-sluzbie-celnej.html ) . Zdania tego, po naradzie nie podziela szefostwo Ministerstwa Finansów twierdząc, że kierowanie sekcją (jako komórką organizacyjną, wymienioną w statucie organizacji) nie wyczerpuje uprawnień do nadania stopnia oficerskiego.
Proszę więc o obiektywny pogląd prawny, czy jeśli kierowałam, prowadziłam taką sekcję, to w sytuacji odmowy przyznania stopnia z korpusu oficerskiego mam prawo zarzucić przełożonym naruszenie prawa i jaki sąd będzie właściwym do ewentualnego rozpoznania sporu.
Pozdrawiam. A

Data: 2009-11-28 17:33:45
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Fri, 27 Nov 2009 17:57:32 +0100, Agall napisał(a):

taką sekcję, to w sytuacji odmowy przyznania stopnia z korpusu oficerskiego mam prawo zarzucić przełożonym naruszenie prawa i jaki sąd będzie właściwym do ewentualnego rozpoznania sporu.

a wszystkie pozostałe warunki ustawowe do przyznania stopnia oficerskiego
są spełnione ?
Czy to pierwszy stopień oficerski ?

Zazwyczaj mianowanie na pierwszy stopień oficerski ma charakter uroczysty,
ale zdarzają się wyjątki.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_4.php

Data: 2009-11-28 23:25:28
Autor: Agall
kadra kierownicza - pytanie- długie
a wszystkie pozostałe warunki ustawowe do przyznania stopnia oficerskiego
są spełnione ?
TAK
* Istotą pozostaje to, iż mianowania dokonano bez jaichkolwiek propozycji. Poprostu według własnej interpretacji b.wysokich przełożonych, że kierowanie
komórką organizacyjną zwanej sekcją nie zasługuje na definiowanie kierownictwa...

-- link
http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2009,nr,168/poz,1323,ustawa-z-dnia-27-sierpnia-2009-r-o-sluzbie-celnej.html

Data: 2009-11-27 18:38:02
Autor: ąćęłńóśżź
kadra kierownicza - pytanie- długie
Ciekawe np. na jakie badania lekarskie była kierowana ta osoba.
JaC

-- -- -