kaj pochodzenia towaru tajemnicą handlową?

Data: 2012-04-20 12:51:39
Autor: prezes
kaj pochodzenia towaru tajemnicą handlową?
Nabyłem pewien towar na którym nie ma żadnego oznaczenia na temat kraju produkcji towaru, natomiast polski importer twierdzi jest to tajemnicą handlową a dokładniej: "Wszelkie inne informacje są objęte tajemnicą handlową."

Czy jest to zgodne z prawem?
Jakie prawo takie informacje reguluje?

Data: 2012-04-20 11:50:41
Autor: jureq
Dnia Fri, 20 Apr 2012 12:51:39 +0200, prezes napisał(a):

[...]

To może zależeć od rodzaju towaru.

Data: 2012-04-20 14:34:45
Autor: fikus

Użytkownik "prezes" <konopka@poczta34345pl> napisał w wiadomości news:4f913e5a$0$1313$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Coraz częściej widuje też informacje: Wyprodukowano w UE, to też przecież nic nie mówi, 27 państw do wyboru, szukaj wiatru w polu.

Data: 2012-04-20 15:05:32
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 20.04.2012 14:34, fikus pisze:

Coraz częściej widuje też informacje: Wyprodukowano w UE, to też
przecież nic nie mówi, 27 państw do wyboru, szukaj wiatru w polu.

A jakby było wyprodukowane w RFN to byś domagał się jeszcze informacji,
w którym landzie? ;)

Data: 2012-04-20 15:19:44
Autor: Ludek Vasta
On 20/04/2012 15:05, Andrzej Lawa wrote:
[...]

Jak by to coś zawierało susz jajeczny, to oczywiście warto sprawdzić, czy to pochodzi z Wielkopolski. Jeżeli to coś zawiera sól, to oczywiście warto sprawdzić, czy to pochodzi z Polski.

Ludek

Data: 2012-04-20 15:20:44
Autor: fikus

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4f915ed1$1news.home.net.pl...
[...]

Póki co UE nie jest supernacją i domagam się podania kraju, Portugalia to nie to samo co Rumunia.
W Twoim przykładzie podany byłby zapewne adres producenta i poznałbym land.
Ja mówię o produktach spożywczych np miodzie, więc jakbym się zatruł to cholera wie gdzie mam szukać pasieki w całej Unii, bo np metka na telewizorze made in Germany mi w niczym by nie przeszkadzała.

Data: 2012-04-20 15:38:42
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 20.04.2012 15:20, fikus pisze:

[...]

To może spytaj się producenta, hmm? Jego nazwa na opakowaniu powinna być
widoczna.

No chyba że kupujesz jakiś "noname", ale wtedy to wiesz...

Data: 2012-04-20 15:58:05
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-04-20 15:20, fikus pisze:
Póki co UE nie jest supernacją i domagam się podania kraju, Portugalia
to nie to samo co Rumunia.

Portugalia i Rumunia nie podpadają pod definicję państwa (brak suwerenności, brak pełnej zdolności wchodzenia w relacje międzynarodowe), a EU tak.

--
Liwiusz

Data: 2012-04-20 16:37:09
Autor: fikus

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jmrq18$mlb$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie będę dyskutował z oszołomskim korwinistą

Data: 2012-04-20 17:36:58
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-04-20 16:37, fikus pisze:

[...]

LOL :) Wygodny argument przy braku argumentów.

--
Liwiusz

Data: 2012-04-20 19:30:15
Autor: fikus

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jmrvql$6rj$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jak Ty nie widzisz różnicy między województwami a państwami, to niestety ja nie jestem w stanie Ci pomóc.
Zanim zażyję niebieską pigułkę, to zapytam jeszcze w ilu prowincjach można porozumieć się po polsku?

Data: 2012-04-20 20:02:45
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-04-20 19:30, fikus pisze:

[...]

Po czym wnosisz, że nie widzę różnicy?

Zanim zażyję niebieską pigułkę, to zapytam jeszcze w ilu prowincjach
można porozumieć się po polsku?

Jakie to ma znaczenie?

--
Liwiusz

Data: 2012-04-20 20:28:29
Autor: fikus
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jms8bv$qmj$1inews.gazeta.pl...
Zanim zażyję niebieską pigułkę, to zapytam jeszcze w ilu prowincjach
można porozumieć się po polsku?

Jakie to ma znaczenie?

Przed chwilą byłeś taki wygadany, a teraz odpowiadasz pytaniem na pytanie.
Dla mnie ma. Ta prowincja w której jestem teraz "ssie", więc chętnie przeniosę się do innej, ale zostałem wychowany i ukształtowany w tym języku,
a z innymi nie tak różowo, więc chętnie się dowiem gdzie się łatwo dogadam.

Data: 2012-04-20 22:18:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 20 Apr 2012, fikus wrote:

[...]

  To ja Ci podpowiem: "kraj" nie ma nic do "narodu" ani języka.
  W samej Europie mamy co najmniej dwa przykłady, czyli Niderlandy
(głównie Belgia, ale w Holandii chyba też maja dwa "uznawane urzędowe")
i Szwajcarię.
  Belgia i Szwajcaria - po 4 różne "strefy językowe".
  Poza Europa jest przykładów więcej, o Kanadzie można wspominieć dla
porzadku.

Dla mnie ma. Ta prowincja w której jestem teraz "ssie", więc chętnie przeniosę się do innej, ale zostałem wychowany i ukształtowany w tym języku,

  No to masz pech, i co na to kto ma poradzić? :>

a z innymi nie tak różowo, więc chętnie się dowiem gdzie się łatwo dogadam.

  To będac w niemieckojęzycznej (albo włoskiej) strefie, znajac np. tylko
francuski, to też możesz mieć kłopot.
  Zabronić Ci nikt nie zabroni, ale problemy z "dogadaniem" będziesz miał
podobnej kategorii co w przypadku który chcesz "wykazać".

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-21 11:58:24
Autor: fikus
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1204202209130.1216quad...
[...]

Zepsułeś, a taki był fajny-korwinowski.
Bywa że ma, vide: Polska, Węgry, Słowacja na poziomie ogólnokrajowym język polski, węgierski czy słowacki występują tylko w tych państwach,
niemiecki w Austrii w Niemczech to też nie jest wcale dokładnie to samo, tak więc kraj ma wpływ na język.
W Twojej Kanadzie "kebejczycy" to nawet muszą na znaku STOP pisać ARRET, bo stop jest dla nich za mało po francusku.

[...]

Raczej znają po dwa języki, tylko nie zawsze chcą używać tego drugiego.

Data: 2012-04-21 17:10:49
Autor: Gotfryd Smolik news
kaj pochodzenia towaru tajemnicą handlową?
On Sat, 21 Apr 2012, fikus wrote:

Zepsułeś,

  Przepraszam :]

Raczej znają po dwa języki, tylko nie zawsze chcą używać tego drugiego.

  Ale w obiegu była wersja "ale nie znam innego" (w domysle: "nie bo nie, TUP"), to usiłowałem przybliżyć ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-21 12:01:36
Autor: fikus
[...]

Po:
"Portugalia i Rumunia nie podpadają pod definicję państwa (brak
 suwerenności, brak pełnej zdolności wchodzenia w relacje międzynarodowe), a EU tak."

Poznęcam się jeszcze nad Tobą: dlaczego niektóre prowincje wojują w Iraku i Afganistanie, a inne nie?
Czemu Kosowo nie jest uznane przez wszystkie prowincje za niepodlegle, lecz tylko przez niektóre?
Dlaczego niektóre prowincje mają obowiązek wizowy do USA lub Kanady, a inne nie? Przecież nie mają suwerenności i pełnej zdolności wchodzenia w relacje międzynarodowe, to co jest grane??!

Data: 2012-04-21 17:56:45
Autor: Przemek Lipski

Użytkownik "fikus" <lkjhg@sdfg.com> napisał w wiadomości news:4f928584$0$26683$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Sam podałeś odpowiedź, bo nie mają pełnej  zdolności, czyli jakaś niepełną mają i widocznie wystarcza ona partnerom...

Data: 2012-04-21 04:52:51
Autor: goldi
On 20 Kwi, 15:58, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

Portugalia i Rumunia nie podpadają pod definicję państwa (brak
suwerenności, brak pełnej zdolności wchodzenia w relacje

To raczej UE nie podpada pod definicję państwa. Najprostszy argument -
państwa członkowskie mogą, w drodze zmiany umowy międzynarodowej, a
więc swoim aktem woli, odebrać Unii dowolną kompetencję albo w ogóle
zlikwidować UE. Trudno uznawać za twór suwerenny, taki podmiot (UE),
który może być zlikwidowany aktem woli innych podmiotów. Natomiast UE
nie może zlikwidować państwa członkowskiego.

Data: 2012-04-22 12:27:54
Autor: prezio
Użytkownik "goldi" napisał:
Trudno uznawać za twór suwerenny, taki podmiot (UE),
który może być zlikwidowany aktem woli innych podmiotów.
Natomiast UE nie może zlikwidować państwa członkowskiego.

Co do unii to jesteś w wielkim błędzie jak 99% społeczeństwa tejże unii!
W UE żadne państwo członkowskie nie pa praktycznie żadnego prawa decyzyjnego a prawo UE jest nadrzędne nad prawem wewnętrznym każdego państwa, wbrew medialnej propagandzie że jest odwrotnie!
Przykładem może być głosowanie Irlandii nad traktatem lisbońskim gdzie głosowano dotąd aż Irlandia zagłosowała na tak, czyli żadnej demokracji nie ma. Następnym faktem jest to że najwyżsi rangą komisarze UE nie są wybierani przez żadnego członka UE i żadne państwo członkowskie nie ma prawa i możliwości takich komisarzy odwołać a oni decydują o unii, europosłowie tak naprawdę nie mają żadnej mocy decyzyjnej, są wyłącznie marionetkami za kilka tysięcy euro miesięcznie.
No i celem UE jest właśnie likwidacja państw członkowskich i utworzenie jednego super państwa!

Data: 2012-04-22 17:07:29
Autor: Tomaszek
W dniu 2012-04-20 15:58, Liwiusz pisze:
Portugalia i Rumunia nie podpadają pod definicję państwa (brak
suwerenności, brak pełnej zdolności wchodzenia w relacje
międzynarodowe), a EU tak.

Rzeczpospolita Polska też podpada pod Twoją definicję.

Data: 2012-04-21 13:17:54
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "fikus" <lkjhg@sdfg.com> napisał w wiadomości news:4f9162c1$0$26684$65785112news.neostrada.pl...

[...]

W wypadku produktu spożywczego niepodanie nazwy producenta skutkuje tym, że wprowadzenie tego do obrotu stanowi przestępostwo. Stosowny przepis karny znajduje się w art. 97 Ustawy
z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Wynika to pośrednio z definicji środka spożywczego zafałszowanego zawartej w art. 3 pkt 3 ust. 45 tej ustawy (brak prawem przepisanych oznaczeń). Często ludzie o tym na targowiskach zapominają przy sprzedaży przykładowo własnych przetworów.

Data: 2012-04-20 15:19:46
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-04-20 14:34, fikus pisze:

Coraz częściej widuje też informacje: Wyprodukowano w UE, to też
przecież nic nie mówi, 27 państw do wyboru, szukaj wiatru w polu.

Prowincje UE nie są państwami od grudnia 2010r.

--
Liwiusz

Data: 2012-04-21 04:49:48
Autor: goldi
On 20 Kwi, 15:19, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

> przecież nic nie mówi, 27 państw do wyboru, szukaj wiatru w polu.

Prowincje UE nie są państwami od grudnia 2010r.

Nie istnieje coś takiego jak "prowincja UE".

Data: 2012-04-20 22:28:25
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 20 Apr 2012, prezes wrote:

[...]

  Piszę "z głowy czyli z niczego", ale w przypadku większosci regulacji
o które się otarłem, zawsze wymagania były stawiane "wprowadzajacemu
do obrotu".
  Tłumaczac na polski - w przypadku importera, i to takiego "prawdziwego
importera", znaczy spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (toto jest
szersze niz UE i obejmuje "wspólny VAT i cło"), to importer pełni
tę sama rolę, co "normalnie" producent.

  wKF: co Ci da informacja o "producencie", jesli "producent" opisany
na opakowaniu tak naprawdę bedzie miał 12% wkładu w towar, z czego
11,7% to czysto finansowa "wartosc marki", 0,2% opakowanie, zas pozostałe
0,1% sprowadza się do wetknięcia wtyczki A do gniazda B oraz zatrzasnięcie
obudowy?
  Ważniejsze może być pochodzenie surowców/półproduktów.
  A z tym to chyba różnie jest.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-21 08:02:39
Autor: jerzy.n
[...]

Na kodzie paskowym tego nie widać ? Jesli sprzedawca wstydzi sie kraju pochodzenia to wszystko wskazuje na podróbę...

kaj pochodzenia towaru tajemnicą handlową?