kali budowac elektrownia atomowa

Data: 2009-05-13 07:38:22
Autor: mirror
kali budowac elektrownia atomowa
http://finanse.wp.pl/kat,104122,title,Wielkopolska-bedzie-miala-dwie-atomowki,wid,11121490,wiadomosc.html

zamiast wybrac miejsca odludne to konin wymyslili ... ciekaw jestem
jak bedzie ze scenariuszem ewakuacji tak duzego miasta ... nie lepiej
te elektrownie wybudowac gdzie indziej ? taki sasiad to gwarantowane
spanie jak na bombie (atomowej) ....

Data: 2009-05-13 06:52:39
Autor: mrdevilyn
On 13 Maj, 07:38, "mirror" <li...@o2.pl> wrote:
http://finanse.wp.pl/kat,104122,title,Wielkopolska-bedzie-miala-dwie-...

zamiast wybrac miejsca odludne to konin wymyslili ...

Znowu pisze na temat na którym sie kompletnie nie znam ale.. czy stoi
coskolwiek na przeszkodzie aby istniejace już bloki energetyczne
zasilać z postawionej nieopodal nich elektrowni atomowej zamiast, jak
dotychczas, z pieców w których spala sie paliwa kopalne? Jeżeli nic to
pierwszą atomówke należy postawic w Bełchatowie a druga właśnie w
Koninie, zwyczajnie po to aby wykorzystać istniejąca już tam
infrastrukturę.
J-23

Data: 2009-05-13 14:00:53
Autor: White Power
mrdevilyn@gmail.com napisał(a):
> [...]

pierwszą atomówke należy postawic w Bełchatowie a druga właśnie w
Koninie, zwyczajnie po to aby wykorzystać istniejąca już tam

Da sie cos takiego zrobić tylko nie wiadomo jaki był by bilans zysków do strat. --

Data: 2009-05-13 07:35:22
Autor: mrdevilyn
kali budowac elektrownia atomowa
On 13 Maj, 16:00, "White Power " <linke-hofm...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:

Da sie cos takiego zrobić tylko nie wiadomo jaki był by bilans zysków do
strat.

Tak na chłopski rozum to w atomówce wytwarza się gorącą pare wodna
podobnie jak w piecach na wegiel brunatny i tej pary można używac do
napędzania bloków energetycznych dokładnie tak samo jak pary z pieców
węglowych. Niestety woda ogrzewana w elektrowniach jądrowych z czasem
zaczyna trochę "świecić" (=zawiera zwiększoną ilośc trytu) więc nie
wiem czy nadawalaby się do napędania tradycyjnych bloków bez
doddatkowych kombinacji z wtórno-wtórnymi obiegami. Ale jak się węgiel
w Koninie i w Bełchatowie skończy to chyba nie będzie innego
wyjścia...
J-23

Data: 2009-05-13 16:24:32
Autor: Vic
White Power wrote:
Da sie cos takiego zrobić tylko nie wiadomo jaki był by bilans zysków do strat.

Kolega mial na mysli straty czy naklady?

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-13 19:49:05
Autor: White Power
Vic <bjorgul@o2.pl> napisał(a):
White Power wrote:
> Da sie cos takiego zrobić tylko nie wiadomo jaki był by bilans zysków
do
> strat. Kolega mial na mysli straty czy naklady?

Chodziło mi o to czy przerobienie instalacji parotwórczej z węglówki nie będzie wiecej kosztowało niż zbudowanie nowej dla atomówki.

A jeżeli chodzi o straty to wiadomo że jednostka energii wytworzona w reaktorze jest tańsza od wytworzonej z kotła.

Data: 2009-05-13 08:25:51
Autor: Alex

Użytkownik "mirror" <lipif@o2.pl> napisał w wiadomości news:gudmbh$o33$1achot.icm.edu.pl...
[...]

Zwsze mozna bedzie wywolac skazenie Wielkopolski zalatwiajac zaglebie polskiej
zdrowej zywnosci.
Skazenia nie musi byc nawet, wystarczy medialna histeria.

Alex

Data: 2009-05-13 09:22:41
Autor: lookacz
kali budowac elektrownia atomowa
dlaczego nie mozemy zbudowac pod niemiecka granica? tam wegla nie ma, a
przemyslu duzo.

lubuskie, kujawy, pomorze - tam trzeba przesylac energie z oddalonych
elektrowni. czy nie lepiej zmniejszyc koszty tranzytu? poza tym w koninie jest duza koncentracja elektrownii weglowych, a
paliwa wystarczy na kilkadziesiat lat. moze sie wypowie jakis ekspert,
jaki jest sens koncentracji elektrownii w jednym miejscu?

i jeszcze jedno... zastanwialiscie sie jakie stanowisko zajma zielone
oszolomy?

Data: 2009-05-13 14:37:12
Autor: Vic
lookacz wrote:
lubuskie, kujawy, pomorze - tam trzeba przesylac energie z oddalonych
elektrowni. czy nie lepiej zmniejszyc koszty tranzytu?

Pomorze to jest idealna lokalizacja. Mowie to calkiem powaznie.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-13 13:36:04
Autor: White Power
mirror <lipif@o2.pl> napisał(a):
[...]

Za ile lat wyrośniesz z Czernobylskiej bajki straszącej ciemne masy?

Data: 2009-05-13 14:10:58
Autor: cirrus
[...]

A gdzie widzisz takie miejsce?

--