kali budowac elektrownia atomowa

Data: 2009-05-13 06:52:39
Autor: mrdevilyn
kali budowac elektrownia atomowa
On 13 Maj, 07:38, "mirror" <li...@o2.pl> wrote:
http://finanse.wp.pl/kat,104122,title,Wielkopolska-bedzie-miala-dwie-...

zamiast wybrac miejsca odludne to konin wymyslili ...

Znowu pisze na temat na którym sie kompletnie nie znam ale.. czy stoi
coskolwiek na przeszkodzie aby istniejace już bloki energetyczne
zasilać z postawionej nieopodal nich elektrowni atomowej zamiast, jak
dotychczas, z pieców w których spala sie paliwa kopalne? Jeżeli nic to
pierwszą atomówke należy postawic w Bełchatowie a druga właśnie w
Koninie, zwyczajnie po to aby wykorzystać istniejąca już tam
infrastrukturę.
J-23

Data: 2009-05-13 14:00:53
Autor: White Power
mrdevilyn@gmail.com napisał(a):
> [...]

pierwszą atomówke należy postawic w Bełchatowie a druga właśnie w
Koninie, zwyczajnie po to aby wykorzystać istniejąca już tam

Da sie cos takiego zrobić tylko nie wiadomo jaki był by bilans zysków do strat. --

Data: 2009-05-13 07:35:22
Autor: mrdevilyn
kali budowac elektrownia atomowa
On 13 Maj, 16:00, "White Power " <linke-hofm...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:

Da sie cos takiego zrobić tylko nie wiadomo jaki był by bilans zysków do
strat.

Tak na chłopski rozum to w atomówce wytwarza się gorącą pare wodna
podobnie jak w piecach na wegiel brunatny i tej pary można używac do
napędzania bloków energetycznych dokładnie tak samo jak pary z pieców
węglowych. Niestety woda ogrzewana w elektrowniach jądrowych z czasem
zaczyna trochę "świecić" (=zawiera zwiększoną ilośc trytu) więc nie
wiem czy nadawalaby się do napędania tradycyjnych bloków bez
doddatkowych kombinacji z wtórno-wtórnymi obiegami. Ale jak się węgiel
w Koninie i w Bełchatowie skończy to chyba nie będzie innego
wyjścia...
J-23

Data: 2009-05-13 16:24:32
Autor: Vic
White Power wrote:
Da sie cos takiego zrobić tylko nie wiadomo jaki był by bilans zysków do strat.

Kolega mial na mysli straty czy naklady?

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-13 19:49:05
Autor: White Power
Vic <bjorgul@o2.pl> napisał(a):
White Power wrote:
> Da sie cos takiego zrobić tylko nie wiadomo jaki był by bilans zysków
do
> strat. Kolega mial na mysli straty czy naklady?

Chodziło mi o to czy przerobienie instalacji parotwórczej z węglówki nie będzie wiecej kosztowało niż zbudowanie nowej dla atomówki.

A jeżeli chodzi o straty to wiadomo że jednostka energii wytworzona w reaktorze jest tańsza od wytworzonej z kotła.

--

kali budowac elektrownia atomowa