kamer na rowerze - jak zamontować?

Data: 2010-08-07 20:12:09
Autor: ToMasz
kamer na rowerze - jak zamontować?
Witam

Mam kamerkę wielkości bardzo duzego telefonu komórkowego (PDA) i
nagrywam -  jeżdżąc na rowerze. Zamontowałem ją na przykręcanym,
aluminiowym uchwycie na kierownicy, w plastikowym "pudełku". KAmera
trzyma sie stabilnie ale drży. Dodatkowo najgłośniejszym dzwiekiem jest
hamowanie, potem zmiana przełożeń, dzwiek bierznika, a na końcu rozmowy.
Dzisiaj zamontowałem kamere na uchwycie (lekko elestycznym) lusterka.
tragedia. ramie powieksza, wydłuża ruchy kierownicy, "swiat bardziej
lata" w obiektywie. najlepiej jest przy pokonywaniu krawężników. raz
widzę niebo, potem asfalt/chodnik.

Czy macie jakieś doświadczenia, propozycje? Mnie chodzi po głowie stelaż
z 2 lusterek, na nim rozpięta pajęczyma z gum wentylowych, a na nią jak
tarantula - kamera.

ToMasz

PS montowanie na ciało, ubranie, kask odpada. nawet nie tyle przez
cieżar i toporność, ale odpada i już

Data: 2010-08-07 20:18:49
Autor: solar
W dniu 2010-08-07 20:12, ToMasz pisze:

Czy macie jakieś doświadczenia, propozycje? Mnie chodzi po głowie stelaż
z 2 lusterek, na nim rozpięta pajęczyma z gum wentylowych, a na nią jak
tarantula - kamera.

To dopiero będzie latać...

"Gdyby trójkąty stworzyły sobie boga, ten miałby na pewno 3 boki."
                                              Monteskiusz

Data: 2010-08-07 20:18:51
Autor: wojek
kamer na rowerze - jak zamontować?
Kup lepszą kamerkę i zamontuj w miarę na sztywno do kierownicy (ja zrobiłem mocowanie do śrub wspornika z blachy z zasilacza ATX). Dobra kamerka nie bedzie miała drżącego i deformującego się obrazu tak jak komórki i spółka tylko będzie łapała klatki przesunięte w całości (przesunięcie pomniejszone trochę przez mechanizm stabilizacji coraz częściej obecny). Potem taki trzęsący się film wrzucasz do czegoś w stylu: http://public.hronopik.de/vid.stab/features.php?lang=en i voila :)

pozdr.
w.

Data: 2010-08-07 23:52:47
Autor: ToMasz
wojek pisze:
[...]

Requirements / Installation
You need a Linux with transcode >= 1.1.0 installed, that's it! The
newest version is in 1.1.6.

no to napewno sie ze 3 osoby zainteresowane znajdą :)

raz: obraz z kamery to ja mam dobry.
dwa: nie wsadzę na głowę i już. na nartach jakoś próbowałem, gdzieś
obiektyw z kieszeni wystawał, ale na rowerze - nie i koniec. organizm
odrzuca.

ToMasz

Data: 2010-08-08 00:40:09
Autor: wojek
ToMasz pisze:
  > Requirements / Installation
You need a Linux with transcode >= 1.1.0 installed, that's it! The
newest version is in 1.1.6.
no to napewno sie ze 3 osoby zainteresowane znajdą :)

Chodziło mi raczej o technikę niż sam program. Pod Uznany System Operacyjny też powinno być coś podobnego. A jak nie ma, to (od biedy) da się to transcode odpalić pod cygwinem lub colinuxem na windows.

raz: obraz z kamery to ja mam dobry.
Jak chcesz to wyślij mi na priv jakiś krótki filmik i mogę Ci odesłać po wyprostowaniu.

pozdr.
w.

Data: 2010-08-08 08:08:36
Autor: Gamariel
[...]

Alez oczywiscie ze jest:) Deshaker w postaci filtra dla VirtualDuba.
http://www.guthspot.se/video/deshaker.htm

Pozdrawiam
G.

Data: 2010-08-08 03:30:17
Autor: jakuboff
On 8/7/2010 2:12 PM, ToMasz wrote:
Czy macie jakieś doświadczenia, propozycje? Mnie chodzi po głowie stelaż
z 2 lusterek, na nim rozpięta pajęczyma z gum wentylowych, a na nią jak
tarantula - kamera.

Dobrze jest umieścić kamerę na główce ramy. Nie ma tego efektu ruszania kierownicą na prawo i lewo i zawsze jest w tym samym kierunku, w którym porusza się rower. Trzeba tylko upewnić się, że linki nie są w polu widzenia kamery. Ja używałem lipstick cam i zwykłej taśmy elektrycznej do zamocowania, a osobny mikrofon podpięty do tego samego recordera wystawał z plecaka do tyłu - nie łapał wtedy szumów powietrza.

Data: 2010-08-08 18:13:46
Autor: magura
On Aug 7, 8:12 pm, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

Czy macie jakieś doświadczenia, propozycje? Mnie chodzi po głowie stelaż
z 2 lusterek, na nim rozpięta pajęczyma z gum wentylowych, a na nią jak
tarantula - kamera.

Bardziej propozycja niż doświadczenie. Zobacz jak robią to Jeff i
Brittany http://vimeo.com/12513389 albo tutaj http://vimeo.com/13237916

Data: 2010-08-09 07:53:19
Autor: 666
kamer na rowerze - jak zamontować?
Pierwsze "między nogami" wyjatkowo nieestetyczne - no chyba ze u jakiejś długonogiej blondaski ;-)
Drugie tam gdzie niezamazane:  fajne, prawie jak z lotni ;-)

-- -- -

Zobacz jak robia to Jeff i Brittany

Data: 2010-08-09 10:04:41
Autor: Michal Brzozowski
[...]

Kupilem niewielki statyw i przytroczylem do ramy przed kierownica.
Kamera nie rusza sie przy ruchach kierownicy, a luzne mocowanie
(troki) amortyzuje troche wstrzasy. Dodatkowo kamere mozna obracac na
statywie i filmowac w roznych kierunkach. Mozna dostac uchwyt do
statywu, ktory utrzyma urzadzenia, ktore nie maja gwintu. No i
najwazniejsze: konwerter szerokokatny.

Data: 2010-08-10 08:19:54
Autor: Wojciech Waga aka wojek
kamer na rowerze - jak zamontować?
Można prosić o jakąś pokazówkę?

pozdr.
w.

Data: 2010-08-10 09:30:10
Autor: mt
Wojciech Waga aka wojek pisze:
Można prosić o jakąś pokazówkę?

Nie wiem czy tego dokładnie używa Michał, ale taki gorillapod powinien spokojnie dać radę.

--
marcin

Data: 2010-08-10 13:20:44
Autor: Michal Brzozowski
On Aug 10, 8:19 am, Wojciech Waga aka wojek <n...@drzewo.pl> wrote:
Można prosić o jakąś pokazówkę?

Nie mam zadnego dobrego zdjecia tego mocowania, ale widac tutaj:
http://pvtrace.com/~miki150/pat10/photo/carre/p2280766.jpg

Statyw jest w pokrowcu i jest zamocowany z przodu tuz przed
kierownica.

Efekt jest taki (sorki ze takie krotkie ale mam slabe lacze):
http://www.youtube.com/watch?v=GTzKsrReNtU

Dobrze jest w kamerze ustawic niska wartosc przeslony, zeby obraz nie
byl rozmazany.

Aha i nie recze za to co sie stanie ze statywem, moj sie w koncu
rozwalil od wstrzasow :-)

Data: 2010-08-09 14:05:35
Autor: MichałG
ToMasz pisze:

Czy macie jakieś doświadczenia, propozycje?

Tak. Na kask. A i to kiepsko.

Michał

Data: 2010-08-10 19:20:01
Autor: emil
kamer na rowerze - jak zamontować?
Zamontować do okularów p.słonecznych, z lewej strony przed uchem.
Na zewnątrz wygląda jak słuchawka sinozęba.
Kamerka md80.
Najlepiej dwie takie po obu stronach zamontować i kręcić 3D :)

kamer na rowerze - jak zamontować?