kamera HD i obudowa

Data: 2009-05-11 21:47:42
Autor: kursnurkowy.pl
kamera HD i obudowa
Witam.
Czy mógłby ktos poradzic jaką kamerkę HD kupic pod wodę i obudowę do tego.
Interesuje mnie sprzet dla amatora z mozliwościa montazu materiału filmowego- w rozsadnej cenie, zwlaszcza do kręcenia filmow w POLSKICH ciemnych wodach ale nie tylko.
Obudowa z mozliwoscią montazu oswietlenia w przyszłości, również w rozsądnej cenie.
Interesuje mnie tylko sprzet nowy.

Radek

Data: 2009-05-12 10:40:26
Autor: Karol Susicki [DIVEZONE.PL]
kamera HD i obudowa

Użytkownik "kursnurkowy.pl" <nurkowacz@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gu9vd1$j5a$1inews.gazeta.pl...
[...]

Canon HV30 - dobry przetwornik, zapis na na DV w formacie MPEG2, montuje się to w HD dość przyzwoicie nawet na wolniejszych komputerach. W tej chwili większość kamer zapisuje filmy HD w stosując format AVCHD i używająć kodeka MPEG4 - daje to bardzo dobrą kompresję ale do montażu nadaj się gorzej bo niestety zdecydowanie więcej mocy jest potrzebne aby rozkompresować taki materiał.

Kamerę jeśli będziesz wybierał to główny nacisk połóż na to jak się zachowuje z małą ilością światła bo w jasnym to każda sobie radzi :)

Co do obudowy to ja używam Gralmarine i na dzień dzisiejszy to dobra opcja. Przećwiczyłem z Bartkiem wiele opcji w tej chwili to już produkt dopracowany. Oczywiście Ikelite czy jeszcze coś lepszego mają więcej opcji ale też są wyraźnie droższe. Oświetlenie to 2x45W HID też od Bartka

pzdr, Karol
http://divezone.pl

Data: 2009-05-12 12:04:05
Autor: kursnurkowy.pl
kamera HD i obudowa
[...]

dzieki wielkie Karol.
Mozesz mi jeszcze dac namiary na obudowy i oswietlenie Bartka?

--
Radek

Data: 2009-05-12 12:05:43
Autor: kursnurkowy.pl
kamera HD i obudowa
sorry juz mam namiar. googiel mi powiedzial:-)

pozdrawiam
Radek

Data: 2009-05-13 01:42:07
Autor: pierscinski.p
kamera HD i obudowa
Polecam SANYO XACTI HD1010 (ok. 450 EUR), ewentualnie nowszy model
HD2000, ale koniecznie w aluminiowj obudowie PATIMA (ok. 850 EUR), nie
Epoque (duzo tansza ale wg wielu uzytkownikow cieknie)
Zalety:
- super jakosc HD (1080p przy 60FPS) oraz (subiektywnie) dobry low
light
- wszystkie menu dostepne pod woda (dla mnie decydujacym byla
mozliwosc recznego balansu bieli, co tez robie kilka razy podczas
jednego nurkowania)
- calosc jest bardzo kompaktowa, idealna do transportu nad i pod woda
- standardowy port 67mm dla makro oraz szerokokatnych (ja uzywam INON
UWL-100 oraz UCL-165)
- cena: bez konkurencji w tej klasie produktow
Minusy
- ze wzgledu na kompaktowosc i mniejszy opor wody, nieco trudniej
filmowac bo bardziej reka drzy, zwlaszcza przy makro trzeba sie
starac, albo uzywac statywu
- potrzebny silny procesor do obrobki materialu

Pozdrawiam
Przemek

Data: 2009-05-13 11:36:59
Autor: kursnurkowy.pl