kamera cofania

Data: 2014-05-20 22:21:44
Autor: ToMasz
kamera cofania
witam
od dawna mam problem z cofaniem. tzn cofaæ potrafiê, ale mam stresa ¿e komu¶ walnê. dodatkowo lusterko zaczê³o traciæ warstwê odblaskow±, wiêc da³o siê upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Dla nie zorientowanych - monitor jest wbudowany w lusterko. Domy¶lnie wy³±czony, nie widaæ go, obraz siê pojawia dopiero po w³±czeniu wstecznego biegu. Z lusterkiem jak zawsze zonk, bo nie mie¶ci siê pomiêdzy "zas³onkami s³onecznymi". Z kamer± drugi zonk. wg danych fabrycznych ma k±t 170 stopni. jak ³atwo siê domy¶leæ - ma du¿o mniej. widaæ zderzak, hak holowniczy i  jakie¶ 2 metry za autem. nie widaæ koñców zderzaka, wiêc teoretycznie mogê przywaliæ kantem w s³upek i nic nie zobaczê!.

wra¿enia: cofam i jestem w stanie dojechaæ na 5cm. Na grubo¶æ kulki z haka! Bez kamery nigdy bym siê nie odwa¿y³! w nocy wszystko widzê! Mam przyciemniane szyby, i zazwyczaj przed wej¶ciem do auta musia³em przeprowadziæ wizjê lokaln± za autem, teraz - wsiadam jadê. W s³oñcu - widoczno¶æ monitorka jest co najwy¿ej dostateczna, ale wtedy bez kamery wmiarê widaæ.

reasumuj±c: bior±c pod uwagê ¿e alternatywa by³y czujniki parkowania, które piszcz± losowo, i wykrywanie odleg³o¶ci dzia³a u³omnie - nie ¿a³ujê wydanych pieniêdzy. jednak gdybym mia³ to powtórzyæ, wybra³bym ja najmniejsze lusterko i jak najwiêkszy monitor. Równie¿ kamerê kup³bym tak±, w której mo¿na wymieniaæ optykê. Auto i tak trzeba mocno podziurawiæ. Koszt: monitor mniej ni¿ 70z³ kamera prawie 50.

ToMasz

Data: 2014-05-20 22:27:05
Autor: Czes³aw Wi¶niak
kamera cofania
witam

E tam, ja tam cofam az sie nie oprê, ale to starym autem. W nowym sa czujniki i losowo nie dzialaja, tylko zawsze.

Data: 2014-05-20 22:48:40
Autor: anacron
kamera cofania
W dniu 20.05.2014 22:27, Czes³aw Wi¶niak pisze:
witam

E tam, ja tam cofam az sie nie oprê, ale to starym autem. W nowym sa
czujniki i losowo nie dzialaja, tylko zawsze.

Nie zawsze, czasami potrafi± nie zadzia³aæ na czas. Czujniki cofania
traktuje jako dodatek, a nie jako podstawê, ale co kto lubi.

--
anacron

Data: 2014-05-20 21:24:27
Autor: Tomasz Stiller
kamera cofania
On Tue, 20 May 2014 22:48:40 +0200, anacron wrote:

W dniu 20.05.2014 22:27, Czesław Wiśniak pisze:
witam

E tam, ja tam cofam az sie nie oprÄ™, ale to starym autem. W nowym sa
czujniki i losowo nie dzialaja, tylko zawsze.

Nie zawsze, czasami potrafią nie zadziałać na czas. Czujniki cofania
traktuje jako dodatek, a nie jako podstawÄ™, ale co kto lubi.

Wybacz, ale chyba w hyundaiu. W moim oplu działają zawsze i na czas :)

Tomek

Data: 2014-05-21 01:53:31
Autor: MichaelData®
kamera cofania
"Tomasz Stiller" wydumał(a) w wiadomości ID news:llgh6b$g7$2dont-email.me
[...]

Ciekawe jak zadziałają w przypadku "wystającego" 50cm płaskownika z muru na wysokości tylnej klapy :>
--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-05-21 08:48:21
Autor: J.F.
kamera cofania
Dnia Tue, 20 May 2014 21:24:27 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisa³(a):
[...]

Wybacz, ale chyba w hyundaiu. W moim oplu dzia³aj± zawsze i na czas :)

W oplu sa faktycznie dobre ... ale tez vectra ich wymaga. Widocznosc do tylu jakos znacznie gorsza niz innych autach.

J.

Data: 2014-05-21 11:52:12
Autor: Axel
kamera cofania
"J.F."  wrote in message news:feqj80v4abg8.29qsd73g5ie5.dlg40tude.net...

[...]

Eee, kwestia przyzwyczajenia. Na 20 cm doje¿d¿am bez problemu, a bli¿ej i czujniki nie pomog± (mam bezprzewodow± kamerê do nawigacji, ale le¿y od pó³ roku i nie mam czasu zamontowaæ).
A z widoczno¶ci± w Insigni jest jeszcze gorzej (ale tam mam czujniki, z przodu i z ty³u).

--
Axel

Data: 2014-05-21 13:22:10
Autor: anacron
kamera cofania
W dniu 20.05.2014 23:24, Tomasz Stiller pisze:
[...]

Wybacz, ale jeżdżę wieloma autami i problem nie dotyczy tylko hyundaia.
Kolega w Insignii też się już nauczył, że ufać im nie wolno, tylko
zderzak pęknięty, bo słupek był niski, chociaż on mówi, że to wina żony :P

--
anacron

Data: 2014-05-21 07:58:58
Autor: Franc
kamera cofania
Dnia Tue, 20 May 2014 22:48:40 +0200, anacron napisa³(a):

[...]

Pomarudzê na "nowoczesno¶æ" samochodów w tym zakresie.

W C4 z 2009 czujniki parkowania nigdy mnie zawiod³y. Na nich "wyuczy³em"
siê, ¿e mogê na nich polegaæ podczas cofania - super. 150% sprawno¶ci.

W C4 Picasso z 2013 czujniki parkowania s± beznadziejne. Co¶ tam pipka, ale
zdarzy³o mi siê pukn±æ np. w murek. W stosunku do tych z 2009 roku to jest
niemal¿e "brak" czujników. --
Franc

Data: 2014-05-21 08:59:02
Autor: Czes³aw Wi¶niak
kamera cofania
W C4 Picasso z 2013 czujniki parkowania s± beznadziejne. Co¶ tam pipka, ale
zdarzy³o mi siê pukn±æ np. w murek. W stosunku do tych z 2009 roku to jest
niemal¿e "brak" czujników.

No to cos nie teges. Kiedys jeszcze byl taki patent z soczewka przyklejana do szyby klapy ale nigdy tego nie testowalem.

Data: 2014-05-21 14:01:10
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
kamera cofania
Powitanko,

Kiedys jeszcze byl taki patent z soczewka przyklejana do szyby klapy ale
nigdy tego nie testowalem.

Soczewka Fresnela. Slupka przez to raczej nie zobaczysz, ale czy dzieciak sie nie pojawil za samochodem - owszem.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)

Data: 2014-05-21 13:31:08
Autor: AL
kamera cofania
On 2014-05-21 07:58, Franc wrote:
[...]

potwierdzam w stosunku do C4.
Rownie X.Picasso fabryczne czujniki dzialaly perfekcyjnie.

Za to w R.Megane3 (mamy dwie sztuki) czujniki dzia³aj± beznadziejnie - ciê¿ko na nich polegaæ.

Data: 2014-05-21 00:07:33
Autor: AL
kamera cofania
On 2014-05-20 22:21, ToMasz wrote:

[...]

same czujniki w 90% wystarcza.
Ale sie zgadzam - w 10% tez korzystam z kamery jak chodzi o precyzyjne dojechanie do przeszkody i czesciej jak jest dodatkowo ciemno i nie znam 'terenu' lub mam watpliwosci.

Data: 2014-05-21 10:14:10
Autor: Robson
kamera cofania
tak±, w której mo¿na wymieniaæ optykê. Auto i tak trzeba mocno
podziurawiæ. Koszt: monitor mniej ni¿ 70z³ kamera prawie 50.

¯e co? Tu jest jako przyk³ad, mo¿na dobrac chyba do wszystkich marek:
http://audiocarshop.pl/product_info.php?products_id=1006

PS.Sklep nie mój, nie reklamujê go, s³u¿y jako przyk³ad.

Data: 2014-05-21 10:22:05
Autor: MichaelData®
kamera cofania
Robson wydumał(a) w news:llho7t$7od$1mx1.internetia.pl :
taką, w której można wymieniać optykę. Auto i tak trzeba mocno
podziurawić. Koszt: monitor mniej niż 70zł kamera prawie 50.
Że co? Tu jest jako przykład, można dobrac chyba do wszystkich marek:
http://audiocarshop.pl/product_info.php?products_id=1006
PS.Sklep nie mój, nie reklamuję go, służy jako przykład.

Cenę mają nieładną. Tutaj jest korzystniej
https://sklep.delta.poznan.pl/kamery-i-rejestratory-samochodowe_c537_cc0.html

--
Michael________â„¢
______/) /\ | /\

Data: 2014-05-21 13:28:46
Autor: AL
kamera cofania
On 2014-05-21 10:22, MichaelData® wrote:
[...]

ale IMHO mniej dyskretnie no i wymagana ingerencja (wircenie).
Wolałbym ta stówę dopłacić i mieć montowaną w miejsce światła podświetlenia tablicy rejestracyjnej (o ile jest taka możliwość - dla tablic w tylnych zderzakach taka kamera byłaby jkuż zbyt nisko no i narażona byłaby na ciągłe ubrudzenie)

Doświetlacz IR sobie można darować w kamerze cofania (no chyba, że padną światła cofania :)

Data: 2014-05-21 13:57:30
Autor: MichaelData®
kamera cofania
AL wydumał(a) w news:lli2lf$64l$1dont-email.me :
On 2014-05-21 10:22, MichaelData® wrote:
[...]

Mozna sobie (ja tak planuję) kupić ramkę tablicy z kamerą. Dziura pod tablicą na kabelki nie szpeci i teoretycznie nigdy nie jest widoczna.
http://kut.as/0s9v

Wolałbym ta stówę dopłacić i mieć montowaną w miejsce światła podświetlenia tablicy rejestracyjnej

alez tam gdzie wskazałem w linku są takowe, montowane w miejsce podswietlenia.

U mie odpada, bo mam oslonę lampek i kamerka bedzie miała ograniczone pole widzenia.
Dodatkowo akurat jestem w trakcie zakupu radia 2DIN Kuger&Matz z 7 calowym wyswietlaczem. Poniewaz mam dość długi pojazd to dodatkowo montuje kamere z przodu. Czesto sie zdarza że 10cm na parkingach to dla mojego "Canibala" za mało i już 3 razy ktoś mi przytarł zderzaki bo "wystawałem".

[...]

Doswietlacz akurat nie jest problemem, mozna sobie dokombinować pod ramką tablicy jako pasek diodowy, jesli ktos ma słabe światło cofania.
--
Michael________â„¢
______/) /\ | /\

Data: 2014-05-21 15:32:46
Autor: AL
kamera cofania
On 2014-05-21 13:57, MichaelData® wrote:

Mozna sobie (ja tak planuję) kupić ramkę tablicy z kamerą. Dziura pod
tablicÄ… na kabelki nie szpeci i teoretycznie nigdy nie jest widoczna.
http://kut.as/0s9v

http://hadron.pl/wp-content/uploads/2013/09/Alfaromeo-i-kamera-cofania-driveen.jpg

Dla tej ramki jest to bezsens - kamera za nisko bedzie ciagle uchlapana

Doswietlacz akurat nie jest problemem, mozna sobie dokombinować pod
ramką tablicy jako pasek diodowy, jesli ktos ma słabe światło cofania.

po co - lampy cofania zapewniaja wystarczajaco sporo swiatla by wszystko bylo widac.

I tak bedziesz musial nauczyc sie interpretacji obrazu z kamery.
Na wiekszosci kamer (wyswietlaczy) masz dodatkowe pola (od zielonego po czerwone). U mnie jak dojezdzam do pola czerwonego - na rowno z kreska to wiem, ze mam jeszcze 10cm zapasu)

Data: 2014-05-21 16:06:26
Autor: MichaelData®
kamera cofania
AL wydumał(a) w news:lli9tu$v3s$1dont-email.me :
On 2014-05-21 13:57, MichaelData® wrote:
[...]

Przeciez to jest ok 3-5cm nizej niż w lampie oswietlenia tablicy :>

[...]

Spoko, takie sytuacje mam już opanowane a co do kamer (co prawda nie wszystkie) to one mają "wbudowane" paski/pola i nie jest potrzebny zaden specjalny wyświetlacz. Masz to już "wmontowane" w obraz z kamery.

"Wyświetlany obraz: Funkcja Mirror - obraz widziany jak w lusterku wstecznym z podziałką ułatwiającą ocenę odległości"
np:
https://sklep.delta.poznan.pl/kamera-samochodowa-car-u33_c539_p4203.html
--
Michael________â„¢
______/) /\ | /\

Data: 2014-05-21 17:53:01
Autor: AL
kamera cofania
On 2014-05-21 13:57, MichaelData® wrote:
[...]

moja kamera jest fabrycznie ukryta pod listwa otwierania tylnej klapy (obok lampek podswietlenia tablicy) przynajmniej 50cm wyzej od tego auta (tylna klapa i do tego SUV), a i tak przy ddzystej pogodzie potrafi byc zachlapana, ze prawie nic przez nia nie widac.
Lampki podswietlenia sa skierowane w dol, oczko kamery do tylu - zobacz sobie jak wiosna/jesienia wygladaja tylne czesci aut (te pionowe).

[...]

wszystkie) to one majÄ… "wbudowane" paski/pola i nie jest potrzebny zaden
specjalny wyświetlacz. Masz to już "wmontowane" w obraz z kamery.

no przeciez o tym mowie

[...]

no nie spotkalem sie z kamera cofania (zwlaszcza ta fabryczna), ktora by wyswietlala inaczej jak 'mirror'. Inaczej to bylby bezsens.

Data: 2014-05-23 02:14:23
Autor: MichaelData®
kamera cofania
"AL" wydumał(a) w wiadomości ID news:llii4t$1sk$1dont-email.me
[...]

[...]

Generalnie zależy to od modelu samochodu i "zawirowań". Zobacz sobie jak wyglądają samochody zabrudzone z dużym "tyłem" i z małym. SUV czy VAN ma spore zawirowania i prawie zawsze jest zabrudzony czgo nie można powiedzieć o mniejszych pojazdach.

[...]

Sorry, użyłeś słowa "wyświetlaczy" więc zrozumiałem, że tam jest umieszczona skala :)

[...]

Chodziło mi o "podziałką ułatwiającą ocenę odległości" nie mogłem zacytować połowy tekstu :)

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-05-21 20:27:53
Autor: ToMasz
kamera cofania
Mozna sobie (ja tak planuję) kupić ramkę tablicy z kamerą. Dziura pod
tablicÄ… na kabelki nie szpeci i teoretycznie nigdy nie jest widoczna.
http://kut.as/0s9v

Tak ogólnie:
im niżej tym gorzej. No chyba że ktoś dostanie gwarancje tych 170stopni. Poprostu zamiast widzieć wszystko za autem, będzie widać centralną sekcje.

oczywiÅ›cie kamera MISI mieć  MIRROR. jak nie odwróci obrazu - mija siÄ™ to z celem.

ToMasz

Data: 2014-05-21 16:00:47
Autor: Robson
kamera cofania
Cenê maj± nie³adn±. Tutaj jest korzystniej
https://sklep.delta.poznan.pl/kamery-i-rejestratory-samochodowe_c537_cc0.html

Ale przeczyta³e¶, ¿e chodzi mi tylko o przyk³ad typu kamery a nie o cenê, ka¿dy zainteresowany dopasuje sobie sam, jak bêdzie wiedzia³ czego szukaæ.
Jako ciekawostkê powiem, ¿e s± te¿ kamery cofania bezprzewodowe.

Data: 2014-05-21 16:19:55
Autor: MichaelData®
kamera cofania
Robson wydumał(a) w news:llichr$h6j$1mx1.internetia.pl :
Cenę mają nieładną. Tutaj jest korzystniej
https://sklep.delta.poznan.pl/kamery-i-rejestratory-samochodowe_c537_cc0.
html
Ale przeczytałeś, że chodzi mi tylko o przykład typu kamery a nie o cenę, każdy zainteresowany dopasuje sobie sam, jak będzie wiedział czego szukać.

Yhm, przeczytałem że chodzi o przykład. Ja podałem przykład inny i lepszą cenę jak i wiecej opcji wyboru. Sorry jesli poczułeś się urażony że ktos ma inny przykład :>

Jako ciekawostkę powiem, że są też kamery cofania bezprzewodowe.

No są ale zasilanie też trzeba im podać. Jeden kabelek mniej ale sporo drożej. Tam gdzie podałem linka, jest jakby wiecej opcji/mozliwości obejrzenia sobie w jednym miejscu róznych kombinacji, łacznie z 4 kamerami czy nawet z rejestratorami. Kazdy sobie coś obejrzy a kupi np na Allegro.
Chyba kazdemu chodzi o to aby znaleźć dobre, trwałe rozwiazanie za niewielką cenę i gwarancję, która nie jest problematyczna. Prawda? Też nie reklamuję jakby co :)

--
Michael________â„¢
______/) /\ | /\

Data: 2014-05-22 13:46:37
Autor: Robson
kamera cofania

No s± ale zasilanie te¿ trzeba im podaæ. Jeden kabelek mniej ale sporo
dro¿ej. Tam gdzie poda³em linka, jest jakby wiecej opcji/mozliwo¶ci

nie chodzi mi o jeden kabelek mniej, tylko instalacja kamery z WiFi sprowadza siê do poci±gniêcia zasilania np. od ¿arówki ¶wiat³a wstecznego. Wszystkiego ok.70cm ;)

Data: 2014-05-23 01:44:03
Autor: MichaelData®
kamera cofania
"Robson" wydumał(a) w wiadomości ID news:llkp29$esm$1mx1.internetia.pl
No są ale zasilanie też trzeba im podać. Jeden kabelek mniej ale sporo
drożej. Tam gdzie podałem linka, jest jakby wiecej opcji/mozliwości
nie chodzi mi o jeden kabelek mniej, tylko instalacja kamery z WiFi sprowadza się do pociągnięcia zasilania np. od żarówki światła wstecznego. Wszystkiego ok.70cm ;)

Ale dziurę na kabelek trzeba zrobić :) W sumie to się zawsze dziwię, że w obecnych czasach ktoś ma opory aby dziury potrzebne robić. Przecież to nie psucie a modyfikacja...no chyba że przy sprzedaży chce demontować :D

Tak generalnie to kamerki bezprzewodowe są raczej alternatywą niż tradycyjne. Ale jak ktoś ma kaprys, to zakłada.

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-05-22 16:03:44
Autor: Adam
kamera cofania
W dniu 2014-05-21 16:19, MichaelData® pisze:
[...]

(...)

Niekoniecznie drożej.
Poszukaj sobie Lark FreeBird z serii WCAM - nawigacja z bezprzewodową kamerką. Nawigacja Larka taka sobie, ale kamerka (z doświetleniem) całkiem dobra.
Tylko jeden problem: ppracy z AutoMapą "zamraża" obraz z kamery (nie wraca do aplikacji AutoMapy) - tak miałem ok. 2, może 3 lata temu na 3 różnych Larkach. Nie wiem, czy problem jest już opanowany.

Moim zdaniem warto kupić nawet tylko dla samej kamery i odbiornika - kompatybilnego z innymi nawigacjami z wejściem Video.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-05-23 02:01:58
Autor: MichaelData®
kamera cofania
"Adam" wydumał(a) w wiadomości ID news:lll040$gk8$1usenet.news.interia.pl
[...]
:>
[...]

Rezczywiście cena dobra ~300zł.
Wiesz, jak ktoś lubi dodatkowy "zasłaniacz" przedniej szyby to OK. Ja już raczej wyrosłem z tego. Telefon, GPS, rejestrator, tak miałem i mam w zależności w co wsiadam. W nowszych samochodach można zaobserwować trend większego ekranu w centrum sterowania czyli "radio" i tutaj się raczej skłaniam. Mam 3 auta i jakoś najlepiej jeździ mi się VANem ostatnio. Pomimo dużej szyby jak i miejsca, zaczynają mnie drażnić "przesłaniacze", czego nie mogę powiedzieć o pojazdach "niższych". Jest to efekt wysokści jak i kąta patrzenia. W niskim pojeździe nie przeszkadzają mi gadgety ale wyższy, z odległą szybą, szerokimi słupkami raczej skłania mnie do patrzenia w dół niż w górę. OK kamerka cofania jest do jazdy wstecz ale mimo wszystko spory ekran gdzieś trzeba zamocować. Przyzwyczaiłem się do rejestratora, który też bierze udział w całości i raczej wykombinowałem że kamerka z przodu jak i z tyłu pojazdu bierze udział w rejestracji i służy dodatkowo do manewrów. Całość oglądalna jest na 7 calowym ekranie który jest w "radiu" 2DIN i nie zasłania przedniej szyby. Co komu potrzebne... :)
--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-05-23 12:31:17
Autor: Adam
kamera cofania
W dniu 2014-05-23 02:01, MichaelData® pisze:
[...]
Poszukaj sobie Lark FreeBird z serii WCAM - nawigacja z bezprzewodowÄ…
[...]

jest do jazdy wstecz ale mimo wszystko spory ekran gdzieÅ› trzeba
[...]

Nie napisałem chyba dokładnie:
Możesz kupić Larka tylko dla kamery i odbiornika, zaś navi odsprzedać. Odbiornik kamery podpinasz do czego chcesz - masz tam zwykłe wyjście Video i sygnał przełączający (informujący o pracy kamery).

Ja też teraz jeżdżę średnim autem (Pajero II Long) i myślałem "wszystko" wrzucić do konsoli środkowej 2 DIN. Jednak doszedłem do wniosku, że radio ma robić tylko za radio i ewentualnie odtwarzacz DVD, zaś navi (6") robi za navi i monitor cofania, gdyż:
- czasami navi biorÄ™ do innego auta
- mając navi i radio w jednym, mogą być problemy z równoczesną obsługą

Ja jestem z tych, co lubią jeden klawisz/suwak/przełącznik do jednej funkcji ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

kamera cofania