kamera na rower

Data: 2011-06-14 18:38:35
Autor: Mike
kamera na rower
Bry
Tak sobie myślę nad takim bajerem jak kamerka sportowa montowana na kierownicę rowerową, kask narciarski itp. Co by można było uwiecznić fajne momenty i jakiś filmik zmontować od czasu do czasu.
Tylko, że jak tak przeglądam allegro to wszystko jedzie totalnymi Chinami :) Tzn. takie kamerki 640x480 są za około 200zł. Zaś kamerki HD są za ~500zł ale Chinami jadą tak samo niestety.
Ma ktoś do czynienia z takimi kamerami, raczej z tej dolnej granicy cenowej, bo nie uśmiecha mi się na bajer wydawać 800zł.
Najbardziej mnie interesuje jakość obrazu (idealnie jak by ktoś zarzucił filmikiem) a jeszcze bardziej jakość dźwięku- tzn. jak się sprawuje mikrofon przy dużych prędkościach- czy słychać coś oprócz wiatru :)

Mike
[WRO][M.T.Fuji]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.org

Data: 2011-06-14 12:05:44
Autor: Marek
kamera na rower
Mike:

Tak sobie myślę nad takim bajerem jak kamerka sportowa

Też myślę o takim gadżecie. Z podobnymi ograniczeniami. Mam chudy
budżet na bajery, a idą wakacje.
Ale jak już mam poświęcić trochę kasy na kolejny pożeracz prądu, to
taki bardziej uniwersalny i kompaktowy. Bo da się go przecież
wykorzystać również jako kamerę na kask lub umieścić na rowerze w
bardziej dyskretnym miejscu.
Zainteresowała mnie kamera Toshiba Camileo BW10 http://tiny.pl/hfj6j .
Ale czekam jeszcze na polską premierę kamery Samsung W200 http://tiny.pl/hfj6p
.. Powinna się pojawić lada moment w sprzedaży. Wielkim atutem obu
urządzeń jest wodoszczelność, pozwalająca również na kanadyjkowe
zmagania z WW i kabinowanie bez dodatkowego stresu.

--
Marek

Data: 2011-06-14 21:23:10
Autor: Titus Atomicus
kamera na rower
In article <6131b703-83c6-4f38-8bb0-343ae60ea25a@v11g2000prk.googlegroups.com>,
 Marek <h.art@op.pl> wrote:

Mike:

> [...]

urządzeń jest wodoszczelność, pozwalająca również na kanadyjkowe
zmagania z WW i kabinowanie bez dodatkowego stresu.

Jakos nie widze jakoby te dwie przez ciebie wspomniane kamerki daloby sie zamontowac na kasku albo innym dyskretnym miejscu.
IMHO pod wzgledem ergonomii i dyskrecji te kamerki w okularkach sa nie do pobicia.
Ja czekam az ktos wreszcie cos takiego kupi i sie podzieli wrazeniami.

TA

Data: 2011-06-14 13:11:58
Autor: Marek
kamera na rower
Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world:

Jakos nie widze jakoby te dwie przez ciebie wspomniane kamerki daloby
sie zamontowac na kasku albo innym dyskretnym miejscu.

Jak ktoś potrzebuje kamerę tylko do filmowania siebie i swoich
zjazdów, to pewnie nie będzie zainteresowany.
Ale już w praktyce turystyki rowerowej taki poręczny wspomagacz
aparatu nie mającego opcji filmowania HD (szczególnie gdy to ciężka
lustrzanka) wydaje się lepszy niż typowa kamera sportowa. Bo na
rowerze filmuje się nie tylko zjazdy :). Szkoda, że te maluchy nie
mają jeszcze optycznego zooma.
Z uchwytem do pracy podczas jazdy da się pokombinować. Te zabawki mają
formę i wielkość komórki. A na to mam już sprawdzony patent.
Zjechałem kiedyś z Lubania do Krościenka nad Dunajcem, trzymając
telefon w zębach :). Żeby mieć obiektyw skierowany do przodu,
posłużyłem się gumową opaską. Niestety, nos sprawił, że jak nie
zadzierałem głowy (a na to można sobie pozwolić tylko na bardzo
łatwych odcinkach), to rejestrowałem głównie okolice przedniego koła.
Trzeba więc dodać jakiś element dystansujący między korpusem kamery a
brodą. To doświadczenie uświadomiło mi też, że szkoda czasu na
filmowanie ruchu w rozdzielczości VGA. Niezależnie od tego co się
nakręci, zawsze 'gówno widać", I format zapisu ma tu niewielkie
znaczenie.

IMHO pod wzgledem ergonomii i dyskrecji te kamerki w okularkach sa nie
do pobicia.

Pewnie tak. Ale ma to swoją cenę. Jak tam jest z jakością obrazu
(jakością optyki i przetwornika), czasem pracy i pojemnością pamięci?
Kontrola kadrowania i podgląd zarejestrowanego materiału też raczej
odpadają. Mizerne są też możliwości zmiany ujęcia. Choć właściwie
okularami też można kręcić z ręki :).

--
Marek

Data: 2011-06-15 00:04:57
Autor: Mike
kamera na rower
Zainteresowała mnie kamera Toshiba Camileo BW10 http://tiny.pl/hfj6j .
Ale czekam jeszcze na polską premierę kamery Samsung W200 http://tiny.pl/hfj6p

No dużą zaletą jest cena przy jakości HD no i firma nie jakaś kogucik, tylko już jakaś konkretna co może dawać pewną gwarancję jakości.
Minus to już wspomniane- brak mocowania na kierę/ kask. Myślę też że jeżeli to są kamery do użytku nie-sportowego to mogą być nie za dobrze przystosowane do odcinania szumów powietrza. Dokładnie taką samą sytuację mam w canonie S5 IS, jak na aparat to przy filmach audio jest wyśmienite, potrafi niesamowicie zbierać nawet ciche odgłosy, jednak przy zjazdach na nartach >20-30km/h jest tylko jeden wielki szum, tu może byc podobnie.
Np. tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=Iv3tslsVDBg
(inna sprawa że filmik wypas :) )
Zobaczcie jakie czasem są prędkości a jak ledwo słyszalne są zakłócenia od pędu powietrza.

No niestety chyba dochodzę do wniosku (po przeglądnięciu kilku filmów), że kupno takiej kamerki z allegro za 150zł mija się z celem, bo to pieniądze w błoto.
Fajne wydają się kamerki Contour'a, z ebaya da się mieć wersje GPS za ~700zł, a niższy model nawet taniej.

No i chyba faktycznie montaż na kasku jest lepszy. A już na pewno mniej drgań wtedy jest przenoszone na obraz :)

Data: 2011-06-14 19:12:40
Autor: Remigiusz Zukowski
kamera na rower
W dniu 2011-06-14 18:38, Mike pisze:
[...]

Od ponad pół roku mam Gopro HD Hero, sporo jeżdżona rowerem i latana, zerknij na mój kanał youtube:
http://www.youtube.com/roland250
a konkretnie na:
http://www.youtube.com/watch?v=thX2JOoUpHE
http://www.youtube.com/watch?v=Zm2h_L2a5Lc
http://www.youtube.com/watch?v=qZJba405M94
Wady: trochę kosztuje (~1300 zł), trochę przepala obraz: brak pomiaru matrycowego tylko centralnie ważony i jak w centrum jest coś ciemnego to brzegi a szczególnie górę (niebo) przepala, wyświetlacz LCD to wydatek 400 zł (szarpnąłem się na niego).
Zalety: Jakość video OK, dźwięk też (np. dość dobrze nagrywa się smarkanie i rzucanie kurwami w czasie jazdy) ale dźwięk ma znaczenie drugorzędne. Obraz da się "odrybić" (wyprostować), już opanowałem to, trafiłem też na taką stronę:
http://www.helmetcamexperience.blogspot.com/
napaliłem się strasznie, obkupiłem się w rurki węglowe, łożyska, różnorakie materiały i na początek robię obrotowe ramię mocowane na kasku. Ech, miałem się tym nie chwalić i z zaskoczenia zaprezentować jakiś film.
Równoważne kamery konkurencji to Drift 170 Stealth, Contour HD. Jedna i druga jest najprawdopodobniej zrobiona na tych samych podzespołach co Gopro: te same kąty widzenia, tryby video. Drift ma możliwość kompensacji ekspozycji, czego brakuje mi w Gopro (cholerne przepały). Generalnie trudno wybrać faworyta.

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2011-06-14 20:23:07
Autor: Titus Atomicus
kamera na rower
In article <it83cs$1d9$1@mx1.internetia.pl>,
 Mike <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> wrote:

[...]

No, przeciez bylo niedawno.
Hint - watek 'okularki rowerowe'.
:-)

TA

Data: 2011-06-14 20:44:16
Autor: ToMasz
kamera na rower
Mike pisze:
Bry
Tak sobie myślę nad takim bajerem jak kamerka sportowa montowana na
kierownicę rowerową,

MAsakra to montowanie na kierownice. Ja sobie nie potrafie z tym
poradzić całkiem. już lepiej na głowie tą kamere wozić.

Ceny. za 25zł możesz mieć kamere keychain. robi faktycznie 640x480, choć
jest tego z 15 odmian i 2 kręcą lepiej. Taki film już sie nadaje do
pokazania jak jest tam gdzie byłeś, kto wywinął orła itd. (jakość jest o
rząd lepsza od tego co kręciły "syfrówki" 3.2 mpix i wiekszość komórek.
Niemniej jest to 2 rzędy gorzej niż dobre produkcje z youtube)

natomiast kamera HD, taka naprawdę mająca pow. 700 punktów jest do
kupienia za mniej niĹź 3 stĂłwy. tyle ze znowu albo kupisz kota w worku,
albo zapłacisz 5 razy tyle za coś co leży na półce w sklepie.

prosiłeś o sample. mogę podesłać, ale mają ok 100mega każdy, (ok 2
minuty) a youtube zrobi z nich kiszkę.
Odrazu ostrzegam. to co jest kręcone z ręki - nadaje sie. to co było z
kierownicy- masakra.

Jak wymyślisz jakiś uchwyt - daj znać.

ToMasz

Data: 2011-06-15 21:39:45
Autor: DĹźejm
kamera na rower
MAsakra to montowanie na kierownice. Ja sobie nie potrafie z tym
poradzić całkiem. już lepiej na głowie tą kamere wozić.
[...]

Ale w jakiej kamerce ? We wszystkich ? W wątku "Włoszczowska zapieprza" jest (z tego co widzę) filmik robiony z kierownicy za pomocą GoPro HD. Coś tam widać ;), a trzeba pamiętać, że youtube i tak mocno obniża szegóły.

pozdro
Jacek

Data: 2011-06-14 20:58:04
Autor: emil
kamera na rower
[...]

Zależy ci na szerokokątnym obiektywie ?
Bo jak nie to kup MD80 , i zamocuj do okularĂłw.
Jak chcesz szeroki kąt to najtańszym wyjściem jest "wide dash camera" z ebay.
A jak chcesz dobrą jakość to kup kompakt soniaka z 720p np. dsc-w3xx za 500zł.

Data: 2011-06-14 21:15:58
Autor: colin
kamera na rower
[...]

GoPRO HD zanabyłem za 700zł, rzecz jasna sprowadzone z USA, poza dzwiekiem i toporna obsługą nie ma sie do czego przyczepic:
http://www.youtube.com/watch?v=8CiYkSq97eA
http://www.youtube.com/watch?v=Okhq7GyCmk0
http://www.youtube.com/watch?v=IJwIoKTSqBs

Data: 2011-06-15 07:02:04
Autor: piotrpo
kamera na rower
Mike <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> napisał(a):
Bry
Tak sobie myślę nad takim bajerem jak kamerka sportowa montowana na kierownicę rowerową, kask narciarski itp.
Kierownica rowerowa to zdecydowanie kiepski pomysł - drgania. Głowa jest zdecydowanie lepszym miejscem - człowiek sam z siebie ją stabilizuje, a ~7kg balastu przyczepionego sztywno do kamery działa cuda.

Zaś kamerki HD są za ~500zł ale Chinami jadą tak samo niestety.
Te znaczki HD to wielkie g...o - oczywiście materiał będziesz miał w jakiejś tam rozdzielczości, czasami nawet 1080i ale wpływ na jakość jest minimalny. Porównywałem i niestety często to do pięt nie dorasta średniodobrej kamerze DV nagrywającej w PAL. Ta sama kamera odstaje o lata świetlne od półprofesjonalnych S-VHS. Nośnik i rozdzielczość matrycy mają zadziwiająco mały udział w ostatecznej jakości materiału.

Data: 2011-06-15 23:12:35
Autor: Tomasso
kamera na rower
Użytkownik "Mike" napisał:

Tak sobie myślę nad takim bajerem jak kamerka sportowa

Ktoś pytał o mocowania:
tanie
http://www.dealextreme.com/p/camera-action-mount-holder-for-bicycle-orange-48348
drogie
http://www.dealextreme.com/p/fotopro-flip-motion-mount-for-digital-camera-camcorder-orange-32974

Data: 2011-08-05 07:16:01
Autor: Marek
kamera na rower
Pisałem wcześniej o wyborze między Toshibą i Samsungiem. Skończyło się
na Kodaku Playsport Zx3.
Kamerka spełniła moje oczekiwania.
Choć daleko jej do jakości obrazu i możliwości normalnych amatorskich
kamer HD, to przy cenie około 350 zł te parametry wydają się OK.
Obawiałem się, że wyłącznie cyfrowy zoom da przy maksymalnej wartości
x4 bardzo kiepską jakość materiału, ale miło się zaskoczyłem. Można
marudzić jedynie nad ziarnistym obrazem przy kiepskim świetle. Lecz
dla wartości dokumentacyjnej warto filmować nawet w całkowitych
ciemnościach, świecąc tylko czołówką z dyfraktorem w osi obiektywu.
Zawsze można to trochę oczyścić w postedycji.
Do dynamicznych ujęć przydaje się tryb rejestracji obrazu w
rozdzielczości 720 pikseli, z szybkością 60 klatek na sekundę. Trochę
brakuje szerokiego kąta, ale to można poprawić po zainstalowaniu
zewnętrznego konwertera, który ma dodatkowo funkcję makro.
Kompaktowy kształt i ergonomia filmowania jest jak w telefonie
komórkowym. Wielkość jak w starych komórkach.
Można filmować ze statywu lub z ręki, mając kontrolę nad obrazem
dzięki niewielkiemu ekranowi podglądu. Można też umieścić kamerę na
ciele w firmowym pokrowcu piersiowym lub zrobić sobie własny patent.
Producent oferuje również zaczep na kierownicę, ale strach go używać,
bo plastikowy korpus kamery ma mocowanie na gwint fotograficzny w
dolnej części. Na jej długości działa zatem spory moment i trochę
obawiam się niszczących drgań przy dynamicznych zjazdach.
Wygiąłem więc z duralowego pręta zaczep na przód kasku. Niestety,
patent nie jest jeszcze dopracowany. Trzeba przy nim pokombinować, bo
kamerka ma skłonność do dodatkowych (nie wynikających z ruchu głowy)
drgań i pochylania się w lewo. Nowy profil muszę wzmocnić i dopasować
do układu otworów wentylacyjnych. Przyda się również regulacja kąta
pochylenia.
Umieszczenie kamery dość płasko nad daszkiem jest praktyczne, choć w
razie gleby na łeb z maszynki wiele nie zostanie. Ale taka lokalizacja
pozwala na wykorzystanie ekranu LCD do kadrowania końcówki ujęcia po
zdjęciu kasku z głowy. Dodatkowo ciężar kamerki czuje się na głowie,
więc wolę mieć go w osi niż z boku.
Pod wodą była dotąd krótko - ledwie kilka zanurzeń w Bałtyku, na jakiś
metr z hakiem. Ale ponoć wytrzymuje krótkotrwałe zanurzenie do trzech
metrów. Powinna więc dać radę także przy jeździe na rowerze w deszczu,
przy chlapaniu na kajak i przy kabinach na WW.

--
Marek

Data: 2011-08-05 18:31:10
Autor: ToMasz
kamera na rower
W dniu 05.08.2011 16:16, Marek pisze:
Pisałem wcześniej o wyborze między Toshibą i Samsungiem. Skończyło się
na Kodaku Playsport Zx3.
Kamerka spełniła moje oczekiwania.

(...)

próbki jakieś zobaczymy?

Data: 2011-08-05 20:52:16
Autor: h.artWYTNIJTO
kamera na rower
próbki jakieś zobaczymy?

Z rowerowymi kiepsko. Trzeba mieć czas na dłubaninę przy montażu i oswajanie się z programem do edycji. A nie chcę wrzucać do sieci surowych plików. Pewnie coś zmontuję dopiero w "długie, jesienne wieczory". Założyłem jednak konto na Vimeo i jest tam już jeden film z bazowania w Beskidzie Żywieckim. Na początku i na końcu jest trochę rowerowo. http://vimeo.com/27301369
Pierwsze ujęcie to rejestracja ze statywu, ale pod światło. A ostatnia scena zjazdu jest kręcona z kasku, więc mocno kadrem trzepie i jest lewicowe odchylenie :). Mam to również w wersji stabilizowanej w postedycji, ale cudów nie ma, choć obrazem kołysze łagodniej.
W środku filmu widać, jak to działa przy kręceniu z ręki, w ruchu i w ciemnym wnętrzu. Muzyka leci z automatu, a montaż jest prosty, bez bajerów. Jutro sprawdzę to ustrojstwo na kajaku. Przy mojej technice padłowania i wyczuciu tej skorupki, pewnie będzie okazja do zdjęć podwodnych :).

--
Marek --

Data: 2011-08-05 21:29:45
Autor: Ludek Vasta
kamera na rower
On 05/08/2011 20:52, h.artWYTNIJTO@op.pl wrote:
próbki jakieś zobaczymy?

Z rowerowymi kiepsko. Trzeba mieć czas na dłubaninę przy montażu i oswajanie się
z programem do edycji. A nie chcę wrzucać do sieci surowych plików.

Ale chodzi właśnie o te surowe pliki, żebyśmy mogli ocenić jakość sprzętu, a nie jakość obróbki.

Ludek

Data: 2011-08-10 06:57:34
Autor: Marek
kamera na rower
Szuwarek:

To się dołączę :). Kodaka Playsport Zx3 kupiłem co prawda jako
uniwersalną maszynkę HD i działa poza paroma "ale":
1. Akumulator zostawiony w kamerze wyładowuje się w ciągu 2-3 dni
przy
wyłączonym urządzeniu. Przy filmowaniu też nie starczy na długo - na
jakieś 30-40min. Na nakręcenie ciekawego materiału z jednodniowej
wycieczki starczy.
2. Obiektyw jest strasznie wąski, w takim sprzęcie aż prosiłoby się o
coś szerszego. Marku jaki konwerter stosujesz i gdzie go dostać?
3. Dźwięk czasem jest ok, a czasem strasznie szumi - nie wiem od
czego
to zależy, przyjąłem że to loteria.
4. Przyciski - ciężko chodzą i obsługa w rękawiczkach wymaga więcej
uwagi, ale przyjąłem że to cena za wodoszczelność.
5. Filmy HD wymagają dobrego kompa, więc na słabszym sprzęcie mogą
nie
chodzić tak płynnie jakbyśmy chcieli.
Pierwsze dwie wady są upierdliwe, zwłaszcza akumulator.
z plusów natomiast:
1. Jakość kręconego materiału. nad i pod wodą - jestem pozytywnie
zaskoczony. działa zarówno w powietrzu, na ziemi i pod wodą (basen
kryty - filmowałem z głębokości około 1,5 metra). Polecam podwodne z
dźwiękiem - super jak dla mnie. Przy kiepskim oświetleniu radzi sobie
lepiej nić stare Camileo które miałem, choć rewelacji nie ma.
2. Zdjęcia też robi niezłe.
3. Mogę ładować ładowarką od Nokii żony :)
4. Uchwyt na pasek i mocowanie na gwint foto - solidne, ale nie
testowałem na hardtailu jadącym po wystających korzeniach ;)
5. Kabelki - w komplecie jest wszystko co trzeba,w tym HDMI.
6. 720p/60fps - nie używałem, ale w przyszłości...
Reasumując - jeśli nie spodziewamy się po tym urządzeniu możliwości
kamer za cenę o jedną cyfrę dłuższą, to nie ma powodu do narzekania -
dodatkowy aku jest tani, a można przecież odizolować aku kawałkiem
papieru jak nie używamy. Siłą Zx3 jest jakość filmów i kompaktowość/
poręczność. Jestem bardzo zadowolony, choć zastanawiam się, co by
było, gdybym kupił aparat o szerokim kącie z możliwością nagrywania
HD. Inną opcją jest oczywiście GoPro, ale z tego co widziałem obraz
jest nieco gorszy, no i kasy ze trzy razy więcej trzeba wydać. Za to
GoPro ma o wiele szerszy obiektyw.
próbka (720p):
http://www.youtube.com/watch?v=Fv03ew8Q3-s

Wkleiłem tu całą Twoją wiadomość, żeby utrzymać temat w jednym wątku.

Ta maszynka to dziwny twór. Wygląda w działaniu jak produkt kooperacji
uznanego producenta i kombinatu z ChRL. Z jednej strony "myśl
techniczna" i tradycja Kodaka, z drugiej - kapryśność taniej
chińszczyzny. Pierwszy egzemplarz musiałem odesłać do serwisu.
Przysłano mi nowy i dopiero teraz jest OK.
Gospodarowanie energią nie jest mocną stroną tej konstrukcji. Niby to
normalne, że kamera podczas pracy się nagrzewa, ale przy dłuższym
wypadzie daleko od gniazdka trochę żal grzać ręce kosztem długości
filmowania. Choć zimą to pewnie docenię :). Oryginalna bateria Kodaka
(CLIC 7004) kosztuje zbyt dużo, by w nią inwestować. Zamiast tego
nabyłem dwa zamienniki po 17 złotych. Wystarczają na 80 minut filmu.
Ale i tak trudno się przyzwyczaić do takiego limitu, gdy prądu w
lustrzance (tylko zdjęcia, choć z napędem układów mechanicznych)
starcza mi na tydzień. Sprawdziłem jednak na Przysłopie ładowanie
fotoogniwem. To trochę podnosi niezależność od gniazdka.
Kąt widzenia jest różny, zależnie od aktywnego formatu. Pole widzenia
obiektywu mi również nie wystarcza, więc pewnie wkrótce zamówię
dodatkowe akcesoria. Kodak robi trzy konwertery, tele, szerokokątny i
rybie oko. Tu są dane producenta dla obiektywu wbudowanego i nakładki
szerokokątnej: http://tiny.pl/h5fdq Niestety, te dinksy są raczej
niedostępne w Polsce. Ale można je zamówić za granicą http://tiny..pl/h5fdg
Ponieważ to niezbyt skomplikowana optyka, koszt jest nieznaczny.
Kłopot tylko z połączeniem. Konwerter mocuje się na pierścień
magnetyczny. Producent ostrzega przed stosowaniem w "sportowych "
ujęciach. I nic dziwnego. Dups jednak trochę odstaje od korpusu. Łatwo
nim o coś zaczepić lub zgubić przy wstrząsach. Ale można poprawić
Kodaka opaską z dętki rowerowej :).

Ludek Vasta:

> Z rowerowymi kiepsko. Trzeba mie czas na d ubanin przy monta u i oswajanie si
> z programem do edycji. A nie chc wrzuca do sieci surowych plik w.

Ale chodzi w a nie o te surowe pliki, eby my mogli oceni jako
sprz tu, a nie jako obr bki.

OK. Ponieważ serwisy video wymagają niższych parametrów lub same
kompresują obraz, wrzuciłem na Megaupload surowy plik do pobrania
(plik MOV, 1280x720p, 60 kl/sek. ujęcie 79 sek. 145 MB) http://tiny.pl/h5fdg
Właściwie nie mam jeszcze dostatecznie reprezentatywnych filmów
rowerowych. To filmik ze spływu, kręcony kamerą wsuniętą za zamek
kamizelki asekuracyjnej. Wiosło trochę obraz zasłania. Ale można za to
usłyszeć, jak pracuje mikrofon. Ma bardzo mały zasięg, więc świetnie
słychać filmującego, ale kiepsko tych, co są ciut dalej. Zatem
rejestracja rozmowy raczej odpada.

--
Marek

Data: 2011-08-10 07:09:37
Autor: Marek
kamera na rower
Ups, wkleiłem omyłkowo dwa razy ten sam link. Tu jest prawidłowy link
do pliku:
http://www.megaupload.com/?d=DR754X3K

--
Marek

Data: 2011-08-10 16:53:09
Autor: Fabian
kamera na rower
On 10.08.2011 15:57, Marek wrote:

Wkleiłem tu całą Twoją wiadomość, żeby utrzymać temat w jednym wątku.

To się robi odpowiadając na wiadomość, której ta odpowiedź dotyczy! Widać, że google groups to gówno i nawet nie potrafi wyświetlić drzewa wiadomości. Używaj jakiegoś prawdziwego czytnika!
szerokokątnej: http://tiny.pl/h5fdq Niestety, te dinksy są raczej
niedostępne w Polsce. Ale można je zamówić za granicą http://tiny.pl/h5fdg
Ponieważ to niezbyt skomplikowana optyka, koszt jest nieznaczny.

100 zł  za adapter vs. 300 zł za nowe urządzenie to nieznaczny koszt?

OK. Ponieważ serwisy video wymagają niższych parametrów lub same
kompresują obraz, wrzuciłem na Megaupload surowy plik do pobrania
(plik MOV, 1280x720p, 60 kl/sek. ujęcie 79 sek. 145 MB) http://tiny.pl/h5fdg

Dzięki! Na pewno się przyda bardziej w ocenianiu jakości niż wrzucanie na jakiś serwis www.

Fabian.

Data: 2011-08-10 08:47:31
Autor: Marek
kamera na rower
Fabian:

google groups to gówno i nawet nie potrafi wyświetlić drzewa
wiadomości. Używaj jakiegoś prawdziwego czytnika!

Przyzwyczaiłem się. Choć fakt, że produkt Google ma sporo minusów..
Post Szuwarka wyświetla na liście w osobnym wątku.
Jeśli to innym życia nie utrudnia (a utrudnia?), to nie będę tego
stanu rzeczy zmieniał.

100 zł  za adapter vs. 300 zł za nowe urządzenie to nieznaczny koszt?

Cóż, taka jest polityka sprzedaży wielu marek. Często akcesoria są
nieproporcjonalnie drogie w stosunku do produktu bazowego. Widać spece
od marketingu jadą na zaostrzonym apetycie konsumenta :).
Pisząc o nieznacznym koszcie odniosłem to do cen konwerterów dla
aparatów fotograficznych. Szukając tych akcesoriów spodziewałem się
wyższych kwot.

--
Marek

kamera na rower