kamera na rower

Data: 2011-06-14 19:12:40
Autor: Remigiusz Zukowski
kamera na rower
W dniu 2011-06-14 18:38, Mike pisze:
Bry
Tak sobie myślę nad takim bajerem jak kamerka sportowa montowana na
kierownicÄ™ rowerowÄ…, kask narciarski itp.
Ma ktoÅ› do czynienia z takimi kamerami, raczej z tej dolnej granicy
cenowej, bo nie uśmiecha mi się na bajer wydawać 800zł.

Od ponad pół roku mam Gopro HD Hero, sporo jeżdżona rowerem i latana, zerknij na mój kanał youtube:
http://www.youtube.com/roland250
a konkretnie na:
http://www.youtube.com/watch?v=thX2JOoUpHE
http://www.youtube.com/watch?v=Zm2h_L2a5Lc
http://www.youtube.com/watch?v=qZJba405M94
Wady: trochę kosztuje (~1300 zł), trochę przepala obraz: brak pomiaru matrycowego tylko centralnie ważony i jak w centrum jest coś ciemnego to brzegi a szczególnie górę (niebo) przepala, wyświetlacz LCD to wydatek 400 zł (szarpnąłem się na niego).
Zalety: Jakość video OK, dźwięk też (np. dość dobrze nagrywa się smarkanie i rzucanie kurwami w czasie jazdy) ale dźwięk ma znaczenie drugorzędne. Obraz da się "odrybić" (wyprostować), już opanowałem to, trafiłem też na taką stronę:
http://www.helmetcamexperience.blogspot.com/
napaliłem się strasznie, obkupiłem się w rurki węglowe, łożyska, różnorakie materiały i na początek robię obrotowe ramię mocowane na kasku. Ech, miałem się tym nie chwalić i z zaskoczenia zaprezentować jakiś film.
Równoważne kamery konkurencji to Drift 170 Stealth, Contour HD. Jedna i druga jest najprawdopodobniej zrobiona na tych samych podzespołach co Gopro: te same kąty widzenia, tryby video. Drift ma możliwość kompensacji ekspozycji, czego brakuje mi w Gopro (cholerne przepały). Generalnie trudno wybrać faworyta.

pozdrawiam

Remigiusz

kamera na rower