kamera na rower

Data: 2011-06-14 12:05:44
Autor: Marek
kamera na rower
Mike:

Tak sobie myślę nad takim bajerem jak kamerka sportowa

Też myślę o takim gadżecie. Z podobnymi ograniczeniami. Mam chudy
budżet na bajery, a idą wakacje.
Ale jak już mam poświęcić trochę kasy na kolejny pożeracz prądu, to
taki bardziej uniwersalny i kompaktowy. Bo da się go przecież
wykorzystać również jako kamerę na kask lub umieścić na rowerze w
bardziej dyskretnym miejscu.
Zainteresowała mnie kamera Toshiba Camileo BW10 http://tiny.pl/hfj6j .
Ale czekam jeszcze na polską premierę kamery Samsung W200 http://tiny.pl/hfj6p
.. Powinna się pojawić lada moment w sprzedaży. Wielkim atutem obu
urządzeń jest wodoszczelność, pozwalająca również na kanadyjkowe
zmagania z WW i kabinowanie bez dodatkowego stresu.

--
Marek

Data: 2011-06-14 21:23:10
Autor: Titus Atomicus
kamera na rower
In article <6131b703-83c6-4f38-8bb0-343ae60ea25a@v11g2000prk.googlegroups.com>,
 Marek <h.art@op.pl> wrote:

> [...]

urządzeń jest wodoszczelność, pozwalająca również na kanadyjkowe
zmagania z WW i kabinowanie bez dodatkowego stresu.

Jakos nie widze jakoby te dwie przez ciebie wspomniane kamerki daloby sie zamontowac na kasku albo innym dyskretnym miejscu.
IMHO pod wzgledem ergonomii i dyskrecji te kamerki w okularkach sa nie do pobicia.
Ja czekam az ktos wreszcie cos takiego kupi i sie podzieli wrazeniami.

TA

Data: 2011-06-14 13:11:58
Autor: Marek
kamera na rower
Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world:

Jakos nie widze jakoby te dwie przez ciebie wspomniane kamerki daloby
sie zamontowac na kasku albo innym dyskretnym miejscu.

Jak ktoś potrzebuje kamerę tylko do filmowania siebie i swoich
zjazdów, to pewnie nie będzie zainteresowany.
Ale już w praktyce turystyki rowerowej taki poręczny wspomagacz
aparatu nie mającego opcji filmowania HD (szczególnie gdy to ciężka
lustrzanka) wydaje się lepszy niż typowa kamera sportowa. Bo na
rowerze filmuje się nie tylko zjazdy :). Szkoda, że te maluchy nie
mają jeszcze optycznego zooma.
Z uchwytem do pracy podczas jazdy da się pokombinować. Te zabawki mają
formę i wielkość komórki. A na to mam już sprawdzony patent.
Zjechałem kiedyś z Lubania do Krościenka nad Dunajcem, trzymając
telefon w zębach :). Żeby mieć obiektyw skierowany do przodu,
posłużyłem się gumową opaską. Niestety, nos sprawił, że jak nie
zadzierałem głowy (a na to można sobie pozwolić tylko na bardzo
łatwych odcinkach), to rejestrowałem głównie okolice przedniego koła.
Trzeba więc dodać jakiś element dystansujący między korpusem kamery a
brodą. To doświadczenie uświadomiło mi też, że szkoda czasu na
filmowanie ruchu w rozdzielczości VGA. Niezależnie od tego co się
nakręci, zawsze 'gówno widać", I format zapisu ma tu niewielkie
znaczenie.

IMHO pod wzgledem ergonomii i dyskrecji te kamerki w okularkach sa nie
do pobicia.

Pewnie tak. Ale ma to swoją cenę. Jak tam jest z jakością obrazu
(jakością optyki i przetwornika), czasem pracy i pojemnością pamięci?
Kontrola kadrowania i podgląd zarejestrowanego materiału też raczej
odpadają. Mizerne są też możliwości zmiany ujęcia. Choć właściwie
okularami też można kręcić z ręki :).

--
Marek

Data: 2011-06-15 00:04:57
Autor: Mike
kamera na rower
Zainteresowała mnie kamera Toshiba Camileo BW10 http://tiny.pl/hfj6j .
Ale czekam jeszcze na polską premierę kamery Samsung W200 http://tiny.pl/hfj6p

No dużą zaletą jest cena przy jakości HD no i firma nie jakaś kogucik, tylko już jakaś konkretna co może dawać pewną gwarancję jakości.
Minus to już wspomniane- brak mocowania na kierę/ kask. Myślę też że jeżeli to są kamery do użytku nie-sportowego to mogą być nie za dobrze przystosowane do odcinania szumów powietrza. Dokładnie taką samą sytuację mam w canonie S5 IS, jak na aparat to przy filmach audio jest wyśmienite, potrafi niesamowicie zbierać nawet ciche odgłosy, jednak przy zjazdach na nartach >20-30km/h jest tylko jeden wielki szum, tu może byc podobnie.
Np. tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=Iv3tslsVDBg
(inna sprawa że filmik wypas :) )
Zobaczcie jakie czasem są prędkości a jak ledwo słyszalne są zakłócenia od pędu powietrza.

No niestety chyba dochodzę do wniosku (po przeglądnięciu kilku filmów), że kupno takiej kamerki z allegro za 150zł mija się z celem, bo to pieniądze w błoto.
Fajne wydają się kamerki Contour'a, z ebaya da się mieć wersje GPS za ~700zł, a niższy model nawet taniej.

No i chyba faktycznie montaż na kasku jest lepszy. A już na pewno mniej drgań wtedy jest przenoszone na obraz :)

Mike
[WRO][M.T.Fuji]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.org