kamera na rower

Data: 2011-08-06 11:03:54
Autor: Szuwarek
kamera na rower
To się dołączę :). Kodaka Playsport Zx3 kupiłem co prawda jako
uniwersalną maszynkę HD i działa poza paroma "ale":
1. Akumulator zostawiony w kamerze wyładowuje się w ciągu 2-3 dni przy
wyłączonym urządzeniu. Przy filmowaniu też nie starczy na długo - na
jakieś 30-40min. Na nakręcenie ciekawego materiału z jednodniowej
wycieczki starczy.
2. Obiektyw jest strasznie wąski, w takim sprzęcie aż prosiłoby się o
coś szerszego. Marku jaki konwerter stosujesz i gdzie go dostać?
3. Dźwięk czasem jest ok, a czasem strasznie szumi - nie wiem od czego
to zależy, przyjąłem że to loteria.
4. Przyciski - ciężko chodzą i obsługa w rękawiczkach wymaga więcej
uwagi, ale przyjąłem że to cena za wodoszczelność.
5. Filmy HD wymagają dobrego kompa, więc na słabszym sprzęcie mogą nie
chodzić tak płynnie jakbyśmy chcieli.
Pierwsze dwie wady są upierdliwe, zwłaszcza akumulator.
z plusów natomiast:
1. Jakość kręconego materiału. nad i pod wodą - jestem pozytywnie
zaskoczony. działa zarówno w powietrzu, na ziemi i pod wodą (basen
kryty - filmowałem z głębokości około 1,5 metra). Polecam podwodne z
dźwiękiem - super jak dla mnie. Przy kiepskim oświetleniu radzi sobie
lepiej nić stare Camileo które miałem, choć rewelacji nie ma.
2. Zdjęcia też robi niezłe.
3. Mogę ładować ładowarką od Nokii żony :)
4. Uchwyt na pasek i mocowanie na gwint foto - solidne, ale nie
testowałem na hardtailu jadącym po wystających korzeniach ;)
5. Kabelki - w komplecie jest wszystko co trzeba,w tym HDMI.
6. 720p/60fps - nie używałem, ale w przyszłości...
Reasumując - jeśli nie spodziewamy się po tym urządzeniu możliwości
kamer za cenę o jedną cyfrę dłuższą, to nie ma powodu do narzekania -
dodatkowy aku jest tani, a można przecież odizolować aku kawałkiem
papieru jak nie używamy. Siłą Zx3 jest jakość filmów i kompaktowość/
poręczność. Jestem bardzo zadowolony, choć zastanawiam się, co by
było, gdybym kupił aparat o szerokim kącie z możliwością nagrywania
HD. Inną opcją jest oczywiście GoPro, ale z tego co widziałem obraz
jest nieco gorszy, no i kasy ze trzy razy więcej trzeba wydać. Za to
GoPro ma o wiele szerszy obiektyw.

próbka (720p):
http://www.youtube.com/watch?v=Fv03ew8Q3-s

--