kamera na rower 2

Data: 2011-06-17 22:07:08
Autor: ToMasz
kamera na rower 2
witam
żeby nie strzępić języka bez sensu:
1. kamera typu breloczek do kluczy, o ile wyczytałem na necie, ma
przetwornik 640x480 - niezależnie od tego co jest napisane w instrukcji.
Koszt zakupu mniej niz 30zł z ebaya. filmik z normalnej spokojnej
uliczki, przepraszam ze taki drętwy i trochę bokiem, ale brak ekraniku
powoduje ze tak naprawdę filmuje na czuja:
http://www.youtube.com/watch?v=_hrHw79ZbyQ

2.kamera wyglądająca jak stary telefon komórkowy, w istocie HD trzymana
w ręce. koszt zakupu ok 300zł
http://www.youtube.com/watch?v=dMm38OzRgkM
Zamontowanie kamery na kierownicy roweru, powoduje straszne drgania.
drgania przenoszą sie na nagrywany obraz - przetwornik nie wyrabia z
szybkością - co uniemożliwia dalszą obróbkę filmu (na ekranie tworzą sie
obszary rozsunięte a w okół nich zaciśnięte - coś jak fale)

ToMasz

Data: 2011-06-18 14:10:25
Autor: Titus Atomicus
kamera na rower 2
In article <itgc5c$dti$1@inews.gazeta.pl>, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

[...]

A co z ta kamerka w okularkach?
Wciaz czekam na odwaznego...

TA

Data: 2011-06-18 09:45:09
Autor: Marek
kamera na rower 2
Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world:

A co z ta kamerka w okularkach?
Wciaz czekam na odwaznego...

Prościej chyba samemu zdobyć się na odwagę ;).

--
Marek

Data: 2011-06-18 16:51:04
Autor: Wojciech Waga aka wojek
kamera na rower 2
[...]

Ja spróbowałem na kierownicy zamontować Kodaka Zx1 który daje całkiem ładny obrazm jednak drgania go dobijają i działa podobnie do tego z pkt. 2. TO będzie problem wszystkich kamerek które są mało czułe bo jak ruszysz nią podczas robienia zdjęcia które trwa czasem i 1/30 sekundy to    robi się to pływanie. Są jednak programy które to likwidują, tak samo jak stabilizują obraz.

pozdr.
w.

Data: 2011-06-18 19:43:14
Autor: Dżejm
kamera na rower 2
[...]

Ale ten filmik nr "2" to z ręki, prawda ? No chyba, że ktoś ma kierę na wysokości dachu osobówki :).

Ważniejszą sprawą jest to, że drgania (przesunięcia) idealnie w pionie nie są zazwyczaj widoczne. Przesunięcie o np. 2cm nie będzie widoczne jeżeli filmowany obiekt jest daleko.

O wiele większym problemem są drgania wokół jakiejś osi obrotu. A je można wyeliminować używając dobrego sztywnego mocowania które zapobiegnie odchylaniu się kamery.

pozdro
Jacek

Data: 2011-06-18 19:50:33
Autor: ToMasz
kamera na rower 2
Dżejm pisze:
[...]

taki mam rower :)

Ważniejszą sprawą jest to, że drgania (przesunięcia) idealnie w pionie
nie są zazwyczaj widoczne. Przesunięcie o np. 2cm nie będzie widoczne
jeżeli filmowany obiekt jest daleko.
jak bym nie mocował - kiszka. próbowałem na sztywno do rury kierownicy,
na elastycznej blaszce.... Zrobiłem już ramkę ze szprych, na niej na
gumkach zamocowałem kamere niczym w sieci pająka - wszystko na nic. już
sztywne zamocowanie jest chyba najlepsze. myśle jeszcze nad
wykorzystaniem gąbki jako amortyzatora. jak coś wykombinuje - dam znać.
ToMasz

PS Nie dajcie sie jednak nabrać na kamerki o 3% lepsze od tego breloczka
, natomiast kosztujące 299zł+500 punktów paypal

Data: 2011-06-18 12:50:25
Autor: Praxis
kamera na rower 2
On 18 Cze, 19:50, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
Dżejm pisze:>> Ja spróbowałem na kierownicy zamontować Kodaka Zx1 który daje całkiem
> [...]

Hm,
Ja przymocowałem jakąś małpkę canona do kierownicy na trytki, no i
efekt jest tu:
http://www.youtube.com/watch?v=vu1VkaageH4
Fakt, trochę trzęsie, ale jak na komplikację systemu to IMHO efekt
jest całkiem zadowalający. Pewnie lepiej byłoby zamocować kamerę na
kasku (chyba mniej trzęsie), ale ten aparacik był ciut za duży :)
__
praxis

Data: 2011-06-18 22:39:44
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
kamera na rower 2
W dniu 2011-06-18 19:50, ToMasz pisze:
DĹźejm pisze:
[...]

jeĹźeli filmowany obiekt jest daleko.
[...]

Jakiekolwiek mocowanie na rowerze można sobie w buty wsadzić. Kombinuj z mocowaniem na kask. To po pierwsze.
Po drugie - przyzwyczaj się do tego, że każdy filmik musisz potraktować np. takim genialnym czymś: http://public.hronopik.de/vid.stab/features.php?lang=en

Marcin "Kenickie" Mydlak
GG: 291246, skype: kenickie_PL

Data: 2011-06-19 04:57:32
Autor: mocniak
kamera na rower 2
On 18 Cze, 19:43, Dżejm <i.have...@email.org> wrote:

O wiele większym problemem są drgania wokół jakiejś osi obrotu. A je można
wyeliminować używając dobrego sztywnego mocowania które zapobiegnie
odchylaniu się kamery.

Najlepiej byloby polaczyc ramke z gumkami o ktorej ktos tu pisal ze
stabilizacja  trzema zyroskopami (dla kazdej z plaszczyzn). Jak sam
piszesz drgania gora - dol nie maja wiekszego znaczenia.

--
Mocniak

Data: 2011-06-19 14:18:08
Autor: emil
kamera na rower 2
W dniu 2011-06-19 13:57, mocniak pisze:
[...]

Tu masz najtańszy aktywny stabilizator:

http://www.youtube.com/watch?v=pjiJGyCAgI4

Stabilizator posiada łapki do montaży na kierownice tylko trzeba by wykombinować mocowanie Keychain cam czy md80 do głowicy.

Data: 2011-06-19 14:43:54
Autor: geos
kamera na rower 2
emil wrote:
Tu masz najtańszy aktywny stabilizator:

http://www.youtube.com/watch?v=pjiJGyCAgI4

Stabilizator posiada łapki do montaży na kierownice tylko trzeba by wykombinować mocowanie Keychain cam czy md80 do głowicy.

no i nie wiadomo czy trafisz na sprawny egzemplarz :)

http://www.youtube.com/watch?v=5yTLj1OxvTA&feature=related

pozdrawiam,
geos

Data: 2011-06-20 15:00:18
Autor: Wojciech Waga
kamera na rower 2
W dniu 19.06.2011 14:18, emil pisze:
Tu masz najtańszy aktywny stabilizator:

http://www.youtube.com/watch?v=pjiJGyCAgI4

Stabilizator posiada łapki do montaży na kierownice tylko trzeba by
wykombinować mocowanie Keychain cam czy md80 do głowicy.

Próbowałem,

cały czas jest ziarno na ekranie.

pozdr.
w.

Data: 2011-06-20 11:49:33
Autor: QRT
kamera na rower 2
On Jun 18, 4:51 pm, Wojciech Waga aka wojek <n...@drzewo.pl> wrote:
Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world pisze:
> A co z ta kamerka w okularkach?
> Wciaz czekam na odwaznego...

Kamera z DX w okularach. Jak za tą cenę to daje radę. Próbka:

http://www.youtube.com/watch?v=_tOr-gpLdpQ

http://www.youtube.com/watch?v=59F8NZmbs3I

Data: 2011-06-20 11:38:12
Autor: QRT
kamera na rower 2
On 18 Cze, 14:10, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

A co z ta kamerka w okularkach?
Wciaz czekam na odwaznego...

Tu masz  nagrania z kamerki (kupilem na DX), na początku zbyt mocno
głową kręciłem
http://youtu.be/_tOr-gpLdpQ
http://youtu.be/59F8NZmbs3I

Data: 2011-06-21 08:09:09
Autor: ToMasz
kamera na rower 2
QRT pisze:
[...]

bardzo dziekujemy, prosimy o jeszcze. Jeszcze jeden filmik, tym razem
jak jedziesz po asfalcke mijając samochody. wtedy będzie widać jakieś
szczegóły
ToMasz

Data: 2011-06-21 07:11:43
Autor: QRT
kamera na rower 2
On 21 Cze, 08:09, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
bardzo dziekujemy, prosimy o jeszcze. Jeszcze jeden filmik, tym razem
jak jedziesz po asfalcke mijając samochody. wtedy będzie widać jakieś
szczegóły
 No i tu może być problem bo asfaltu unikam jak ognia, ale może w
przelocie do lasu coś skręcę.

Data: 2011-06-21 10:31:02
Autor: Tomasso
kamera na rower 2
Użytkownik "QRT" napisał:

Tu masz  nagrania z kamerki (kupilem na DX)

A którą konkretnie?

Rzuć linką.

Data: 2011-06-21 07:07:12
Autor: QRT
kamera na rower 2

http://www.dealextreme.com/p/usb-rechargeable-hd-720p-5-0mp-pin-hole-spy-av-camera-disguised-as-sunglasses-tf-slot-54635

Data: 2011-06-21 10:59:03
Autor: Fabian
kamera na rower 2
On 20.06.2011 20:38, QRT wrote:
[...]

Jakieś wrażenia z użytkowania?

Fabian.

Data: 2011-06-21 07:10:18
Autor: QRT
kamera na rower 2
On 21 Cze, 10:59, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote:

Jakieś wrażenia z użytkowania?

Ogólnie dobre jakość wykonania, mam mały problem z włączaniem bo są
dwa guziki i jeszcze nie za bardzo rozkminiłem kiedy się właczają.
Niby z instrukcji wiem ale w praktyce czasami mi się myli. Okulary są
ogólnie małe, jakoś szkieł nawet dobra jak na kamerę  :) Można nimi
robić też zdjecia, ale jakość nie powala.

Data: 2011-06-21 08:43:41
Autor: Titus Atomicus
kamera na rower 2
In article <5bb8d59f-8caa-4336-98fb-1be671f30814@q12g2000prb.googlegroups.com>,
 QRT <qrt300@gmail.com> wrote:

> [...]

ogólnie małe, jakoś szkieł nawet dobra jak na kamerę  :) Można nimi
robić też zdjecia, ale jakość nie powala.

Fajnie.
Ale ja chyba poczekam na 60fps.
:-)

TA