kamera w samochodzie

Data: 2011-03-07 00:00:58
Autor: ToMasz
kamera w samochodzie
witam

co jaki¶ czas sie powtarza sprawa kamer na kokpicie. znalaz³em co¶
takiego, byæ moze kto¶ sie zainteresuje. je¶li kto¶ to mia³ w rêce, mo¿e
zobaczyæ bêd±c na wycieczce w zaprzyja¼nionym kraju, proszê o recenzje.
http://infobot.pl/r/1WsC
ToMasz

Data: 2011-03-07 06:38:14
Autor: glang
kamera w samochodzie
[...]

by³o o niej kilka w±tków ni¿ej
pzdr
GL

Data: 2011-03-07 17:15:55
Autor: Gabriel'wilk'
kamera w samochodzie
W dniu 2011-03-07 00:00, ToMasz pisze:
[...]

Ja u¿ywam od listopada kamerki 720p HD Mini DVR z ekranem LCD od ni¿ej wymienionego sprzedawcy i wszystko jest OK nawet z karta SD 64GB. Obraz i d¼wiêk bardzo doby w dzieñ w nocy zadowalaj±cy je¶li nie jest droga o¶wietlona. Ma sporo funkcji i jest stosunkowo ma³a a na plus nale¿y zaliczyæ zintegrowany monitorek LCD.

http://allegro.pl/kamera-samochodowa-rejestrator-trasy-monitor-2-5-i1479931732.html

Mówiæ prawdê i umieæ prawd± ¿yæ - oto rzecz wielkiej wagi.
   Oskar Wilde

Data: 2011-03-07 18:10:08
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
kamera w samochodzie
W dniu 2011-03-07 17:15, Gabriel'wilk' pisze:
W dniu 2011-03-07 00:00, ToMasz pisze:
witam

co jakiś czas sie powtarza sprawa kamer na kokpicie. znalazłem coś
takiego, być moze ktoś sie zainteresuje. jeśli ktoś to miał w ręce, może
zobaczyć będąc na wycieczce w zaprzyjaźnionym kraju, proszę o recenzje.
http://infobot.pl/r/1WsC
Ja używam od listopada kamerki 720p HD Mini DVR z ekranem LCD od niżej
wymienionego sprzedawcy i wszystko jest OK nawet z karta SD 64GB. Obraz
i dźwięk bardzo doby w dzień w nocy zadowalający jeśli nie jest droga
oświetlona. Ma sporo funkcji i jest stosunkowo mała a na plus należy
zaliczyć zintegrowany monitorek LCD.

http://allegro.pl/kamera-samochodowa-rejestrator-trasy-monitor-2-5-i1479931732.html

Możesz wystawić na yt trochę własnej, radosnej twórczości z tego cudaka? Najlepiej zróżnicowanej pod względem warunków.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-03-07 20:38:59
Autor: ToMasz
kamera w samochodzie
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
[...]

w aukcji jest przykładowy filmik. to co na nim widać to kaszanka. jak
nie da sie odczytać rejestracji - mozna sobie darować taką kamere

ToMasz

Data: 2011-03-07 22:39:43
Autor: Gabriel'wilk'
kamera w samochodzie
W dniu 2011-03-07 20:38, ToMasz pisze:
[...]

Idź lepiej do okulisty kolego, rejestrację da się odczytać nawet w pochmurny dzień przy padającym śniegu czy deszczu i to przez brudną szybę auta.
Oto przykład, jutro wrzucę inne filmiki nakręcone w innych warunkach pogodowych (nie wiem czemu ale zarówno wrzuta jak i YT nieco pogarszają jakość filmu przy przetwarzaniu - jeśli ktoś ma ftp'a to wrzucę firmy w rzeczywistej jakości):
http://www.youtube.com/watch?v=JCEDq5QBpWM
http://www.youtube.com/watch?v=XRCLnKG97XI

   Oskar Wilde

Data: 2011-03-07 22:48:39
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
kamera w samochodzie
W dniu 2011-03-07 22:39, Gabriel'wilk' pisze:

[...]

Spróbuj je wrzucić na vimeo.

Data: 2011-03-07 22:53:38
Autor: Adam P³aszczyca
kamera w samochodzie
Dnia Mon, 07 Mar 2011 20:38:59 +0100, ToMasz napisa³(a):

w aukcji jest przyk³adowy filmik. to co na nim widaæ to kaszanka. jak
nie da sie odczytaæ rejestracji - mozna sobie darowaæ tak± kamere

Niby czemu?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2011-03-07 18:25:04
Autor: BartekK
kamera w samochodzie
[...]
Mógłbyś pokazać (np przez youtube) jakieś przykłady nagrań z kiepską pogodą/nocą/wieczorem?

Jak wygląda zapis cykliczny - doczytałem że maks 15minut na plik, potem jest tworzony nowy i tak w kółko... - czy automatycznie kasuje najstarsze pliki, i czy między plikami nie powstają przerwy (nie brakuje kilku-kilkunastu sekund zapisu)?

Co z wbudowanym akumulatorem - czy po wyłączeniu zapłonu (zewnętrznego zasilania) podtrzymuje jeszcze zapis (przez jaki czas? do wyczeprania akumulatora? czy da się jakoś ustawić, np 2minuty)?

Czy jest jakaś metoda by zapis włączał się sam po włączeniu zasilania i sam wyłączał chwilę po? (tak by kamera sama się obsługiwała bez żadnej interwencji kierowcy, a wręcz by kierowca nawet nie musiał o niej wiedzieć)?

Data: 2011-03-07 20:45:37
Autor: Gabriel'wilk'
kamera w samochodzie
W dniu 2011-03-07 18:25, BartekK pisze:
[...]
pogodÄ…/nocÄ…/wieczorem?

Jeśli znajdę chwilkę wolnego czasu to wrzucę na YT jakieś filmiki :-)
[...]

Zapis jest albo 2/5/15min zależnie od ustawień, co do zapisu to na moich filmikach pomiędzy odcinkami jest jakieś 1,5/2s przerwy. Zapis odbywa sięautomatycznie i gdy karta zostanie zapełniona wówczas kasowane są najstarsze pliki i w ich miejsce zapisywane nowe z kolejnym nr odcinka.
Co z wbudowanym akumulatorem - czy po wyłączeniu zapłonu (zewnętrznego
zasilania) podtrzymuje jeszcze zapis (przez jaki czas? do wyczeprania
akumulatora? czy da się jakoś ustawić, np 2minuty)?
Tego nie sprawdzałem, ale zapis odbywa się jeszcze przez 3/4s po wyłączeniu auta. Natomiast zapis na zameym akumulatorze jest również możliwy tyle, że trzeba na kamerze nacisnąć on/off.
[...]
Kamera się włącza sama z przekręceniem kluczyka a wyłącza automatycznie po wyłączeniu auta z lagiem 3/4 s, chyba żę masz zasilanie w gnieździe zapalniczki nawet po przekręceniu stacyjki :-)

   Oskar Wilde

Data: 2011-03-07 23:51:42
Autor: BartekK
kamera w samochodzie
W dniu 2011-03-07 22:42, Gabriel'wilk' pisze:
[...]
Dzięki. W sumie jakoś proporcjonalna do ceny...

Tu przykład z kamerki DOD GS-600 w nocy:
http://www.youtube.com/watch?v=JnZMQLP6VnE (chodzi niby nawet na 1080p ale sensu w nocy to nie ma, w dzień jest - http://www.youtube.com/watch?v=gRHXIOAj9DU - wystarczy wybrać 1080p, i robiąc stopklatkę bez problemu odczytujemy tablice auta jadącego z naprzeciwka dwa pasy dalej). Według mnie jest lepiej, ale czy aż tak lepiej żeby płacić >700zł za nią to nie wiem...

Data: 2011-03-08 21:13:51
Autor: Gabriel'wilk'
kamera w samochodzie

[...]
Tu jeszcze kilka uchwyconych manewrów na drodze:
http://www.youtube.com/watch?v=9jL5a5QveYQ
http://www.youtube.com/watch?v=DVLHBQg-PPI
http://www.youtube.com/watch?v=XPvLzDvOKhY

   Oskar Wilde

Data: 2011-03-08 21:46:41
Autor: marjan
kamera w samochodzie
W dniu 2011-03-08 21:13, Gabriel'wilk' pisze:

Tu jeszcze kilka uchwyconych manewrów na drodze:
[...]
http://www.youtube.com/watch?v=XPvLzDvOKhY
pozdrawiam

Z filmiku wynika, że to Focus mk2, czyli dość nowy model, kiedy to ABS był standardem (tak zakładam). Czemu zatem zblokowało koła przy hamowaniu?

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2011-03-08 22:32:22
Autor: Gabriel'wilk'
kamera w samochodzie
W dniu 2011-03-08 21:46, marjan pisze:
[...]

Właśnie o tym założyłem wątek :-)

   Oskar Wilde

Data: 2011-04-18 23:25:53
Autor: BartekK
kamera w samochodzie
W dniu 2011-03-07 23:51, BartekK pisze:
[...]

robiÄ…c stopklatkÄ™ bez problemu odczytujemy tablice auta jadÄ…cego z
naprzeciwka dwa pasy dalej). Według mnie jest lepiej, ale czy aż tak
lepiej żeby płacić >700zł za nią to nie wiem...
A to już mój przykład z GS600:
http://www.youtube.com/watch?v=hqqgbHe0ij4
Na razie tak jak z kartonu wyciągnięta, nie miałem czasu i na czym ustawić jasności/kontrastu ani nic, więc wygląda w dzień ciemno buro, ale jest (zwłaszcza w hd) dość czytelnie. No i wyszło tanio ;) ~100$ + vat

Data: 2011-03-07 23:11:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kamera w samochodzie

"ToMasz" il13nb$kcr$1@inews.gazeta.pl

co jaki¶ czas sie powtarza sprawa kamer na kokpicie. znalaz³em co¶

A ja podrzucê to:

  http://www.multitech.pl/miniaturowe-kamery-mini-kamerki-c-12.html

Data: 2011-03-08 00:31:25
Autor: Yogi\(n\)
Jeszcze raz o kamerach
A czy kto¶ siê zetkn±³ z tak±:
http://allegro.pl/kamera-samochodowa-rejestrator-trasy-zoom-8x-fv-i1477077862.html
Chodzi g³ównie o dwie rzeczy - wymiary i mozliwo¶c monta¿u na ¶rubie od góry. Chcia³bym za³o¿yæ tak± na lusterko (od strony szyby oczywi¶cie) - bo przyssawki na szybie i kable na kokpicie odpadaj±, a do lusterka zgrabny uchwyt ze ¶rub± potrafiê zmajstrowaæ we w³asnym zakresie - chcia³bym ustawiæ w trybie czujnika ruchu i zapomnieæ o niej. Je¿eli siê sprawdzi, to oczywi¶cie poci±gne jej zasilanie pod podsufitk± w dyskretny i estetyczny sposób. Martwi± mnie jednak dwa aspekty:
1. Czy k±t widzenia obiektywu bêdzie odpowiedni (czyli nie za szeroki, przez co bêdzie ³apaæ s³upki boczne i przód kabiny - niby jest tam zoom, ale z pewno¶ci± cyfrowy, jako¶æ znacznie siê pogorszy, no i czy bedzie go pamiêtaæ po wy³±czeniu?)
2. Czy wyj¶cie AV dzia³a tylko przy odtwarzaniu, czy tez w czasie nagrywania? Mam 7 calow± nawi z trzema wej¶ciami AV (jedno wykorzystane do kamery cofania), móg³bym wtedy zapodaæ obraz na monitor- opcjonalnie oczywi¶cie, to znaczy je¿eli nie sprawdzi siê pod lusterkiem, to wrzucê j± na przedni zderzak i bêdzie pomaga³a przy doje¿d¿aniu do wysokich krawê¿ników.
W tym drugim przypadku pewnie lepiej sprawdzi³aby siê taka (³atwiejszy monta¿),
http://allegro.pl/hit-mini-kamera-rejestrator-trasy-black-box-i1486717825.html
ale generalnie ta opcja by³aby tylko po to, ¿eby j± jako¶ wykorzystaæ, je¿eli nie spe³ni siê w pierwszej roli, wiêc nad t± drug± siê nie zastanawiam.
Choæ jeszcze lepsza by³aby taka bez rejestratora:
http://allegro.pl/kamera-cofania-komplet-wodoodporna-podzialka-2001-i1472635938.html
Ten drugi pomys³ mia³by sens, gdyby kamerka by³a na podczerwieñ, wtedy mia³bym night vision, ale kamery termowizyjne s± za drogie jeszcze ;-(

Wszelkie (m±dre) uwagi mile widziane ;-)

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

kamera w samochodzie