kamerka z doświetleniem

Data: 2011-12-17 17:15:38
Autor: ToMasz
kamerka z doświetleniem
Witam

jest sobie babcia która chce rozmawiać z wnukami przez skypa. Niemal wszystko jest dobrze, poza ciemnym obrazem. tak nieszczęśliwie komputer stoi, ze jest ciemno i niema jak doświetlić. Albo lampa w twarz - albo nic nie widać. Krótko mówiąc wrażenie jest takie jakby się widziało z Lordem Voldemortem. Żadne żarówki za monitorem, naklejane taśmy z diodami nie wpływają radykalnie na poprawę. Oczywiście jest troszeczkę lepiej, ale dalej nie to. Przeniesienie kompa w jasne miejsce też odpada.

Wpadłem na pomysł zeby kupić kamerę z doświetlaczem. znaczy z takimi diodkami IR po bokach. PRosze Was powiedzcie mi czy takie jaki zasięg mają takie diody, czy doświetlą samą twarz czy także troszkę pomieszczenie i czy twarz będzie szaro-zielona czy będą normalne kolory?

Pozdrawiam
ToMasz

Data: 2011-12-17 17:56:59
Autor: Padre
kamerka z doświetleniem
Jest tylko jedno dobre rozwiązanie, kamerka wysokiej jakości o czułym przetworniku i dobrze oświetlony pokój rozproszonym światłem. Poszukaj sobie rankingu kamer internetowych i nastaw się na wydatek powyżej 200zł.

Data: 2011-12-18 20:54:33
Autor: Artur Nowicki
kamerka z doświetleniem
Am 17.12.2011 17:56, schrieb Padre:
Jest tylko jedno dobre rozwiązanie, kamerka wysokiej jakości o czułym
przetworniku i dobrze oświetlony pokój rozproszonym światłem. Poszukaj
sobie rankingu kamer internetowych i nastaw się na wydatek powyżej 200zł.

Zgodzę się z przedmówcą. Ze swojej strony polecam Logitech HD Pro Webcam C910. Nawet w ciemnym pomieszczeniu (tylko monitor włączony) świetna widoczność i odświeżanie obrazu bez rozmycia.

/Artur

Data: 2011-12-19 15:02:10
Autor: kamil
kamerka z doświetleniem
On 18/12/2011 19:54, Artur Nowicki wrote:
[...]

Przetwornik zdaje się taki sam, jak w starszej Pro 9000, więc też polecam. Jedyny problem z tymi logitechami to uchwyty, 9000 ma kabel USB z boku i cienką nóżkę, na której przewraca się od samego ciężaru przewodu. 910 nie wygląda lepiej.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-12-19 18:01:44
Autor: Artur Nowicki
kamerka z doświetleniem
[...]

Miałem (a właściwie ciągle mam) 9000, kupiłem C910. Ta nowa jest stabilniejsza, nóżka co prawda z plastiku, ale z gumowanymi elementami, ładnie się trzyma monitora. Także zachowanie w ciemnym pomieszczeniu jest inne na korzyść C910. Dziwi mnie jeżeli to ten sam przetwornik, ale lagi i "motion blury" z 9000 nie występują w C910.

/Artur

Data: 2011-12-17 20:57:34
Autor: jureq
kamerka z doświetleniem
Dnia Sat, 17 Dec 2011 17:15:38 +0100, ToMasz napisał(a):

[...]

Te kamerki z diodami IR, z którymi miałem do czynienia miały "pełną" automatykę - przy spadku poziomu oświetlenia włączały diody i przełączały się w tryb czarno-biały. Zresztą nie wyobrażam sobie poprawnego oddania barw w oświetleniu IR. Praktyczny zasięg był w niektórych ponad 20m.

Data: 2011-12-19 01:49:30
Autor: LP
kamerka z doświetleniem

Użytkownik "ToMasz"
[...]

Co znaczy - nie ma jak doświetlić? Stoi komputer, to w domyśle jest źródło prądu, a jak tak, to co za problem podłączyć jedną ( powiedzmy kilkupunktową) lampę świecącą np. na sufit?
Wyjdzie taniej i efektywniej.

--
LP

Data: 2011-12-20 17:54:54
Autor: MC
kamerka z doświetleniem
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jcif7a$gsv$1inews.gazeta.pl...
[...]

Obraz w IR jest monochromatyczny.

Data: 2011-12-20 19:58:59
Autor: Gil
kamerka z doświetleniem
ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):
Witam

jest sobie babcia która chce rozmawiać z wnukami przez skypa.

Nie warto szukać kamery do rozmów. Po około roku i tak wszyscy to wyłączają.
Kamera jest niepotrzebna i zbędna.
Bo taka jest natura rozmów. Ludzie lubią pogadać ale nie lubią być obserwowani.
Możesz zrezygnować z zakupu. Kamera do rozmów nie ma sensu.

Data: 2011-12-20 23:16:37
Autor: LP
kamerka z doświetleniem

Użytkownik " Gil"
ToMasz napisał(a):

Witam

jest sobie babcia która chce rozmawiać z wnukami przez skypa.

Nie warto szukać kamery do rozmów. Po około roku i tak wszyscy to wyłączają.

Naprawdę wszyscy? Ciekawe...

Kamera jest niepotrzebna i zbędna

Oczywiście. Telefon też. W końcu nie po to wynaleziono węzełki na sznureczkach.

Bo taka jest natura rozmów.

Krecich, nie sokolich.
A ludzie od zarania rozmawiali patrząc na siebie, bo zasięg wzroku (zwłaszcza na sawannach z których się ponoć wywodzimy) zwykle przewyższał zasięg głosu.

Ludzie lubią pogadać ale nie lubią być obserwowani.

Ludzie bliscy sobie lubią się dotykać, patrzeć na siebie i ogólnie sprawia im radość przebywanie z sobą. Obawą przed kontaktem wzrokowym, jaka jedynie przychodzi mi teraz na myśl, może być tylko nieszczerość, chęć ukrycia czegoś albo jakiś koszmarny defekt fizyczny.

Możesz zrezygnować z zakupu. Kamera do rozmów nie ma sensu.

Jasne. Lepiej babci wgrać gg i zafundować kurs bezwzrokowego pisania:))

--
LP