kamery termowizyjne - teraz dopiero będą nas promieniować

Data: 2020-04-23 23:08:46
Autor: boukun
kamery termowizyjne - teraz dopiero będą nas promieniować
Olbrzymie zmiany w sklepach. Rząd stawia warunki. Poznaliśmy szczegóły

Obowiązkowe zakrywanie ust i nosa oraz rękawiczki przez cały czas trwania
zakupów, limit klientów, przynajmniej jeden sklep oferujący maseczki oraz...
kamery termowizyjne, sprawdzające czy wchodzący do galerii handlowych nie
mają gorączki. Jak wynika z informacji money.pl, takie są proponowane i
wstępne warunki otwierania galerii handlowych na klientów. Rozmowy wciąż
trwają.

Ministerstwo Rozwoju wciąż negocjuje z zarządcami galerii handlowych warunki
otwierania ich biznesu. W środę odbyła się wideokonferencja Jadwigi
Emilewicz oraz premiera Mateusza Morawieckiego właśnie z przedstawicielami
tego sektora gospodarki.

Na stole pojawiły się już konkretne wymagania. Są zapisane w tzw.
protokołach bezpieczeństwa. Bez wypełnienia ich, otwieranie biznesu nie
będzie możliwe. Lista jest długa. Money.pl dotarł do propozycji, które
resort przedstawiał przedstawicielom firm prowadzących i działających w
centrach.

W galeriach miałby pojawić się limit klientów. Podobnie jak w przypadku
sklepów spożywczych - właściciel będzie musiał ograniczyć liczbę osób.
Wstępne założenia mówią, że będzie to uzależnione od powierzchni (na której
wykonywany jest handel) danego lokalu, a nie całej galerii handlowej. To się
jednak może zmienić, bo niezbędne są wyliczenia dotyczące liczby osób w
całym budynku.

Co jeszcze? W galeriach handlowych będzie najprawdopodobniej niezbędne
utrzymywanie odległości dwóch metrów pomiędzy klientami (np. w kolejkach).
Oczywiście utrzymany będzie obowiązek zakrywania ust i nosa. Nowością za to
może być wymóg zapewnienia klientom przynajmniej jednego sklepu - na terenie
galerii handlowej - który będzie miał w asortymencie np. maseczki.

Co istotne, otwarcie galerii handlowych nie oznacza otwarcia wszystkich
punktów. Siłownie, kluby fitness oraz sale zabaw wciąż będą zamknięte.

Kamery termowizyjne na wejściu

Właściciele galerii mają być również zobowiązani do otwarcia możliwie jak
największej liczby wejść. Przy nich również może pojawić się nowość, czyli
kamery termowizyjne. Wskażą, która osoba ma gorączkę i na teren sklepu nie
powinna wchodzić. Już dziś takie rozwiązania stosują niektóre kraje
azjatyckie. Wejście do restauracji i sklepu jest możliwe tylko, gdy system
potwierdzi temperaturę ciała.

Właściciele galerii handlowych będą musieli również umożliwić klientom
korzystanie z rękawiczek oraz płynu do dezynfekcji. Analogiczne rozwiązania
są teraz w sklepach spożywczych.

Zarządzający galeriami mają być zobowiązani do wyłączenia fontann oraz
placów zabaw. Jednocześnie wśród wstępnych propozycji znajduje się wymóg
parkowania na co drugim miejscu parkingowym.

Inne wymagania? Dotyczą zabezpieczenia sanitarnego. Toalety mają być
dezynfekowane przynajmniej dwa razy dziennie, a przynajmniej raz dziennie ma
to dotyczyć drzwi, klamek, schodów, blatów i wszystkich powierzchni
infrastruktury.

W toaletach ma być wywieszona instrukcja, jak poprawnie myć ręce oraz jak
zabezpieczać usta, nos i ręce. Do tego wśród propozycji znajdują się np.
wymogi dotyczące codziennej dezynfekcji przebieralni w sklepach odzieżowych.

Kiedy otwarcie galerii?

Warto podkreślić, że nie są to już ustalone warunki otwierania galerii
handlowych. To zebrane w propozycje, które mogą się zmienić (tak jak np.
zmieniały się decyzje Ministerstwa Zdrowia po konsultacjach). Duże centra
mają być otwierane dopiero w tzw. trzeciej fazie odmrażania gospodarki po
koronawirusie. Kiedy ta nastąpi? To uzależnione jest od sytuacji
epidemiologicznej w kraju. Wstępne założenia zakładają, że pomiędzy fazami
będą 2-tygodniowe okresy przerwy (mogą się wydłużać). To by oznaczało, że do
galerii handlowych wejdziemy najwcześniej w czerwcu.

Jak wynika z informacji money.pl, Ministerstwo Rozwoju prowadzi już od
dłuższego czasu negocjacje z przedstawicielami galerii handlowych i firm w
nich działających. Szerokie konsultacje mają pozwolić na jak najszybsze
wypracowanie planu odmrażania gospodarki.

W tej chwili wszystkie galerie handlowe (o powierzchni powyżej 2 tys. metrów
kwadratowych) są w większości zamknięte. Możliwy jest w nich wyłącznie
handel produktami spożywczymi, działalność aptek, pralni oraz niektórych
punktów usługowych. Sprzedaż odzieży, obuwia, elektroniki i większości
towarów jest wstrzymana.

Jak wynika z informacji dziennika "Rzeczpospolita", prawdopodobny termin to
18 maja. Informacje o powrocie do pracy w tym dniu miały wysłać do części
swoich pracowników niektóre galerie. To by oznaczało jednak, że 2 i 3 część
odmrażania gospodarki będą niemal jednocześnie.

Które sklepy mogą być otwarte w tej chwili w galeriach handlowych?

    Sklepy spożywcze
    Drogerie i sklepy sprzedające produkty kosmetyczne, artykuły toaletowe,
środki czystości
    Apteki
    Kioski
    Sklepy budowlane (z wyjątkiem weekendów)
    Sklepy zoologiczne
    Stacje paliw
    Banki
    Pralnie
    Placówki Poczty Polskiej i podmioty prowadzące działalność pocztową
    Restauracje oferujące żywność na wynos lub w dostawie
    Firmy ubezpieczeniowe

https://www.money.pl/gospodarka/olbrzymie-zmiany-w-sklepach-rzad-stawia-warunki-poznalismy-szczegoly-6503008740054657a.html

6h temu

Bobbys
Jeśli warunki otwarcia galerii będą faktyczne takie jak przytoczone w
artykule, to chyba uczciwiej będzie tych galerii nie otwierać. Panika i
nadmierny wpływ wirusologów, które panuje obecnie wykończy wykończy nas
znacznie skuteczniej niż koronawirus.

5h temu

Dziwne
Ja z gorączką to nie miałabym siły łazić po galerii, po co te kamery?
Niedługo wszędzie będą dla rzekomego bezpieczeństwa. Big brother, czy co?

5h temu

pytam
A te na podczerwień mierzące długość ..... też będą?

Data: 2020-04-23 16:43:04
Autor: Zexon
On 4/23/2020 15:08, boukun wrote:
Olbrzymie zmiany w sklepach.

Ciekawe, z czego ty żyjesz folksdojczu skoro 24 godziny na dobę trollujesz!

Data: 2020-04-24 01:18:32
Autor: boukun
Użytkownik "Zexon"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
Olbrzymie zmiany w sklepach.

Ciekawe, z czego ty żyjesz folksdojczu skoro 24 godziny na dobę trollujesz!

Z tego, co zarobiłem w Niemczech, dwa miesiące pracy, dwa miesiące odpoczynku. Zresztą w pracy też mam odpoczynek.

boukun

Data: 2020-04-24 09:59:49
Autor: Budzik
kamery termowizyjne - teraz dopiero będą nas promieniować
Użytkownik Zexon Zexon@hotmail.com ...

Olbrzymie zmiany w sklepach.

Ciekawe, z czego ty żyjesz folksdojczu skoro 24 godziny na dobę
trollujesz!

Z mamusia i tatusiem tez w takim tonie rozmawiasz?

Pomijam fakt ze gówno cie obchodzi kto z czego zyje, to skoro boukun wkleił informacje, to argumentuj na temat zawarty w artykule.
Po co takie chamskie odzywki? Rodzice chlali ze nie mieli cie czasu wychowac?

Swoja szosa zadac takie pytanie w dobie wszechobecnej kwarantanny to trzeba byc ambiwalentnym intelektualnie...

--
Pozdrawia... Budzik
DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

Data: 2020-04-24 00:01:36
Autor: Runt
W dniu 2020-04-23 o 23:08, boukun pisze:
[...]

A to wszystko przez Tuska, PO, PSL, UE, Niemców, Yankesów ale nie PiS.

--
Runt

Data: 2020-04-24 11:40:52
Autor: boukun
Użytkownik "Runt"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Dokładnie tak, a także przez PiS.

boukun

Data: 2020-04-25 06:53:50
Autor: Runt
W dniu 2020-04-24 o 11:40, głupek kompletny boukun pisze:
Użytkownik "Runt"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

A to wszystko przez Tuska, PO, PSL, UE, Niemców, Yankesów ale nie PiS.

Dokładnie tak, a także przez PiS.

A TAKŻE powiadasz? Czyżby premierem wciąż był Tusk, a "bul" prezydentem?

Czyżby to ktoś z PO, a nie Misiewicze zajmowali się instalowaniem kamer termowizyjnych w Lidu? Może cie boleć ta okrutna prawda i usiłujesz sobie wmówić, że "to nie my, to ONI!" ale rzeczywistość jest taka, że to twój ukochany PiS, a nie PO wprowadza zabójcą technologie 5G i instaluje zabójcze kamery termowizyjne w marketach i wiesza gdzie się tylko da kamery śledzące każdy twój ruch. D o c i e r a ?

--
Runt

Data: 2020-04-24 14:39:47
Autor: Sylvio Balconetti
Am 24.04.20 um 00:01 schrieb Runt:
[...]

Polecam stroje chroniace przed promieniowaniem. Nie drogie i cieple.

np. https://www.ebay.de/i/402011459929?chn=ps

https://tinyurl.com/y9fj9uay

--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

          /\_/\
( o o )
==_Y_==
  `-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://pokazywarka.pl/ibq71l/
????????????????????????????????????????????????????????????????????
"Polska tym razem zostanie oszczędzona. Ona będzie jedynym państwem, które ze światowego kataklizmu wyjdzie silniejsze, potężniejsze i wspanialsze. Od Polski zależeć będzie przyszłość Europy. Obdarzy ona braterstwem wszystkie narody świata. Ona będzie przygarniać, chronić, nieść pomoc. Pomoc i opieka Maryi Królowej Polski będzie wam towarzyszyć".

Data: 2020-04-24 05:58:39
Autor: japanizer
On Friday, April 24, 2020 at 9:39:48 PM UTC+9, Sylvio Balconetti wrote:

> Polecam stroje chroniace przed promieniowaniem. Nie drogie i cieple.

np. https://www.ebay.de/i/402011459929?chn=ps

https://tinyurl.com/y9fj9uay

Do kompletu koniecznie namiot-toaleta!

https://cdn.mainichi.jp/vol1/2020/03/05/20200305p2a00m0na008000p/9.jpg

Data: 2020-04-26 15:17:42
Autor: Arek
boukun napisał(a) w wiadomości: ...
[...]

[...]
[...]

  Diabeł tkwi w szczegółach: np. pobliski sklepik: 2 kasy czyli było maks.
6 klientów. O ile personelowi nie odbiło rozkładanie towaru w czasie
zakupów zamiast np. w przerwie technicznej (ok 1 godz.) to była
szansa zachowania odstępów.
  Po zmianie maks. 16 klientów (czyli min. 240 m2 sklepu) - kolejki przed
sklepem już nie ma. Ale lady chłodnicze i półki zajmują tyle miejsca, że
klienci muszą się przeciskać.
  Nawet przed pandemią w tym sklepie nie widziałem więcej niż 8-10 klientów...

[...]

 Jeżeli będą tak "dokładne" jak elektroniczne termometry "na czoło"
to będzie wesoło.

[...]
[...]

1 raz na dzień to dla picu - równie dobrze można sobie darować.

[...]

 j.w.

[...]
[...]

W ogóle jest brak konsekwencji: cyt "w centrach handlowych rząd postanowił
zwolnić najemców z umów, zobowiązujących ich do płacenia właścicielom
galerii. Tych ostatnich jednak już z ich zobowiązań nie zwolniono - stracili
przychody, zobowiązania pozostały."

Arek

Data: 2020-04-26 16:46:37
Autor: Arek
[...]

Kask z wbudowanym termometrem dla policji w ZEA
"Każdego dnia władze ZEA proponują nowe możliwości i narzędzia
przygotowanych do walki z koronawirusem.
    - Policja używa specjalnych kasków z wbudowanymi termometrami,
 które dzięki czujnikom skanują temperaturę kierowcom,
przechodniom bez konieczności bezpośredniego kontaktu"
https://podroze.onet.pl/aktualnosci/koronawirus-w-emiratach-arabskich-jak-rzad-dba-o-mieszka
ncow/hjq2jpw

kamery termowizyjne - teraz dopiero będą nas promieniować