kampania antyskladakowa ? [skladak]

Data: 2012-06-18 15:37:45
Autor: A. Filip
kampania antyskladakowa ? [skladak]
Witam,
Wlasnie sluchalem audycji H. Sytnera w Trojce.  No i pan Sytner z
wlasciwa sobie pewnoscia siebie i poblazliwoscia w glosie wyglaszal
opinie nt skladakow. Ze w turystyce (przypominam ze p.  Sytner nie
propaguje wacale turystyki sakwowej tylko rodzinno-wycieczkowa)
skladaki sie nie sprawdza. Bo m.in. nie mozna sie nimi 'szybko
przemieszczac na dluzszych dystansach'. A to z powodu malych kolek.
:(
Co za brednie.

A podasz dystans po płaskim (dziennie) na którym tobie dopiero zaczynają
robić różnicę mniejsze koła?

Bo co z tego że facet ma w zasadzie racjÄ™ jeÅ›li  sÄ… ludzie nie
zamierzający się "męczyć" na takich dystansach żeby wady mniejszych kół przeważały zalety łatwego podjechania "zwykłym samochodem" [bez (montowania) specjalnych bagażników] na miejsce rowerowej wycieczki.

Składaki mają wady przez które zyskują zalety, nieprawdaż? :-)
Jak przeważnie mamy "coś za coś".

Data: 2012-06-18 23:00:47
Autor: Titus Atomicus
kampania antyskladakowa ? [skladak]
In article <8762aod9li.fsf@bat.anfi.homeunix.org>,
 "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> wrote:

> [...]
> skladaki sie nie sprawdza. Bo m.in. nie mozna sie nimi 'szybko
> przemieszczac na dluzszych dystansach'. A to z powodu malych kolek.

A podasz dystans po p³askim (dziennie) na którym tobie dopiero zaczynaj±
robiæ ró¿nicê mniejsze ko³a?
Po pierwsze mam skladaka na rzeczywiscie malych kolach (16 cali). I przerzutka wewn. 3 biegowa. Uzywam go do jazdy po miescie. W porywach do 30km dziennie. Odczuwalnie roznica jest in plus w porownanianiu holendrem na kolach 26" (tez z piasta 3 biegowa)
Problem jest cholerne siodelko, ktore chce zmienic.

Bo co z tego ¿e facet ma w zasadzie racjê

Z zasadzie nie ma racji, bo predkosc jest wypadkowa srednicy kolek, wielkosci zebatki przedniej i tylnej. Do tego dochodzi przerzutka.
 Co wiecej, oprocz skladakow na kolach 12, 16, 20, ale rowniez 26 i 28 cali.

je¶li  s± ludzie nie
zamierzaj±cy siê "mêczyæ" na takich dystansach

No, chyba ze maja Wigry 3. Albo cos rownie nieergonomicznego.

Ale nikt sie¿eby wady mniejszych kó³ przewa¿a³y zalety ³atwego podjechania "zwyk³ym samochodem" [bez (montowania) specjalnych baga¿ników] na miejsce rowerowej wycieczki.

Nie tylko smochodem, ale przede wszytskim autobusem, autokarem, pociagiem i samolotem.

Sk³adaki maj± wady przez które zyskuj± zalety, nieprawda¿? :-)
Jak przewa¿nie mamy "co¶ za co¶".

IMHO wady skladaka to mniejszy komfort na dziurawych drogach (ale to dotyczy skladakow na malych kolach), cena, a takze relatywnie wiekszy ciezar (czytaj: normalny rower o porownywalnej wadze bedzie tanszy od skladaka). W przypadku turystyki sakwowej (a to akurat nie jest domena pana Sytnera) dochodzi problem z bagazami (nie ma jak ich zamocowac).
--
TA

kampania antyskladakowa ? [skladak]