kanał kiloński - pytania

Data: 2012-04-03 01:47:46
Autor: Cynio
kanał kiloński - pytania
Witam
Pod koniec maja wybieram się na objazd kanału kilońskiego. Dojechać
chcemy samochodem do Kiel i stamtąd rozpocząć objazd. Niekoniecznie
chcemy cały czas poruszać się wzdłuż kanału, spanie planuję w
namiocie, najlepiej na campingach.  Może ktoś zwiedzał te strony i
może podzielić się uwagami co koniecznie zobaczyć (mam na oku słynny
prom wiszący w miejscowości Rendsburg), a co ewentualnie sobie
darować, samej jazdy planujemy na 4 dni, przebiegi dzienne w okolicach
70-80 km.

Za cenne wskazówki z góry dziękuję

--
Pozdr.
Cynio

Data: 2012-04-03 19:06:29
Autor: subcom
kanał kiloński - pytania
pomysł znakomity = pływałem parę razy wzdłuż i zawsze mi się marzyło wysiąść
na początku jechać równo z okrętem i wsiąść z powrotem na śluzie - prędkość
jednostek pływających 8w, więc rowerzyści nas wyprzedzali. No i należy dodać,
że wzdłuż są kapitalne drogi rowerowe. Co oglądać na brzegu nie powiem  bo nie
wiem - musiałem uważać na tych z którymi się mijałem. Gdzieś w połowie jest
miejsce gdzie grają hymny jednostek, które akurat przepływają obok - fajne
miejsce na przerwę.

subcom

Data: 2012-04-03 21:06:26
Autor: lady.mutant@mutants.com
kanał kiloński - pytania
W dniu 03.04.2012 10:47, Cynio pisze:
[...]

U-995 w Laboe i http://www.ubootehrenmal.de/

oczywiście

-- lm

Data: 2012-04-04 20:17:12
Autor: Andy Niwinski
kanał kiloński - pytania

"Cynio" <cyniczny0@gmail.com> schrieb im Newsbeitrag
[...]

Kurde, aż wstyd - mieszkam pare km od kanału a co w jego okolicach zwiedzać,
to nie nie wiem.
Tuz najdziesz listę dużych statków (i  ładnych) bo to największa atrakcja
kanału:
http://www.nok-sh.de/nok-route/
http://www.nok-sh.de/nok-route/Traumschiffe_2012neu.pdf

Na tej stronie widoczna mapka kanału, a właświe trasy rowerowej NOK jest
interaktywna, da się ją kliknąć i wtedy pojawia się opis danego odcinka i
ciekawostki, knajpki itd. Niestty koledzy niemiaszki nie wpadli na pomysł
dodania innych języków, ale może Googlarka Ci pomoże.

http://www.sh-tourist.de/touren/radtoure/nokanal/norostka.htm

http://www.sh-tourist.de/touren/radtoure/nokanal/radnoka2.htm

http://www.sh-tourist.de/touren/radtoure/nokanal/radnoka1.htm

http://www.mecklenburger-radtour.de/radurlaub/reisen-suchen-und-finden/reise/nord_ostsee_kanaltour.html

Też warto looknąć

Andy

Data: 2012-04-05 02:33:34
Autor: Cynio
kanał kiloński - pytania
On 4 Kwi, 20:17, "Andy Niwinski" <andyniwin...@nteria.pl> wrote:

Kurde, aż wstyd - mieszkam pare km od kanału a co w jego okolicach zwiedzać,
to nie nie wiem.

a to może tak nierowerowo zapytam, wyjeżdżamy samochodem z Warszawy do
Kilonii. I tu pytanie o trasę, pan gogiel wyznacza trasę przez Berlin,
potem E26 i przed Hamburgiem na drogę 404. Czy ta droga jest ok czy
może jakąś inną polecasz. Głównym kryterium dojazdu do Kilonii dla nas
jest czas. Natomiast powrót mozemy troche zboczyć aby coś ciekawego
zobaczyć jeszcze.

Tuz najdziesz listę dużych statków (i  ładnych) bo to największa atrakcja
kanału:http://www.nok-sh.de/nok-route/http://www.nok-sh.de/nok-route/Traumschiffe_2012neu.pdf

tą stronę już przejrzałem dokładnie :-)

[...]

oo za ten linki wielkie dzięki, niemiecki nie jest problem, pi razy
drzwi coś kumam, a fotki zawsze powiedzą czy warto:-)

--
Pozdr.
Cynio

Data: 2012-04-06 20:34:59
Autor: Stefan Tabak
kanał kiloński - pytania
Cynio <cyniczny0@gmail.com> napisał(a):
Witam
Pod koniec maja wybieram si=EA na objazd kana=B3u kilo=F1skiego. Dojecha=E6
chcemy samochodem do Kiel i stamt=B1d rozpocz=B1=E6 objazd. Niekoniecznie
chcemy ca=B3y czas porusza=E6 si=EA wzd=B3u=BF kana=B3u, spanie planuj=EA w
namiocie, najlepiej na campingach.  Mo=BFe kto=B6 zwiedza=B3 te strony i
mo=BFe podzieli=E6 si=EA uwagami co koniecznie zobaczy=E6 (mam na oku s=B3y=
nny
prom wisz=B1cy w miejscowo=B6ci Rendsburg), a co ewentualnie sobie
darowa=E6, samej jazdy planujemy na 4 dni, przebiegi dzienne w okolicach
70-80 km.

Za cenne wskaz=F3wki z g=F3ry dzi=EAkuj=EA

Polecam miejscowość Moltenort (Heikendorf) na wschodnim brzegu fiordu Kilońskiego (ok. 4 km za Laboe). Pomnik i mauzoleum poświęcone zatopionym (zaginionym) U-Bootom (I i II wojna światowa). Ale to jeszcze przed wejściem do Kanału Kilońskiego (śluza Holtenau).
Robi wrażenie

--

kanał kiloński - pytania