kantor aliora

Data: 2017-06-23 14:43:59
Autor: sczygiel
kantor aliora
Czy ktos z tego korzystał?
Czy są przy użyciu jakies problemy z przelewami do banków zagranicznych wspierających standardowe metody transferu pieniędzy?

Pytam z ciekawosci bo wyczytalem ze to takie konto ale nie do końca takie samo jak ror. A kurs wymiany mają całkiem sensowny...

Data: 2017-06-24 02:22:28
Autor: Dawid Rutkowski
kantor aliora
Dla złotówek jest to "zwykły" i bezpłatny ROR, można normalnie przyjmować i zlecać przelewy, jedyne ograniczenie to brak możliwości wydania debetówki do konta złotówkowego, ale jest bezpłatna obsługa kasowa w oddziałach aliora.
Do tego bezpłatne konta walutowe w ponad 10 walutach, a do kont w EUR, USD i GBP można dostać bezpłatną debetówkę.
Kupione u nich euro możesz przelać bezpłatnie przelewem SEPA, inne waluty bezpłatne mają tylko opcje SWIFT BEN i SHA (należy wybrać SHA), opcja OUR płatna stałym ryczałtem (nieco ponad 100zł) niezależnie od sumy (ale tylko w tej opcji masz gwarancję, że kwota przelewu dojdzie w całości).
I jeszcze zasady płatności kartami za granicą:
- rachunki w EUR płaci się tylko kartą do konta w EUR,
- rachunki w GBP płaci się tylko kartą do konta w GBP,
- rachunki we wszystkich pozostałych walutach oprócz PLN płaci się kartą do konta w USD.
Z tymi zasadami płatności za granicą będą bezpłatne/b. tanie - ale jak coś pomylisz to zedrą nawet 15%.

Data: 2017-06-24 02:42:14
Autor: sczygiel
kantor aliora
W dniu sobota, 24 czerwca 2017 11:22:30 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
[...]

Dziekuję za obszerne wyjaśnienie.
Pozdrawiam :)

Data: 2017-07-17 22:20:25
Autor: Alf/red/
kantor aliora
W dniu 24.06.2017 o 11:22, Dawid Rutkowski pisze:
[...]

No właśnie - niby bezpłatnie, ale nie ma gwarancji. A jak to jest w praktyce?
Szukam wygodnej a taniej możliwości opłacania, tfu na psa urok, kredytu frankowego. Jeśli bym miał pewność, że co kupię to przeleję za darmo do banku z kredytem, to to by było najlepsze. Najwygodniej by mi było dwa przelewy miesięcznie. Internetowy kantor kasuje mnie za to 2 x 10 zł. Tak, wiem, żaden piniądz.

--
Alf/red/

Data: 2017-07-17 23:40:07
Autor: sczygiel
kantor aliora
W dniu poniedziałek, 17 lipca 2017 22:20:28 UTC+2 użytkownik Alf/red/ napisał:
> [...]

Szukam wygodnej a taniej możliwości opłacania, tfu na psa urok, kredytu frankowego. Jeśli bym miał pewność, że co kupię to przeleję za darmo do banku z kredytem, to to by było najlepsze. Najwygodniej by mi było dwa przelewy miesięcznie. Internetowy kantor kasuje mnie za to 2 x 10 zł. Tak, wiem, żaden piniądz.

Załóż sobie konto w tym kantorze i przetestuj.
Założenie konta jest relatywnie proste, przelewy na nie trochę trwają (około jednego dnia) ale całość działa całkiem ok.
Przelewów walutowych nie ćwiczyłem ale cennik jest dosyć konkretny i chyba ze 30pln per przelew trzeba placic. Więc zysk jest taki sobie.

Data: 2017-07-18 01:17:18
Autor: Dawid Rutkowski
kantor aliora
20zł to 20zł i nie ma co ich wydawać, jeśli nie potrzeba - a już szczególnie płacić je bankom czy innym para-bankom.
Kwestia niewiadoma - czyli w którym banku masz ten kredyt?
I czemu dwa przelewy miesięcznie - dwa te kredyty masz?
Musisz ustalić w banku z kredytem, czy w opcji SHA dla przelewu SWIFT z Polski (albo najlepiej konkretnie z aliora) pobierają jakąś opłatę za przyjęcie przelewu.
Inna droga to ustalenie, za co płacisz te 10zł internetowemu kantorowi - czy to jest przelew wewnętrzny w ramach banku czy też SWIFT - a jak SWIFT, to z jaką opcją (BEN/SHA/OUR)?
Przelewy w IKA rzeczywiście mogą kosztować 30zł w opcji SHA. Ale gdy przelewasz walutę kupioną w IKA to nie płacisz za przelew. Licznik "darmowej kwoty" masz dostępny w ST - a i przy każdym przelewie prowizja się wylicza automatycznie.
Niestety przy przelewach walutowych innych niż SEPA nigdy pewności nie ma, ile to będzie kosztowało - taki (na psa) urok. Ale zwykle i tak wyjdzie taniej niż bulić spread bankowy - nawet jeśli na franku jest mniejszy niż na innych walutach.

Data: 2017-06-24 10:06:16
Autor: ąćęłńóśźż
kantor aliora
Poszukaj w archiwum grupy zamiast odkrywać Amerykę.
Generalnie wszystko jest OK.

-- -- -
Czy ktos z tego korzystał?

Data: 2017-06-24 02:41:22
Autor: sczygiel
kantor aliora
W dniu sobota, 24 czerwca 2017 10:05:48 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Poszukaj w archiwum grupy zamiast odkrywać Amerykę.
Generalnie wszystko jest OK.

-- -- -
> Czy ktos z tego korzystał?

Dziekuje, poszperam.