kara za spóźniony przegląd

Data: 2016-10-18 14:58:43
Autor: PiteR
kara za spóźniony przegląd
było?

Wygląda na to, że dużo ludzi opłaca tylko OC a na przegląd
nie jedzie bo samochód stoi w garażu nieużywany.

ale zemsta nadchodzi

http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/984860,przeglad-technicznyc-samochodow-spoznienie-stawka.html

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-10-18 13:20:46
Autor: masti
kara za spóźniony przegląd
PiteR wrote:

[...]

co jest kompletną bzdurą bo musą zacząć od konieczności utrzymywania
ciągłości badań co nie jest obecnie wymagane.
Ale w świetle podatku od starych samochodów nic mnie nie dziwi

Data: 2016-10-18 15:33:58
Autor: PiteR
kara za spóźniony przegląd
na  ** p.m.s **  masti pisze tak:

PiteR wrote:

[...]

Troche mnie śmieszy to szukanie pieniędzy do budżetu bo kwota niewielka w stosunku do OC a bat na głową wisi taki, że w razie kolizji towarzystwo wyprze się odszkodowania a nie, że mnie pan policjant złapie albo za karę będę jechał 200km na przegląd (choć podejrzewam ze stacja powstanie w Olsztynie bo z Olsztyna jest wszedzie daleko)

A może już UFG cierpi od wypłat za nieuznane odszkodowania?

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-10-18 15:36:16
Autor: Liwiusz
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-18 o 15:33, PiteR pisze:
bo kwota niewielka
w stosunku do OC a bat na głową wisi taki, że w razie kolizji
towarzystwo wyprze się odszkodowania

Nie wyprze.

[ciach, dalsze wywody na podstawie błędnej przesłanki].

--
Liwiusz

Data: 2016-10-18 16:08:49
Autor: PiteR
kara za spóźniony przegląd
na  ** p.m.s **  Liwiusz pisze tak:

W dniu 2016-10-18 o 15:33, PiteR pisze:
bo kwota niewielka
w stosunku do OC a bat na głową wisi taki, że w razie kolizji
towarzystwo wyprze się odszkodowania

Nie wyprze.

No to hulaj dusza. W razie czego do Liwiusza ;)

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-10-18 16:20:03
Autor: Liwiusz
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-18 o 16:08, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Liwiusz pisze tak:

[...]

Wystarczy poprosić kogokolwiek umiejącego czytać, aby przeczytał ustawę.

--
Liwiusz

Data: 2016-10-18 15:36:32
Autor: J.F.
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nu57je$bpp$1@dont-email.me...
PiteR wrote:
[...]

W zasadzie jest.
W ustawie stoi "posiadacz pojazdu jest obowiazany przeprowadzic badanie techniczne raz do roku", czy jakos tak.

J.

Data: 2016-10-18 14:02:53
Autor: masti
kara za spóźniony przegląd

PiteR wrote:
[...]

nie jest. dopóki nie jeździsz nie musisz mieć ważnego badania. Pomijam
to, że pewnie nikt potem nie zawozi auta na badania lawetą :)
 W przeciwieństwie do CO które musisz mieć niezależnie od tego czy
jeździsz czy nie.

Data: 2016-10-18 16:31:05
Autor: J.F.
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nu5a2c$l1q$1@dont-email.me...
J.F. wrote:
[...]

Przy takim sformulowaniu
"Art 81.1. Właściciel pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżne-go wchodzącego w skład kolejki turystycznej, motoroweru lub przyczepy jest obowiązany przedstawiać go do badania technicznego.

5. Okresowe badanie techniczne pojazdu przeprowadza się corocznie, z zastrzeżeniem ust. 6-10. "

Moze i nie musisz miec waznego badania, ale przedstawic co roku musisz :-P

Nawet jesli obecnie za to nie karaja, to zawsze moga zaczac.

to, że pewnie nikt potem nie zawozi auta na badania lawetą :)

W zasadzie nie trzeba. Przeterminowanie badania obecnie na nic nie wplywa, moze z wyjatkiem polis AC..

J.

Data: 2016-10-18 18:00:34
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...

[...]

Kolejna głupota.
Czemu ma to służyc?

Data: 2016-10-18 20:05:29
Autor: Artur Miller
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-18 o 20:00, Budzik pisze:
[...]

jak to czemu? #dojnazmiana

a.

Data: 2016-10-18 19:41:59
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik Artur Miller nomail@nomail.com ...

[...]

:)
Pytałem o jakies oficjalne wytłumaczenie.

Data: 2016-10-18 19:44:46
Autor: masti
kara za spóźniony przegląd
Budzik wrote:

[...]

"bezpieczeństwo, oszuści, bla, blaa, bla ..."

Data: 2016-10-18 22:00:33
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik masti gone@to.hell ...

[...]

To tylko hasła.
Dozylismy czasów gdzie politykom juz nawet kłamac sie nie chce jakos sensownie?

Data: 2016-10-19 05:02:26
Autor: Scobowski
kara za spóźniony przegląd
W dniu 19.10.2016 o 00:00, Budzik pisze:
Użytkownik masti gone@to.hell ...
Dozylismy czasów gdzie politykom juz nawet kłamac sie nie chce jakos
sensownie?

Po co kłamać sensownie? Ich wyborcy się w większości z tego ucieszą: spora grupa (pewnie większość) moherów, bezrobotnych i innych wykluczonych nie jest zmotoryzowana.

Data: 2016-10-19 00:20:42
Autor: Marcin Kiciński
kara za spóźniony przegląd
W dniu sroda, 19 pazdziernika 2016 05:02:32 UTC+2 uzytkownik Scobowski napisal:
Po co klamac sensownie? Ich wyborcy sie w wiekszosci z tego uciesza: spora grupa (pewnie wiekszosc) moherow, bezrobotnych i innych wykluczonych nie jest zmotoryzowana.

Nie, to wlasnie uderzy w ich wyborcow, bo wiekszosc rozbija sie
po wsiach i malych miasteczkach wrakami, ktore albo waznych badan nie maja, albo miec nie powinny ze wzgledu na stan techniczny.
Teraz jak sie taki Mietek zagapi to bedzie dymal wrakiem do "glownej"
stacji diagnostycznej, w ktorej auto bedzie musialo byc w 100% sprawne,
bo inaczej przegladu nie przejdzie.

A ci znienawidzeni bogacze zazwyczaj biora nowe auto w leasing
co trzy lata i badan technicznych nie musza robic w ogole...

Pozdrawiam
MK

Data: 2016-10-19 09:40:07
Autor: Poldek
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-19 o 09:20, Marcin Kiciński pisze:

[...]

Lubisz, jak auto jadące z przeciwka na zakręcie nie ma ważnego przeglądu?

Data: 2016-10-19 01:03:07
Autor: Marcin Kiciński
kara za spóźniony przegląd
W dniu sroda, 19 pazdziernika 2016 09:40:14 UTC+2 uzytkownik Poldek napisal:
W dniu 2016-10-19 o 09:20, Marcin Kicinski pisze:

Lubisz, jak auto jadace z przeciwka na zakrecie nie ma waznego przegladu?

Lubie, gdy mijajace mnie samochody sa sprawne technicznie, a tego akurat
wazny przeglad obecnie nie gwarantuje.

Pozdrawiam
MK

Data: 2016-10-19 09:43:51
Autor: Liwiusz
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-19 o 09:40, Poldek pisze:
[...]

I fakt, że przed wyjazdem takim autem trzeba będzie przejechać 100km zamiast 5km do stacji diagnostycznej spowoduje, że będzie ich mniej?

--
Liwiusz

Data: 2016-10-19 10:00:30
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...

[...]

A czesto widujesz takie co nie maja?

Ale to w sumie odbieganie od meritum pytania - pytałem co zmienia fakt, ze jak sie spóźnisz z badaniem to musisz dalej na nie jechac i wiecej za nie zapłacic.

Data: 2016-10-19 12:12:37
Autor: cyklista
kara za spóźniony przegląd
Budzik pisze:
[...]

U wielu zmieni że na drugi raz będą pamiętać o terminie badania. Jak kara jest nieuchronna to najlepiej działa.

Data: 2016-10-19 12:34:18
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik cyklista cyklista@konto.pl ...

[...]

Ok, i co to zmienia?
Kara dla kary?
Ja ostatnio przepatrzyłem przegląd samochodu o ponad pol roku - czy uwazasz ze z tego powodu moj samochód był jakos mniej bezpieczny?

Data: 2016-10-19 17:21:41
Autor: Poldek
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-19 o 14:34, Budzik pisze:
[...]

Po co w ogóle te gupie przeglądy? Obowiązkowe przeglądy to przejaw państwa wyznaniowego, kołtuństwa i apetytu na władzę. W demokracji każdy człowiek jest wolny i powinien sam decydować, czy jego auto jest sprawne, czy nie - ?

Ja ostatnio przepatrzyłem przegląd samochodu o ponad pol roku - czy uwazasz
ze z tego powodu moj samochód był jakos mniej bezpieczny?

Uważam, że jeśli jest przejrzany przez człowieka, który ma odpowiedzialność zawodową, to szansa na to, że w trakcie hamowania przed czerwonym światłem strzeli ci przewód hamulcowy i wpierdolisz się we mnie jest istotnie mniejsza.

Data: 2016-10-19 16:00:39
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
[...]

A tu sie akurat po czesci zgadzam.
Kazdy powinien byc odpowiedzialny za swoje zachowanie. Powinno się edukować spoleczenstwo, ze dbanie o stan techniczny samochodu jest wazny i ze trzeba o niego dbac cały czas a nie raz na rok, jak trzeba zrobic przeglad.
Przeglądy to takie troche alibi - sprawdzic raz na rok i swiety spokój.
A potem co chwile auto ze zle ustawionymi swiatłami, z przepalonymi zarówkami i małe poczucie odpowiedzialnosci.
Ale spoleczenstwo jest coraz bogatsze, wiec stan aut tez coraz lepszy.

Ale znów odbieglismy od tematu - pytanie nie było, co daja przeglady, tylko co daje podniesienie ceny i wieksza odległosc od stacji w momencie kiedy zapomni sie o terminie przegladu.

[...]

No i? Sprawdzasz stan pojazdu raz na rok/dwa/trzy lata?
bo ja to robie zdecydowanie czesciej.

Data: 2016-10-19 23:45:29
Autor: Poldek
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-19 o 18:00, Budzik pisze:

[...]

Nie wszystkie jednostki jednakowo na wiedzę i edukację zachłanne.
Co z tymi, co odporni na edukację są?

[...]

Coraz lepszy, a może nie lepszy. Jak się robi jesień i wcześnie ciemno, to zaraz bardziej widać, że połowa samochodów na drogach na światła, które oślepiają innych kierowców. Bo sobie wkręcili żarówki z allegro 150% więcej, albo super LEDy z ChRL, albo po prostu po lekkiej przycierce lampa zmieniła kont i tak już zostało. I daje po gałach wszystkim z przeciwka i tym z przodu też napi...la w lusterka. Zenony w czarnym BMW na alufelgach z przyciemnianymi szybami tnące jak laserem, to odrębny rozdział.

Data: 2016-10-19 22:08:38
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
[...]

Zapewne tak jak dotychczas, beda kupowac przeglad za 50zł.
Takie unormowania przeszkodza, jak zwykle, najuczciwszym - tym co maja samochód w jakims dłuższym remoncie, tym co po prostu niezauwaza etc.

[...]

Tez uwazam, ze oslepianie swiatłami to bardzo niebezpieczna sprawa.
A jednak policja w tym kierunku nic nie robi.
Dziwne, prawda?

Data: 2016-10-20 20:59:11
Autor: Poldek
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-20 o 00:08, Budzik pisze:
[...]

Jak to się kupuje przegląd za 50 zł?
Ja płacę do roku coś bliżej stówy za przegląd.

[...]

Policja robi tyle co robi. Jeżeli stoi policjant z lizakiem i wybiera sobie ze sznura aut to, które zatrzyma do kontroli, to chętniej zatrzyma takie, z oślepiającymi światłami, bo zawsze mu łatwiej delikwenta przyskrzynić, szczególnie jeśli przy kontroli coś jeszcze wyjdzie - np. brak przeglądu...

Data: 2016-10-20 21:00:09
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...

Zapewne tak jak dotychczas, beda kupowac przeglad za 50zł.

Jak to się kupuje przegląd za 50 zł?
Ja płacę do roku coś bliżej stówy za przegląd.

50zł ekstra...

[...]

Padłem ze smiechu.
Naprawde słyszałes o takim przypadku?

Data: 2016-10-21 09:29:32
Autor: T.
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-20 o 23:00, Budzik pisze:
[...]

Mnie swego czasu zatrzymała policja, wytargał zza radiowozu przyrząd do sprawdzania ustawienia świateł i pokazał, jak mam do dupy... I to było na drodze już prawie poza miastem.
To oczywiście wyjątek potwierdzjący regułę - generalnie widziałem policjantów, którzy w d... mieli samochody bez jednego światła. Tych nie łapali, choć stali przy drodze...
T.

Data: 2016-10-21 12:00:20
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik T. kuki543@interia.pl ...

[...]

To jest naprawde chlubny wyjątek.
Ogólnie maja to w dupie - niestety bo po nocy spedzonej w drodzy oczy bola...

Data: 2016-10-19 18:16:55
Autor: re
kara za spóźniony przegląd

Użytkownik "Poldek"

[...]
-- -
No przecież tak zasadniczo jest :-) Obowiązkowe przeglądy sprzyjają dobremu stanowi technicznemu, ale między nimi właściciel dba.

To rób te przeglądy.

Data: 2016-10-19 18:38:06
Autor: Cavallino
kara za spóźniony przegląd
W dniu 19-10-2016 o 17:21, Poldek pisze:
[...]

A to przewód hamulcowy wchodzi w skład przeglądu?
Przestań kupować przeglądy za flaszkę, to byś wiedział co się sprawdza na przeglądzie....

Data: 2016-10-20 11:51:28
Autor: Shrek
kara za spóźniony przegląd
W dniu 19.10.2016 o 18:38, Cavallino pisze:

[...]

Nie wiem jak u ciebie, ale u mnie zawsze podnoszą samochód i dość dokładnie oglądają - łącznie z przyglądaniem się wydechowi, przewodom hamulcowym i zawieszeniu (łącznie z "ręcznym" szarpaniem za pomocą jakiegoś żelastwa) i szukaniem ewentualnych wycieków. Oczywiście, zdarzyć się może że pęknie mimo, ze z zewnątrz wygląda ok, natomiast jak wyglądałoby naprawdę słabo, to jestem przekonany, że by mi "mój ulubiony"* diagnosta przeglądu nie podbił. Za znacznie lżejsze pierdoły już mnie kiedyś zaprosił na za dwa tygodnie jak zrobię.

* trochę mnie wkurzyło, że musiałem drugi raz przyjeżdzać, z drugiej strony jak auto przejdzie przegląd u niego, to znaczy, że jest dobrze mimo, że swoje lata ma (samochód nie diagnosta;)

Shrek

Data: 2016-10-20 18:04:18
Autor: re
kara za spóźniony przegląd

Użytkownik "Shrek"

[...]

No i czym przez ten czas jeździłeś ? Bo te rzeczy nie psują się od razu (można je było na poprzednim przeglądzie zauważyć albo mogą do następnego poczekać) i też nie od razu da się je naprawić (przyjdzie lawetą przyjechać).

Data: 2016-10-20 18:29:18
Autor: Shrek
kara za spóźniony przegląd
W dniu 20.10.2016 o 18:04, re pisze:

[...]

Tym samym samochodem - jak są to usteki nie zagrażające bezpośrednio śmiercią to dostajesz glejt na dwa tygodnie - u mnie był to wypięty łącznik stabilizatora z tyłu i nadmierny luz w zawieszeniu przednim. Zrobiłem dwa dni później.

Shrek.

Data: 2016-10-20 18:51:30
Autor: re
kara za spóźniony przegląd

Użytkownik "Shrek"

[...]

To karygodne :-)

Data: 2016-10-20 21:14:46
Autor: Poldek
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-20 o 18:51, re pisze:

Użytkownik "Shrek"

[...]

Czemu?

Data: 2016-10-20 21:38:07
Autor: Liwiusz
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-20 o 21:14, Poldek pisze:
To karygodne :-)

Czemu?

Bo re to idiota, nie wyciągaj go normalnym ludziom z gnoju.

--
Liwiusz

Data: 2016-10-20 22:17:39
Autor: re
kara za spóźniony przegląd

Użytkownik "Liwiusz"

Bo re to idiota, nie wyciągaj go normalnym ludziom z gnoju.
-- -
Idź stąd

Data: 2016-10-20 22:17:17
Autor: re
kara za spóźniony przegląd

Użytkownik "Poldek"

[...]

No wiesz, łącznik stabilizatora ... jak on mógł to przepuścić ? :-)

Data: 2016-10-21 10:06:09
Autor: Maciek
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-19 o 17:21, Poldek pisze:
[...]
ROTFL

Maciek

Data: 2016-10-20 15:25:29
Autor: Zenek Kapelinder
kara za spóźniony przegląd
Pol roku. Dziewiaty rok jezdze bez przegladu. Po chuj mam jechac na przeglad samochodem ktory go bezproblemowo przejdzie. To wlasciciele wraczydel maja, zalatwiaja przeglady.

Data: 2016-10-21 08:56:42
Autor: ddddddddd
kara za spóźniony przegląd
Pol roku. Dziewiaty rok jezdze bez przegladu. Po chuj mam jechac na przeglad samochodem ktory go bezproblemowo przejdzie. To wlasciciele wraczydel maja, zalatwiaja przeglady.

coś w tym jest. Mam auto którym teraz dużo nie jeżdżę, w zeszłym roku było ze 2 miesiące u mechanika i przegapiłem przegląd - zorientowałem się we Włoszech, że się skończył pół roku wcześniej... Do dzisiaj w tym aucie przeglądu nie zrobiłem, mimo że sprawne i to tylko formalność. Z resztą tym samym autem miałem stłuczkę (nie z mojej winy) bez przeglądu, nie wpłynęło to na decyzję o wypłacie, jedynie pomniejsza to wartość auta wycenioną przez rzeczoznawcę - jak idziesz do sądu walczyć z ubezpieczalnią

Łukasz

Data: 2016-10-21 10:00:35
Autor: viktorius
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-21 o 08:56, ddddddddd pisze:

[...]

Jak nie masz przeglądu, to nie ma sensu płacić OC, kasa wyrzucona w błoto, bo i tak nie obowiązuje, płacisz z własnej kieszeni w przypadku twojej winy.
I nie mówię o skasowaniu auta, tylko np o zwykłym zadrapaniu na parkingu pod marketem, co każdemu może się zdarzyć.

To jak, płacisz OC?

--
viktorius

Data: 2016-10-21 08:01:49
Autor: masti
kara za spóźniony przegląd
viktorius wrote:

[...]

wskażesz na podstawie jakiego przepisu tak twierdzisz?

Data: 2016-10-21 10:32:53
Autor: viktorius
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-21 o 10:01, masti pisze:
viktorius wrote:

[...]

OWU?

Pierwsze z brzegu z gugla:
OWU PZU, w innych TU na pewno też jest podobny zapis.

https://www.pzu.pl/c/document_library/get_file?uuid=b48b114a-917f-4452-aa21-1fe7efeb7ebd&groupId=10172

§12 Wyłączenia odpowiedzialności
p. 5

"powstałe podczas kierowania pojazdem niezarejestrowanym
lub pojazdem nieposiadającym ważnego dowodu rejestracyjnego
lub ważnego badania technicznego, jeżeli w odniesieniu
do tego pojazdu obowiązuje wymóg rejestracji lub
dokonywania okresowych badań technicznych, a stan techniczny
pojazdu miał wpływ na zajście wypadku ubezpieczeniowego;"

Nie wyhamowałeś, gdy ktoś ci wyskoczył, ty miałeś pierwszeństwo, ale nie było przeglądu? -- > Niesprawny
Wyszedł "miekki dowód"? Nie odebrałeś z wydziału komunikacji nowego? -- > Niesprawny

To masz z automatu że wypną się, odpowiedzialność z własnej kieszeni za szkodę, podpisałeś przecież umowę OC, czyli zapoznałeś się z jej treścią.
A potem możesz sobie łazić po sądach, że wg opinii rzeczoznawcy jednak
hamulce były sprawne, tylko zapomniałeś tego potwierdzić na stacji kontroli na czas. I sąd przyzna racje, albo nie.

To jak z jazdą po alkoholu, nawet gdy miałeś pierwszeństwo, to twoja wina, bo masz z definicji obniżona reakcję organizmu, trzeźwy byś wyhamował.

--
viktorius

Data: 2016-10-21 11:01:13
Autor: J.F.
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik "viktorius"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nucjrk$u3f$1@news.chmurka.net...
[...]

a) JESLI stan techniczny mial wplyw ... no, powiedzmy, ze ich rzeczoznawca moze uparcie twierdzic, ze mial wplyw,
   w koncu jakbys mial dobre opony (a mimo braku przegladu mozega byc dobre) i calkowicie sprawne hamulce, to bys zatrzymal.

b) par 12 jest w rozdziale AC.

OC ma warunki regulowane ustawowo, i tam wylaczenia z powodu braku badan sie w zasadze nie przewiduje.
Tzn sie po prostu nie przewiduje, ale kto wie, co prawnicy naszych ubezpieczycieli wymysla...

J.

Data: 2016-10-21 11:14:18
Autor: Liwiusz
kara za spóźniony przegląd
viktorius wrote:

[...]

OC nie posiada OWU, tylko warunki są uregulowane w ustawie.

Pierwsze z brzegu z gugla:
OWU PZU, w innych TU na pewno też jest podobny zapis.

https://www.pzu.pl/c/document_library/get_file?uuid=b48b114a-917f-4452-aa21-1fe7efeb7ebd&groupId=10172

Jak się nie rozróżnia OC od AC, to rzeczywiście potem się tylko ośmiesza na grupie samochodowej...

--
Liwiusz

Data: 2016-10-21 11:37:09
Autor: viktorius
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-21 o 11:14, Liwiusz pisze:

Jak się nie rozróżnia OC od AC, to rzeczywiście potem się tylko ośmiesza
na grupie samochodowej...

Mój bład, ctrl+f a nie przeczytanie wszystkiego.
Idę sobie nicka zmienić ;)

--
viktorius

Data: 2016-10-21 17:14:20
Autor: PiteR
kara za spóźniony przegląd
na  ** p.m.s **  viktorius pisze tak:

[...]

Nie zmieniaj nicka. Grupy i tak nikt nie czyta poza garstką troli
ups moli internetowych :)

--
Sortie. The biggest city in France.

Data: 2016-10-24 09:48:23
Autor: viktorius
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-21 o 17:14, PiteR pisze:
Mój bład, ctrl+f a nie przeczytanie wszystkiego.
Idę sobie nicka zmienić ;)

Nie zmieniaj nicka. Grupy i tak nikt nie czyta poza garstką troli
ups moli internetowych :)

Raczej niedobitków, którzy wiedzą i pamiętają, że coś takiego jak usenet istnieje (jeszcze).

--
viktorius

Data: 2016-10-21 12:00:19
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik viktorius viktorius@interia.pl ...

§12 Wyłączenia odpowiedzialności

rozmawiamy o AC czy o OC?

Data: 2016-10-21 11:12:32
Autor: Liwiusz
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-21 o 10:00, viktorius pisze:

Jak nie masz przeglądu, to nie ma sensu płacić OC, kasa wyrzucona w
błoto, bo i tak nie obowiązuje, płacisz z własnej kieszeni w przypadku
twojej winy.

Nieprawda, ubezpieczyciel odpowiada za szkodę wyrządzoną samochodem bez przeglądu.

--
Liwiusz

Data: 2016-10-22 09:03:05
Autor: Marek
kara za spóźniony przegląd
On Fri, 21 Oct 2016 11:12:32 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Nieprawda, ubezpieczyciel odpowiada za szkodę wyrządzoną samochodem
bez
przeglądu.

I nie zrobi regresu do sprawcy? Nie wierzę.

--
Marek

Data: 2016-10-22 11:00:16
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik Marek fake@fakeemail.com ...

Nieprawda, ubezpieczyciel odpowiada za szkodę wyrządzoną samochodem bez przeglądu.

I nie zrobi regresu do sprawcy? Nie wierzę.

A dlaczego miałby zrobić?
Oczywiście mogłby ale musiałby udowodnic, ze pojazd był niesprawny.

Data: 2016-10-22 13:12:25
Autor: Tomasz Pyra
kara za spóźniony przegląd
Dnia Sat, 22 Oct 2016 11:00:16 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

[...]

Niesprawność samochodu, ani żadne inne zaniedbanie (bez znaczenia jak
rażące), nie ma wpływu na odpowiedzialność ubezpieczyciela i jego prawo do
regresu.

Lista sytuacji gdzie ubezpieczyciel może wystąpić z regresem jest zamknięta
i wymieniona w ustawie:
- alkohol (i to uwaga, bo już od 0.2%%)
- szkoda wyrządzona celowo
- kradzionym samochodem
- brak uprawnień
- ucieczka z miejsca zdarzenia

Data: 2016-10-22 13:00:25
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...

[...]

Dziękuje za wyjasnienie.

Data: 2016-10-22 15:05:15
Autor: Tomasz Pyra
kara za spóźniony przegląd
Dnia Sat, 22 Oct 2016 13:00:25 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

[...]

O tych sytuacjach też warto pamiętać, bo wielu ludzi bagatelizuje np.
holowanie przyczepy o DMC choćby minimalnie przekraczającym uprawnienia dla
kat B, czy jeżdżąc czasami motocyklem bez kat A.

A potem w razie szkody jest płacz, bo wszystko co wypłacił ubezpieczyciel
trzeba oddać i nie ma znaczenia czy 20kg za dużo DMC nawet pustej przyczepy
miało jakikolwiek wpływ na powstanie szkody.

Data: 2016-10-19 12:45:15
Autor: masti
kara za spóźniony przegląd
cyklista wrote:

Budzik pisze:
[...]

w jaki sposób chcesz zrobić przegląd samochodu w trakcie remontu?

Data: 2016-10-19 17:01:30
Autor: RadoslawF
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-19 o 14:45, masti pisze:

[...]

Zgodnie z aktualnymi trendami nie powinno się robić remontów tylko
wydawać kasę na nowy pojazd u dilera. A ten nowy najlepiej jakby
nie miał silnika spalinowego lub tylko pomocniczy.
Ale u nas społeczeństwo jest wredne i oszczędne, więc trzeba ich
gnoić szykanami jak specjalne stacje diagnostyczne.

Pozdrawiam

Data: 2016-10-19 18:13:54
Autor: re
kara za spóźniony przegląd

Użytkownik "cyklista"

[...]

Brak podstaw do karania.

Data: 2016-10-19 18:00:30
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik re re@re.invalid ...

U wielu zmieni że na drugi raz będą pamiętać o terminie badania. Jak
kara jest nieuchronna to najlepiej działa.
-- -
Brak podstaw do karania.

Niektorzy juz tak maja ze sa zadowoleni jak mogą sie karnie wypiąc :)
Nie pytaja wtedy po co, tylko jak mocno.

Data: 2016-10-19 18:36:52
Autor: Cavallino
kara za spóźniony przegląd
W dniu 19-10-2016 o 12:00, Budzik pisze:
[...]

Takiego prawdziwego?
Codziennie.

Powiedziałbym że z 50% ich nie ma.

Data: 2016-10-19 18:00:29
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

[...]

To masz szczescie ze zyjesz :)

Data: 2016-10-19 20:05:07
Autor: Cavallino
kara za spóźniony przegląd
W dniu 19-10-2016 o 20:00, Budzik pisze:
[...]

Dokładając do tego wyczyny ich kierowników - to tak, zdecydowanie masz rację.
Nie ma tygodnia, żeby ktoś nie próbował mnie zabić, czy to swoim śmierdzącym wydechem, czy też genialnym drogowym manewrem.

Data: 2016-10-19 20:14:34
Autor: J.F.
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nu8cki$1bv$1@node2.news.atman.pl...
Dokładając do tego wyczyny ich kierowników - to tak, zdecydowanie masz rację.
Nie ma tygodnia, żeby ktoś nie próbował mnie zabić, czy to swoim śmierdzącym wydechem,

Od smrodu sie nie umiera.
Zawsze tez mozesz sie odsunac - i bezpieczenstwo wzrosnie :-)

czy też genialnym drogowym manewrem.

A to z kolei bez zwiazku ze stanem technicznym.

J.

Data: 2016-10-20 19:27:06
Autor: Cavallino
kara za spóźniony przegląd
W dniu 19-10-2016 o 20:14, J.F. pisze:
[...]

Nie jestem przekonany, a wręcz jestem przekonany, ze jednak jest odwrotnie.
To że nie padasz trupem na miejscu, nie oznacza że sąsiad palący w domu plastikiem, czy oszczędzający na naprawach spalający olej silnikowy zamiast benzyny, nie skracają Ci tego życia....

Zawsze tez mozesz sie odsunac - i bezpieczenstwo wzrosnie :-)

czy też genialnym drogowym manewrem.

A to z kolei bez zwiazku ze stanem technicznym.

Było o zabijaniu, więc nie wpisuj mi pierdół sprzed 5 postów, jeśli już temat się zmienił.

Data: 2016-10-19 14:09:59
Autor: J.F.
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nu780t$sai$1@node2.news.atman.pl...
[...]

W zasadzie bez znaczenia - co tu lubic lub nie ...

J.

Data: 2016-10-19 13:35:23
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd

[...]

Rozumiesz, to taka demagogia polegająca na sugestii ze jak auto bez przeglądu to pewnie zaraz wjedzie ci na czolówkę.

Data: 2016-10-19 15:58:52
Autor: Heraklit
kara za spóźniony przegląd
Był sobie taki dzień: 19 październik (środa), gdy o godzinie 15:35 *Budzik* naskrobał(a):

Rozumiesz, to taka demagogia polegająca na sugestii ze jak auto bez przeglądu to pewnie zaraz wjedzie ci na czolówkę.

Nie wiem, czy na czołówkę ale Ty możesz mu wjechać w kufer, bo nie ma świateł stop.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 19-10-2016 15:52:03

Data: 2016-10-19 14:45:30
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik Heraklit tales@hot.pl ...

[...]

Czy swiatła STOP jakos magicznie przepalaja sie tylko podczas przeglądu?

Oswietlenie w samochodzie sprawdza sie regularnie a nie raz na rok, dwa czy nawet trzy lata.

Data: 2016-10-19 18:39:04
Autor: Cavallino
kara za spóźniony przegląd
W dniu 19-10-2016 o 16:45, Budzik pisze:
[...]

Problem w tym, że suweren woli nie sprawdzać wcale.

Data: 2016-10-19 18:00:31
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
[...]

Dlatego uwazam, ze lepiej edukowac niz wmawiac, ze wystarczy sprawdzic na przeglądzie.

Data: 2016-10-19 20:06:11
Autor: Cavallino
kara za spóźniony przegląd
[...]

Nie wyedukujesz narodu, który raz się sparzył, a po paru latach znowu zagłosował na PIS i religię smoleńską.

Data: 2016-10-20 01:16:56
Autor: J.F.
kara za spóźniony przegląd
Dnia Wed, 19 Oct 2016 20:06:11 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Problem w tym ze:
-wcale sie tak bardzo nie sparzyl, tamtym razem wpadl w dobry okres i
nie bylo powodu narzekac,
-niespecjalnie tez "znow zaglosowal", bo wyborcow PiSowi niewiele
przybylo, to inni zawinili i arytmetyka wyborcza.

-sparzyl sie na tych innych, i mial trzeci raz na nich glosowac ?

-w takiej GB masz fale po kilka kadencji .. ale moze to zly przyklad
edukacji.

J.

Data: 2016-10-20 19:27:50
Autor: Cavallino
kara za spóźniony przegląd
W dniu 20-10-2016 o 01:16, J.F. pisze:
[...]

Względnie - był za głupi żeby zrozumieć, że się sparzył.

Data: 2016-10-20 20:38:24
Autor: J.F.
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nuauql$5j4$4@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale powodow tez nie mial.
Pamietaj, ze tamtym razem PIS odpadl przez "wojny na gorze", czyli poklocil sie z koalicjantami...

CBA zadzialalo, policjanci ograniczyli branie lapowek, lekarze tez przestali ...

J.

Data: 2016-10-21 17:17:57
Autor: Cavallino
kara za spóźniony przegląd
W dniu 20-10-2016 o 20:38, J.F. pisze:
[...]

Jak powyżej, więc nie ciągnij tego przez wzgląd na siebie samego.
HINT: gospodarka to nie jedyne kryterium oceny.

Data: 2016-10-21 17:57:06
Autor: J.F.
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nudbj4$p22$2@node2.news.atman.pl...
[...]

Podsumuje tak - w 2005 PIS zdobyl 3.18mln i 27% glosow, a w 2007 5.18mln i 32%.
To zdecydowanie nie demonstruje sparzenia.

Zreszta jak pisze - niewiele zdarzen mogl oceniac negatywnie.

Za to w tymze 2007 PO zdobylo 6.7 mln i 41% glosow, a w 2015 3.6mln i 24%.
To na kogo proponujesz narodowi glosowac w 2019 ?

J.

Data: 2016-10-21 18:30:08
Autor: Cavallino
kara za spóźniony przegląd
W dniu 21-10-2016 o 17:57, J.F. pisze:
[...]

Jak wyżej.
Głupota ludzka nie zna granic.

Zreszta jak pisze - niewiele zdarzen mogl oceniac negatywnie.

Za to w tymze 2007 PO zdobylo 6.7 mln i 41% glosow, a w 2015 3.6mln i 24%.
To na kogo proponujesz narodowi glosowac w 2019 ?

Raczej na kogo nie głosować.....

Data: 2016-10-21 18:53:32
Autor: J.F.
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nudfqf$t7l$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 21-10-2016 o 17:57, J.F. pisze:
Za to w tymze 2007 PO zdobylo 6.7 mln i 41% glosow, a w 2015 3.6mln i 24%.
To na kogo proponujesz narodowi glosowac w 2019 ?

Raczej na kogo nie głosować.....

A ktos zostanie ? :-)

J.

Data: 2016-10-21 13:43:53
Autor: Zenek Kapelinder
kara za spóźniony przegląd
Poczekal bym jeszcze troche z ocenami co jest wiekszym zlem. Nie razi Cie ustawka z kamienicami w Warszawie? Kupowanie smiglowcow dwa razy drozej niz normalnie kosztuja? Ciaganie przez politykow pelo samolotow w dowod uznania dla wlasciciela bamber gold? I jeszcze wielu wielu innych przekretow ze spoleczna kasa w tle.

Data: 2016-10-21 21:00:26
Autor: masti
kara za spóźniony przegląd
Zenek Kapelinder wrote:

[...]

mniej propagandy czytaj to będziesz mniej głupot opowiadał

Data: 2016-10-21 14:47:13
Autor: Zenek Kapelinder
kara za spóźniony przegląd
Jak zwykle niczego konkretnego nie mozna sie po tobie spodziewac. I sie dziwisz ze ja i inni uwazaja cie za idiote.

Data: 2016-10-22 18:06:07
Autor: masti
kara za spóźniony przegląd
Zenek Kapelinder wrote:

Jak zwykle niczego konkretnego nie mozna sie po tobie spodziewac. I sie dziwisz ze ja i inni uwazaja cie za idiote.

dawaj te konkrety.
ale prawdziwe nie z biuletynów partyjnych

Data: 2016-10-22 13:21:37
Autor: Zenek Kapelinder
kara za spóźniony przegląd
Na wzor i podobienstwo innych nie dyskutuje z idota.

Data: 2016-10-22 20:56:24
Autor: masti
kara za spóźniony przegląd
Zenek Kapelinder wrote:

Na wzor i podobienstwo innych nie dyskutuje z idota.

to jak patrzysz w lustro?

Data: 2016-10-22 15:34:57
Autor: Zenek Kapelinder
kara za spóźniony przegląd
Zieeeeew.

Data: 2016-10-23 12:57:29
Autor: masti
kara za spóźniony przegląd
Zenek Kapelinder wrote:

Zieeeeew.

no właśnie. nudny jesteś jak flaki z olejem. I nie potrafisz podać
żadnych faktów podpartych dowodami.

Data: 2016-10-23 06:11:54
Autor: Zenek Kapelinder
kara za spóźniony przegląd
Zieeeeeeew.

Data: 2016-10-22 11:00:15
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
[...]

Zenek jest z tych zakochanych... :)

Data: 2016-10-22 08:07:57
Autor: Tomasz Gorbaczuk
kara za spóźniony przegląd
W dniu .10.2016 o 22:43 Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> pisze:

Kupowanie smiglowcow dwa razy drozej niz normalnie kosztuja?

Ze śmigłowcami jest prawie tak samo jak z samochodami.
Można kupić Citroena za 65kPLN - ten sam model Citroena w najbogatszej  wersji wyposażenia kosztuje prawie 160k PLN.
Jesteś pewien, że chcieliśmy kupić taką samą wersję wyposażenia co inni za  ponad 2x więcej?
Z tego co czytam w Internetach nasi zamawiający mocno przesadzili -  chcieli mieć maszynę "do wszystkiego". Nie wnikam czy takie podejście było  słuszne czy nie - ale tanią propagandą jest twierdzenie: "Kupowanie  smiglowcow dwa razy drozej niz normalnie kosztuja".

Pozdrawiam
TG

Data: 2016-10-22 11:00:16
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ...

[...]

Ano własnie - to chyba rzeczywiście był problem.
Ale to wtedy trzeba było zrobić przetarg jeszcze razi kupic to co potrzeba - dla ratowników ratownicze itp.

Data: 2016-10-22 08:25:42
Autor: Shrek
kara za spóźniony przegląd
Poczekal bym jeszcze troche z ocenami co jest wiekszym zlem. Nie razi...

Raziło, dlatego wylecieli. Pisiory to niestety nie tak liga. To że władza chce uszczknąć dl siebie to jedno, bolszewizm to drugie.

Shrek

Data: 2016-10-21 22:22:12
Autor: Cavallino
kara za spóźniony przegląd
W dniu 21-10-2016 o 18:53, J.F. pisze:
[...]

Pozostaje zawsze mniejsze zło.
PIS to to większe, żeby nie powiedzieć bliskie maksimum.

Data: 2016-10-24 13:32:45
Autor: J.F.
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nudtdj$b7u$1@node2.news.atman.pl...
[...]

A wolisz 500zl na dziecko i likwidacje gimnazjow czy pierwszenstwo pieszego ? :-)

J.

Data: 2016-10-24 09:04:27
Autor: Zenek Kapelinder
kara za spóźniony przegląd
To moze wolisz 100000 arabow albo obietnice przewalutowania.

Data: 2016-10-24 17:55:50
Autor: Cavallino
kara za spóźniony przegląd
W dniu 24-10-2016 o 13:32, J.F. pisze:
[...]

500 zł nie dostaję, młodsze dziecko skończy gimnazjum zanim je zlikwidują, a PO sama upierdziliła pomysły Bublewiczowej.

Więc tak jakby - czuję się oszukany przez PIS, bo 500 zł obiecali dać i jeszcze kredyt mi przewalutować.
Wybór chyba prosty - żadna z tych opcji w pierwszej turze. ;-)

Data: 2016-10-24 11:40:49
Autor: Zenek Kapelinder
kara za spóźniony przegląd
PO sie nie odrodzi. Ono jest w stanie pacjenta ktorego sanitariusze wioza na wozku. Dokad mnie panowie wioza? Do prosektorium. Ale ja jeszcze zyje. Ale jeszcze nie dojechalismy.

Data: 2016-10-24 21:20:52
Autor: J.F.
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości
PO sie nie odrodzi. Ono jest w stanie pacjenta ktorego sanitariusze wioza na wozku.
Dokad mnie panowie wioza? Do prosektorium. Ale ja jeszcze zyje. Ale jeszcze nie dojechalismy.

Cos w tym jest, szczegolnie patrzac na poczynania Schetyny ... ale co - to juz zawsze bedzie PIS rzadzilo ?
Kiedys padnie :-)

J.

Data: 2016-10-24 12:41:04
Autor: Zenek Kapelinder
kara za spóźniony przegląd
Wszystko kiedys pada. Na razie pis sie jakos utrzymuje na powierzchni. Dla mnie sa bezcenni ze wzgledu na stosunek do emigrantow. Reszta mi kolo wentla lata.

Data: 2016-10-24 22:11:03
Autor: Shrek
kara za spóźniony przegląd
Wszystko kiedys pada. Na razie pis sie jakos utrzymuje na powierzchni. Dla mnie sa bezcenni ze wzgledu na stosunek do emigrantow. Reszta mi kolo wentla lata.

To słabo. Bo o ile rozumiem wkurwienie samozaoraniem europejskich lewaków, to nam jako Polsce najazd imigrantów nie grozi (nawet jak ich siłą sprowadzą, to najdalej za tydzień wszyscy pouciekają), a na to co sobie inni wymyślą specjalnie wpływu nie mamy. Więc jest ostatnie kryterium jakie brałbym pod uwagę.

Shrek

Data: 2016-10-24 17:23:23
Autor: Zenek Kapelinder
kara za spóźniony przegląd
Kazdy kieruje sie swoja logika. Ty masz taka a ja inna. Obysmy nie musieli weryfikowac ktora lepsza. A tak z innej beczki. Na sobie nie doswiadczylem nic takiego zeby mi sie w stosunku do poprzednikow pogorszylo. Jedynie te przeglady troche we mnie bija. No bo jak to tak ze praktycznie przez czterdziesci lat nie jezdzilem na przeglad a teraz bede musial jezdzic. Ale to dopiero za dwa lata zapowiadaja , a za dwa lata moze byc po wojnie i trzeba bedzie kraj odbudowywac a nie przegladami sie zajmowac.

Data: 2016-10-25 07:45:31
Autor: Shrek
kara za spóźniony przegląd
A tak z innej beczki. Na sobie nie doswiadczylem nic takiego zeby mi sie w stosunku do poprzednikow pogorszylo.

Skoro nie przeszkadza ci rozmontowywanie systemu konstytucyjnego, nazywanie połowy rodaków gorszym sortem, rujnowanie gospodarki za kiełbasę itd...

Dobra - mocno ot się robi.

Shrek

Data: 2016-10-28 12:54:05
Autor: Zenek Kapelinder
kara za spóźniony przegląd
Nie obraz sie bo nie jest moim celem obrazanie. Rozumujesz jak idiota ktoremu za pomoca publikatorow cos wmowiono. Rozmontowywany jest system konstytucyjny. W Anglii nie ma konstytucji. I jakos angole masowo nie spierdalaja za granice, finansowo maja sie calkiem dobrze i kochaja krolowa. Byt ksztaltuje swiadomosc a nie pierdolenie o nic nie gwarantujecej zwyklym ludziom konstytucji. Bo co moze gwarantowac konstytucja w Korei tej od Kimow? Co gwarantuje Chinczykom ich konstytucja?  Chyba to ze w panstwie socjalistycznym nie ma gwarantowanego wszystkim socjalu, opieki zdrowotnej, rent i emerytur itp. A w innym egzotycznym panstwie bez konstytucji slonie ktore pracowaly maja gwarantowana od panstwa emeryture i jak wejda w wiek emerytalny to nie sa przerabiane na zarcie dla psow. Rowniez w tym panstwie wlasnosc ziemi jest trojwymiarowa i siega do srodka Ziemi. Co pod ziemia to wlasciciela ziemi. A w Polsce jest konstytucja i wlasnosc ziemi jest dwu wymiarowa + trzeci wymiar na wielkosc tego metalowego w szpadlu. Czytalem kiedys konstytucje III Rzeszy. Rownosc, braterstwo i milosc laly sie z niej strumieniem. Konstytucja, demokracja, bog, honor, ojczyzna to slowa klucze majace na celu mozliwosc bezkarnego  wyslania miesa armatniego zeby ginelo za rzadzacych. W historii swiata do wladzy nigdy nie rwali sie ludzie uczciwi i wrazliwi na krzywde innych. Zawsze to byly najwieksze skurwysyny w okolicy. I w XXI wieku pomimo ze niektorzy co rzadza maja jakies wyksztalcenie, potrafia czasami mowic w innym jezyku to dalej sa tymi najwiekszymi skurwysynami w okolicy bez wzgledu czy jest jakas konstytucja i trybunal majacy ja chronic czy go nie ma.

Data: 2016-10-28 22:18:05
Autor: Shrek
kara za spóźniony przegląd
Nie obraz sie bo nie jest moim celem obrazanie.

Ponieważ mocno OT się robi to spasuje.

EOT.

Shrek

Data: 2016-10-24 20:16:28
Autor: J.F.
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nulau5$msg$2@node1.news.atman.pl...
[...]

Dopiero w senacie, o ile dobrze pamietam.
A jak byloby w tej kadencji ?

Więc tak jakby - czuję się oszukany przez PIS, bo 500 zł obiecali dać i jeszcze kredyt mi przewalutować.
Wybór chyba prosty - żadna z tych opcji w pierwszej turze. ;-)

No to :
-coraz mniej opcji zostaje,
-glosowanie na "czwarta noge", to glosowanie na PIS. Taka ordynacja - promuje silne partie,
-zakladajac ze PO sie odrodzi/sfuzjuje i bedzie liczaca sila ... co powiesz, jak pani Bublewicz znow wejdzie ? :-)

J.

Data: 2016-10-25 18:38:25
Autor: Cavallino
kara za spóźniony przegląd
W dniu 24-10-2016 o 20:16, J.F. pisze:

[...]

Wiesz, u mnie w mieście kretyn firmowany przez PO robi z całego centrum strefę 30, pasy jezdni masowo maluje na czerwono i są ulice, na których jest 1 pas dla samochodów, za to dwa dla rowerów.
Samochody stoją w korku, a rowerów przejeżdża kilka dziennie (zimą będzie 0).

Więc Bublewiczowa przy nim to małe miki.
A co gorsza, sam głosowałem na tego debila.

Data: 2016-10-25 18:51:35
Autor: re
kara za spóźniony przegląd

Użytkownik "Cavallino"

[...]

A widzisz, głosowałeś na człowieka zamiast na sprawy

Data: 2016-10-25 18:00:46
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik re re@re.invalid ...

[...]

Znów czytanie ze zrozumieniem sie kłania.
Cavallino nie napisał, dlaczego głosował na tego cżłowieka, być moze własnie dlatego, ze obiecał załatwić pewne sprawy a teraz jest kłopot bo nie dotrzymał obietnic.

Natomiast w samym akcie głosowania nie ma mozliwości głosowania na sprawy - trzeba zakreslic człowieka. Inaczej sie nie da.

Data: 2016-10-25 20:24:59
Autor: Cavallino
kara za spóźniony przegląd
W dniu 25-10-2016 o 20:00, Budzik pisze:
[...]

Części dotrzymał - nie kłania się pisowi i czarnym, jak poprzedni prezydent, a to był powód mojego wyboru.
Ale z resztą przegina ostro, aż takiej jazdy się nie spodziewałem.

Data: 2016-10-26 00:34:33
Autor: re
kara za spóźniony przegląd

[...]

No i właśnie, dokładnie tak, jak myślałem: Cavalino ogarnął tylko obietnice, które obdarowany jego głosem zasadniczo spełnił, ale już Cavalino do głowy nie przyszło, że oprócz obietnic jeszcze tyle innego można zrobić.

Mówiłem Ci Budzik, że jesteś za tępy by zrozumieć co się dzieje.

Data: 2016-10-26 00:51:32
Autor: re
kara za spóźniony przegląd

Użytkownik "re"

[...]

Oczywiście miał być uśmieszek :-)

Data: 2016-10-26 00:31:27
Autor: re
kara za spóźniony przegląd

Użytkownik "Budzik"

[...]

Bo za tępy jesteś by zrozumieć

Cavallino nie napisał, dlaczego głosował na tego cżłowieka, być moze
własnie dlatego, ze obiecał załatwić pewne sprawy a teraz jest kłopot bo
nie dotrzymał obietnic.
-- -
Nonsens, nic nie było o dotrzymywaniu obietnic czyli zapewne Cavalino tylko obietnice ogarnął a człowiek wykroczył poza nie.

Natomiast w samym akcie głosowania nie ma mozliwości głosowania na sprawy -
trzeba zakreslic człowieka. Inaczej sie nie da.
-- -
To mówię, że zagłosował na człowieka a nie na sprawy. Ale Ty tępy jesteś.

Data: 2016-10-26 18:00:41
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik re re@re.invalid ...

[...]

Zarzuciłes ze głosował na człowieka, a powinien na sprawy.
A na sprawy sie nie da, trzeba na człowieka.

P.s. Inwektywami nic nie zyskasz...

Data: 2016-10-26 23:22:33
Autor: re
kara za spóźniony przegląd

Użytkownik "Budzik"

[...]

A czy ja piszę, że się da ? Piszę tylko, że ten system taki jest. Cavalino w dobrej wierze poszedł na wybory, wybrał człowieka którego chciał. A jednak nie jest zadowolony.

P.s. Inwektywami nic nie zyskasz...
-- -
Jesteś tępy

Data: 2016-10-28 12:20:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
kara za spóźniony przegląd
Hello Cavallino,

[...]

Wybór chyba prosty - żadna z tych opcji

Dzięki takiemu myśleniu mamy dziś rządy PiSu...

w pierwszej turze. ;-)

Nie ma drugiej tury do sejmu.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-10-28 13:28:57
Autor: J.F.
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości
Hello Cavallino,
[...]
Wybór chyba prosty - żadna z tych opcji
Dzięki takiemu myśleniu mamy dziś rządy PiSu...

Ale tez dzieki rzadom Platformy - jakby dobrze rzadzili, to by ludzie nadal na nich glosowali :-P

Troche dzieki ordynacji i dzisiejszej opozycji - jakby sie lepiej dogadali, to by PiS nie zdobyl tak duzo miejsc.

I troche dzieki Millerowi i Ogorkowi - jakby nie odstawiali szopki przy prezydenckich, to pewnie by PiS szukal dzis koalicjanta ...

J.

Data: 2016-10-28 17:00:12
Autor: Cavallino
kara za spóźniony przegląd
W dniu 28-10-2016 o 13:28, J.F. pisze:
[...]

Wiesz, w porównaniu do PIS to rządzili wybornie.
Tylko gorzej to sprzedawali.

Owszem - wpadki były, wielu za skórę zaleźli - mnie też.
Ale to małe miki przy tym co mamy dzisiaj.

I troche dzieki Millerowi i Ogorkowi - jakby nie odstawiali szopki przy
prezydenckich, to pewnie by PiS szukal dzis koalicjanta ...

A to pewno.
Tak to jest gdy się daje władzę staruchom bez krzty inteligencji i pomyślunku, za to z dużym przekonaniem o swoim wodzowskim talencie.

Data: 2016-10-28 18:11:07
Autor: J.F.
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nuvp5q$l82$2@node2.news.atman.pl...
[...]

Sprzedawac faktycznie nie umieli. Ale moze mieli tak duzo za uszami, ze juz nie odwazyli sie prostowac, tylko cieszyli, ze tak malo wyszlo na jaw :-)

Owszem - wpadki były, wielu za skórę zaleźli - mnie też.
Ale to małe miki przy tym co mamy dzisiaj.

Wiesz ... w zasadzie to te dotychczasowe rzady mnie nie dotknely. Bo co mi tam jakies wojny na gorze :-)

Ale bardzo jestem ciekaw, co oni kombinuja, ze im tak zalezy na sparalizowaniu TK.
Bo reszta ... no coz, ciekaw jestem co z tego wyniknie, bo mimo glupot .... jestes pewien, ze to az tak duzo gorzej niz bylo za poprzednikow ?

[...]

Wczesniej mieli tam mlodego zdolnego, ale okazal sie jednak niezdolny.
No i przeciez znow postawili na mlodą zdolną :-)

IMO - to ta SLD stracila racje bytu. Aczkolwiek - akurat chyba dobre 3 lata, aby odnalezc swoje miejsce na scenie politycznej.
Jak sie nie rusza ambitnie - to bedzie sztandar wyprowadzic poraz drugi.

J.

Data: 2016-10-28 18:49:26
Autor: Cavallino
kara za spóźniony przegląd
W dniu 28-10-2016 o 18:11, J.F. pisze:

[...]

Uchwalą sobie co chcą, np. nakładki na konstytucję bez posiadania większości konstytucyjnej.
Albo zmianę kadencji na 20 lat, tak żeby zdążyli przerobić Polskę na podobieństwo Białorusi.

Bo reszta ... no coz, ciekaw jestem co z tego wyniknie, bo mimo glupot
.... jestes pewien, ze to az tak duzo gorzej niz bylo za poprzednikow ?

Oczywiście.
Po raz n-ty piszę, że gospodarka to nie wszystko.

A cała reszta przypomina mi połączenie średniowiecza z głęboką komuną i wyjątkowo mi się nie podoba.
Czyli w wolnej Polsce gorzej jeszcze nie było.
Nawet rząd osobliwości Olszewskiego udało się szybko udupić, a na tych cymbałów nie będzie bata, zwłaszcza jak zawłaszczą na bezczela TK.

[...]

Trzeba było sztandar wyprowadzić i skrzyknąć się pod innym.
Również przywództwem - i to zapewne ich najbardziej bolało.

No i przeciez znow postawili na mlodą zdolną :-)

IMO - to ta SLD stracila racje bytu.

Też tak uważam.

Aczkolwiek - akurat chyba dobre

No nie wiem, jeśli nic w zamian, to niekoniecznie.
Panoszący się ciemnogród bez żadnej lewicy, to chyba najgorszy z moich koszmarów.

Jak sie nie rusza ambitnie - to bedzie sztandar wyprowadzic poraz drugi.

Ale jaja - dokładnie to samo napisałem przed chwilą powyżej. ;-)

Data: 2016-10-28 19:16:15
Autor: J.F.
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nuvvij$h25$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale wlasnie o to chodzi, ze maja szanse zaistniec jako alternatywa dla "ciemnogrodu".

Ale jak d* nie ... to przyjdzie partyjke zlikwidowac.

J.

Data: 2016-11-02 08:07:17
Autor: Mirek Ptak
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-28 o 18:11, J.F. pisze:
Ale bardzo jestem ciekaw, co oni kombinuja, ze im tak zalezy na
sparalizowaniu TK.

Ordynacja wyborcza jak sądzę - ale to nie na ta grupę :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2016-10-28 16:57:51
Autor: Cavallino
kara za spóźniony przegląd
Hello Cavallino,

[...]

Wybór chyba prosty - żadna z tych opcji

Dzięki takiemu myśleniu mamy dziś rządy PiSu...

Nie, tylko dzięki temu, że debilstwo gromadnie zagłosowało na PIS.
A że procent debilstwa w narodzie rośnie, wraz z odpływem co bardziej kumatych i młodszych na saksy, to efekt jest taki, że debilizm się panoszy.
I dotyczy to nie tylko wyborów, coraz częściej w Poznaniu są korki mniejsze na nitce na której wydarzył się wypadek, niż na przeciwnej (bo debile muszą się ponapawać widokami)

Społeczeństwo durnieje ekspresowo, więc nie wybierze mądrzejszych od siebie na przedstawicieli, woli być oszukane przez tych bardziej cynicznych.

w pierwszej turze. ;-)

Nie ma drugiej tury do sejmu.

Wiem, ale to nie jedyne wybory które miałem na myśli.
Ja nie z tych co będą głosowali na kogoś tylko dlatego, że może wygrać PIS.
Było nie ruszać przepisów drogowych, ze zmianą na bublewiczowe i nie hodować fotoradarów - po tej akcji PO jest u mnie skreślona i tyle.

Data: 2016-10-29 15:39:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
kara za spóźniony przegląd
Hello Cavallino,

Friday, October 28, 2016, 4:57:51 PM, you wrote:

Wybór chyba prosty - żadna z tych opcji
Dzięki takiemu myśleniu mamy dziś rządy PiSu...
Nie, tylko dzięki temu, że debilstwo gromadnie zagłosowało na PIS.

Nie. Na PiS zagłosowało ledwie 19% uprawnionych. PiS wygrał dzięki
nieglosującym albo wybierającym dziwne partie, które rozproszyły tylko
głosy.

[...]

Ja nie z tych co będą głosowali na kogoś tylko dlatego, że może wygrać PIS.

I przez takich jak Ty PiS wygrywa mając do dyspozycji twarde 19%
elektoratu, które do wyborów pójdzie zawsze.

Było nie ruszać przepisów drogowych, ze zmianą na bublewiczowe i nie hodować fotoradarów - po tej akcji PO jest u mnie skreślona i tyle.

Przecież to PO zlikwidowało większość fotoradarów!

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-10-29 17:25:50
Autor: Cavallino
kara za spóźniony przegląd
[...]

To może jednak to jest wina ludzi z tychże partii, że nie potrafią się jakoś do kupy zebrać?
Przecież PIS też startował jako koalicja i wygrał na tym.

[...]

Ja nie z tych co będą głosowali na kogoś tylko dlatego, że może wygrać PIS.

I przez takich jak Ty PiS wygrywa mając do dyspozycji twarde 19%
elektoratu, które do wyborów pójdzie zawsze.

Wiesz, na LSD też kiedyś głosowało tyle, a nawet więcej i też mówili że to twardy elektorat.
A jednak ludzie zmądrzeli, albo zmiękli i teraz mają poparcie w granicach błędu statystycznego.

Było nie ruszać przepisów drogowych, ze zmianą na bublewiczowe i nie
hodować fotoradarów - po tej akcji PO jest u mnie skreślona i tyle.

Przecież to PO zlikwidowało większość fotoradarów!

Tak, rzutem na taśmę, jak stryczek już wisiał na szyi.
Za długo na świecie żyję, żeby się nabierać na takie tanie wyborcze chwyty, patrzę na całokształt, a pamięć mam jeszcze dobrą.

A wobec OZE byli przeciw do samego końca swoich rządów - też to było przegięcie.

Data: 2016-10-19 17:07:22
Autor: Axel
kara za spóźniony przegląd

"Heraklit"  wrote in message news:2xqyhsg413fu.117tj0xakulw4$.dlg40tude.net...

[...]

A co, przyjemniej się wjeżdża takiemu, co ma przegląd, a ma w dupie sprawdzanie od czasu do czasu świateł?

--
Axel

Data: 2016-10-19 18:31:02
Autor: re
kara za spóźniony przegląd

Użytkownik "Heraklit"

[...]

No i tablice rejestracyjne trzeba podświetlać bo można w kufer wjechać :-)

Co za bzdury, przecież spalenie żarówki w oświetleniu wykrywa się na ulicy (widzisz, że komuś nie świeci to mu zgłaszasz) a nie podczas corocznych przeglądów bo w każdej chwili może Ci się przepalić albo inaczej uszkodzić. A to, co się zużywa, na przeglądzie jeszcze jest sprawne tylko dopiero w jakiejś perspektywie wymaga wymiany.

Data: 2016-10-19 16:20:58
Autor: Shrek
kara za spóźniony przegląd
W dniu 19.10.2016 o 09:40, Poldek pisze:

Lubisz, jak auto jadące z przeciwka na zakręcie nie ma ważnego przeglądu?

W sumie bez znaczenia dopóki mi na czołówkę nie wyjeżdza (co zdaje się w tle insynujesz). A ze statystyk wynika, że akurat przyczyny techniczne są na samym końcu przyczyn wypadków. A jak już są to zwykle dotyczy go gównianych opon, często nastoletnich nadlewek - te akurat przechodzą badania na ścieżce bez problemu.

Shrek

Data: 2016-10-19 08:58:58
Autor: Liwiusz
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-19 o 00:00, Budzik pisze:
[...]

Nie muszą się wysilać. Jak społeczeństwo słyszy "bezpieczeństwo", to już wszystkie kobiety otwierając cipki z rozkoszy, a i 3/4 męskich cip też się podnieca.

--
Liwiusz

Data: 2016-10-19 18:09:43
Autor: re
kara za spóźniony przegląd

Użytkownik "Liwiusz"

[...]

Co to za brednie ?

Data: 2016-10-19 18:00:30
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik re re@re.invalid ...

[...]

A czego nie zrozumiałes?

Data: 2016-10-19 21:32:06
Autor: re
kara za spóźniony przegląd

Użytkownik "Budzik"

[...]

A co tu jest do rozumienia ?

Data: 2016-10-19 21:16:15
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik re re@re.invalid ...

[...]

Trudno powiedziec, to ty pytałes.
Nie wiesz o co?

Data: 2016-10-19 23:47:13
Autor: re
kara za spóźniony przegląd

Użytkownik "Budzik"

[...]

Borze

Data: 2016-10-19 22:08:38
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik re re@re.invalid ...

[...]

I tym optymistycznym akcentem...

Data: 2016-10-19 18:11:08
Autor: Liwiusz
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-19 o 18:09, re pisze:

Użytkownik "Liwiusz"

[...]

Nic, nic, czytaj dalej, cipko.

--
Liwiusz

Data: 2016-10-19 18:42:38
Autor: re
kara za spóźniony przegląd

Użytkownik "Liwiusz"

Nic, nic, czytaj dalej, cipko.
-- -
Idźże stąd

Data: 2016-10-19 18:44:51
Autor: Liwiusz
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-19 o 18:42, re pisze:

Użytkownik "Liwiusz"

Nic, nic, czytaj dalej, cipko.
-- -
Idźże stąd

Ech, nie chce czytać, ale odpisuje, normalnie męska pizda.

--
Liwiusz

Data: 2016-10-19 19:17:30
Autor: re
kara za spóźniony przegląd

Użytkownik "Liwiusz"

Data: 2016-10-19 12:59:16
Autor: Marek
kara za spóźniony przegląd
On Tue, 18 Oct 2016 18:00:34 +0000 (UTC), Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Kolejna głupota.

Szkoda, ze media przy okazji nie mówią,  że  są cywilizowane kraje  gdzie coś takiego jak przegląd (analogiczny do naszego) w ogóle  nie istnieje. Np. takie USA ma zarejestrowanych  pojazdów więcej niż mieszkańców a wiele z tych pojazdów to jeżdżące trupy. Jak oni biedni dają sobie radę bez przeglądów....

--
Marek

Data: 2016-10-19 13:05:58
Autor: Maciek
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-19 o 12:59, Marek pisze:
[...]
Zdaje się, że oni żyją także bez obowiązku meldunkowego. Jak???

Maciek

Data: 2016-10-19 11:15:59
Autor: masti
kara za spóźniony przegląd
Maciek wrote:

[...]

i bez dowodów osobistych :)

Data: 2016-10-19 12:34:18
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
[...]

Dzikusy... ;-)

Ale nie tylko oni... Popatrz na francuzów - nie tylko uczyli się od nas jesc widelce ale do dziś jedza splesniały ser i pija napój z zepsutych winogron...

Tylko my tacy kulturalni, patrz krzewienie kultury osobistej w europie przez naszych kochanych kibiców.

Data: 2016-10-19 17:04:41
Autor: RadoslawF
kara za spóźniony przegląd
[...]

Ale zepsutego mleka nie piją jak nasi rodacy.
Ja tam wolę ich napuj od naszego.

Pozdrawiam

Data: 2016-10-19 18:35:25
Autor: Cavallino
kara za spóźniony przegląd
W dniu 19-10-2016 o 14:34, Budzik pisze:
[...]

To nie są nasi kibice, to kibice Legii.

Data: 2016-10-19 18:00:29
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Tylko my tacy kulturalni, patrz krzewienie kultury osobistej w europie
przez naszych kochanych kibiców.

To nie są nasi kibice, to kibice Legii.

Słowo "naszych" ci sie nie spodobało a słowo "kibice" twoim zdaniem pasowało?
Tłumacząc - obu uzyłem ironicznie.

Data: 2016-10-19 23:15:44
Autor: Adam
kara za spóźniony przegląd
[...]

Z tymi Francuzami to bym tak nie przesadzał ;)

Żródła pisane mówią, iż jeszcze nie tak dawno chodzili w perukach. Sypali na nie kilogramy proszku. Zawsze w odwodzie mieli małe młotki, którymi równie często jak bezskutecznie próbowali wybić faunę na owych perukach i na tym, co te peruki osłaniały.
Co znamienitsi w ubraniach pod pachami mieli wszyte woreczki, w których nosili cytryny.
W zamkach i pałacach różne gobeliny służyły, aby się na chwilę - znaczy na czas wypróżniania - schować. U nas (znaczy w Polsce) przynajmniej znane było gdanisko.
Poza tym w zamkach siedziało się kilka tygodni, góra kilka miesięcy - dopóki dało się przechodzić pomiędzy "stalagmitami" stawianymi gdzie-bądź.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-10-19 13:43:44
Autor: cyklista
kara za spóźniony przegląd
masti pisze:
Maciek wrote:

[...]

tak że odpowiadają sami osobiście za wszystko
jak taki trup coś zrobi to właściciel zapłaci do gołych skarpetek i bezdomności jak będzie trzeba a u nas będzie tylko płakał i biadolił że to Państwo winne bo tego nie pilnowało i musi mu zostać mieszkanie i na utrzymanie itd i ma gdzieś że ktoś inny poniósł szkodę, a sąd mu przyklaśnie

Data: 2016-10-19 17:26:23
Autor: Poldek
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-19 o 13:43, cyklista pisze:
masti pisze:
Maciek wrote:

[...]

W praktyce wygląda to tak, że wjeżdża w ciebie takim trupem gość, zostajesz kaleką na resztę życia i sam płacisz za operację, rehabilitację i podsuwanie kaczki do końca życia, bo po zlicytowaniu gościa starczyło na dwie paczki pieluch dla ciebie.

Data: 2016-10-19 16:44:54
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
[...]

Powaznie, tyle maja tam wypadków?
Jak to jest ze u nas takie kontrolowanie a to jednak u nas mnostwo wypadków?
Z drugiej strony usterki techniczne samochodów sa na dalekim miejscu w przyczynach wypadków.

Data: 2016-10-19 18:55:42
Autor: Cavallino
kara za spóźniony przegląd
W dniu 19-10-2016 o 18:44, Budzik pisze:
[...]

Proste - stan dróg, zwłaszcza ilość kolizyjnych skrzyżowań, przez który przewala się ruch tranzytowy.
Tam gdzie w usa masz wielopasmową autostradę, z nitkami oddzielonymi betonem, w Polsce masz dwa pasy, ale każdy w innym kierunku.

Data: 2016-10-19 18:00:28
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
[...]

No i?
To wazne sa te przeglady czy nie?

Data: 2016-10-19 20:07:04
Autor: Cavallino
kara za spóźniony przegląd
[...]

Tyle że dróg też powinny dotyczyć.

Data: 2016-10-19 23:33:01
Autor: Poldek
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-19 o 20:00, Budzik pisze:
[...]

Przeglądy nieważne, każdy szlachcic swojego rumaka zna najlepiej.

Data: 2016-10-20 17:22:54
Autor: Marek
kara za spóźniony przegląd
On Wed, 19 Oct 2016 18:00:28 +0000 (UTC), Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
No i?
To wazne sa te przeglady czy nie?

Oczywiście, że nie. To konsekwencją nieudolnego państwa z nieudolnymi sądami na czele. Takie państwo swoją nieudolność przykrywa nadmiernie wydumanymi regulacjami, których w cywilizowanych krajach po prostu nie ma.

W Montanie można jeździć bez kasku na moto. Za jazdę bez odpowiada się dopiero gdy jest wypadek. Logiczne aż do bólu. Można? Można. Ale najpierw trzeba mentalnie i cywilizacyjnie dorosnąć do tego by uznać to za logiczne.

--
Marek

Data: 2016-10-22 13:52:26
Autor: Poldek
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-20 o 17:22, Marek pisze:
[...]

Czyli dopiero wtedy, gdy już jest za późno?

Logiczne aż do bólu.

Faktycznie do bólu.

> Można? Można. Ale
najpierw trzeba mentalnie i cywilizacyjnie dorosnąć do tego by uznać to
za logiczne.

Staaaany, Staaany...
Czujesz klimat? Na pewno tak...

Data: 2016-10-27 14:27:33
Autor: Marek
kara za spóźniony przegląd
On Sat, 22 Oct 2016 13:52:26 +0200, Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
Czyli dopiero wtedy, gdy już jest za późno?

No właśnie, nie rizumiesz tego, bo Jesteś wychowany w paradygmacie kary a nie nagradzania.

--
Marek

Data: 2016-10-19 19:14:55
Autor: J.F.
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA6A6B892A4AD6budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate

u nich 34 tys ofiar smiertelnych, u nas 3.9 tys.
Na 100 tys pojazdow u nich 12.9, u nas 15.8. Na pojazdokilometr ponoc jeszcze lepsi.
Ale juz na 100 tys mieszkancow - u nich 10.6, u nas 10.3.

A przeciez maja solidniejsze pojazdy.

Msci sie brak wlasciwego szkolenia i przegladow technicnych, czy po prostu mamy podobne drogi ?

Jak to jest ze u nas takie kontrolowanie a to jednak u nas mnostwo
wypadków?

Po prostu stan techniczny rzadko jest przyczyna wypadkow.
Dobrze te samochody robia - rdza karosetie przezera, a hamulce dzialaja i kola nie odpadaja :-)

Z tym, ze to o czym Poldek pisze, to jeszcze co innego.
OC maja obowiazkowe, ale kwoty minimalne - smiesznie male, a na ich warunki, to bardzo smiesznie male.

Chcesz byc bezpieczny - sam sie musisz zabezpieczyc :-)

J.

Data: 2016-10-19 18:00:30
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd

Jak to jest ze u nas takie kontrolowanie a to jednak u nas mnostwo
wypadków?

Po prostu stan techniczny rzadko jest przyczyna wypadkow.

No własnie.
wiec wracajac do pierwotnego pytania - po co zmiany i dodatkowe utrudnienia przy przeglądach?

Data: 2016-10-19 20:20:33
Autor: J.F.
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA6A6C6F0EAE62budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Money, money, money, albo czyjes idee fixe.

Pamietacie - juz kiedys byla propozycja, zeby przegladu mozna bylo dokonac tylko w wojewodztwie zarejestrowania.
Czyj to byl pomysl ?

Albo jeszcze cos innego ... zawsze mozna poszukac oficjalne uzasadnienie do projektu.

J.

Data: 2016-10-19 21:16:15
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd

[...]

Myslisz ze z tego beda jakies duze pieniadze?
Chyba ze spojrzec na ten problem inaczej - stacje beda przynosiły straty, beda finansowane z budzetu, za to mamy 50 stanowisk dyrektorów, wicedyrektorów etc.

[...]

Tam im się chce wymyslac? ;-)

Data: 2016-10-22 14:41:24
Autor: Shrek
kara za spóźniony przegląd
W dniu 19.10.2016 o 19:14, J.F. pisze:

[...]

Powiedziałbym nawet że jeszcze słabiej biorąc pod uwagę, że oni ogólnie wolniej jeżdzą. Ostatnio rozmawiałem z jednym "amerykaninem" (polskiego pochodzenia). Rozmawialiśmy o motoryzacji - pytałem jakie u nich ograniczenia i czy jeżdzą zgodnie z nimi - odpowiedział, że u nich to max 65mil na międzystanówkach (ale częściej 55) i raz poleciał 80 mil na ichnej autostradzie (z tych lepszych), ale to wyjątkowo głupie było;) A u nas 140 czy nawet 200 na autostradzie na nikim wrazenia nie robi (nie mówiąc o 90 w mieście;). Więc wcale takich dobrych ststystyk nie mają, biorąc pod uwagę róznice w "fantazji"

Shrek

Data: 2016-10-20 17:13:58
Autor: Marek
kara za spóźniony przegląd
On Wed, 19 Oct 2016 17:26:23 +0200, Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
[...]

No tak, bo zdecydowanie inaczej jak wjeżdża trupem z ważnym przeglądem.

--
Marek

Data: 2016-10-20 19:29:37
Autor: Cavallino
kara za spóźniony przegląd
W dniu 20-10-2016 o 17:13, Marek pisze:
[...]

Trup może przeglądu nie dostać, więc zamiast na drogi pójdzie na złom.
Taki jest dla mnie podstawowy cel przeglądów - żeby utrudnić i skrócić ekonomicznie życie złomom.

Data: 2016-10-20 20:46:39
Autor: re
kara za spóźniony przegląd

Użytkownik "Cavallino"

[...]

Na ..ja ?! Przecież te złomy rdzewieją. Jakby nie to to by można nimi jeździć i jeździć.

Data: 2016-10-21 00:02:40
Autor: Marek
kara za spóźniony przegląd
On Thu, 20 Oct 2016 19:29:37 +0200, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
[...]

Do jeżdżenia to jest potrzebny samochód a nie  pj ani tym bardziej przegląd. Takimi kryteriami posługują się jeżdżący trupami.  W efelcie regulacje i.prawo są tylko dla tych co łaskawie chcą się do nich stosować.

--
Marek

Data: 2016-10-19 13:45:33
Autor: Marek
kara za spóźniony przegląd
On Wed, 19 Oct 2016 11:15:59 -0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:
i bez dowodów osobistych :)

Czujesz jaki potencjał tam drzemie gdyby wprowadzić te rzeczy u oparty za nie?

--
Marek

Data: 2016-10-19 12:34:18
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik Marek fake@fakeemail.com ...

i bez dowodów osobistych :)

Czujesz jaki potencjał tam drzemie gdyby wprowadzić te rzeczy u oparty za nie?

Ta, potencjał do pukniecia sie w czoło :)

Data: 2016-10-19 15:43:46
Autor: Chris
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-19 o 13:15, masti pisze:
Maciek wrote:

[...]

I bez ZUS

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-10-19 17:06:06
Autor: RadoslawF
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-19 o 16:08, masti pisze:

[...]

Się zdziwisz. Emerytury mają. Jak oni to bez ZUSu naliczają ?

Pozdrawiam

Data: 2016-10-19 16:10:47
Autor: masti
kara za spóźniony przegląd
RadoslawF wrote:

[...]

się nie zdziw jaką dostaniesz

Data: 2016-10-20 10:59:56
Autor: RadoslawF
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-19 o 18:10, masti pisze:

[...]

Ja u nieh nie pracowałem to i nie dostanę. Ale mam w rodzinie
osobę która tam była i teraz emeryturę z USA dostaje.

Pozdrawiam

Data: 2016-10-21 21:02:01
Autor: Poldek
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-20 o 10:59, RadoslawF pisze:
[...]

Dostaje emeryturę, a składek nie płaciła? Ameryka, Panie...

Data: 2016-10-22 15:01:56
Autor: RadoslawF
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-21 o 21:02, Poldek pisze:

[...]

Płaciła, ale na tyle krótko że u nas by nic nie dostała.
No ale Ameryka.

Pozdrawiam

Data: 2016-10-19 17:27:05
Autor: J.F.
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nu824o$md8$3@node2.news.atman.pl...
[...]

A po co im obowiazek meldunkowy, jesli maja podatek od nieruchomosci ?

Przy czym ten obowiazek chyba jest, bo gdzie by wysylali mandaty z fotoradarow (mozliwe ze nie maja), czerwonych swiatel i za parkowanie ...

i bez dowodów osobistych :)
I bez ZUS
i emerytur :)
Się zdziwisz. Emerytury mają. Jak oni to bez ZUSu naliczają ?

Ichni ZUS sie nazywa Social Security.
A sprawnoscia dzialania chyba od naszego ZUS nie odbiegal :-)

J.

Data: 2016-10-19 17:29:04
Autor: Poldek
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-19 o 17:06, RadoslawF pisze:
[...]

Mają od dobrego Wujka Sama, który składek nie pobiera, a emerytury wypłaca i to w dolarach!

Data: 2016-10-21 09:26:21
Autor: T.
kara za spóźniony przegląd
[...]

Trochę racji w tym jest - bylem niedawno na prywatnej stacji kontroli - pan nawet z kanciapy nie wyszedł, podbił DR. Dopiero mój mechanik pokazał mi zmurszałe przewody hamulcowe.
Różnych szrotów legalizowanych przez pana Miecia jeździ sporo - a teraz to przynajmniej spóźnialskich pogonią. Powinni się wziąć za resztę tych "stacji".
T.
Ps. Właśnie z niewłaściwych procedur przy przeglądach technicznych biorą się czasami teksty "z niewiadomych przyczyn zjechał na przeciwległy pas ruchu"...

Data: 2016-10-21 12:00:20
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
[...]

To bardzo dziwne.
Mozesz przeciez ich zgłosic.
Ja na stacjach spotykam się raczej z upierdliwością w drugą strone - nie przeszkadza mi ona specjalnie, ale widze, ze czasami przesadzaja.

Do tego wszechobecny foch ale juz inny temat. :)

Data: 2016-10-23 11:14:20
Autor: ddddddddd
kara za spóźniony przegląd
W dniu 21.10.2016 o 14:00, Budzik pisze:

Ja na stacjach spotykam się raczej z upierdliwością w drugą strone - nie
przeszkadza mi ona specjalnie, ale widze, ze czasami przesadzaja.

to mi się przypomniało. Auto po stłuczce, uszkodzony błotnik przedni lewy (trochę pogięty), zarysowane drzwi i zderzak przedni. Zajechałem na SKP, a on do mnie "jedź Pan na zwykłą SKP, to jest okręgówka i ja nie mogę Pana puścić, bo to nie wygląda jak z fabryki*, najlepiej jedź poza Wrocław"
*-tekstu dokładnie nie pamiętam, chyba miał na myśli że pogięte, może że ostre elementy (nic takiego nie odstawało, ale jak się blacha wygnie to się kant robi)
Trochę dziwne że na jednej stacji mogą tak puścić auto a na innej nie (chociaż bardziej mnie dziwi jak w Anglii dziwolągi z Top Gear dopuszczali do ruchu, przecież to czasem było niebezpieczne - ale tam to można na różnych oponach na jednej osi jeździć...)

Łukasz

Data: 2016-10-23 11:00:51
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik ddddddddd ddddd@fdddd.pl ...

[...]

Nie mopgłes zapytac co jest powodem odmowy?
No bo chyba nie: pogiete drzwi...

[...]

Pewnie maja specjalna zgode od policji etc.
Swoja droga - te rózne opony na jednej osi to chyba w niczym nie przeszkadzaja...

Data: 2016-11-07 23:20:53
Autor: Przyjazny
kara za spóźniony przegląd
On 2016-10-23 11:00, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Swoja droga - te rózne opony na jednej osi to chyba w niczym nie przeszkadzaja...

Młody jesteś, to nie pamiętasz ;-), ale są na świecie jeszcze samochody bez
ABS, i one dość zaskakująco zmienieją tor jazdy jak jedno koło z osi
(zwł. przedniej) straci przyczepność a drugie ma jeszcze spory zapas.

Data: 2016-11-08 03:01:00
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik Przyjazny przyjazny@nospam.tld.invalid ...

[...]

Jeździłem na takim zestawie - problemów nie zauwazyłem.
Jak sobie radziłes, staruszku ;-P jak jezdziłes autem bez ABSu i przyszło ci hamowac na drodze gdzie z jednej strpny był czysty asfalt a z drugiej nasypany piasek?

--
Pozdrawia... Budzik
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

Data: 2016-11-08 09:17:39
Autor: masti
kara za spóźniony przegląd
Budzik wrote:

[...]

normalnie. Kiedyś ludzi tego uczono. Nie musieli mieć pierdyliarda drogich systemów na 3 litery po których
"kierowcom" włącza się tryb nieśmiertelności.

I wyobraź sobie, że były jeszcze skrzynie biegów bez synchronizacji.

nie mówiąc już o takich wieloskrzyniowych wynalazkach :)
https://youtu.be/8lEYaTvvq4g

Data: 2016-11-08 18:01:02
Autor: Budzik
kara za spóźniony przegląd
[...]

Ano własnie.

I wyobraź sobie, że były jeszcze skrzynie biegów bez synchronizacji.

Nigdy nie jezdziłem ale słyszałem :)

nie mówiąc już o takich wieloskrzyniowych wynalazkach :)
https://youtu.be/8lEYaTvvq4g

:)

--
Pozdrawia... Budzik
"Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,
a każdy geniusz dzieckiem."  Artur Schopenhauer

Data: 2016-10-21 12:16:36
Autor: Shrek
kara za spóźniony przegląd
W dniu 21.10.2016 o 09:26, T. pisze:

Ps. Właśnie z niewłaściwych procedur przy przeglądach technicznych biorą
się czasami teksty "z niewiadomych przyczyn zjechał na przeciwległy pas
ruchu"...

Ja jednak obstawiam, że większość tych "niewiadomych przyczyn" to zaśnięcia i usiłowania ominięcia zwierzaków, mówie o prostych odcinakach, a nie tam gdzie na zakrętach umiejetności przekraczają przyczepnopść;)

Shrek

Data: 2016-10-19 22:37:54
Autor: Tomasz Pyra
kara za spóźniony przegląd
Dnia Tue, 18 Oct 2016 14:58:43 +0200, PiteR napisał(a):

[...]

A jest tej informacji jakieś źródło?

Bo ostatnimi czasy jest cały zalew medialnych rewelacji że miłościwie nam
panujący spowodowali że:
- LPG po 4zł
- benzyna po 10zł
- zakaz samochodów spalinowych
- zakaz samochodów starczych niż ileśtam lat
- niemożność odwołania mandatów
- więzienie zamiast mandatów
- konfiskaty samochodów za wszystko
- dziki wzrost liczby wypadków po wyłączeniu fotoradarów gminnych

Wybucha histeria medialna polegająca na tym że jeden Pudelek przepisuje od
innego Faktu news, oczywiście zgodnie z potrzebą grzania tematu każdy od
siebie coś doda dla podkręcenia atmosfery.

Próba dotarcia do źródła w internecie z góry skazana na niepowodzenie, bo
wszystko ginie w zalewie wysokopozycjonowanych artykułów w mediach gdzie
jedni przepisują od drugich.

A jak już nawet źródło się znadzie to okazuje się że najczęściej jest to
jakaś dzika nadinterpretacja na pogranicza z wymysłem jakiegoś
dziennikarzyny.

Nie twierdzę że i w tym wypadku tak jest, ale ogólna histeria ostatnimi
czasy jest faktem i problemem jest to, że w sztucznej wrzawie tak naprawdę
trudno się połapać co tak naprawdę miłościwie nam panujący robią.

Data: 2016-10-19 22:57:39
Autor: PiteR
kara za spóźniony przegląd
na  ** p.m.s **  Tomasz Pyra pisze tak:

[...]

Pomysł z "lepszymi srogimi stacjami co 200km" jest idiotyczny
ale kto tam ich wie.

--
Sortie. The biggest city in France.

Data: 2016-10-20 11:16:32
Autor: Shrek
kara za spóźniony przegląd
W dniu 19.10.2016 o 22:57, PiteR pisze:

[...]

Raczej nie - dostaliby po dupie głównie wyborcy pisu. Ale masz rację - cholera ich wie - jak się wydaje że już nic głupszego nie wymyślą, to wystarczy poczekać miesiąc i...

Shrek

Data: 2016-10-20 19:57:43
Autor: J.F.
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nxs62lkeyw5g.ez2hl1bz852y.dlg@40tude.net...
[...]

no ale milosciwie nam panujacy tez zapowiadaja duzo dobrych zmian :-)

Wybucha histeria medialna polegająca na tym że jeden Pudelek przepisuje od
innego Faktu news, oczywiście zgodnie z potrzebą grzania tematu każdy od
siebie coś doda dla podkręcenia atmosfery.

I nawet wyraznie nie napisze czy to juz zgloszony do Sejmu projekt ustawy, czy projekt projektu ..

Nie twierdzę że i w tym wypadku tak jest, ale ogólna histeria ostatnimi
czasy jest faktem i problemem jest to, że w sztucznej wrzawie tak naprawdę
trudno się połapać co tak naprawdę miłościwie nam panujący robią.

No ale sam widzisz - jak trzeba, to w jedna noc da sie ustawe przepchnac :-)

Cos grzebia
https://bip.kprm.gov.pl/kpr/bip-rady-ministrow/prace-legislacyjne-rm-i/prace-legislacyjne-rady/wykaz-prac-legislacyjny/r2327,Projekt-ustawy-o-zmianie-ustawy-Prawo-o-ruchu-drogowym-oraz-niektorych-innych-us.html

"Strategii działań w kierunku usprawnienia systemu badań technicznych pojazdów oraz poprawienia ich jakości".
Brzmi groznie :-)

J.

Data: 2016-10-20 21:24:47
Autor: Tomasz Pyra
kara za spóźniony przegląd
Dnia Thu, 20 Oct 2016 19:57:43 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Coś czuję że tak samo "usprawniali" w poprzednich projektach.
Skutki zapewne takie że chcąc założyć SKP albo zostać diagnostą trzeba
będzie przerzucić trochę inne papiery niż trzeba przerzucić obecnie i tyle.

Stan techniczny samochodów (poza jakimś niewielkim marginesem) nie zależy
od tego jak robi się badania techniczne, a od tego że ludzi na nic lepszego
nie stać. I "usprawnianiem badań" się tego po prostu nie zmieni.

Natomiast istotnie może być parcie na powstanie jakiejś kolejnej drogi
którą ze społeczeństwa ściągnie się pieniądze, ale akurat przeglądami to
chyba ciężko by było.

Data: 2016-10-21 10:20:26
Autor: Poldek
kara za spóźniony przegląd
W dniu 2016-10-20 o 21:24, Tomasz Pyra pisze:

Stan techniczny samochodów (poza jakimś niewielkim marginesem) nie zależy
od tego jak robi się badania techniczne, a od tego że ludzi na nic lepszego
nie stać. I "usprawnianiem badań" się tego po prostu nie zmieni.

Ludzi nie stać na to, żeby nie wkręcać do reflektorów żarówek "150% więcej", albo ludzi na to, żeby mieć światła ustawione tak, żeby nie raziły? To skąd mają na benzynę?

Data: 2016-10-21 11:04:13
Autor: J.F.
kara za spóźniony przegląd
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nucj45$gb$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Cos tu pomyliles. Na beznyne ich stac. I na zarowki "150%" tez ich stac, wiec wkrecaja.

"Nie stac" ich na nowe lampy, wiec kupuja "lepsze" zarowki, albo "od anglika" - czasem nieswiadomie.
Nie stac ich na nowe auto z ksenonami, ktore zreszta wcale tak dobrze nie swieca - tzn swieca, ale najpierw trzeba zaplacic za odpowiednie ustawienie :-)

J.

Data: 2016-10-22 02:34:06
Autor: Zenek Kapelinder
kara za spóźniony przegląd
Pan Telewizor zlotousty powiedzial ze najwczesniej za dwa lata maja zrobic kary za brak przegladu.

kara za spóźniony przegląd