Data: 2017-02-12 13:01:40 | |
Autor: ToMasz | |
karbon sralbon | |
witam
jakiś czas temu pytałem o wagę ramy karbonowej. znaczy z włókien węglowych i żywicy. jasne że jest lekka - tu panuje jednomyślność, ale jak bardzo. o ile lżejsza od aluminiowej 1.7kg? No i dyskusja miała dziesiątki komentarzy zero cyfr. Teraz w moje łapki wpadł widelec karbonowy. 270zł, więc trochę kosztuje. lekki jak piórko. mam jednak widelce aluminowe, bardzo mocne, albo delikatne lekkie i czułem sie niemalże w obowiązku zrobić porównanie.: w szranki stają następujący zawodnicy: force - masywny 29er bez naklejek - chudzinka 28 no i karbonowy coś tam 28 cali https://zapodaj.net/c89dbe80eccd1.jpg.html oto wyniki https://zapodaj.net/555d599f678d3.jpg.html https://zapodaj.net/f48769080de5d.jpg.html https://zapodaj.net/834d439d68c98.jpg.html masywny aluminiowy 29er najcięższy karbonowy 28 w środku aluminiowy chudy najlżejszy. Po kija więc robić widelce z karbonu? i drugie ważniejsze pytanie. po co za to płacić? Ten najlżejszy widelec kosztuje 100zł! Karbonowy 270 ToMasz |
|
Data: 2017-02-12 04:52:18 | |
Autor: Piotr Ratyński | |
karbon sralbon | |
W dniu niedziela, 12 lutego 2017 13:01:41 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
Po kija więc robić widelce z karbonu? i drugie ważniejsze pytanie. po Podobnie jest z super lekkimi samochodami, to jest potrzebne do "wyczynu" gdzie każdy gram ma jakieś tam znaczenie, a zakładanie spojlerów do Seicento nie robi z kierowcy zawodnika formuły 1. :) Każdy ma swój zdrowy rozsadek, który powinien mu podpowiedzieć co i jak. -- Piotr Ratyński |
|
Data: 2017-02-12 14:02:54 | |
Autor: PeJot | |
karbon sralbon | |
W dniu 2017-02-12 o 13:52, Piotr Ratyński pisze:
Każdy ma swój zdrowy rozsadek, który powinien mu podpowiedzieć co i jak.^^^^^^^^ Tutaj mam pewne wątpliwości :) -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2017-02-13 01:45:05 | |
Autor: Piotr Ratyński | |
karbon sralbon | |
W dniu niedziela, 12 lutego 2017 14:02:48 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
Każdy ma swój zdrowy rozsadek, który powinien mu podpowiedzieć co i^^^^^^^^ Ludzie kupują zegarki z zaworem helowym, który jest potrzebny jedynie specjalnej klasie nurków na dużych głębokościach, po to żeby brawurowo myć ręce w ubikacji bez zdejmowania zegarka, :D , to nie ma się co dziwić karbonowym widelcom. Każdy ma zdrowy rozsądek, ale czy używa.... ;) -- Piotr Ratyński |
|
Data: 2017-02-12 13:15:25 | |
Autor: PeJot | |
karbon sralbon | |
W dniu 2017-02-12 o 13:01, ToMasz pisze:
Po kija więc robić widelce z karbonu? Bo to jest *postęp*. Niektórzy uważają że bez widelców z karbonu to mieszkalibyśmy nadal w jaskiniach. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2017-02-12 13:47:00 | |
Autor: wO.Ă´hoo! | |
karbon sralbon | |
W dniu 12.02.2017 o 13:15, PeJot pisze:
Airbusy A350 też są z "karbonu", dzięki czemu (plus lepsze silniki) spalają 1/4 paliwa mniej od swoich poprzedników. Tylko są zajebiście drogie. IMO: dopóki producenci robią dobre aluminiowe ramy, szkoda czasu na dyskusje o karbonowych. |
|
Data: 2017-02-12 17:13:16 | |
Autor: ToMasz | |
karbon sralbon | |
W dniu 12.02.2017 o 13:47, wO.ôhoo! pisze:
W dniu 12.02.2017 o 13:15, PeJot pisze:ale ogólną zaletą takich kompozytów, jest fakt, że kosztem wytrzymałości w jednym kierunku, podnosimy wytrzymałość w drugim (wiem, duże uproszczenie, ale sens jest zachowany). O ile w kadłubie samolotu, skrzydłach, albo ramie rowerowej, jest o co walczyć to w widelcu? Z której strony można obniżyć wytrzymałość aby zredukować wagę? IMO: dopóki producenci robią dobre aluminiowe ramy, szkoda czasu naMiały być lżejsze. czy są - nie wiem widelce (ważyłem) są 270% droższe i cięższe ToMasz |
|
Data: 2017-02-12 13:45:18 | |
Autor: wO.Ă´hoo! | |
karbon sralbon | |
W dniu 12.02.2017 o 13:01, ToMasz pisze:
jakiś czas temu pytałem o wagę ramy karbonowej. Niektórzy mówią też o pochłanianiu drgań, a właściwie mikrodrgań. I w tym też coś z pewnością jest, ale nie za taką cenę, bo wymieniam (co ostatnio zrobiłem) chwyty z twardych gumowych na owijkowe, wymieniam siodełko, zakładam nieco szerszą oponę, której nie potrzebuję bić do 4,5 barów i rama karbonowa się chowa. No ale będzie szybsza. Jak kogoś stać: proszę bardzo. Ja bym się na takiej w terenie czuł niekomfortowo, bo walnie i co? Amelinium czasem można pospawać, ale choćbym miał wymienić całą ramę, to u mnie jest to koszt 400 zł. |
|
Data: 2017-02-12 06:17:45 | |
Autor: Rowerex | |
karbon sralbon | |
W dniu niedziela, 12 lutego 2017 13:45:56 UTC+1 użytkownik wO.ôhoo! napisał:
W dniu 12.02.2017 o 13:01, ToMasz pisze: Dobrze mówią, o ile widelec nie jest masywną węglową skorupą z aluminiową rurą sterową, bo wtedy sztywnością niewiele będzie ustępował widelcowi wyciosanemu z kamienia. W starej szosówce miałem taki widelec, sztywny piekielnie, profil "aero", aluminiowa sterówka, zero tłumienia jakichkolwiek drgań mimo użycia grubaśnej i gąbczastej owijki na kierownicy. Po przesiadce na widelec w całości z kompozytu, do tego mocno "wylajtowany" różnica okazała się ogromna... Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2017-02-12 15:13:23 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
karbon sralbon | |
Aluminium ma jeszcze jedną wadę: jest cholernie zimne w dotyku.
Zaczynam nienawidzieć swoich klamek od hamulców (Tektro, Alivio), bez rękawiczek nie podchodź :-(( A w Romecie ATB miałem jakieś obłożone plastikiem LeeChi ;-) No ale karbonowe klamki to musiałbym w Totka trafić... |
|
Data: 2017-02-12 13:56:51 | |
Autor: 2late | |
karbon sralbon | |
On 12/02/2017 12:01 PM, ToMasz wrote:
Po kija więc robić widelce z karbonu? Ja tam mam widelec z karbonu, bo w moim przypadku (rower seryjny), ma automatycznie lepszy o klase osprzet niz z widelcem aluminiowym. Po prostu jest to wyznacznikiem klasy. Waga mnie nie interesowala przy zakupie. Odnotowalem ze jest. A to ze ludzie kupuja carbonowe rowery, to swietna sprawa. Jakis rok temu widzialem ze cena najtanszych spadla juz do ok ?1000. Jeszcze kilka lat i pewnie bede sobie mogl na to pozwolic. ;) Pozdrawiam -- 2late(TM) Outspace Communication Inc.(R) 1999*2017(C) Stupidity, like virtue, is its own reward |
|
Data: 2017-02-12 17:15:51 | |
Autor: ToMasz | |
karbon sralbon | |
W dniu 12.02.2017 o 14:56, 2late pisze:
On 12/02/2017 12:01 PM, ToMasz wrote:i w sklepie nie mogli osprzętu poprzekładać? PoWoW. to pojechałeś. Waga mnie nie interesowala przyręce mi opadły. ma być "klasa" ale waga obojętna? może być drogi i ciężki? (cięższy niż alu?) A to ze ludzie kupuja carbonowe rowery, to swietna sprawa. Jakis rok Ty to piszesz czy ktoś Ci się dosiadł do kompa i troluje? ToMasz |
|
Data: 2017-02-12 16:25:36 | |
Autor: 2late | |
karbon sralbon | |
On 12/02/2017 04:15 PM, ToMasz wrote:
i w sklepie nie mogli osprzętu poprzekładać?Po kija więc robić widelce z karbonu? Tak, w drugim najtanszym z serii bede zamianial osprzet. PoWoW. to pojechałeś. Nie klasy jako wysokiej klasy, mozepowinienem powiedziec progu. Po prostu model tanszy oprocz widelca aluminiowego mial tez o jeden stopien gorze komponenty. Waga mnie nie interesowala przyręce mi opadły. ma być "klasa" ale waga obojętna? może być drogi i ciężki? j.w. A to ze ludzie kupuja carbonowe rowery, to swietna sprawa. Jakis rok Tzn? Pozdrawiam -- 2late(TM) Outspace Communication Inc.(R) 1999*2017(C) Stupidity, like virtue, is its own reward |
|
Data: 2017-02-13 06:01:04 | |
Autor: Rowerex | |
karbon sralbon | |
W dniu niedziela, 12 lutego 2017 13:01:41 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
karbon sralbon Odnośnie sralbonu - jest rok 2044, Światowa Dekada Ekologii, pytanie na pl.rec.rowery: "Chcę wykonać widelec ze sralbonu, kupilem maszynę - jakie składniki będą najlepsze? " Odpowiedź: "Na śniadanie bułka z masłem orzechowym i dwa jajka. Na obiad mięso, koniecznie wołowe (lepsze włókna), ziemniaki, ale żadnych sałatek, w ciągu dnia przegryzać orzechami laskowymi, można trochę czekolady dla utwardzenia. Na kolację chleb żytni i paprykarz. Nie wolno żadnej soli, bo sralbon będzie za kruchy. Dobrze się wyspać - maszynę ustawić na opcji "sralbon zaawansowany" Najlepiej załadować zaraz po obudzeniu się, a jak się nie chce, to można później, ale wtedy sralbon wyjdzie gorszy jakościowo." ;-) Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2017-02-13 10:04:08 | |
Autor: borsuk | |
karbon sralbon | |
W dniu 2017-02-12 o 13:01, ToMasz pisze:
Po kija więc robić widelce z karbonu? Podałeś wagę swoich widelców, a uogólniasz to na cały świat. To się nazywa egocentryzm :) Notabene karbon olewam. |
|
Data: 2017-02-13 10:23:37 | |
Autor: ToMasz | |
karbon sralbon | |
W dniu 13.02.2017 o 10:04, borsuk pisze:
W dniu 2017-02-12 o 13:01, ToMasz pisze:1. napisałem też że temat nie jest nowy, pytałem o wagę ram, bo na ramie można więcej "urwać" 2. różnica pomiędzy (wagą) stalowym 1.60kg a aluminowym 0.68 do 0.75 jest w przybliżeniu połowa. a jaka jest różnica między aluminowym który mam a super hiper karbonem którego niemam, a gdzieś tam jest (ale nie w cenie auta)? narazie jest różnica paru procent, ale na PLUS. więc gdyby nawet było to parę procent na minus, to bym się nabijał że z powodu.... 200 gram trzeba zapłacić 170zł więcej. wiec czy tych 170zł nie można lepiej spożytkować ? ( nie na piwo tylko redukcje wagi) 3. zadaje pytania, potem myślę i formułuje własne opinie. pytałem o ramy - brak odpowiedzi, więc porównanie widelców zrobiłem jak tylko dostałem w łapki karbona. na razie, (staram się nie uogólniać) mam taką opinie że karbon w rowerach jest z punku widzienia utraty wagi do dupy, bo różnice pomiędzy ceną alu i karbonu nie usprawiedliwiają tak małej utraty wagi. albo jak w tym przypadku wzrostu wagi. ToMasz |
|