karbon sralbon

Data: 2017-02-12 13:45:18
Autor: wO.Ă´hoo!
karbon sralbon
W dniu 12.02.2017 o 13:01, ToMasz pisze:
jakiś czas temu pytałem o wagę ramy karbonowej.

Niektórzy mówią też o pochłanianiu drgań, a właściwie mikrodrgań. I w tym też coś z pewnością jest, ale nie za taką cenę, bo wymieniam (co ostatnio zrobiłem) chwyty z twardych gumowych na owijkowe, wymieniam siodełko, zakładam nieco szerszą oponę, której nie potrzebuję bić do 4,5 barów i rama karbonowa się chowa. No ale będzie szybsza. Jak kogoś stać: proszę bardzo. Ja bym się na takiej w terenie czuł niekomfortowo, bo walnie i co? Amelinium czasem można pospawać, ale choćbym miał wymienić całą ramę, to u mnie jest to koszt 400 zł.

Data: 2017-02-12 06:17:45
Autor: Rowerex
karbon sralbon
W dniu niedziela, 12 lutego 2017 13:45:56 UTC+1 użytkownik wO.ôhoo! napisał:
W dniu 12.02.2017 o 13:01, ToMasz pisze:
> jakiś czas temu pytałem o wagę ramy karbonowej.

Niektórzy mówią też o pochłanianiu drgań, a właściwie mikrodrgań.

Dobrze mówią, o ile widelec nie jest masywną węglową skorupą z aluminiową rurą sterową, bo wtedy sztywnością niewiele będzie ustępował widelcowi wyciosanemu z kamienia.

W starej szosówce miałem taki widelec, sztywny piekielnie, profil "aero", aluminiowa sterówka, zero tłumienia jakichkolwiek drgań mimo użycia grubaśnej i gąbczastej owijki na kierownicy. Po przesiadce na widelec w całości z kompozytu, do tego mocno "wylajtowany" różnica okazała się ogromna...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-02-12 15:13:23
Autor: ąćęłńóśźż
karbon sralbon
Aluminium ma jeszcze jedną wadę: jest cholernie zimne w dotyku.
Zaczynam nienawidzieć swoich klamek od hamulców (Tektro, Alivio), bez rękawiczek nie podchodź :-((
A w Romecie ATB miałem jakieś obłożone plastikiem LeeChi ;-)
No ale karbonowe klamki to musiałbym w Totka trafić...

karbon sralbon