karne zlomowanie samochodu?

Data: 2014-06-09 10:02:25
Autor: Andrzej Lawa
karne zlomowanie samochodu?
Ave!

W innych krajach niektórym przestępcom (a także piratom drogowym) w ramach "dowalenia" złomują ich protezy ego ("wypasione fury").

Czy w ramach polskich przepisów wchodziło by to w grę?

Chodzi mi np. o tego debila co ostatnio szalał BMW po Warszawie...

Data: 2014-06-09 10:01:00
Autor: Budzik
karne zlomowanie samochodu?
Użytkownik Andrzej Lawa alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com ...

[...]

A propos przytyku z innego wątku a propos kapusiostwa - jak to możliwe ze nikt nie zadzwonił na policję? Policja tłumaczy, ze nie interweniowała, bo nie miała informacji o tym, ze szaleniec szaleje...
A co z motocyklistami?

Data: 2014-06-09 12:17:05
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 09.06.2014 12:01, Budzik pisze:

Chodzi mi np. o tego debila co ostatnio szalał BMW po Warszawie...

A propos przytyku z innego wątku a propos kapusiostwa - jak to możliwe ze
nikt nie zadzwonił na policję? Policja tłumaczy, ze nie interweniowała, bo

Możliwe bo właśnie panuje idiotyczny wstręt przed "zostaniem kapusiem" czy "wtrącaniem się" - i w ten sposób dzieci są latami maltretowane, trucizny trafiają do środowiska, chuligani niszczą co popadnie a bandyci na drogach szaleją. Bo nikomu się nie chce ruszyć dupy ("pewnie/niech ktoś inny zawiadomi") lub boją się łatki.

nie miała informacji o tym, ze szaleniec szaleje...
A co z motocyklistami?

Oni się "bawili" z nim - w sumie nie oglądałem filmu w całości, ale jeśli szarżowali podobnie niebezpiecznie to ich "rumaki" też do kasacji! W sumie lobby motoryzacyjne powinno wesprzeć koncepcję ;->

Data: 2014-06-09 12:29:00
Autor: tusk, donald tusk
[...]

ale to już przeszłość, tusk wychowa elity...
a swoją drogą nie wiem co Ty pierdolisz, miałem okazję obserwować pracę dyżurnych, telefon nie milknie od donosów, co chwilę ktoś na kogoś donosi na wszystko, są także stali donościele, znani już dyżurnym z imienia i nazwiska...
taki mamy nowy eupo-system...

Data: 2014-06-09 12:30:48
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 09.06.2014 12:29, tusk, donald tusk pisze:

[...]

Tylko generalnie są to osobiste duperele w kłótni pomiędzy sąsiadami.

Data: 2014-06-10 20:04:48
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:ln42co$h53$2node2.news.atman.pl...
[...]

To sie już zmieniło. Ludzie dzwonią, ze ktoś tam siada pijany za kierownicę. Sa zgłoszenia o hordach idiotów wywracających kosze. A to, że oczywiście trafiają się dyżurni kretyni - są znani i nikt sobie tym nie zaprząta głowy.

Data: 2014-06-09 16:42:11
Autor: Budzik
karne zlomowanie samochodu?
Użytkownik tusk, donald tusk NOSPAM_testowanije@go2.pl ...

[...]

W mądrości dyspozytora nadzieja żeby wybrać to co warne uwagi.

Data: 2014-06-09 16:00:48
Autor: Budzik
[...]

Chyba jednak nie jest az tak źle.
Zdarza mi się dzwonić że coś się dzieje, czesto słyszę informację, że jest już zgłoszone.

[...]

Jest coraz lepiej.
Okazuje się, że gośc to jakis totalny recydywista.
Okazuje się, że przejezdzał nawet kolo interweniującego patrolu który nie uwazał za stosowna chocby zawiadomić dyspozytora...

Przypomina się sytuacja kiedy jakis czas temu pijany zabił pieszego i okazało się, że to juz ktorys raz jak zostął złapany po pijaku a mimo to spokojnie jezdził dalej.
Wyjasniło się w tamtym przypadku skąd taka pobłażliwość? Ktoś kojarzy?

Data: 2014-06-09 21:37:16
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:ln41j1$ggg$1node2.news.atman.pl...
[...]

Wiesz, jak zwyciężyła demokracja, to większośc polityków miało nienajlepsze doświadczenia z ówczesna Milicją. Przekładało sie to na ich wystąpienia i nie ma co sie dziwić, ze ludzie uwierzyli w końcu, że to źle donosić.

[...]

Przede wszystkim bardzo wysoka grzywna i tymczasowe zajęcie mienia na pojazdach. Po co je niszczyć. Oddać normalnym użytkownikom.

Data: 2014-06-10 06:01:28
Autor: poreba
Dnia Mon, 9 Jun 2014 21:37:16 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

[...]
Sprawa  ma  IMHO  nieco  starsze i głębiej w czasie osadzone
korzenie.  Przez  pokolenia  mieliśmy  do czynienia z władzą
obcą,  a  organy  porządkowe  tej obcej władzy służyły. Były
narzędziem  opresji nie tylko dla rzezimieszków i ówczesnych
bab ze srającymi po chodnikach psami, ale i dla 'porządnych
obywateli - patryjotów'.

Dlatego  ukształtowało  się  zrównoważenie  'zawiadomienie o
łamaniu  prawa  =  donoszenie/kapusiostwo'.  I  dlatego żeby
świadomość  społeczna  nie  uznała czegoś za kablowania musi
pojawić się wyraźna i bezpośrednia szkoda/krzywda. Idiota za
kółkiem może liczyć na brak reakcji (nie będę kapował) aż do
momentu, kiedy kogoś rozbryzga. Dodatkowo mamy: fotoradary,
czajenie się w krzakach, robienie wyników pod koniec okresów
sprawozdawczych, ....

--
pozdro
poreba

Data: 2014-06-09 10:51:09
Autor: LeonKame
W dniu 2014-06-09 10:02, Andrzej Lawa pisze:
[...]

W tzw innych krajach panstwo a raczej rzad spelnie swoja role prawidlowo razem z odpowiednimi organami u nas rzadzi qrwa i zlodziej i w takich warunkach trudno mowic o prawie.

no kilku debili pewnie tak sobie mysli ze pantwo prawa a naprawde to burdel i melina.

Data: 2014-06-09 15:06:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 9 Jun 2014, Andrzej Lawa wrote:

[...]

  Dobrze wiesz, że by wchodziło. To wyłącznie sprawa zapisania sankcji.
  Wystarczy zajrzeć do kodeksu karnego aby znaleźć wzorce.
  Inna sprawa, że nie widzę uzasadnienia dla złomowania, skoro "przepadek
mienia" daje podobny skutek.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-06-09 15:17:24
Autor: LeonKame
[...]

Moim skromnym zdaniem powinno sie sprawce zakatowac na miejscu albo syberia na zawsze.
\

Data: 2014-06-09 15:26:58
Autor: Andrzej Lawa
karne zlomowanie samochodu?

  Inna sprawa, że nie widzę uzasadnienia dla złomowania, skoro "przepadek
mienia" daje podobny skutek.

Efekt psychologiczny. Wypieszczone cacuszko takiemu zezłomują to przepada na stałe. A tak potem na licytacji za pół ceny kupi jakiś podstawiony i impreza zaczyna się od nowa.

Data: 2014-06-09 18:15:45
Autor: Ludek Vasta
On 09/06/2014 15:06, Gotfryd Smolik news wrote:
  Dobrze wiesz, że by wchodziło. To wyłącznie sprawa zapisania sankcji.
  Wystarczy zajrzeć do kodeksu karnego aby znaleźć wzorce.

Wydaje mi się, że można na sprawę patrzeć nie tylko od strony sankcji, kar, kodeksu karnego itp. Rozumiem, że dla polityka i publicysty jest strona karna zawsze bardzo pociągająca. A przecież można na problem patrzeć też od strony edukacyjnej.

W Czechach oczywiście też są piraci drogowi i też są osoby, które są na bakier z nowościami w przepisach ruchu drogowego. Jednak mimo wszystko w Polsce jest gorzej. I niedawno uświadomiłem sobie jeden taki element, dlaczego tak jest.

Jakiś czas temu tłumaczyłem na spotkaniu czeskiej i polskiej firmy. Po sprawach biznesowych przy obiedzie rozmawiało się o różnych sprawach, a prezes polskiej firmy był bardzo zdziwiony, kiedy czeski prezes opowiadał o niektórych realiach w Czechach.

Mianowicie o tym, że w Czechach wszyscy pracownicy, którzy jeżdżą samochodami służbowymi (nie tylko zawodowi kierowcy, ale wszyscy, którzy chociaż raz mieliby pojechać firmowym samochodem jako kierowcy) muszą zaliczyć szkolenie dla kierowców, które płaci firma. Szkolenie jest ważne tylko rok, a po roku musi być nowe szkolenie dla kierowców.

W praktyce to wygląda tak, że do firmy raz na rok przychodzi pracownik firmy szkoleniowej i zapoznaje pracowników-kierowców z nowymi przepisami w ruchu drogowym oraz z problemami, które najczęściej na drogach występują. Dlatego czescy kierowcy wiedzą, że nie wolno parkować po lewej stronie drogi, że nie wolno zawracać na skrzyżowaniach, jak wyglądają strefy parkowania w miastach, jakie są prawa pieszych (i co z tego wynika dla kierowców), kiedy ma pierwszeństwo tramwaj, jak działa jazda na zakładkę i dlaczego ją należy stosować, co znaczy znak "strefa zamieszkania" itp. Nie może więc nastąpić taka sytuacja, że pracownik prowadzący samochód służbowy po raz ostatni czytał przepisy ruchu drogowego w czasie nauki jazdy 30 lat temu. W dodatku na szkoleniach kierowcy mogą instruktora pytać o różne sprawy, które im nie są zbyt jasne. Pracownik prowadzący samochód służbowy ma co rok takie "szkolenie odnawiające". Szkolenie musi być nawet wtedy, jak kierowca nie jeździ po drogach publicznych, tylko na drogach wewnętrznych na terenie zakładu. Bez tego szkolenia to pracodawca odpowiada za szkody spowodowane kierowcą.

Polski prezes powiedział, że takiego systemu w Polsce nie ma.

Zdaje się więc, że nikt polskich kierowców nie uczula na częste błędy, które występują na drogach, nikt kierowców nie informuje o nowościach. To znaczy te informacje do kierowców nie docierają. Bo jak coś mówią w telewizji, to przełączą na inny kanał, w gazetach takie informację przeskakują. Kierowcy, którzy w pracy zostają zapoznani z nowościami, o nich pamiętają i podczas jazd prywatnych, ewentualnie sobie przekazują w ramach rodziny podczas wspólnej podróży.

Ludek

Data: 2014-06-09 18:53:53
Autor: Maciek
W dniu 2014-06-09 18:15, Ludek Vasta pisze:
[...]
Czyli postulujesz wprowadzenie czasowych praw jazdy i okresowego
odnawiania zdobytych kwalifikacji? Może to i dobre rozwiązanie i ile
nowych miejsc pracy w urzędach państwowych :-> Ja bym od razu rozciągnął
ten przepis na wszelkie kwalifikacje - w końcu nie tylko w Kodeksie
Drogowym zmieniają się przepisy :->

Maciek

Data: 2014-06-09 13:10:57
Autor: A.L.
On Mon, 09 Jun 2014 18:53:53 +0200, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:

[...]

Jezeli firma powierza faciowi sprzet firmy (byla mowa o SLUZBOWYCH
samochodach) to moze ustalic dowolne reguly dotyczace kwalifikacji
osob poslugujacych sie tym sprzetem. Nie ma to nic wspolnego z
waznoscia/nie waznoscia prawa jazdy.

Jezeli facio nei zaliczy szkolenai firmowego, nikt mu nei bedzie
przeszkadzal w prowadzeniu samochodu prywatnego. Ale firma go od kolka
odsaci.

Czechy nei sa jedynym krajem gdzie obowiazuja takie zasady

A.L.

Data: 2014-06-09 21:32:24
Autor: Maciek
W dniu 2014-06-09 20:10, A.L. pisze:
[...]
Super, tylko że nie bardzo ma się to do tematu wątku, na temat
złomowania samochodów piratom. Po pierwsze: zezłomowanie samochodu
służbowego uderza w pirata bardzo pośrednio, bo w naszej rzeczywistości,
po latach procesów, pracodawca dostanie wreszcie nakaz zapłaty, po czym
komornik orzeknie, że nie ma go z czego wyegzekwować, bo były pracownik
goły jak święty turecki, co zamknie sprawę. Po drugie: nie jestem
przekonany, że piracą jedynie kierowcy służbowych. Po trzecie: wydaje mi
się, że nieznajomość przepisów nie jest tu problemem - limity prędkości
istnieją od lat, zmieniają się nieznacznie i w przypadku braku
znajomości aktualizacji przepisów byłyby co najwyżej przekroczenia
60/50, a nie 160/50 :->

Maciek

Data: 2014-06-09 20:06:00
Autor: Ludek Vasta
On 09/06/2014 18:53, Maciek wrote:
Czyli postulujesz wprowadzenie czasowych praw jazdy i okresowego
odnawiania zdobytych kwalifikacji?

Nie, przecież nic takiego nie napisałem. W ogóle nie pisałem o prawie jazdy.

Pisałem o kierowcach, którzy prowadzą samochody służbowe. A nie chodzi tylko o kierowców zawodowych, ale też o zwykłego pracownika, który raz w miesiącu jedzie coś załatwić służbowym samochodem na drugi koniec miasta. Tacy kierowcy w Czechach mają raz na rok w swojej firmie obowiązkowe szkolenie prowadzone przez osobę z zewnątrz. To coś jak szkolenie BHP i przeciwpożarowe. Takie szkolenie w ogóle nie ma związku z prawem jazdy, tylko z prowadzeniem samochodu *służbowego* (firmowego).

Ludek

Data: 2014-06-09 21:35:06
Autor: Maciek
W dniu 2014-06-09 20:06, Ludek Vasta pisze:
[...]
Nie wiem jak w Czechach, ale u nas przepisy BHP sobie, a praktyka sobie.
Np. gdy na hali w zakładzie produkcyjnym pojawia się bhpowiec, to nagle
pracownicy wiedzą gdzie się wtyka zatyczki do uszu, choć normalnie nie
mogą ich nosić, bo zwyczajnie się nie słyszą :->

Maciek

Data: 2014-06-10 21:29:46
Autor: m
W dniu 09.06.2014 18:15, Ludek Vasta pisze:

[...]
[...]

Zdaje się więc, że nikt polskich kierowców nie uczula na częste błędy,
które występują na drogach, nikt kierowców nie informuje o nowościach.

IMHO to w ogóle nie ma żadnego znaczenia. Problem jest taki że w Polsce (prawie) wszyscy mają przepisy mniej lub bardziej w dupie.

A dlaczego? A porównując Polskę i Czechy (byłem 2 razy, więc może tylko trafiłem na jakieś specyficzne miejscowości), to w Polsce jak masz znak "uwaga ostry zakręt", to masz do czynienia najczęściej z zakrętem po prostu. W CZ był znak "uwaga ostry zakręt" a potem był zakręt 90stopni i na prostopadłej do mojego ruchu był mur, ledwo się wyrobiłem i od tej pory wiedziałem że w CZ ostry zakręt oznacza ostry zakręt.

Stąd wyjątkowo praworządni kierowcy jadą limit + 10, zwykli limit + 20. Ograniczenie prędkości jest li-tylko jakąś sugestią na temat. Na znaki ostrzegawcze się w ogóle nie zwraca uwagi bo nie mają najczęściej żadnego odwzorowania w rzeczywistości.

Nie wiem jak wygląda to w CZ, ale moje 2 przejazdy przez każą mi sądzić że jest tam mniej znaków, za to bardziej mają związek z rzeczywistością.

p. m.

Data: 2014-06-11 06:55:52
Autor: W
karne zlomowanie samochodu?
m wystukał, co następuje:

Nie wiem jak wygląda to w CZ, ale moje 2 przejazdy przez każą mi sądzić że jest tam mniej znaków, za to bardziej mają związek z rzeczywistością.

Z perspektywy osoby mieszkającej tam pewien czas - tych znaków niekoniecznie jest mniej (chociaż ostatnio w PL obserwuje sie jakiś wysyp i na niewielkich odcinkach tych znaków może być 'pierdyliard', nie wspominając o radosnym zmienianiu ograniczeniu prędkości co chwię).

Co do CZ - inna mentalność po prostu, tam (raczej) nie ma kombinowania i jak są pewne przepisy to ludzie ich zwyczajnie przestrzegają, stąd pewnie i mniejsza ilość znaków bo tam jak jest znak to ludzie wiedzą, żę trzeba się do niego dostosować (a u nas to dopiero jak postawią przynajmniej kilka...) a do tego policja - nie ma czegoś takiego jak 'dyskutowanie' i negocjacje - jakiekolwiek przekroczenie prędkości (nawet o kilka km/h) skutkuje dosyć pokaźnym mandatem.

Data: 2014-06-11 15:45:30
Autor: m
W dniu 11.06.2014 08:55, W pisze:
  nie ma czegoś takiego jak 'dyskutowanie' i negocjacje -
jakiekolwiek przekroczenie prędkości (nawet o kilka km/h) skutkuje dosyć
pokaźnym mandatem.

No właśnie, a ja kilka lat jeździłem "ekstremalnie praworządnie", tj. tyle ile wolno +10 (w nocy +20) i lekko licząc 90% samochodów mnie wyprzedzało.

Więc przez kilka lat notorycznie łamałem przepisy i nie spotkała mnie z tego powodu żadna nieprzyjemność. A byłem najporządniejszy ze wszystkich i sądzę że reszta też w większości jeździła bezkarnie.

Limitów prędkości przestrzegają chyba tylko te samochody które nie dają rady jechać szybciej.

p. m.

Data: 2014-06-11 17:19:40
Autor: Gotfryd Smolik news
karne zlomowanie samochodu?
On Mon, 9 Jun 2014, Ludek Vasta wrote:

czescy kierowcy wiedzą [...]
jak działa jazda na zakładkę

  A nie ma przypadkiem, podobnie jak w Niemczech, przepisu który taką
jazdę zwyczajnie faworyzuje, zamiast (jak w Polsce) doprowadzać do
sytuacji, że wg przepisów ten z "bocznego" pasa jest dyskryminowany?
  Wystarczy bezwzględny zakaz wyprzedzania i omijania pojazdu zatrzymanego
przez korek od miejsca w którym stoi znak o "zakładce" i... już.
  No, jeszcze nagłośnić w mediach.

Bez tego szkolenia to pracodawca odpowiada za szkody spowodowane kierowcą.

  Pytanie jak wyżej: czy jest na to *PRZEPIS*?

  Bo mnie zazwyczaj dziwi, jak bardzo przeciętni ludzie nie zdają sobie
sprawy jak wiele zależy od prawa.
  DOBREGO prawa.

Polski prezes powiedział, że takiego systemu w Polsce nie ma.

  Po co, jeśli zakład z tego tytułu nie odczuwa żadnej różnicy?

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-06-11 22:31:49
Autor: Ludek Vasta
On 11/06/2014 17:19, Gotfryd Smolik news wrote:
  Pytanie jak wyżej: czy jest na to *PRZEPIS*?

Tak, czeski kodeks pracy.

"c) Školení řidičů - referentů

Povinnost zúčastnit se školení řidičů a ověření jejich znalostí vyplývající ze zákona č.262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, se týká všech zaměstnanců, kteří fyzicky řídí vozidlo."

http://www.pro-ridice.cz/skoleni-povinne.html

Czyli:
"c) Szkolenie kierowców - referentów (nie zawodowych)

Obowiązek wziąć udział w szkoleniu dla kierowców i sprawdzenie ich wiedzy wynikające z ustawy nr 262/2006 Dz.U., kodeks pracy, ze zm., dotyczy wszystkich pracowników, którzy prowadzą samochód."

Zasada jest taka: pracodawca odpowiada za odpowiada za swoich pracowników. Jeżeli w czasie pracy nastąpi jakiś wypadek, to za szkody odpowiada pracodawca. Odpowiedzialności pracodawca może pozbyć się tylko wtedy, jeżeli udowodni, że wypadek nastąpił w skutek naruszenia przepisów BHP przez pracownika oraz jeżeli udowodni, że pracownik został z tymi przepisami zapoznany.

Ludek

Data: 2014-06-17 10:23:28
Autor: Bydlę
On 2014-06-11 17:19:40 +0200, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> said:

Wystarczy bezwzględny zakaz wyprzedzania i omijania pojazdu zatrzymanego
przez korek od miejsca w którym stoi znak o "zakładce" i... już.

....i już mamy dokładnie taką samą sytuację, jak do tej pory.
Chyba, że znak będzie stał _w miejscu_ zwężenia.
Inaczej to nie ma sensu...

(wątpiącym polecam reductio ad absurdum, to rozwiewa wątpliwości)

--
Bydlę

Data: 2014-06-17 19:04:04
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2014-06-11 17:19:40 +0200, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> said:

Wystarczy bezwzględny zakaz wyprzedzania i omijania pojazdu zatrzymanego
przez korek od miejsca w którym stoi znak o "zakładce" i... już.

...i już mamy dokładnie taką samą sytuację, jak do tej pory.

  Nie.
  Dlatego, że teraz istnieje zakaz wyprzedzania. TYLKO taki, i też nie
jest restrykcyjnie egzekwowany (ale to już mniej istotne).
  Natomiast nie ma zakazu omijania, również pojazdu w ruchu (znaczy zatrzymanego z przyczyny spowodowanej zachowaniem zgodnym z przepisami)
  Tym samym pojazd na kończącym się pasie musi się zatrzymać a ci
"na swoim pasie" mogą legalnie jechać.

Chyba, że znak będzie stał _w miejscu_ zwężenia.

  Powiedzmy - blisko.
  Oczywiście że tak, to nie powinien być znak ostrzegający przez zwężeniem,
który może sensownie stać dalej.
  Znak "zakazowy" w odległości, że akurat starczy żeby ciężarówka
z przyczepą albo autobus przegubowy miały dość odległości do umiarkowanego
skrętu przy zmianie pasa.
  Z tego co widywałem, tak właśnie stawia się znak zakazu wyprzedzania.
  Czyli "prawie podobnie".
  Całość się sypie, jeśli z dowolnej przyczyny kolumna się zatrzyma
albo tylko zwalnia "auto za autem" (jazda w kolumnie nie jest wyprzedzaniem,
potrzebny jest wyjątek, skoro nie ustanawia go ustawa, bo z ustawy AFAIR taki
wyjątek jest tylko dla przejścia dla pieszych - mam na myśli ustawę
ratyfikującą konwencję - musi go ustanowić znak).

Inaczej to nie ma sensu...

  To zależy co "nie ma sensu".

  W tej chwili obowiązuje wersja wpychania się na swój pas dwa kilometry
przed przewężeniem :> i nie widać czynnika motywującego do jazdy
pasami kończącymi się.
  CHYBA, że jadący "swoim pasem" będą MUSIELI wpuszczać tych którzy
jadą pustym pasem, wtedy pójdą po rozum do głowy.
  Tak samoistnie się naoliwi ;), na 100%
  Bez pogadanek, bez "mediów", samo z siebie.

(wątpiącym polecam reductio ad absurdum, to rozwiewa wątpliwości)

  Aburdum jest takie, że w tej chwili pojazd na "nie swoim pasie"
musi się zatrzymać, a temu kto go blokuje i omija nie można zrobić
NIC. On jest "w prawie". Nie popełnia wykroczenia, nie ma żadnych
obowiązków.
  No to wszyscy starają się być "w prawie".
  Jakoś mnie to nie dziwi :>
  To jest SŁUSZNE, wynikłe z przepisów, zachowanie.
  Wjechać jak najwcześniej na "właściwy" pas i blokować tych z pasa
obok. Ustawodawca tak CHCE (tak napisał w przepisach).
  A to, że co najmniej niekiedy rozmija się z sensem, to zupełnie
inna sprawa.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-06-17 21:55:05
Autor: t-1
karne zlomowanie samochodu?
No właśnie, co jest sensowniejsze?
Zredukujmy zachowania do dwóch skrajnych przypadków.
Jazda tylko jednym drożnym pasem lub dwoma pasami na zakładkę 1 na 1 bez wyjątków
Należało by odpowiedzieć na pytanie:
Czy wynikowa przepustowość jest większa w pierwszym czy drugim przypadku.
Podejrzewam, że pierwszy przypadek jest szybszy, jednak trudniejszy do akceptacji dla niektórych, gdy widać pusty pas prawie do końca.
Należy więc stworzyć warunki, aby oba pasy zapełniały się równo przez nakaz i egzekwowanie jazdy na zakładkę.
W naturalny sposób znikną wtedy ryzykanci traktowani przez resztę jako wciskający się cwaniacy.

Data: 2014-06-18 17:57:02
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 17 Jun 2014, t-1 wrote:

No właśnie, co jest sensowniejsze?

  To zależy od układu dróg i stosownie do tego układu powinno być
oznakowane. W uproszczeniu - "w mieście" istotne jest upchnięcie
pojazdów, które przez to że blokują poprzednie skrzyżowanie,
rozszerzają obszar działania przewężenia.

[...]

  Zgodzimy się, że ten pusty pas to jest pewna "pojemność szczytowa", która
może pochłonąć część pojazdów dążących do przewężenia.
  Drugie, to sprawa że przecież GDZIEŚ te dwa pasy muszą się zejść, i można
się kłócić o to, czy ma znaczenie czy to jest 50 czy 150m, ale jest równie
oczywiste, że BEZ ZNACZENIA dla przepustosowości jest "schodzenie się"
wcześniej; ergo, od pewnej odległości jazda dwoma pasami nie ma żadnych
wad, a ma jedną zaletę (skrócenie odcinka na którym jest spowolnienie).
  Największym wrogiem przepustowości jest konieczność nadmiernego hamowania,
i to nieważne czy jednego czy drugiego pasa. "Preferencja" jednego
pasa do tego prowadzi.

Należy więc stworzyć warunki, aby oba pasy zapełniały się równo przez
nakaz i egzekwowanie jazdy na zakładkę.
W naturalny sposób znikną wtedy ryzykanci traktowani przez resztę jako wciskający się cwaniacy.

  Jakoś tak :D
  Dlatego ZAWSZE podkreślam, że przyczyną są PRZEPISY.
  Preferencja "dwupasowej" jazdy skutkowałaby taką właśnie jazdą, bonus
dla "swojego pasa" skutkuje usiłowaniem jazdy pasem preferowanym.
  Jakby wprowadzić przepis, że ten drugi pas ma pierwszenstwo, "wszyscy"
(z wyjątkami) jechaliby tym pasem "z zygzakiem" :)
  Tłuczenie jaka to "jazda na zakładkę" jest fajna ma równie dobry sens,
jak tłuczenie, że fajnie jest płacić podatki, "bo trzeba".

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-06-09 20:54:10
Autor: t-1
[...]

Jednak karne złomowanie na oczach właściciela w odróżnieniu od przepadku mienia ma pewne cechy metafizyczne i może go dodatkowo pokarać.
Choć z drugiej strony może mieć on satysfakcję, że nikt inny nie będzie jeździł jego ulubioną maszyną.
Ale to tylko teoretyczne rozważania, bo sam pomysł jest debilny.
Co powstrzyma ustawodawcę przed następnymi równie postępowymi eskalacjami kar w celach PREWENCJI?
Np. konfiskata mieszkania, domu, konta w banku itd.
Co innego pokrycie spowodowanych szkód, ale to chyba teraz działa i nie dotyczy opisanego przypadku.

Data: 2014-06-11 17:22:41
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 9 Jun 2014, t-1 wrote:

Ale to tylko teoretyczne rozważania, bo sam pomysł jest debilny.

  Skądinąd tak.
  Odpowiadałem na pytanie "czy można" - i powyższy komentarz doskonale
nadaje się do tych przepisów KK, których dotyczy :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-06-10 14:10:09
Autor: Bydlę
On 2014-06-09 15:06:17 +0200, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> said:

Inna sprawa, że nie widzę uzasadnienia dla złomowania, skoro "przepadek
mienia" daje podobny skutek.

Nie, nie daje.
Zezłomowanie stwarza puste miejsce, a to może zaowocować koniecznością wyprodukowania nowego pojazdu (wersja lux) czy sprowadzenia jakiegoś używanego spoza granic (miasta, gminy, kraju, kontynentu...).

Przy przepadku gospodraka (!) nie rozrusza się - liczba aut się nie zmieni.
(plus efekt psychologiczny - IMO niedoceniany)
:-)

--
Bydlę

Data: 2014-06-09 18:45:50
Autor: qwerty
Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ln3pmh$7pj$1@node2.news.atman.pl...
Chodzi mi np. o tego debila co ostatnio szalał BMW po Warszawie...

Nic takiego nie robił. Gorsi są przedstawiciele handlowi.

Data: 2014-06-09 20:25:20
Autor: t-1
[...]

Wszyscy przyjęli film za autentyk i mówią o 200km/h po Warszawie.
I już nawet wyroki wydają.
A może to tylko prowokacja i zręczny montaż komputerowy filmu.
Nie takie efekty widzi się w kinie. Kolory też można na filmach zmieniać i dodawać. A jak słychać, odpowiednią kasą na wynajęcie specjalistów facet dysponuje.
Np. ta jazda po Solcu przy szpitalu wygląda bardzo nierealnie.
A cel? Np. sprowokować policję z którą ma na bakier.
I pośmiać się z oburzonych mądrali w telewizji i Internecie.
A w sądzie może okazać się, ze to odpowiednio zmontowana fikcja.
I kto wtedy będzie debilem?

karne zlomowanie samochodu?