karta LPT a klucz sprzętowy

Data: 2014-01-18 18:57:32
Autor: JDX
karta LPT a klucz sprzętowy
On 2014-01-18 13:31, Krzysiek wrote:
[...]
Czy ktoś z Was może mi doradzić jaka, obecnie dostępna, karta LPT na PCI
daje szansę / gwarancję sukcesu? Przy zastosowaniu karty ISA nie było
problemu.
Ale to chyba zaleĹĽy przede wszystkim od tego zabezpieczonego softu.
Jeśli jest jakiś archaiczny, "dosowy", gdzie programista mógł gmerać w
porcie wg własnego widzimisię i do tego zakodował na twardo nazwy/numery
portów to mogą być problemy. Ale chyba już nikt nie używa takich
zabytków :-D. Natomiast jeśli korzysta z mechanizmów Windows to nie
powinno być żadnych problemów i każda sprawna karta powinna działać.

Poza tym możesz sobie kupić jakąś używaną kartę na PCI za 50zł lub mniej
i po prostu sprawdzić. Ja od lat używam karty na kości NetMos-a i
wszystko jest OK. Aczkolwiek nigdy nie miałem okazja aby sprawdzić ją z
HASP-em.

Data: 2014-01-18 21:14:49
Autor: Krzysiek
karta LPT a klucz sprzętowy
[...]

DziÄ™ki, program jest w peĹ‚ni Ĺ‚indoĹ‚sowy, pewnie masz racjÄ™, po prostu sprĂłbujÄ™.  Dam znać o wynikach, moĹĽe siÄ™ komuĹ› przyda.
--
Krzysiek, FEBP

Data: 2014-01-20 11:39:07
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
karta LPT a klucz sprzętowy
Dnia 2014-01-18, o godz. 18:57:32

On 2014-01-18 13:31, Krzysiek wrote:
[...]
> Czy kto¶ z Was może mi doradzić jaka, obecnie dostępna, karta LPT
> na PCI daje szansę / gwarancję sukcesu? Przy zastosowaniu karty ISA
> nie było problemu.
Ale to chyba zależy przede wszystkim od tego zabezpieczonego softu.
Je¶li jest jaki¶ archaiczny, "dosowy", gdzie programista mógł gmerać w
porcie wg własnego widzimisię i do tego zakodował na twardo
nazwy/numery portów to mog± być problemy. Ale chyba już nikt nie
używa takich zabytków :-D. Natomiast je¶li korzysta z mechanizmów
Windows to nie powinno być żadnych problemów i każda sprawna karta
powinna działać.

Zdziwiłby¶ się jakie "zabytki" się sprzedaje i używa ;-)
Jeden z popularniejszych na polskim rynku systemów sprzedaży w
gastronomii wywodzi się z czasów Win95 i Access 2.0. Spolszczenie -
dodam że niekompletne bo brak pełnej dokumentacji do backendu ;-) -
systemu z USA zreszt±. Między innymi zalecanym przez firmę go
sprzedaj±c± systemem jest maksymalnie WInXP bo w od Visty w górę
pojawiaj± się problemy z poł±czeniami sieciowymi z terminalami.
Podstawowym rodzajem klucza jest wła¶nie klucz na LPT. Wersja klucza na
USB jest dostarczana na wyraĽne życzenie i czeka się 2-3 miesi±ce aż
przyleci z USA. I mimo tych ograniczeń system nadal się nieĽle
sprzedaje.

Zdrówko

Data: 2014-01-20 13:18:48
Autor: Adam
karta LPT a klucz sprzętowy
Dnia 2014-01-18, o godz. 18:57:32

On 2014-01-18 13:31, Krzysiek wrote:
[...]
[...]

Comtrex czyżby?
Chyba do niego ładnych parę lat temu pisałem jakie¶ raporty w Clarionie.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-01-20 13:45:04
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
karta LPT a klucz sprzętowy
Dnia 2014-01-20, o godz. 13:18:48
Adam <a.g@poczta.onet.pl> napisał(a):

Comtrex czyżby?
Chyba do niego ładnych parę lat temu pisałem jakie¶ raporty w
Clarionie.

Nie. Odyssey POS sprzedawany w PL jako Odyseja.

Zdrówko

Data: 2014-01-20 13:53:15
Autor: Michał Jankowski
karta LPT a klucz sprzętowy
W dniu 20.01.2014 13:45, Maciek Babcia Dobosz pisze:
[...]

To jest ten wynalazek, który drukuje robaczki zamiast polskich liter na paragonach?

   MJ

Data: 2014-01-20 15:15:08
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
karta LPT a klucz sprzętowy
Dnia 2014-01-20, o godz. 13:53:15
Michał Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> napisał(a):

> [...]
>
> Zdrówko

To jest ten wynalazek, który drukuje robaczki zamiast polskich liter

A nie wiem. System z którym miałem kontakt drukował prawidłowo. Inna
sprawa że ja tam dodałem ciut własnych dodatków. Nie pamiętam niestety
czy z tym był problem - a je¶li tak to go szybko usun±łem.

Inna spraw że w okolicach końca wakacji 2012 poprosił mnie o pomoc przy
takim systemie kolega. Nie miał wsparcia dystrybutora a kupił sobie
nowy terminal w miejsce starego z padniętym ekranem. Namęczyłem się
sporo żeby to jako tako chodziło. Ot okazało się że między kompem z baz±
danych a terminalem musi być link 100Mbps bo przy 10Mbps opóĽnienie
terminala to było 2-3 sekundy od wybrania opcji na ekranie. Czemu? Nie
mam pojęcia. Na pocz±tku podejrzewałem kabel sieciowy. Ale na nowym
dokładnie to samo. Sprawdziłem padnięty i miał na twardo na karcie
ustawione 100Mbps. Nie dochodziłem po co i dlaczego - choć jak
zobaczyłem na ilo¶ć danych to wydawało mi się to cokolwiek dziwne.

Zdrówko

Data: 2014-01-25 22:40:58
Autor: Krzysiek
karta LPT a klucz sprzętowy
[...]
Sprawdziłem. Niestety, HASP4 z kartami (próbowałem zarówno PCI jak PCI-E) nie działa. Muszę więc używać starszego sprzętu :(.
Dla jasności: producenta o pomoc nie poproszę, bo za cenę upgradu do nowej wersji mogę kupić z 5 bardzo przyzwoitych komputerów. A tak w ogóle chodzi o system do analizy obrazów mikroskopowych, i bibliotekę różnych procedur pomiarowych budowanych od lat '90.
Krzysiek

Data: 2014-01-26 11:37:10
Autor: Irokez
karta LPT a klucz sprzętowy
W dniu 2014-01-25 22:40, Krzysiek pisze:
[...]

A po co od razu starszego?
SprawdĹş najpierw MSI B85M-P32 czy teĹĽ ASRock B85M Pro4.

Data: 2014-02-10 17:38:49
Autor: \(c\)RaSz
karta LPT a klucz sprzętowy

Użytkownik "Krzysiek" napisał w
: Sprawdziłem. Niestety, HASP4 z kartami (próbowałem zarówno PCI jak
: PCI-E) nie działa. Muszę więc używać starszego sprzętu :(.
: (...) A tak w
: ogĂłle chodzi o system do analizy obrazĂłw mikroskopowych, i bibliotekÄ™
: różnych procedur pomiarowych budowanych od lat '90.

Nie wiem, czy ktoś tego już nie proponował, ale... jeszcze jedno
rozwiązanie. Wczoraj byłem na War. Gieł. Komp. (pod Stodołą), i poszukiwałem
"dokładanego" portu LPT (Centornix) - nie znalazłem, ale zaproponowano mi
coś innego. Przejściówka pozwalająca podłączyć starą drukarkę z LPT - do
portu USB, kosztuje 19 PLN. Spróbuj, może zadziała...

Data: 2014-02-11 08:27:52
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
karta LPT a klucz sprzętowy
Dnia 2014-02-10, o godz. 17:38:49
"\(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl> napisał(a):

[...]

Nie wiem, czy kto¶ tego już nie proponował, ale... jeszcze jedno
rozwi±zanie. Wczoraj byłem na War. Gieł. Komp. (pod Stodoł±), i
poszukiwałem "dokładanego" portu LPT (Centornix) - nie znalazłem, ale
zaproponowano mi co¶ innego. Przej¶ciówka pozwalaj±ca podł±czyć star±
drukarkę z LPT - do portu USB, kosztuje 19 PLN. Spróbuj, może
zadziała...

Raczej nie zadziała. Z wcze¶niejszych opisów wynika że program oczekuje
klucza na konkretnym adresie. Czyli OIDP 378 dla LPT1, 278 dla PLT2,
#BC dla LPT3 i 2BC dla LPT4. Przej¶ciówki tego nie gwarantuj±.

Zdrówko

Data: 2014-02-11 08:31:35
Autor: Marcin G.
karta LPT a klucz sprzętowy
UĹĽytkownik "(c)RaSz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:52f900a1$0$2150$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Kupiłem jakiś rok temu taki badziew na pewnym portalu aukcyjnym żeby podłączyć drukarkę z LPT. Zaskoczyło mnie to, że ta przejściówka działa.

Pozdrawiam,
Marcin G.

karta LPT a klucz sprzętowy