karta Laser w Polsce.

Data: 2009-12-11 23:33:47
Autor: Artur O.
karta Laser w Polsce.
Mam karte Maestro/Laser AIB. Mimo ze BZWBK jest wlasnoscia AIB nie da sie w
jego bankomacie wyplacic z tejze karty.
To samo Euronet i Lukas Bank....
CZy wie ktos w jakim banku ta karta moze zadzialac ???

Swoja droga tyle lat, tylu turystow z Wysp a polskie banki sie nie spisza z
wejsciem do Europy.
Na W. Kanaryjskich ( gdzie nie ma Lasera ) karta dzialala bez zarzutu
gdziekolwiek.

AO.

Data: 2009-12-12 00:47:59
Autor: MarekZ
karta Laser w Polsce.
Uzytkownik "Artur O." <aaa@wp.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:hfuktk$pub$1@news.onet.pl...

Nie powinno byc zadnych problemów z ta karta w polskich bankomatach z tego co wiem... Jezeli wykluczasz mozliwosc uszkodzenia karty, braku srodków lub blednego PIN pozostaje próbowac kolejnych sieciach. Na pierwszy ogien proponuje Cash4You. Potem PKO BP. Potem reszta.

O ile nie musi to byc bankomat warto spróbowac takze wyplaty w terminalu w oddziale dowolnego banku, który oferuje taka mozliwosc.

Data: 2009-12-12 21:57:27
Autor: Artur O.
karta Laser w Polsce.

"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote in message news:hful9o$e3n$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Uzytkownik "Artur O." <aaa@wp.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:hfuktk$pub$1@news.onet.pl...

Nie powinno byc zadnych problemów z ta karta w polskich bankomatach z tego co wiem...

Wiesz malo albo wcale - pisze przeciez ze sa problemy ....

Data: 2009-12-13 01:56:45
Autor: MarekZ
karta Laser w Polsce.
Uzytkownik "Artur O." <aaa@wp.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:hg13kt$8i5$1@news.onet.pl...

Wiesz malo albo wcale - pisze przeciez ze sa problemy ....

Jesli nie potrafisz zrozumiec co napisalem, nie jestem w stanie Ci pomóc.

Powodzenia w rozwiazywaniu problemów.

Data: 2009-12-13 09:00:42
Autor: Valdi
karta Laser w Polsce.
"MarekZ" news:hg1dmi$1pm$1srv.cyf-kr.edu.pl

Jesli nie potrafisz zrozumiec co napisalem, nie jestem w stanie Ci pomóc.

To ile on w tej Irlandii siedzial, ze juz po Polsku nie rozumie? ;)

Data: 2009-12-13 09:17:51
Autor: Artur O.
karta Laser w Polsce.

"Valdi" <Valdi@valdi.pl> wrote in message news:hg25jc$hha$1news.interia.pl...
"MarekZ" news:hg1dmi$1pm$1srv.cyf-kr.edu.pl

Jesli nie potrafisz zrozumiec co napisalem, nie jestem w stanie Ci pomóc.

To ile on w tej Irlandii siedzial, ze juz po Polsku nie rozumie? ;)

Wystarczajaco dlugo by rozpoznac prawde od zwyklego kitu trolla.

Data: 2009-12-13 17:40:55
Autor: Valdi
karta Laser w Polsce.
"Artur O." news:hg2bh4$4p7$1news.onet.pl

pomóc.

> To ile on w tej Irlandii siedzial, ze juz po Polsku nie rozumie? ;)

Wystarczajaco dlugo by rozpoznac prawde od zwyklego kitu trolla.

Oooo, a co to znaczy dlugo bo ja tez mialem niebywala przyjemnosc "balowac"
w ROI, jeszcze przed przystapieniem Polski do eurosojuza i jeszcze troche po
tym przykrym wydarzeniu i chcial bym bardzo wiedziec czy mu staz na wyspie
kwalifikuje mnie do grona ludzi, którzy potrafia rozpoznac trolla :]
A co do MarkaZ - poczytaj jego posty (archiwum grupy itp.), co jak co ale
trollem nazywac go nie pozwole! Pisze madrze i to sie chwali! Ucz sie od
niego przyjacielu z emigracji.

Data: 2009-12-12 09:34:58
Autor: Valdi
karta Laser w Polsce.
"Artur O." news:hfuktk$pub$1news.onet.pl

[...]

Dziwne. W Polsce tez powinna zadzialac. Rozumiem, ze testowales tylko
bankomaty BZWBK. Czas najwyzszy zrobic mini test z euronetem. Dodatkowo
warto sprawdzic równiez jak karta dziala w sklepach. Moze jest uszkodzona?

A co do turystów z UK/Irlandii. Nie ma ich w Polsce tyle co jeszcze kilka
lat temu, a w Europie pod wzgledem szeroko rozumianej bankowosci i kart
platniczych jestesmy juz dawno. Prawda dodatkowo jest taka, ze to inni
powinni sie w wielu ww. segmentach uczyc od nas a nie my od nich. Pojezdzi
troche po Irlandii i innych krajach Europy a zobaczysz, ze wcale pod
wzgledem kart nie jest tak pieknie jak u nas. Szczególnie ROI nie ma zbytnio
sie czym chwalic bo ze zwykla VE tam raczej za bardzo nie poszalejesz.

Data: 2009-12-12 12:49:21
Autor: GrzeS
karta Laser w Polsce.
Artur O. wrote:
[...]

Skontaktuj sie ze swoim oddzialem. Tez mam Lasera z Aib i zadnych problemow z wybraniem kasy (bzwbk) w PL.

Pozdr

Data: 2009-12-13 15:07:14
Autor: MG
karta Laser w Polsce.
Uzytkownik "Artur O." napisal:
Mam karte Maestro/Laser AIB. Mimo ze BZWBK jest wlasnoscia AIB nie da sie w
jego bankomacie wyplacic z tejze karty.
To samo Euronet i Lukas Bank....
CZy wie ktos w jakim banku ta karta moze zadzialac ???

Slabo zdefiniowales problem. Stwierdzenie nie da sie wyplacic moze oznaczac doslownie wszystko. Opisz przynajmniej, jaki komunikat dostajesz. Karta powinna dzialac w kazdym.
Jesli dobrze pamietam, to w karcie masz 2 AID:
- Laser
- Maestro
Nie pamietam, co jest na pasku. Czy sprawdzales zarówno w urzadzeniach obslugujacych EMV, jak i tych innych? Jesli na pasku masz dane aplikacji miedzynarodowej to bankomaty bez EMV powinny przeprowadzic Ci transakcje bez problemu.
Laser to jest aplikacja domestic i AID Laser nie jest obslugiwany poza Irlandia. Nasze bankomaty nie beda go rozpoznawac. Natomiast AID Maestro juz powinien byc wszedzie i takie karty sa akceptowane w Polskich bankomatach z EMV. Z aplikacji Maestro nie korzystasz wcale kiedy jestes w Irlandii, bo tamtejsze urzadzenia preferuja aplikacje domestic i nie prezentuja wcale miedzynarodowej aplikacji do wyboru. Jesli masz problemy moze to oznaczac, ze karta lub tylko aplikacja Maestro jest zablokowana

Najprostszym i najbardziej prawdopodobnym jest, ze po prostu dostajesz odmowy od swojego wydawcy i to jego powinienes zapytac dlaczego. Niektóre banki stosuja restrykcyjne polityki wyplat w róznych krajach. Przykladowo, Pekao SA jakis czas temu zablokowala wyplaty ze swoich kart w Rumunii i Bulgarii. Moze w Twoim przypadku to cos podobnego?

--
MG

Data: 2009-12-13 20:05:35
Autor: Artur O.
karta Laser w Polsce.

"MG" <no@spam.com> wrote in message news:hg2qus$9e9$1news.interia.pl...
Uzytkownik "Artur O." napisal:
[...]

Tak, Madralinski, ta karta - jak wyzej napisalem - jest i Laser ( domestic jak sobie to nazywasz) i Maestro ( bardziej miedzynarodowo).

[...]

Jak nie przeczytales - blokady jakie sobie wyobraziles - dzialaja tylko w polskich bankach. Bo jak nie przeczytales - ta karta dziala w Hiszpanii ( Wyspy Kanaryjskie).

Podsumuje: jesli ktos pisze dlugo to nie znaczy ze madrze.......

Data: 2009-12-13 20:28:46
Autor: Artur O.
karta Laser w Polsce.

"Artur O." <aaa@wp.pl> wrote in message news:hg3hf0$ci$1news.onet.pl...

Znalazlem wyjasnienie:

Autoryzacja platnosci kartami chipowymi musi sie odbyc poprzez chip. Zgodne z EMV terminale automatycznie uwzgledniaja ten wymóg. Jedynie kiedy niemozliwe jest odczytanie danych z chipa, terminal zazada autoryzacji za pomoca paska magnetycznego, pod warunkiem, ze karta zostala dopuszczona do takiego trybu autoryzacji przez bank wydajacy karte.

Czyli bankomaty BZWBK, Lukasa i euronetu nie sa dostosowane do kart chipowych.
AIB zakazalo autoryzacvji poprzez pasek magnetyczny i wyzej wymienione bankomaty odrzucaja te karte.

Ponawiam pytanie: ktore polskie bankomaty przyjma karte chipowa Laser z blokada odczytu paska magnetycznego ?????????

Data: 2009-12-13 22:07:12
Autor: Valdi
karta Laser w Polsce.
"Artur O." news:hg3iq2$42n$1news.onet.pl

[...]

Chlopcze drogi! Blagam nie blaznij sie, badz tez slepo nie wierz w to co
napisze do Ciebie irlandzka blondyna pracujaca w AIB. Euronety jak
najbardziej przyjmuja karty CHIPowe (EMV), nawet takie które nie posiadaja
zadnego paska ale sam CHIP!

Data: 2009-12-13 22:43:58
Autor: Artur O.
karta Laser w Polsce.

"Valdi" <Valdi@valdi.pl> wrote in message news:hg3jlj$6av$1news.interia.pl...
[...]

Baran z ciebie.
Teoria zabija ci w mozgu podejscie praktyczne.

idz czytaj ksiazki dalej.
Albo foldery reklamowe hehehehehehehe
tam jest czysta prawda hehehehehe

Data: 2009-12-14 00:04:25
Autor: MarekZ
karta Laser w Polsce.
Uzytkownik "Artur O." <aaa@wp.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:hg3qnj$nui$1@news.onet.pl...

[...]

Yo man! "Hehehe" jest juz niemodne, pewnie od dawna nie byles na miescie. Teraz najbardziej stajlisz oraz dzezi jest "buhahahaha" - niesie ze soba zdecydowanie wiecej tresci.

Zachodzi mozliwosc, ze Twoje problemy nie ograniczaja sie tylko do obslugi karty debetowej, ale maja szerszy zakres, a w takim razie my tu nie mamy niezbednych kwalifikacji.

Ta grupa nie uczestniczy w róznego rodzaju programach wsparcia, wyrównywania szans, pomocy osobom zahamowanym itp. Sa natomiast grupy (jesli juz koniecznie musi to byc Internet), które w takich programach najprawdopodobniej uczestnicza, np.:
pl.soc.polityka,
pl.sci.psychologia,
pl.soc.religia,
pl.soc.dzieci.starsze,
a byc moze takze inne. Jednym slowem, chyba zabladziles w tym gaszczu sieci. Powiedz ladnie do widzenia i poszukaj pomocy w lepszym miejscu. Powodzenia! Uklony!

Data: 2009-12-14 12:42:35
Autor: Artur O.
karta Laser w Polsce.

"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote in message news:hg3rfs$6nt$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Ty w ogole nie masz kwalifikacji.
Usenet jest dla ciebie do dowartosciowywania sie a nie do wymiany informacji.

Idz na szczaw.

Data: 2009-12-14 08:09:07
Autor: Valdi
karta Laser w Polsce.
"Artur O." news:hg3qnj$nui$1news.onet.pl

[ciach]

PLONK - zero tolerancji dla prostactwa!

Data: 2009-12-13 23:35:20
Autor: MG
karta Laser w Polsce.
Uzytkownik "Artur O." napisal:
Znalazlem wyjasnienie:
[...]

Czyli bankomaty BZWBK, Lukasa i euronetu nie sa dostosowane do kart chipowych.
AIB zakazalo autoryzacvji poprzez pasek magnetyczny i wyzej wymienione bankomaty odrzucaja te karte.

Brednie wasc piszesz. 100% urzadzen BZWBK obsluguje EMV, wiekszosc Euronetów równiez, wiec diagnoza kompletnie chybiona. Nie uraczyles nas nawet komunikatem, jaki otrzymujesz na urzadzeniu, wiec nie bardzo wiem, na jakiej podstawie mamy wywrózyc, co Ci sie przytrafilo.
Juz Ci ktos zreszta napisal, ze bez problemów uzywal karty AIB w bankomacie BZWBK.

Piszesz, ze placiles na wyspach kanaryjskich. Po wycieku danych w Hiszpanii wiele europejskich banków masowo blokowalo karty. Moze wlasnie to Cie spotkalo. Tylko skad my to mamy wiedziec?

Rzucasz sie do ludzi i od troli wyzywasz, wiec z mojej strony koniec dyskusji.

--
MG

Data: 2009-12-14 18:46:24
Autor: Valdi
karta Laser w Polsce.
"MG" news:hg5r7s$uir$1news.interia.pl

Piszesz, ze placiles na wyspach kanaryjskich. Po wycieku danych w
Hiszpanii
wiele europejskich banków masowo blokowalo karty. Moze wlasnie to Cie
spotkalo. Tylko skad my to mamy wiedziec?

Nie stosuj znaków zapytania w swoich wypowiedziach bo to Arturkowi strasznie
cisnienie podnosi i chlopak zacznie znowu bluzgac i miec drgawki jak jakis
epileptyk, co wszystkim pokazal w swoich ostatnich wypowiedziach :P

PS.
Arturku nie odpowiadaj na tego posta i tak nie zobacze twojej odpowiedzi :]

Data: 2009-12-14 20:12:56
Autor: MK
karta Laser w Polsce.
Uzytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisal w wiadomosci news:hg5s5n$vm8$1news.interia.pl...

Nie stosuj znaków zapytania w swoich wypowiedziach bo to Arturkowi strasznie
cisnienie podnosi

Wielu podnosi cisnienie jak saldo na koncie siegnie dna. Wielu tez nie potrafi sie przyznac w towarzystwie, ze nie maja kasy na koncie. ;)

MK

Data: 2009-12-14 21:16:04
Autor: Valdi
karta Laser w Polsce.
"MK" news:hg62nu$45i$1inews.gazeta.pl

> [...]

Wielu podnosi cisnienie jak saldo na koncie siegnie dna. Wielu tez nie
potrafi sie przyznac w towarzystwie, ze nie maja kasy na koncie. ;)

A co to ma wspólnego z Arturkiem? Niemoznosc "zaplaty laserem" jaki
przywiózl sobie w ROI sprawia, ze czuje sie gorzej w towarzystwie? ;)

Jezeli tak to naprawde zrobilo mi sie zal chlopaka... jeszcze dojdzie do
tego, ze tak mnie sumienie ruszy, ze "grupowego prostaka" z wykasuje ze
swojej listy sPLONKowanych ;)

Data: 2009-12-13 22:06:51
Autor: Valdi
karta Laser w Polsce.
"Artur O." news:hg3hf0$ci$1news.onet.pl

Podsumuje: jesli ktos pisze dlugo to nie znaczy ze madrze.......

Jezeli ktos pisze w twoim stylu to dobitnie pokazuje, ze jest "Antkiem
emigrantem" :P ;)

karta Laser w Polsce.