karta USD w kantorze Aliora

Data: 2019-11-07 04:57:10
Autor: japanizer
karta USD w kantorze Aliora
Karta USD (podpięta do konta USD) nie jest już chyba oferowana w aliorowym kantorze, a mam taką ważną jeszcze ze dwa lata.

Nie mogę się doszukać, jak to jest przeliczane przy płatnościach w walutach innych niż USD?

Kiedyś wydawało mi się, że było to przeliczane bezpośrednio z waluty obcej (np. JPY) na USD. Ale chyba od jakiegoś czasu zmieniło się, i jest jakaś prowizja za przewalutowanie lub dodatkowe przeliczenie przez PLN.

Wie ktoś?

Data: 2019-11-07 05:03:30
Autor: Dawid Rutkowski
karta USD w kantorze Aliora
W dniu czwartek, 7 listopada 2019 13:57:12 UTC+1 użytkownik japa...@japanizer.org napisał:
[...]

Jest jak było i dopóki nie skończy Ci się ważność to możesz dalej używać.
Co do zasad:
- za płatności w USD bez prowizji,
- za płatności w PLN, EUR, GBP zapłacisz 15%
- za płatności w pozostałych walutach przeliczenie po kursie MC na dolary.

Data: 2019-11-07 05:30:03
Autor: japanizer
karta USD w kantorze Aliora
On Thursday, November 7, 2019 at 10:03:32 PM UTC+9, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]

- za płatności w PLN, EUR, GBP zapłacisz 15%
- za płatności w pozostałych walutach przeliczenie po kursie MC na dolary.

Transakcja dzisiaj (2019-11-07), mniej więcej ta sama godzina (2-3 min różnicy):

- Pekao USD: 1598 JPY -> 14.69 USD
- kantor Alior USD: 1598 JPY -> 15.81 USD - kantor Alior wielowalutowa: 1598 JPY -> 13.22 EUR

14.69 USD to niemal dokładnie 13.22 EUR, +/- jakieś grosze. Ale już do 15.81 USD to ok. 7.5% różnicy.

Ale może dlatego, że się jeszcze nie rozliczyło, zobaczę za kilka dni.

Data: 2019-11-07 06:57:01
Autor: Dawid Rutkowski
karta USD w kantorze Aliora
W dniu czwartek, 7 listopada 2019 14:30:06 UTC+1 użytkownik japa...@japanizer.org napisał:
> [...]

Ale może dlatego, że się jeszcze nie rozliczyło, zobaczę za kilka dni.

O wow, to łobuzy, zmienili jednak dla dolarowej?
Bo te 7,5% to nie może być przypadek.
Trza by zajrzeć do nowego regulaminu, dolarowej nie mam więc aż tak się nie wczytywałem.

Data: 2019-11-07 16:05:41
Autor: ąćęłńóśźż
karta USD w kantorze Aliora
Jak się prawie kończyły (przykładowo IX-X tego roku) to już nie przedłużali?

-- -- -
dolarowej nie mam więc aż tak się nie wczytywałem.

Data: 2019-11-07 07:08:15
Autor: Dawid Rutkowski
karta USD w kantorze Aliora
W dniu czwartek, 7 listopada 2019 16:05:45 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Jak się prawie kończyły (przykładowo IX-X tego roku) to już nie przedłużali?

IKA nigdy nie wznawiał kart - trzeba było zamawiać nową.

Data: 2019-11-07 18:32:52
Autor: Slavekk
karta USD w kantorze Aliora
W dniu 2019-11-07 o 14:30, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

Alior Kantor zawsze blokował więcej - czekać do rozliczenia.

Sławek

Data: 2019-11-07 10:54:09
Autor: Dawid Rutkowski
karta USD w kantorze Aliora
W dniu czwartek, 7 listopada 2019 18:32:54 UTC+1 użytkownik Slavekk napisał:

Alior Kantor zawsze blokował więcej - czekać do rozliczenia.

Zawsze tak robił na karcie USD przy płatności w innej walucie?
Ciekawostka, że nie robi tak na nowej wielowalutowej - ja płaciłem PLN z konta euro, a japanizer jenami, też z konta euro.

Data: 2019-11-10 19:07:02
Autor: japanizer
karta USD w kantorze Aliora
On Friday, November 8, 2019 at 3:54:11 AM UTC+9, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]

Ciekawostka, że nie robi tak na nowej wielowalutowej - ja płaciłem PLN z konta euro, a japanizer jenami, też z konta euro.

Rozliczyło:

- Pekao USD: 1598 JPY -> 14.69 USD (blokada) -> 14.69 USD (rozliczenie; tu w zasadzie nie widać kiedy jest blokada, a kiedy już nie)
- kantor Alior USD: 1598 JPY -> 15.81 USD (blokada) -> 14.65 USD (rozliczenie)
- kantor Alior wielowalutowa: 1598 JPY (blokada) -> 13.22 EUR -> 13.29 EUR (rozliczenie)

Czyli podobnie w każdym przypadku.

Data: 2019-11-11 01:43:22
Autor: Dawid Rutkowski
karta USD w kantorze Aliora
No to poprawili w tej nowej wielowalutowej.
Bo ten pomysł większych blokad na dolarowej kretyński.

karta USD w kantorze Aliora