karta WiFi + modem do ThinkPada T23

Data: 2009-11-14 12:22:07
Autor: michalek
karta WiFi + modem do ThinkPada T23

"Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> wrote in message news:hdlrcr$f1t$1atlantis.news.neostrada.pl...
Mam takiego staruszka T23. Co prawda sprzęt nie jest najnowszy, ale
wciąż się nawet sprawdza. Niestety wbudowana karta sieciowa nie
obsługuje szyfrowania WPA i WPA2, a więc nie działa u mnie na uczelni, w
bibliotece itp.
Odkręciłem klapkę aby sprawdzić co tam siedzi i okazało się, że mam coś
takiego:
http://tinyurl.com/y8uj23d

Tak więc ta sama karta spełnia rolę modemu telefonicznego. Chociaż
praktycznie z niego nie korzystam nie chciałbym ograniczać
funkcjonalności sprzętu. Czy istnieje jakaś karta łącząca w sobie WiFi z
modemem, ale wspierająca przy okazji nowoczesne standardy szyfrowania?
Gdyby tam był jeszcze Bluetooth... Ale nie, to już byłoby chyba zbyt
piękne. ;)

Nie obrażaj T23 od staruszków :) też mam i używam
chociaż mój nie ma wbudowanej WiFi.
Ale podłączam (i Tobie ewentualnie polecam pod rozwagę
też takie rozwiazanie) karty na PCMCIa.
Będzie Cię to kosztować 30-50zł (jakaś używana oczywiście)
i jeśli będzie to nowszy niz zabytkowy modek to obsłuży WPA i WPA2.

Moja karta, chociaż dośc zabytkowa (legendarna Orinoco Gold)
też nie obsługiwała dopóki nie wgrałem jakiegoś najnowszego softu.
Może i u Ciebie trzeba się obejrzeć za najnowszą wersją oprogramowania
karty (dział "download" IBM/Lenovo jest geniealny) i zwróciłbym
uwagę, żeby zastosować właśnie sterowniki od IBM/Lenovo
a nie systemowe z XP'ka

Data: 2009-11-14 13:00:03
Autor: Atlantis
michalek pisze:

Nie obrażaj T23 od staruszków :) też mam i używam chociaż mój nie ma wbudowanej WiFi.

Generalnie IMO laptop jest świetny pomimo swojego wieku i rozmiarów
(chociaż tu też nie ma tragedii). Nawet design w TP nie zmieniał się
szczególnie przez lata, więc mniej wprawnemu obserwatorowi trudno
rozróżnić te bardziej wiekowe od mniej wiekowych modeli. :)
Zwyczajnie nigdy nie myślałem o nim jako o "desktop replacement". Teraz
kupiłem co prawda Eee PC (noszenie ThinkPada dzień w dzień w torbie na
ramieniu wraz z akcesoriami wieczorem daje o sobie znać) ale nie
zamierzam się go pozbywać. ;)

[...]

Hmm... Niby można by nad tym pomyśleć, ale skoro ma slot mPCI dobrze
byłoby to wykorzystać, żeby nic nie musiało niepotrzebnie sterczeć z
boku obudowy. ;)

Moja karta, chociaż dośc zabytkowa (legendarna Orinoco Gold) też nie obsługiwała dopóki nie wgrałem jakiegoś najnowszego softu.

Hmm... Może się tym zainteresuję. Orinoco Gold (16bit PCMCIA) leży
gdzieś w szufladzie. Jest to ta tańsza wersja - nieumożliwiająca
zbierania pakietów do łamania WEP. ;)

[...]

Też nad tym myślałem. Jestem tylko ciekaw czy moja karta to faktycznie
ta, którą IBM montował fabrycznie, co ma znaczenie szczególnie w
przypadku próby aktualizacji FW karty. Laptopa nie mam "od nowości" -
kupiłem go jako sprzęt poleasingowy, a firma zajmująca się handlem mogła
przecież podmienić jakieś komponenty...

Data: 2009-11-14 16:03:09
Autor: aolo
karta WiFi + modem do ThinkPada T23

Też nad tym myślałem. Jestem tylko ciekaw czy moja karta to faktycznie
ta, którą IBM montował fabrycznie,

Z tego co pamiętam to karta wifi jest pod klawiatura. Zdemontuj klawe i zobacz czy karta ma naklejkę z part numberem IBM-a. Jesli ma to jest to jedna z kart sprzedawanych z T23. Możesz też poszukać sterowników bądź fw właśnie po P/N tej karty.
Pozdrawiam
Olek

Data: 2009-11-14 16:32:34
Autor: Atlantis
aolo pisze:

Z tego co pamiętam to karta wifi jest pod klawiatura.

Tutaj się właśnie mylisz. Karta jest zamontowana w slocie mPCI,
dostępnym pod przykręcaną klapką od spodu laptopa - klapki są dwie:
jedna dla karty, druga dla pamięci RAM.

Później zobaczę czy ma jakąś naklejkę (chyba ma OIDP). Na razie zerknij
na log z Everesta kilka wiadomości wyżej. ;)

Data: 2009-11-14 20:54:20
Autor: Atlantis
karta WiFi + modem do ThinkPada T23
Hmm... Czyżby wychodziło na to, że ten Actiontec to właśnie standardowa
karta sieciowa/modemowa montowana w T23?

http://www.thinkwiki.org/wiki/IBM_High_Rate_Wireless_LAN_Mini-PCI_Adapter_with_Modem

Data: 2009-11-14 22:07:02
Autor: aolo
Atlantis pisze:
Hmm... Czyżby wychodziło na to, że ten Actiontec to właśnie standardowa
karta sieciowa/modemowa montowana w T23?

http://www.thinkwiki.org/wiki/IBM_High_Rate_Wireless_LAN_Mini-PCI_Adapter_with_Modem

Jeśli na naklejce karty znajdziesz gdzieś któryś z numerów IBM FRU PN: 26P8092, 26P8160, 26P8472, 12P3637, 12P3657, 91P7661, 26P8294, 26P8295 to na 100% jest to ta karta. Numer może być zaszyty w nr seryjnym.
Olek

Data: 2009-11-15 07:59:59
Autor: Atlantis
karta WiFi + modem do ThinkPada T23
aolo pisze:

12P3657

Jest ten. ;)

Czyli teraz ściągnąć i zaktualizować FW?
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-40236

Hmm... W instrukcji widzę taki punkt:

"If you are upgrading the operating system on your computer to Windows
XP, update this firmware after installing Windows XP and before
installing the Microsoft Windows 95/98/Me/NT/2000/XP driver for high
rate wireless LAN Mini PCI combo card."

Prawdę mówiąc nie pamiętam już czy wgrywałem sterownik czy też działa na
domyślnym z XP. Prawdopodobnie wgrywałem. Mogę jakoś poradzić sobie bez
przeinstalki? Przywrócić oryginalny sterownik?
Czy jeśli spróbuję zrobić update bez tego ryzykuję uszkodzeniem karty?

karta WiFi + modem do ThinkPada T23