karta a prawny srodek platniczy w RP

Data: 2009-12-04 21:46:31
Autor: Titus Atomicus
karta a prawny srodek platniczy w RP
Witam,
Dworzec Zachodni w Warszawie.
Kasa miedzynarodowa (jakis Polonus AFAIR). Na drzwiach informacja - przyjmujemy tylko platnosci kartami platniczymi.
Co na to zwolennicy (a raczej wyznawcy) fotowki?
Przeciez ani chybi chodzi o to, zeby wydalo sie ze kol pmlb jezdzi autobusami do Londynu. Jakby zaplacil gotowka to nikt by sie o tym nie dowiedzial.

TA

Data: 2009-12-04 22:14:54
Autor: Valdi
karta a prawny srodek platniczy w RP
<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world>

Kasa miedzynarodowa (jakis Polonus AFAIR). Na drzwiach informacja -
przyjmujemy tylko platnosci kartami platniczymi.

No i cacy - oby więcej takich przybytków, pod warunkiem, że obok znajduje
się taka sama kasa która przyjmuje gotówkę i karty.

Napisałem wyżej :) A fotówka jak mniemam to gotówka :)

Przeciez ani chybi chodzi o to, zeby wydalo sie ze kol pmlb jezdzi
autobusami do Londynu. Jakby zaplacil gotowka to nikt by sie o tym nie
dowiedzial.

Napisz po ojczystemu o co ci chodzi bo chyba za bardzo w palnik dałeś
dzisiejszego wieczoru ;)

Data: 2009-12-05 00:12:36
Autor: Titus Atomicus
In article <hfbsoc$dda$1@news.interia.pl>, "Valdi" <Valdi@valdi.pl> wrote:

> [...]

No i cacy - oby więcej takich przybytków, pod warunkiem, że obok znajduje
się taka sama kasa która przyjmuje gotówkę i karty.

Ach, nie. Nic takiego tam nie bylo.

> Co na to zwolennicy (a raczej wyznawcy) fotowki?

Napisałem wyżej :) A fotówka jak mniemam to gotówka :)

Istotnie. Literowka.

> [...]
> dowiedzial.

Napisz po ojczystemu o co ci chodzi bo chyba za bardzo w palnik dałeś

E, ja calkiem na trzezwo tak. Elementarna dedukcja.
Z Dworca Zachodniego w Warszawie odjezdzaja autobusy rejsowe do Londynu.
Pisalem o koledze, ktory wszedzie placi gotowka (podobnie jak chyba ty), bo ma obsesje, ze go bank (i tajne sluzby) sledzi.
No i ma karte dzialajaca tylko w bankomatach UK.

TA

Data: 2009-12-05 10:05:32
Autor: Valdi

> No i cacy - oby więcej takich przybytków, pod warunkiem, że obok
znajduje
> się taka sama kasa która przyjmuje gotówkę i karty.

Ach, nie. Nic takiego tam nie bylo.

No to w takim razie jestem przeciw takim rozwiązaniom.

Pisalem o koledze, ktory wszedzie placi gotowka (podobnie jak chyba ty),

Chcesz mnie obrazić? :)

bo ma obsesje, ze go bank (i tajne sluzby) sledzi.
No i ma karte dzialajaca tylko w bankomatach UK.

A ten twój kolega nie jest przypadkiem tym osobnikiem, które ostatnio
uprawiał na grupie krucjatę przeciwko bankom i kartom a tym samym wyznawał
zasadę, że funkcja karty powinna się kończyć na wypłacie za jej
pośrednictwem kasy z bankomatu bo wtedy bank wie o tobie jak najmniej? ;)

Data: 2009-12-05 10:13:46
Autor: Titus Atomicus
In article <hfd69s$rqt$2@news.interia.pl>, "Valdi" <Valdi@valdi.pl> wrote:

<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world>

> Ach, nie. Nic takiego tam nie bylo.

No to w takim razie jestem przeciw takim rozwiązaniom.
Aha.

> Pisalem o koledze, ktory wszedzie placi gotowka (podobnie jak chyba ty),

Chcesz mnie obrazić? :)

Nie, ja tylko mam taki sposob bycia. Byc moze zreszta cos mi sie pomylilo.

> [...]

zasadę, że funkcja karty powinna się kończyć na wypłacie za jej
pośrednictwem kasy z bankomatu bo wtedy bank wie o tobie jak najmniej? ;)

To nie jest moj kolega, ale wlasnie o niego mi chodzilo.

TA

Data: 2009-12-05 11:08:46
Autor: Valdi
karta a prawny srodek platniczy w RP
<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world>news:Titus_Atomicus-F83126.1013460512
2009@news.onet.pl

ty),

> Chcesz mnie obrazić? :)

Nie, ja tylko mam taki sposob bycia. Byc moze zreszta cos mi sie
pomylilo.

Nie no OK :) Niestety specyfika kraju, w którym spędzam większość swojego
życia jest taka, że bez gotówki ani rusz. Dopiero jak odwiedzam rodzinne
strony to sobie używam z plastikiem, wszędzie tam gdzie tylko mam taką
możliwość.

Data: 2009-12-06 03:12:22
Autor: Titus Atomicus
In article <hfda0f$eu$1@news.interia.pl>, "Valdi" <Valdi@valdi.pl> wrote:

> [...]

Nie no OK :) Niestety specyfika kraju, w którym spędzam większość swojego
życia jest taka, że bez gotówki ani rusz.

Ojej. A co to za kraj, jesli wolno spytac?

TA

Data: 2009-12-06 10:30:15
Autor: Valdi

Ojej. A co to za kraj, jesli wolno spytac?

Niemcy.

Data: 2009-12-06 21:32:09
Autor: Arek
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a) w wiadomości: ...

[...]

A nie używa przypadkiem spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej
(nawet po decyzji GIODO wszystkiego nie da się wyczyścić)?
A komórkę wyłączył? :)

Arek

Data: 2009-12-07 04:33:21
Autor: Titus Atomicus
karta a prawny srodek platniczy w RP
In article <hfh480$fud$1@news.onet.pl>,
 "Arek" <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde.invalid> wrote:

> [...]

A nie używa przypadkiem spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej
(nawet po decyzji GIODO wszystkiego nie da się wyczyścić)?

W Londynie maja Oyster Card.

A komórkę wyłączył? :)

Zapewne uznaje tylko anonimowe budki telefoniczne.

TA

Data: 2009-12-11 10:31:54
Autor: J.F.
karta a prawny srodek platniczy w RP
Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world>
Dworzec Zachodni w Warszawie.
Kasa miedzynarodowa (jakis Polonus AFAIR). Na drzwiach informacja -
przyjmujemy tylko platnosci kartami platniczymi.
Co na to zwolennicy (a raczej wyznawcy) fotowki?

Na banknotach chyba ciagle napisane "sa prawnym srodkiem platniczym w Polsce", aczkolwiek to juz nawet ustawy i urzedy kwestionuja.

Podobne sklepy byly w USA ~20 lat temu, w pozniejszym okresie uslyszalem ze i one musialy sie z kasami przeprosic.

J.

karta a prawny srodek platniczy w RP