karta debetowa a przelicznik walutowy

Data: 2011-06-21 04:14:52
Autor: tom
karta debetowa a przelicznik walutowy
witam

wyjezdzam na wegry, i zamierzam placic i wyplacac z
bankomatów .posiadam 2 karty
1) mastercard debit -Mbank
2) visa eectron - Polbank

prosba o rade, ktora z tych kart lepiej ogolnie sie poslugiwac w
platnosciach bezgotowkowych i wyplacając z bankomatow. Czy roznice sa
duze w przewalutwaniu miedzy tymi kartami?

Data: 2011-06-21 04:30:28
Autor: Krzysiek
karta debetowa a przelicznik walutowy
On 21 Cze, 13:14, tom <basiak1...@googlemail.com> wrote:

1) mastercard debit -Mbank
kursy (EUR) na stronie mbanku, wypłąty za granicą gratis.
(kursy z innych walut na EUR na stronie MC)

2) visa eectron - Polbank
kursy na stronie
http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consumer_ex_rates.jsp
wypłaty za granicą 10zł.

Przy mniejszych kwotach lepiej ta kartą mBanku, przy większych (pewnie
gdzieś od równowartości 400zł) kartą Polbanku.

Przy płaceniu kartą, VE Polbanku zawsze będzie miała lepszy kurs.

Data: 2011-06-21 07:20:44
Autor: tom
On 21 Cze, 13:30, Krzysiek <k...@o2.pl> wrote:
> [...]

gdzieś od równowartości 400zł) kartą Polbanku.

Przy płaceniu kartą, VE Polbanku zawsze będzie miała lepszy kurs.

rozumiem ze placac karta polbanku VC - nie ma zadnych oplat za
przewalutowanie itp? i obowiazuja kursy Visy a nie z tabeli - czyli
tylko jedno przewalutowanie od razu z HUF na PLN?

natomiast zakladając ze wyplacam MC mbanku z bankomatu (bez opłat)
najpierw transkacja bedzie przewalutowana na EUR a dopiero potem na
PLN?

dzieki za wyjasnienie

Data: 2011-06-22 00:30:57
Autor: tomba
On 22 Cze, 01:35, "pmlb" <b...@dresu.pl> wrote:
> [...]

> natomiast zakladając ze wyplacam MC mbanku z bankomatu (bez opłat)
> najpierw transkacja bedzie przewalutowana na EUR a dopiero potem na

A nie prosciej i taniej gotowka? Ilez tego wezmiesz, ze sie do portfela nie
zmiesci?:))
Karte mozna miec na "wszelki wypadek", a tak ominiesz koszty z obsluga
bankomatu i przewalutowniem.
Zreszta twoja sprawa i twoje pieniadze, ale ja tam jestem zwolennikiem
oszczedzania nawet zlotowki. Bo bank zlotowki ci nigdy nie daruje.

tylko z tego co podal Krzysiek przeliczniki na kartach szczegolnie
Polbanku sa lepsze ni kupowanie w kantorze a przy ok 10 dniach pobytu
w dwie osoby znowu az taj bardzo malo kasy nie wydam, dlatego chciabym
rozjaśnić sprawe

Data: 2011-06-22 01:27:59
Autor: Krzysiek
On 22 Cze, 09:30, tomba <tom.bas...@gmail.com> wrote:

[...]

Tak Polbank i z tego co tu było napisane także Alianz rozliczają
transakcje bezpośrednio z każdej waluty na PLN po kursie organizacji
płatniczej.
Tak więc jedyny przypadek gdy wymiana w kantorze może być tańsza to
wtedy gdy - potrzebujemy niewielką ilość gotówki(koszt wypłaty z
bankomatu) lub w międzyczasie kurs PLN znacznie spadnie.

Przy czym Polbank nie ma chyba zapisów w regulaminie konta i kart
kredytowych, które by wyjaśniały sposób rozliczania transakcji kartą.
Taki zapis jest (=widziałem tylko dla) kart kredytowych. Może coś się
zmieniło ostatnio.
Ale zdecydowanie dla kart debetowych działo to tak samo (testowane
wielokrotnie przez wiele osób).
Zazwyczaj Visa ma nieco lepsze kursy(np. 2 grosze) niż MC.

Data: 2011-06-22 02:52:39
Autor: tomba
On 22 Cze, 10:27, Krzysiek <k...@o2.pl> wrote:
> [...]

wielokrotnie przez wiele osób).
Zazwyczaj Visa ma nieco lepsze kursy(np. 2 grosze) niż MC.

jedyny drobny minus VE polbanku to ze obciazone sa oplata 10 zł -
wyplaty z bankomatow. tej oplaty nie ma mbank a dodatkowo przy MC nie
ma dodatkowej prowizji banku( 2% mbank - visa electron) od
przewalutowania. ale skoro MC ma troszke gorszy kurs wiec pewnie
wychodi bardzo podobnie. jak pojade napisze dokladnie jakie transakcje
i jakie kursy

Data: 2011-06-22 03:20:12
Autor: Krzysiek
On 22 Cze, 11:52, tomba <tom.bas...@gmail.com> wrote:

jedyny drobny minus VE polbanku to ze obciazone sa oplata 10 zł -
wyplaty z bankomatow.
Si, dlatego przy wypłatach z bankomatu VE Polbanku opłaca się bardziej
od mBanku dopiero od pewnej kwoty.

Data: 2011-06-22 15:58:04
Autor: AS
[...]

Jest jeszcze jedna różnica - mBank przelicza EUR na PLN w/g własnego kursu
sprzedaży (gorszy niż w kantorze), a Polbank w/g kursu organizacji
płatniczej. Nie wiem czy dobrze obliczyłem, ale różnica w kursie na dziś to
9gr, czyli dla wypłat z bankomatu Polbank wygrywa na kursie powyżej 100
euro, zaś przy płatnościach kartą zawsze ma lepszy kurs :)

karta debetowa a przelicznik walutowy