karta do konta walutowego w USD rozliczana w EUR - BZWBK

Data: 2013-10-07 13:37:21
Autor: josh.web.01
karta do konta walutowego w USD rozliczana w EUR - BZWBK
Być może było to tutaj dyskutowane, ale ja właśnie odkryłem niezbyt miłą cechę karty MC wydanej do konta24 w USD w BZWBK. Otóż okazuje się, że walutą rozliczeniową tej karty jest EURO :O. Nigdy bym nie pomyślał, że transakcja dokonana w walucie innej niż USD będzie najpierw rozliczona w EUR, a dopiero potem przewalutowana PO KURSIE BZBWK (!) na USD. Tym samym wszystkie dzisiejsze transakcje były np. księgowane po "atrakcyjnym" kursie USD/EUR 1,44.
Ciekawy koncept. Wybiera człowiek konto w USD, a potem i tak okazuje się, że wpada w sidła podwójnego przewalutowania i spread'u banku, bo przecież kursy dewiz ustala już BZWBK, a nie Mastercard. Czy w Polsce są jeszcze jakieś banki oferujące kartę, dla której prawdziwą walutą rozliczeniową jest USD?
J.

Data: 2013-10-07 15:58:11
Autor: witek

http://www.pekao.com.pl/indywidualni/kredytowe/pozostale_karty/

Data: 2013-10-07 23:13:19
Autor: Tomasz Finke
W dniu 2013-10-07 22:58, witek pisze:

Czy w Polsce są jeszcze jakieś banki oferujące kartę, dla której
prawdziwą walutą rozliczeniową jest USD?

Alior oferuje MC do rachunków prowadzonych w USD/GBP/CHF, można je
zasilić przez internetowy kantor z minimalnym spreadem.

T.

Data: 2013-10-08 08:42:57
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2013-10-07 23:13,  *Tomasz Finke* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Czy karta kredytowa MC Synca działa tak samo? - z lektury wydaje mi się, że tak, ale wole dopytać :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-10-08 08:58:26
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2013-10-08 08:42,  *Mirek Ptak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Odwiedziłem wirtualnego bankiera w Syncu i okazuje się, że ich MC jest podpięta do konta w PLN i nie można jej podpiąć do konta walutowego :( - rozliczana jest w USD co jest małym plusem (dla mnie)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2013-10-08 09:03:41
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2013-10-08 08:58,  *Mirek Ptak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

W Aliorze to samo - można podpiąć tylko debetową, nie kredytową :(

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2013-10-08 09:31:10
Autor: Tomasz Finke
W dniu 2013-10-08 09:03, Mirek Ptak pisze:

W Aliorze to samo - można podpiąć tylko debetową, nie kredytową :(

Zgadza się, dlatego napisałem, że konto karty należy zasilić odpowiednią
walutą.

T.

Data: 2013-10-08 09:49:12
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2013-10-08 09:31,  *Tomasz Finke* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

W Aliorze to samo - można podpiąć tylko debetową, nie kredytową :(

Zgadza się, dlatego napisałem, że konto karty należy zasilić odpowiednią
walutą.

Widząc MC zaraz pomyślałem, że to kredytówka :)
Przy okazji jakikolwiek inny bank wydaje/podpina kredytową (rozliczaną w USD) do konta walutowego?
Wiem, że robi to Citi, ale może ona służyć tylko do wypłat z bankomatów w USA - płatność w terminalu podlega podwójnemu (a nawet potrójnemu) przewalutowaniu.

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2013-10-08 03:00:47
Autor: MrMrooz
W dniu wtorek, 8 października 2013 09:49:12 UTC+2 użytkownik Mirek Ptak napisał:
[...]
A od kiedy Citi ma możliwość podpięcia kredytówki pod konto, wszystko jedno czy walutowe czy nie? ZTCP, to można było debetową do konta złotówkowego przepinać - i wtedy płatności bezgotówkowe (chyba) szły z konta walutowego, ale wypłaty z bankomatów ze złotówkowego. Nie jestem pewien czy płatności czy wypłaty z bankomatów były z walutowego po podpięciu, ale na pewno nie była to kredytówka.

Pozdrawiam
Michał M

Data: 2013-10-08 12:14:16
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2013-10-08 12:00,  *MrMrooz* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> [...]
A od kiedy Citi ma możliwość podpięcia kredytówki pod konto, wszystko jedno czy walutowe czy nie? ZTCP, to można było debetową do konta złotówkowego przepinać - i wtedy płatności bezgotówkowe (chyba) szły z konta walutowego, ale wypłaty z bankomatów ze złotówkowego. Nie jestem pewien czy płatności czy wypłaty z bankomatów były z walutowego po podpięciu, ale na pewno nie była to kredytówka.

Straciłem pewność co do tej kredytowej... :)
Natomiast na 100% żywe USD pobierane są z konta tylko przy wypłatach z bankomatów (Citi bezprowizyjnie). Płatności bezgotówkowe przeliczane są (przy takiej karcie Citi podpiętej do konta USD) najpierw na EUR po kursie MC, potem na złotówki i dopiero w trzeciej kolejności na USD co oczywiście czyni taki manewr zupełnie nieopłacalnym - tak mi przynajmniej powiedział gośc na infolinii Citi.

Chyba wezmę w takim razie kartę kredytową MC z Synca godząc się na jednokrotne przeliczenie z USD na PLN, bo lepszej alternatywy dla płatności bezgotówkowych na ten moment nie widzę. :(

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2013-10-08 14:15:10
Autor: MrMrooz
W dniu wtorek, 8 października 2013 12:14:16 UTC+2 użytkownik Mirek Ptak napisał:
Straciłem pewność co do tej kredytowej... :)
Natomiast na 100% żywe USD pobierane są z konta tylko przy wypłatach z
Na pewno debetowa, a co do reszty to masz rację :-)
https://www.citibankonline.pl/p/platnosci_w_euro.do

Pozdrawiam
Michał M

Data: 2013-10-08 15:47:31
Autor: as
karta do konta walutowego w USD rozliczana w EUR - BZWBK
Czy w Polsce są jeszcze jakieś banki oferujące kartę,
dla której prawdziwą walutą rozliczeniową jest USD?

Karta debetowa MC do konta USD w kantorze aliora. Tylko pamiętać należy, żeby nie używać jej do transakcji w EUR i GBP.

karta do konta walutowego w USD rozliczana w EUR - BZWBK