karta graficzna i CS4, CS5...

Data: 2009-10-18 22:42:11
Autor: wik
karta graficzna i CS4, CS5...
Za kilka dni będę skąłdał nowy komputer. Prkaktycznie mam juz gotową konfigurację, ale nie wiem jaką kartę graficzną wybrać. Wyczytałem, że Adobe CS4 potrafi wykorzystywac moc karty graficznej dzięki technologii Nvidia CUDA. Z tej technologi korzystać będzie coraz więcej aplikacji (w tym kolejne wersje Adobe CS). Chciałbym, aby karta grafiki była przyszłościowa.
Pod uwagę biorę  GTS 250 Nvidii i HD 4770 Rodeona.
Bardziej podoba mi się Rodeon, bo chociażby jest w nowszej technologii 40nm (mały pobór prądu) i ma dwa złącza DVI, a nie tylko jedno (drugie to D-Sub) jak GTS 250.
Czy z powodu CUDA powinienem wybrać GTS 250?

Data: 2009-10-19 09:48:32
Autor: Tomasz Potega
karta graficzna i CS4, CS5...
wik wrote:
[...]

CS4 nie korzysta przypadkiem z OpenGL?

http://kb2.adobe.com/cps/405/kb405745.html

pozdrowienia,
shadow

Data: 2009-10-19 15:35:03
Autor: Tomasz Potega
karta graficzna i CS4, CS5...
quent wrote:
Photoshop i Bridge tak. Pytanie co mial na mysli autor watku piszac o "CS4"?

racja - zobaczyłem "CS4" i podświadomie dorzuciłem do tego "Photoshop".

pozdrowienia,
shadow

Data: 2009-10-19 14:11:11
Autor: Dariusz
karta graficzna i CS4, CS5...
wik pisze:
Za kilka dni be^de^ sk?^(3)da^(3) nowy komputer. Prkaktycznie mam juz gotow? konfiguracje^, ale nie wiem jak? karte^ graficzn? wybra?. Wyczyta^(3)em, ?e Adobe CS4 potrafi wykorzystywac moc karty graficznej dzie^ki technologii Nvidia CUDA. Z tej technologi korzysta? be^dzie coraz wie^cej aplikacji (w tym kolejne wersje Adobe CS). Chcia^(3)bym, aby karta grafiki by^(3)a przysz^(3)o?ciowa.
Pod uwage^ biore^  GTS 250 Nvidii i HD 4770 Rodeona.
Bardziej podoba mi sie^ Rodeon, bo chocia?by jest w nowszej technologii 40nm (ma^(3)y pobór pr?du) i ma dwa z^(3)?cza DVI, a nie tylko jedno (drugie to D-Sub) jak GTS 250.
Czy z powodu CUDA powinienem wybra? GTS 250?

adobe cs4 nie korzysta z cuda,

cuda to srodowisko skladajace sie z: programowania, sterownikow i karty:
- program musi byc odpowiednio napisany,
- potem musisz miec sterownik (nowe sterowniki nvidia posiadaja cuda
2.3, mozesz sprawdzic w systemie wyszukujac plik "nvcuda.dll")
- karte ktora to obsluguje (8600, 9600  i nowsze
http://www.nvidia.com/object/cuda_learn_products.html)

i prawda jest ze programy tak napisane sa szybkie, zeby nie powiedziec
blyskawiczne,
np. badaboom  (http://www.badaboomit.com) jak i niektore wtyczki
photoshopa (http://www.xnormal.net)
i premiere (http://www.divideframe.com)

natomiast samo oprogramowanie cs4 nie ma wsparcia cudy,
ma natomiast wsparcie gpu do wyswietlania obrazu,
gdyby siedzialo to na cuda bylby problem  z kartami ati/amd

cuda to obecnie dobry slogan na sprzedanie produktu
faktem jest oczywiscie ze moc w tym jest ale aplikacje
uzytkowe policzysz na 5 palcach...

jesli program napisany jest pod cuda zapomnij o ati/amd, w koncu konkurent
oni wychodza z "ati stream" (http://www.amd.com/us/products/technologies/stream-technology/consumer/Pages/entertainment.aspx)
Ati Avivo wykorzystuje te technologie (http://ati.amd.com/technology/avivo/technology.html)

--
web, print, branding & logo design
http://quaint.pl

mózgowiem i tabletem
http://blog.quaint.pl

Data: 2009-10-19 16:33:28
Autor: wik
karta graficzna i CS4, CS5...
[...]

Dzięki za odpowiedź.
Może w takim razie inaczej sformułuje pytanie: Która karta jest bardziej przyszłościowa, w sensie łatwości/możliwości wykorzystania jej mocy obliczeniowej w różnego rodzaju popularnych aplikacjach, szczególnie graficznych (np. z pakietu Adobe CS) - GTS 250 czy HD 4770? Na jedna z nich chce się zdecydować. Nie zależy mi na grach.

Data: 2009-10-19 16:58:45
Autor: Eryk
karta graficzna i CS4, CS5...
[...]

Mam 4770 i dwa monitory. W tym roboczym po prawej stronie (ustawiony do
pionu) co pewien czas kaszani się obraz. Opisywane to było ostatnio tutaj.
Podobno jakiś problem ze sterownikami. Więc jeśli dwa monitory to na razie
dopóki tego nie poprawią nie brał bym 4770. Jeśli jeden monitor to mogę
polecić. Ciągnie mało prądu i mój egzemplarz nie jest głośny.

Co do wykorzystania w Photoshopie tego 4770 to trudno mi się wypowiadać bo
pracuję jeszcze na CS3 i nie mam wsparcia. A jak testowałem triala CS4 to
nie miałem jeszcze tej karty no i teraz już nie mogę testować :(

Pzdr

Data: 2009-10-19 20:08:54
Autor: Dariusz
karta graficzna i CS4, CS5...
wik pisze:

Mo¿e w takim razie inaczej sformu³uje pytanie: Która karta jest bardziej przysz³oœciowa, w sensie ³atwoœci/mo¿liwoœci wykorzystania jej mocy obliczeniowej w ró¿nego rodzaju popularnych aplikacjach, szczególnie graficznych (np. z pakietu Adobe CS) - GTS 250 czy HD 4770? Na jedna z nich chce siê zdecydowaÌ. Nie zale¿y mi na grach.

bedac na twoim miejscu bralbym nvidie gtx260 (normalna nie oc) bo ma 2x dvi
i wspaniale pracuje w cs4 (mam 2 monitory pod ta karta)
dla dtp i grafiki to zakup na lata, a z tych co podales
to 250 z 2xdvi i zamknietym chlodzeniem (cisza)

za gts250 zaplacisz 400 zl
za gts250 z 2xdvi zaplacisz 550
za gtx260 600

--
web, print, branding & logo design
http://quaint.pl

mĂłzgowiem i tabletem
http://blog.quaint.pl

Data: 2009-10-20 00:56:32
Autor: vDon
karta graficzna i CS4, CS5...
wik wrote:

[...]

Nie wiem jak z mocą obliczeniową. Natomiast biorąc pod uwagę zastosowania Nvidia jest warta rozważenia ze względu na bardziej dopracowane sterowniki. Chodzi mi w szczególności o problemy ATI z zarządzaniem kolorem np. niekompatybilność CCC z oprogramowaniem niektórych kalibratorów ColorVision czy bardzo denerwujące samoistne resety LUT kart graficznych przy przejściach między trybami 2D/3D.

karta graficzna i CS4, CS5...