karta kantor alior USD a transakcja w EUR

Data: 2014-06-01 21:22:56
Autor: mm
karta kantor alior USD a transakcja w EUR
Przez przypadek wypłaciłem z bankomatu euro kartą do konta w USD. Wypłaciłem 20 EUR, a zablokowało prawie 29USD.
Czy ktoś się może orientuje jak Kantor Alior rozlicza transakcje walutowe nie-w-walucie karty? Bo ten przelicznik to jakaś masakra.

Data: 2014-06-02 00:18:55
Autor: Wemif
mm <mm@netfront.com> wrote:
[...]

Pewnie przelicza przez złotówki, ale i tak nie tak żle wyszło, bo według
http://www.aliorbank.pl/pl/o_banku/kursy_walut/kursy_walut_aktualne/main
mogło by być dzisiaj: 20*4.3233/2.8962=29.85$

a.

Data: 2014-06-02 08:23:03
Autor: az.anonim
karta kantor alior USD a transakcja w EUR
Nie wiem jak w przypadku kantoru ale zwykły Alior ma złodziejskie kursy..

Przekonałem się o tym przelewając przez pomyłkę złotówki na EURowe konto w kantorze internetowym.

Ale największy spread w "zwykłym aliorze" masz dla "płatności bezgotówkowych realizowanych kartami klientów indywidualnych", tutaj to już jazda bez trzymanki:

http://www.aliorbank.pl/pl/o_banku/kursy_walut/kursy_walut_aktualne/main

czyli ponad 15%!!! A kiedyś ludzie narzekali na mBank i ich 6%...

Wyższa kultura bankowości, nie ma co. Tak to można obiecywać konto za 0zł przez 5 lat. I tak wyślizgają klienta na spreadzie jak pojedzie na zagramaniczne wczasy.

Data: 2014-06-02 08:57:41
Autor: as
[...]

Cytat z regulaminu:

9.4. Operacje w innej walucie niż PLN dokonywane przy użyciu Kart ze znakiem MasterCard:
1) wykonane w walucie EUR są przeliczane w Banku na PLN (jeżeli waluta rachunku inna niż EUR) a następnie
na walutę rachunku po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązującym w Banku w dniu rozliczenia Operacji

Data: 2014-06-02 17:36:58
Autor: Krzysztof

Użytkownik "mm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lmfuhk$28a$1@adenine.netfront.net...

[...]
-- -- -- -- -- -- --
zakladam, ze obowiazuje te same zasady co w glownym Aliorze.
Akurat w przypadku konta w USD, nie bedziesz mocno stratny, EUR zostanie przeliczone na USD wg Mastercarda (cos stracisz, ale nie tak ogromnie) i to obciazy konto , nie bedzie zadnego przewalutowania przez PLN.
Gdybys wyplacicl jakas walute ale z konta w EUR wowczas byloby dwukrotne przewalutowanie, bo jezeli waluta rozni sie od waluty rachunku, to obciazenia przychodza w USD (MC przelicza po swoim kursie na USD), nastepnie USDjest sprzedawane po tabeli banku i kupowane EUR po tabeli, czyli placisz pelny spread (kursy dla platnosci karta sa z bardzo duzym spreadem- patrz tabela Aliora)przez PLN.

Data: 2014-06-03 09:19:26
Autor: quiris
karta kantor alior USD a transakcja w EUR
Data: 2014-06-04 01:15:40
Autor: Krzysztof
karta kantor alior USD a transakcja w EUR

Użytkownik "quiris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ea16a84c-40b5-405c-9723-24e7c60e44ad@googlegroups.com...

Będą dwa przewalutowania EUR na PLN i PLN na USD: http://blog.blaut.biz/2013/05/mechanizm-przewalutowan-na-kartach-walutowych-w-alior-banku-i-bzwbk.html
-- -- -- -- -- -- -- --
No niestety pechowo dla EUR i GBP bedzie dwa razy przez PLN wg tabeli, czyli tylko inne waluty oplaca sie wyplacac z konta w USD

1)
wykonane w walucie EUR są przeliczane w Banku na PLN (je
żeli waluta rachunku
jest
inna niż EUR) a
następnie na walutę rachunku po kursie kupna/sprzedaży d
ewiz obowiązującym w Banku w
dniu rozliczenia
Operacji,
2)
wykonane w walucie USD są przeliczane w Banku na PLN (je
żeli waluta rachunku
jest
inna niż USD) a
następnie na walutę rachunku po kursie kupna/sprzedaży d
ewiz obowiązującym w Banku w dniu rozliczenia
Operacji,
3)
wykonane w walucie
GBP są przeliczane w Banku na PLN (jeżeli waluta rachun
ku
jest
inna niż GBP) a
następnie na walutę rachunku po kursie kupna/sprzedaży d
ewiz obowiązującym w Banku w dniu rozliczenia
Operacji,
4)
w pozostałych walutach przeliczane są na USD według kursu
MasterCard i zasad stosowanych przez tę
organizację, a następnie przeliczane przez Bank na PL
N (jeżeli waluta rachunku
jest
inna niż USD) a
następnie na walutę rachunku po kursie kupna/sprzedaży d
ewiz obowiązującym w Banku w dniu rozliczenia
Operacji przez Bank

karta kantor alior USD a transakcja w EUR