karta/konto do Chorwacji

Data: 2011-04-04 08:25:57
Autor: Marx
karta/konto do Chorwacji
Witam
Planuje wyjazd do Chorwacji, nie chciałbym gotówki wozić "w skarpecie".
Najwygodniej byłoby mi skorzystać z bankomatu na miejscu wypłacając od razu kuny.
Pewnie nie jestem pierwszym który do Chorwacji jedzie, więc doradźcie jakiej karty/konta użyć aby zminimalizować koszty ewentualnych przewalutowań i prowizji za wypłatę.
Marx

Data: 2011-04-04 02:37:08
Autor: Krzysiek
karta/konto do Chorwacji
On 4 Kwi, 08:25, Marx <M...@nospam.com> wrote:

Pewnie nie jestem pierwszym który do Chorwacji jedzie, więc doradźcie
jakiej karty/konta użyć aby zminimalizować koszty ewentualnych
przewalutowań i prowizji za wypłatę.

Odpowiedzi na takie pytania są z reguł takie same, niezależnie od
kraju.

Tylko ile można promować Polbank ;)

Do płacenie najbardziej opłacalna jest KK Polbanku właśnie, do wypłat
zależy.
Przy wypłatach większych kwot debetowa Polbanku (teraz już nie ma tak
prosto by była gratis)
przy mniejszych kwotach (do powiedzmy równowartości 400 PLN) jakas z
darmowymi wypłatami może mBank, Alior.

Przy większych kwotach jest o co się "bić" bo różnica między bankami
może dochodzić do 8% i więcej
co przy kilku k przestaje być niewielką kwotą.

Data: 2011-04-04 20:40:08
Autor: Piotr Gralak
karta/konto do Chorwacji
Krzysiek napisał(a):
[...]

jak nie jak tak :)
ja mam kartę do konta oszczędzającego i mam wszystko za free (miszczofskie zamieniłem na pomagające).

PG

Data: 2011-04-05 01:21:15
Autor: Krzysiek
karta/konto do Chorwacji
On 4 Kwi, 20:40, Piotr Gralak <gra...@gazeta.pl> wrote:

ja mam kart do konta oszcz dzaj cego i mam wszystko za free
(miszczofskie zamieni em na pomagaj ce).

tak właśnie można, ale to już nie jest "łatwo" bo nowego konta
otworzyć się nie da.

Data: 2011-04-04 09:07:56
Autor: tomekopalowicz
karta/konto do Chorwacji

Witam, załóż sobie konto osobiste w Alior Bank. Wypłata kasy z bankomatów w kraju i zagranica 0 zł. http://www.finansosfera.pl/konto-osobiste/84-alior-bank-sa-konto-osobiste/

Data: 2011-04-04 10:39:06
Autor: Wojtek
karta/konto do Chorwacji
[...]

ja używałem karty z mbanku. Przewalutowują wg kursu z danego dnia. Żadnych dodatkowych opłat nie było. Warto więc płacić kartą zamiast używać skarpet :)
W mbanku masz wypłaty z wszystkich bankomatów za granicą za darmo - o ile się nie mylę.

pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2011-04-04 12:26:18
Autor: glaukonWYTNIJTO
karta/konto do Chorwacji

ja używałem karty z mbanku. Przewalutowują wg kursu z danego dnia. Żadnych dodatkowych opłat nie było.

Czy kursy przy wypłatach z bankomatu mogą się poważnie różnić w zależności od
banku? Zastanawiam się, czy wziąć sobie konto Deutsche Banku z kartą do
bankomatu, warto?

Data: 2011-04-04 12:35:52
Autor: Jarek Andrzejewski
karta/konto do Chorwacji
On Mon, 04 Apr 2011 12:26:18 +0200, glaukonWYTNIJTO@op.pl wrote:

Czy kursy przy wypłatach z bankomatu mogą się poważnie różnić w zależności od
banku?

tak
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-04-04 12:40:55
Autor: glaukonWYTNIJTO
karta/konto do Chorwacji

>Czy kursy przy wypłatach z bankomatu mogą się poważnie różnić w zależności od
>banku?

tak

czy to są dokładnie te kursy, które banki podają na swoich stronach?

Data: 2011-04-04 20:47:35
Autor: Piotr Gralak
karta/konto do Chorwacji
glaukonWYTNIJTO@op.pl napisał(a):
[...]

nie do końca.
najczęściej występujący sposób rozliczania transakcji zagranicznych (nie dotyczy Polbanku) to przeliczenie z waluty transakcji (np. kuna) na walutę rozliczeniową karty (najczęściej EUR) po kursie organizacji płatniczej (Visa, MC) - te kursy są w porządku, a następnie przeliczenie z EUR na PLN, i tu już według kursu ze strony banku, przy czym nie z dnia zakupu, a z dnia rozliczenia transakcji, czyli parę dni później. niektóre banki przy niektórych kartach (np. mbank dla Visy, a dla MC nie) dodatkowo doliczają sobie 2-3% dodatkowej prowizji przy zakupach w walucie innej niż rozliczeniowa. tak więc różnice mogą być spore między bankami - w uproszczeniu należy porównać kurs sprzedaży EUR i sprawdzić czy występuje prowizja za przewalutowanie.

PG

Data: 2011-04-05 09:26:05
Autor: yoss
karta/konto do Chorwacji

Użytkownik "Piotr Gralak" <gral74@gazeta.pl> napisał w wiadomości <

<ciach>

[...]

zgadzam się z przedmówcą.
Moje doświadczenia  z zeszłego roku (zaznaczam, że jak uposledzony na umyśle zapomniałem zabrać karty polbanku):
-mbank (delfinek visa electron): pomimo zachwalania mbanku na forach dot chorwacji ogolny rozrachunek wychodzi bardzo kiepsko
-db (kredytowa oraz electron): całkiem miłe kursy z posiadanych przezemnie kart
-alior (kredytowa): kursy gorsze niż DB ale ze względu na 1% cashback wyszło i tak nie złe

kasy z bankomatów nie brałem, bezproblemowo można wymienić złotówki w każdym banku i kantorze oraz z wielu hotelach, kursy są bankowe aczkolwiek w niektorych miejscach płaci się prowizję w wysokości 1-2% ale i tak wychodzi się na tym duuużo lepiej niż przy zakupie waluty w kantorze w polsce i odrobine lepiej niż posiadane przezemnie karty. W sumie to nie są jakieś znaczące różnice.

pozdrawiam
yossarian

Data: 2011-04-05 10:19:57
Autor: Marx
karta/konto do Chorwacji
On 04.04.2011 10:39, Wojtek wrote:
ja używałem karty z mbanku. Przewalutowują wg kursu z danego dnia. Żadnych
dodatkowych opłat nie było. Warto więc płacić kartą zamiast używać skarpet
:)
W mbanku masz wypłaty z wszystkich bankomatów za granicą za darmo - o ile
się nie mylę.

ale której - debetowej, znaczy delfinka?
Marx

karta/konto do Chorwacji