karta/konto do Chorwacji

Data: 2011-04-04 10:39:06
Autor: Wojtek
karta/konto do Chorwacji
Witam
Planuje wyjazd do Chorwacji, nie chciałbym gotówki wozić "w skarpecie".
Najwygodniej byłoby mi skorzystać z bankomatu na miejscu wypłacając od razu kuny.
Pewnie nie jestem pierwszym który do Chorwacji jedzie, więc doradźcie jakiej karty/konta użyć aby zminimalizować koszty ewentualnych przewalutowań i prowizji za wypłatę.
Marx

ja używałem karty z mbanku. Przewalutowują wg kursu z danego dnia. Żadnych dodatkowych opłat nie było. Warto więc płacić kartą zamiast używać skarpet :)
W mbanku masz wypłaty z wszystkich bankomatów za granicą za darmo - o ile się nie mylę.

pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2011-04-04 12:26:18
Autor: glaukonWYTNIJTO
karta/konto do Chorwacji

ja używałem karty z mbanku. Przewalutowują wg kursu z danego dnia. Żadnych dodatkowych opłat nie było.

Czy kursy przy wypłatach z bankomatu mogą się poważnie różnić w zależności od
banku? Zastanawiam się, czy wziąć sobie konto Deutsche Banku z kartą do
bankomatu, warto?

Data: 2011-04-04 12:35:52
Autor: Jarek Andrzejewski
karta/konto do Chorwacji
On Mon, 04 Apr 2011 12:26:18 +0200, glaukonWYTNIJTO@op.pl wrote:

Czy kursy przy wypłatach z bankomatu mogą się poważnie różnić w zależności od
banku?

tak
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-04-04 12:40:55
Autor: glaukonWYTNIJTO
karta/konto do Chorwacji

>Czy kursy przy wypłatach z bankomatu mogą się poważnie różnić w zależności od
>banku?

tak

czy to są dokładnie te kursy, które banki podają na swoich stronach?

Data: 2011-04-04 20:47:35
Autor: Piotr Gralak
karta/konto do Chorwacji
glaukonWYTNIJTO@op.pl napisał(a):
[...]

nie do końca.
najczęściej występujący sposób rozliczania transakcji zagranicznych (nie dotyczy Polbanku) to przeliczenie z waluty transakcji (np. kuna) na walutę rozliczeniową karty (najczęściej EUR) po kursie organizacji płatniczej (Visa, MC) - te kursy są w porządku, a następnie przeliczenie z EUR na PLN, i tu już według kursu ze strony banku, przy czym nie z dnia zakupu, a z dnia rozliczenia transakcji, czyli parę dni później. niektóre banki przy niektórych kartach (np. mbank dla Visy, a dla MC nie) dodatkowo doliczają sobie 2-3% dodatkowej prowizji przy zakupach w walucie innej niż rozliczeniowa. tak więc różnice mogą być spore między bankami - w uproszczeniu należy porównać kurs sprzedaży EUR i sprawdzić czy występuje prowizja za przewalutowanie.

PG

Data: 2011-04-05 09:26:05
Autor: yoss
karta/konto do Chorwacji

Użytkownik "Piotr Gralak" <gral74@gazeta.pl> napisał w wiadomości <

<ciach>

[...]

zgadzam się z przedmówcą.
Moje doświadczenia  z zeszłego roku (zaznaczam, że jak uposledzony na umyśle zapomniałem zabrać karty polbanku):
-mbank (delfinek visa electron): pomimo zachwalania mbanku na forach dot chorwacji ogolny rozrachunek wychodzi bardzo kiepsko
-db (kredytowa oraz electron): całkiem miłe kursy z posiadanych przezemnie kart
-alior (kredytowa): kursy gorsze niż DB ale ze względu na 1% cashback wyszło i tak nie złe

kasy z bankomatów nie brałem, bezproblemowo można wymienić złotówki w każdym banku i kantorze oraz z wielu hotelach, kursy są bankowe aczkolwiek w niektorych miejscach płaci się prowizję w wysokości 1-2% ale i tak wychodzi się na tym duuużo lepiej niż przy zakupie waluty w kantorze w polsce i odrobine lepiej niż posiadane przezemnie karty. W sumie to nie są jakieś znaczące różnice.

pozdrawiam
yossarian

Data: 2011-04-05 10:19:57
Autor: Marx
karta/konto do Chorwacji
On 04.04.2011 10:39, Wojtek wrote:
ja używałem karty z mbanku. Przewalutowują wg kursu z danego dnia. Żadnych
dodatkowych opłat nie było. Warto więc płacić kartą zamiast używać skarpet
:)
W mbanku masz wypłaty z wszystkich bankomatów za granicą za darmo - o ile
się nie mylę.

ale której - debetowej, znaczy delfinka?
Marx

karta/konto do Chorwacji