karta kredytowa Deutsche Bank PBC

Data: 2019-04-09 10:09:57
Autor: mm
karta kredytowa Deutsche Bank PBC
Mam pytanie do grupy odnośnie kart kredytowych wydawanych przez Deutsche Bank PBC (zanim przejął go Santander). W którym dokumencie określony był okres bezodsetkowy? Na stronie Santandera jest tylko regulamin, ale brak tam zapisu o konkretnej liczbie dni między datą zestawienia a terminem spłaty. Z tego co pamiętam, na stronie www  bank miał wprost zapisane 56 dniowym okres bezodsetkowy dla kart Mastercard Gold/Silver, czyli 26 dni od dnia zestawienia. Czy ktoś ma link do kopii takiego dokumentu (ogólne warunki umów, jakiś załącznik do regulaminu kart)?

Data: 2019-04-09 01:29:55
Autor: Dawid Rutkowski
karta kredytowa Deutsche Bank PBC
A co, santi Ci skrócił i spóźniłeś się ze spłatą?
Skrócić mogli, już z pół roku od przejęcia minęło.

Mam w domu chyba jeszcze kilka pierwszych wyciągów, to mogę sprawdzić, jak to było w 2014.
Ale max. 56-dniowy GP to nie jest 26 dni od daty zestawienia, tylko 25.
Santi ma krótszy.

Aha, możesz jeszcze poszukać w archiwum internetu.
Wydaje mi się, że było to w dokumencie "Tabele dla kart kredytowych".

Data: 2019-04-09 11:09:06
Autor: mm
karta kredytowa Deutsche Bank PBC
09-04-2019  10:29, Dawid Rutkowski:
A co, santi Ci skrócił i spóźniłeś się ze spłatą?
Skrócić mogli, już z pół roku od przejęcia minęło.
Skrócił od pierwszego wyciągu po przejęciu. Moim zdaniem nie jest to zgodne z
warunkami przejęcia. Nie było spóźnienia - ale chodzi o zasadę i przestrzeganie procedur, które bank sam ustalił przejmując klientów: "nie zmienią się zasady obsługi produktów po przejęciu".

Mam w domu chyba jeszcze kilka pierwszych wyciągów, to mogę sprawdzić, jak to było w 2014.
Ale max. 56-dniowy GP to nie jest 26 dni od daty zestawienia, tylko 25.
Santi ma krótszy.

Tak zgadza się, termin spłaty wypadał w 25 dniu po dniu generowania zestawienia (lub później jeśli to był dzień wolny, zgodnie z regulaminem kart).

Aha, możesz jeszcze poszukać w archiwum internetu.
Wydaje mi się, że było to w dokumencie "Tabele dla kart kredytowych".

No właśnie tu jest problem, bo wiele pdf zniknęło z archiwum i samych stron banku.

Data: 2019-04-09 03:06:12
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 9 kwietnia 2019 11:09:09 UTC+2 użytkownik mm napisał:
> [...]
> Skrócił od pierwszego wyciągu po przejęciu. Moim zdaniem nie jest to zgodne z warunkami przejęcia. Nie było spóźnienia - ale chodzi o zasadę i przestrzeganie procedur, które bank sam ustalił przejmując klientów: "nie zmienią się zasady obsługi produktów po przejęciu".

Słusznie, łobuzów należy tępić, również w drobiazgach.

> [...]

Tak zgadza się, termin spłaty wypadał w 25 dniu po dniu generowania zestawienia (lub później jeśli to był dzień wolny, zgodnie z regulaminem kart).

A łobuz milek robi tak, że jak spłata wypada w dzień wolny, to przesuwa na ostatni poprzedni dzień roboczy.
Mimo, że ma tylko 21 dni GP.
santi ma 23.
citi ma 26.

> Aha, możesz jeszcze poszukać w archiwum internetu.
> Wydaje mi się, że było to w dokumencie "Tabele dla kart kredytowych".
> No właśnie tu jest problem, bo wiele pdf zniknęło z archiwum i samych stron banku.

Rzeczywiście - archiwum ogólnie ma problem z pdfami, ale wydaje się, ze tego info nigdy w ogóle na stronie nie było, jedynie w tych tabelach.
Póki co mogę pomóc jedynie datami ostatnich spłat mojej KK - koniec cyklu 25 dzień miesiąca, dane z 2018, spłacałem zwykle w ostatni możliwy dzień:
17 września, 16 sierpnia, 20 lipca, 19 czerwca, 18 maja.
Hmm, szczególnie ciekawy ten 20 lipca - to był piątek, a wyciąg z 25 czerwca, poniedziałek - daje to rzeczywiście 26 dni GP, KK MC silver.

Data: 2019-04-09 04:27:23
Autor: Dawid Rutkowski
karta kredytowa Deutsche Bank PBC
Ten 20 lipca to była jakaś dziwna, groszowa spłata.
Ale 19 czerwca też nie jest zły - 25 maja 2018 był w piątek (i nie był to piątek po Bożym Ciele ;) - co, nie wliczając 25 maja, daje 25 dni - i tak właśnie pamiętam, że było.

Za to citek bije rekordy - wyciąg z 25 marca, poniedziałek, termin 23 kwietnia, wtorek (choć akurat po poniedziałku wielkanocnym, więc pewnie -1 się należy) - wychodzi 29 dni - czy właściciwie 28, ZTCP to właśnie tak jest (czyli "do 59 dni").

Data: 2019-04-10 19:50:06
Autor: J.F.
Użytkownik "mm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q8hnfj$107o$1@adenine.netfront.net...
[...]

Teraz modne karanie za brak trwalego nosnika, to mozesz negocjowac :-)

Tylko kwestia co przeoczyles
-za bardzo uwierzyles w "nie zmienia sie zasady produktow",
-po przejeciu sie nie zmienily, zmienily sie pozniej ... bo zdaje sie zmieniaja na potege,
-nie popatrzyles na wymagany termin splaty ...

o jeden dzien poszlo, czy wiecej ?

J.

Data: 2019-04-11 11:16:57
Autor: mm
karta kredytowa Deutsche Bank PBC
10-04-2019  19:50, J.F. :

[...]

Jest tak. Nie ma spóźnienia, zatem straty finansowej nie ma.
W nic nie wierzę w Santader Bank. Dzień połączenia nie był przeze mnie dniem wyczekiwanym. :)
Chodzi o zasadę. Skoro bank ode mnie wymaga przestrzegania zasad, ja także mam prawo wymagać tego od banku. Bez wypowiedzenia warunków umowy, bank nie może zmieniać warunków. Wypowiedzenia nie było - warunki należy utrzymać.

Jako follow-up. Santander twierdzi, że w regulaminie dla produktów przeniesionych z DB nie ma nic na temat okresu bezodsetkowego i nie wie jak to się dzieje, że okres bezodsetkowy jednak jest wyznaczany na wyciągu.

Data: 2019-04-11 23:23:18
Autor: J.F.
karta kredytowa Deutsche Bank PBC
Dnia Thu, 11 Apr 2019 11:16:57 +0200, mm napisał(a):
10-04-2019  19:50, J.F. :
[...]

To nie tak dziala :-)
Bank (i nie tylko) jednostronnie zmienia umowe, i informuje klienta,
ze ten:
-moze sie zgodzic i nic nie musi robic, nowa umowa bedzie obowiazywac
od podanego terminu, -moze sie nie zgodzic, wtedy musi bank poinformowac i umowa ulegnie
rozwiazaniu.

Akurat DB troche naduzywal tej zasady.

Jako follow-up. Santander twierdzi, że w regulaminie dla produktów przeniesionych z DB nie ma nic na temat okresu bezodsetkowego i nie wie jak to się dzieje, że okres bezodsetkowy jednak jest wyznaczany na wyciągu.

Ale o co chodzi - teraz podaja mniej dni ?

Bo o ile pamietam, to BZ nie podawal dni, tylko termin splaty, gdzies
tam w umowie czy regulaminie bylo to jakos zapisane - do 25-go
nastepnego miesiaca plus dni wolne ...

J.

karta kredytowa Deutsche Bank PBC