karta kredytowa mbank - kredyt ratalny pytanie.

Data: 2011-06-24 13:02:47
Autor: biuro@wetpro.pl
karta kredytowa mbank - kredyt ratalny pytanie.
Witam!
Jestem posiadaczem kredytu ratalnego w karcie kredytowej.
Kwota raty kredytu jest dopisywana do minimalnej kwoty spłaty karty.
W tej chwili sytuacja wygląda tak, że mam dostępnego limitu kilka
tysięcy - wpłata w tym miesiącu przez co zwiększył się limit, ponadto
spłacona kwota minimalna, a pobrana automatycznie rata w szczegółach
umowy kart kredytowej zwiększyła mi zadłużenie całkowite tejże karty
właśnie o kwotę tej raty.
Dlaczego nie spłaca tego kredytu z dostępnego limitu tylko powiększa
zadłużenie karty?
Limit pozostaje bez zmian, skąd system bierze kwotę do spłaty? Nie z
wolnych środków na karcie? Nic już z tego nie rozumiem.
Pozdrawiam :)

Data: 2011-06-25 07:15:15
Autor: Marzena

Użytkownik <biuro@wetpro.pl> napisał w wiadomości news:f3866f8e-6eea-4879-bc74-920008665154v10g2000yqn.googlegroups.com...
[...]
(...)

Nie bardzo wiem - co rozumiesz pod pojęciami limit i zadłużenie.
Ja mając kartę w Millennium - jako limit określam to co, mam wpisane w umowie -
czyli maksymalną kwotę zadłużenia przyznaną przez bank w umowie.
Sadlo zadłużenia + wolne środki to własnie limit.
Też kiedyś miałąm taki kredyt w karcie (kilka transakcji połączonych w jedną sumę, spłacanych  ratami co miesiąc).
W Millennium działa to tak, że cała kwota kredytu była widoczna w transakcjach autoryzowanych, ale jeszcze nie zaksięgowanych
w rachunku karty. Rata kredytu co miesiąc przechodziła z tych autoryzowanych (tam kwota zmniejszała się), a pojawiała się wśród zaksięgowanych.
W ten sposób, zakładając, że nie wykonuje się żadnych innych transakcji - kwota wolnych środków nie ulegała zmianie, za to wzrastało bieżące zadłuzenie. Po spłacie kwoty minimalnej (w skład której  wchodziła rata z odsetkami) - zmniejszało sie zadłuzenie i kwota wolna do wykorzystania.

marzatela
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2011-06-25 09:16:33
Autor: Kenny
[...]

i tak samo jest w mBanku.

--
Pozdr.
Kenny

karta kredytowa mbank - kredyt ratalny pytanie.