karta tunera dvb-t2 do VU+ / Dreambox i im podobne

Data: 2013-04-04 23:24:17
Autor: adresss
karta tunera dvb-t2 do VU+ / Dreambox i im podobne
Czesc,

mam pytanie, czy sa w sprzedazy karty tunerow do odbiornikow
satelitarnych VU+ / Dreambox i im podobnych? Pytam bo nie moge
znalezc.

Ktos sie mnie zapytal o tuner satelitarny w wymiennymi glowicami a ja
mu powiedzialem, ze chyba sa. No bo jak to jest w krajach, w ktorych
dvb-t2 jest dzialajacy - np. w takiej Rosji, UK, Szwecji

--
ThinkXtra

Data: 2013-04-05 04:47:29
Autor: bufi
adresss@poczta.pl wrote:

Czesc,

mam pytanie, czy sa w sprzedazy karty tunerow do odbiornikow
satelitarnych VU+ / Dreambox i im podobnych? Pytam bo nie moge
znalezc.

http://www.hollex.pl/odbiorniki-linux-hd/2061-osprzet-glowica-dvb-s2-do-
vu-ultimo

Ktos sie mnie zapytal o tuner satelitarny w wymiennymi glowicami a ja
mu powiedzialem, ze chyba sa. No bo jak to jest w krajach, w ktorych
dvb-t2 jest dzialajacy - np. w takiej Rosji, UK, Szwecji

dvb-t2 u nas raczej ciezko dostac.

P.

Data: 2013-04-05 10:22:05
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 04 Apr 2013 23:24:17 +0200, adresss@poczta.pl napisał(a):

mam pytanie, czy sa w sprzedazy karty tunerow do odbiornikow
satelitarnych VU+ / Dreambox i im podobnych? Pytam bo nie moge
znalezc.

Są bez problemu

Ktos sie mnie zapytal o tuner satelitarny w wymiennymi glowicami a ja
mu powiedzialem, ze chyba sa. No bo jak to jest w krajach, w ktorych
dvb-t2 jest dzialajacy - np. w takiej Rosji, UK, Szwecji

Vu nie ma karty DVB-T2, są tylko DVB-S, DVB-C i DVB-T
Za to bez problemu działa na usb, np. Pinnacle e290

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2013-04-08 11:06:20
Autor: adresss
karta tunera dvb-t2 do VU+ / Dreambox i im podobne
On Fri, 5 Apr 2013 10:22:05 +0100, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote:

[...]

troche mnie to dziwi, przeciez juz wiele krajow ma ten standard w
naziemnej.

A jak to jest w przypadku Dreambox'a i innych im podobnych z
wymiennymi glowicami?

Tak sie ostatnio zastananawiam aby kupic sobie cos do nagrywania z
naziemnej glownie - 2 glowice + 1 glowice pod satelite.  Dlaczego az 3
glowice? Chcialbym 2 jednoczesna nagrania z naziemnej, bo to priorytet
ale nie wykluczam, ze chcialbym czasami cos nagrac z satelity (FTA:
niemieckie z Astry 19,2 i angielskie z Astry 28,2.

no i wbudowany dysk (najlepiej aby nic nie dyndalo z tylu) i mozliwosc
wyciagniecia nagrania z boksa do kompa w celu archiwizacji.

Mam dylemat, czy isc w kierunku skrzynki typu tuner czy skrecic w
kierunku HTPC i tam wlozyc 2-3 tunery.....

Moze mi pomozecie podjac decyzje?

--
ThinkXtra

Data: 2013-04-08 10:37:17
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 08 Apr 2013 11:06:20 +0200, adresss@poczta.pl napisał(a):

[...]

I co, będzie ci się lepiej w spodniach układało czy jak, jak głowica DVB-T
będzie w środku, czy jak?

Data: 2013-04-08 13:42:33
Autor: bufi
Waldek Godel wrote:

> [...]

> satelity (FTA:  niemieckie z Astry 19,2 i angielskie z Astry 28,2.

I co, będzie ci się lepiej w spodniach układało czy jak, jak głowica

Z pewnoscia nie bedzie szpecilo otoczenia wystajace COS z tunera.
Poza tym jedno USB mniej zajete.

P.

Data: 2013-04-08 14:56:28
Autor: Waldek Godel
Dnia 08 Apr 2013 13:42:33 GMT, bufi napisał(a):

Z pewnoscia nie bedzie szpecilo otoczenia wystajace COS z tunera.
Poza tym jedno USB mniej zajete.

Uściślijmy: z tunera wystaje kabel zasilający, dwa kable koncentryczne do
satelity, kabel ethernet (takiego tunera grzech nie podpiąć) oraz kabel
HDMI. Twierdzisz, że zamiana trzeciego koncentryka na kabel USB z tyłu go
tak znacząco oszpeci? Po czym wnosisz drogi Watsonie?

I co takiego będziesz podpinał do tunera, skoro zmiana liczby wolnych USB z
3 do 2 będzie taką znaczącą ujmą?

Data: 2013-04-09 15:47:32
Autor: bufi
Waldek Godel wrote:

> [...]

Uściślijmy: z tunera wystaje kabel zasilający, dwa kable
koncentryczne do satelity, kabel ethernet (takiego tunera grzech nie

Ale po co? Są już karty Wi-fi. Czym mniej kabli wystaje, tym lepiej.

podpiąć) oraz kabel HDMI. Twierdzisz, że zamiana trzeciego
koncentryka na kabel USB z tyłu go tak znacząco oszpeci?

O jak z tylu jest wolne USB to male piwo. Gorzej jak jest tylko
 z przodu i musi byc jeszcze klapka otwarta.

Po czym
wnosisz drogi Watsonie?

Po schodach.

I co takiego będziesz podpinał do tunera, skoro zmiana liczby wolnych
USB z 3 do 2 będzie taką znaczącą ujmą?

To i tak luksus. Przewaznie tunery maja 2xUSB.

P.

Data: 2013-04-09 15:49:31
Autor: bufi
karta tunera dvb-t2 do VU+ / Dreambox i im podobne
A tak w ogole to masz sterowniki pod linuksa do tego tunera na USB?
Skad wiesz, ze ruszy?

P.

Data: 2013-04-10 01:01:06
Autor: Waldek Godel
Dnia 09 Apr 2013 15:49:31 GMT, bufi napisał(a):

A tak w ogole to masz sterowniki pod linuksa do tego tunera na USB?
Skad wiesz, ze ruszy?

Bo w odróżnieniu od ciebie, po pierwsze wiem o czym jest wątek.

Po drugie mam i używam.

Data: 2013-04-10 01:01:06
Autor: Waldek Godel
Dnia 09 Apr 2013 15:47:32 GMT, bufi napisał(a):

Uściślijmy: z tunera wystaje kabel zasilający, dwa kable
koncentryczne do satelity, kabel ethernet (takiego tunera grzech nie

Ale po co? Są już karty Wi-fi. Czym mniej kabli wystaje, tym lepiej.

Po to, że ethernet działa zawsze, a wifi czasami. Im więcej sąsiadów, tym bardziej losowo działa. I będzie już tylko coraz gorzej. W szczególności Wifi w postaci taniego dzyndzla USB, który ma paromilimetrowy kawałek drutu zamiast anteny, wciśnięty między metalowe sprzęty pełne różnej elektroniki pracującej z różnymi taktowaniami, mniejszymi i większymi od 2.4 GHz.

O jak z tylu jest wolne USB to male piwo. Gorzej jak jest tylko
 z przodu i musi byc jeszcze klapka otwarta.

Tunery z tematu wątku mają zazwyczaj trzy porty USB, z tym dwa z tyłu. Czyżbyś wypowiadał się w wątku, o którego temacie nie masz zielonego pojęcia? Serio?

Po czym
wnosisz drogi Watsonie?

Po schodach.

No przecież z kilometra widać, że nie po rzeczowej wiedzy i logice.

I co takiego będziesz podpinał do tunera, skoro zmiana liczby wolnych
USB z 3 do 2 będzie taką znaczącą ujmą?

To i tak luksus. Przewaznie tunery maja 2xUSB.

Które Vu+/Dreambox z wymiennymi głowicami mają 2xUSB??? Które?

Data: 2013-04-10 04:43:20
Autor: bufi
Waldek Godel wrote:

Po to, że ethernet działa zawsze, a wifi czasami.

Chyba u ciebie lol :)

wolnych >> USB z 3 do 2 będzie taką znaczącą ujmą?

Które Vu+/Dreambox z wymiennymi głowicami mają 2xUSB??? Które?

DM 800 HD szerloku.

P.

Data: 2013-04-10 05:50:42
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Waldek Godel napisał:
Po to, że ethernet działa zawsze, a wifi czasami.

Poza tym ethernetem jest szybciej...

Data: 2013-04-10 11:08:31
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 10 Apr 2013 05:50:42 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):

Po to, że ethernet działa zawsze, a wifi czasami.

Poza tym ethernetem jest szybciej...

Akurat w tym przypadku rzecz dyskusyjna, bo tunery zazwyczaj mają 100 Mbit,
w każdym razie te, o których mowa. Włożenie dongla 802.11n może
teoretycznie dać lepsze efekty. Ale tylko teoretycznie, szczególnie np.
mieszkając w bloku oraz mając kilka urządzeń w domu (laptop, telefon,
tablet, ekspres do kawy ;-)) realne transfery będą sporo niższe.

W szczególności, że w takim sprzęcie ważna jest transmisja w obydwie
strony, a 802.11n ma na uplinku tylko 150 Mbit (o czym mało kto doczytał)

Data: 2013-04-10 20:08:39
Autor: Bartłomiej Zieliński
[...]

Teoretycznie tak... należy jednak pamiętać o szczegółach protokołu, w przypadku 802.11 narzut warstwy fizycznej jest znacznie większy niż w ethernecie. Poza tym podczas przesyłu zwykle jedno urządzenie jest i tak podłączone do ethernetu (bo jeśli i tuner i komputer są na wifi to prędkość łącza dzieli się przez 2), a więc access point musi przetłumaczyć ramki ethernetu na 802.11 i odwrotnie.
Zmierzone przeze mnie prędkości przy ściąganiu FTP-em z AB IPBoxa 9900HD+ to około 4 MB/s przy połączeniu tuner-ethernet-access point-wifi-komputer i 5 MB/s gdy oba urządzenia są "na kablu". W przypadku Sky S@t Royal prędkości to odpowiedio 9 i 10 MB/s.
PS. Połączenie wifi chodziło na 300 Mb/s.

Data: 2013-04-10 20:07:18
Autor: Waldek Godel
karta tunera dvb-t2 do VU+ / Dreambox i im podobne
Dnia Wed, 10 Apr 2013 20:08:39 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):

Zmierzone przeze mnie prędkości przy ściąganiu FTP-em z AB IPBoxa PS. Połączenie wifi chodziło na 300 Mb/s.

Czyli 150 Mbps :-)

Data: 2013-04-12 13:04:33
Autor: Bartłomiej Zieliński
karta tunera dvb-t2 do VU+ / Dreambox i im podobne
Użytkownik Waldek Godel napisał:
Połączenie wifi chodziło na 300 Mb/s.
Czyli 150 Mbps :-)

Dlaczego tak uważasz?

Data: 2013-04-12 12:20:13
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 12 Apr 2013 13:04:33 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):

Użytkownik Waldek Godel napisał:
Połączenie wifi chodziło na 300 Mb/s.
Czyli 150 Mbps :-)

Dlaczego tak uważasz?

Bo tuner wysyłał a nie odbierał

Data: 2013-04-08 13:44:56
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik adresss@poczta.pl napisał:
Tak sie ostatnio zastananawiam aby kupic sobie cos do nagrywania z
naziemnej glownie - 2 glowice + 1 glowice pod satelite.

A dopuszczasz możliwość aby jedna głowica (np. naziemna) była w USB?

Data: 2013-04-10 11:13:47
Autor: adresss
karta tunera dvb-t2 do VU+ / Dreambox i im podobne
ok, jest kilka wersji rozwiazan mojego problemu, wiec moze mi
doradzicie? Wiecie co chce nagrywac, wiec moze da sie to poskladac z
gotowcow + cos na USB i nie wydac fortuny.

2 jednoczesne nagrania z dvb-t (bez kompromisow czyli 2 glowice/tunery
dvb-t) - najlepiej wymienne jakby sie dvb-t2 pojawilo
1 nagranie z dvb-s/s2
ilosc jednoczesnych nagran 2 (dvb-t, dvb-t lub dvb-t, dvb-s)
timeshift, nagrywamy i cos ew. ogladamy nagrane (timeshift, z dysku)
dostep do nagran via siec LAN (z PC) zabrac nagranie
programowanie nagran via USB lub z PC
radio internetowe
najlepiej firmware na bazie Linuxa (Enigma)

1-2 CI/CA/CR
dysk najlepiej wewnatrz (ale jak ma to isc w koszta, to pewnie wiekszy
wybor sprzetu bedzie dla dysku USB- ale czy sobie poradzi z 2
nagraniami jednoczesnie i odtwarzaniem?)

lub droga w kierunku HTPC

--
ThinkXtra

Data: 2013-04-10 16:55:57
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 10 Apr 2013 11:13:47 +0200, adresss@poczta.pl napisał(a):

2 jednoczesne nagrania z dvb-t (bez kompromisow czyli 2 glowice/tunery
dvb-t) - najlepiej wymienne jakby sie dvb-t2 pojawilo

W wersji z tunerami DVB-T to już teraz jest możliwe. Np taki Vu+ Solo2 sobie świetnie z tym radzi (nowy, silniejszy procesor)
Już na wolniejszym Vu+ Ultimo ludzie testowali konfiguracje typu  7 głowic (3x2 + 1)
Oczywiście jako ciekawostkę, bo w realnym świecie to chore, chociażby cenowo.

Data: 2013-04-11 23:37:20
Autor: adresss
karta tunera dvb-t2 do VU+ / Dreambox i im podobne
On Wed, 10 Apr 2013 16:55:57 +0100, Waldek Godel
[...]

a gdyby byl to tuner combo czyli 1 x dvb-s2 i 1x dvb-t a trzeci tuner
(czyli dvb-t/t2) dolozyc na USB, najlepiej Enigma i dysk do wlozenia
wew. lub e-SATA

lub 2 x dvb-t i trzeci dvb-s2 na USB (bardziej mi zalezy na naziemnej
niz na satelitarnej

albo od biedy tylko 2xdvb-t, enigma i dysk jw.

to co by moglby byc za tuner?

--
ThinkXtra

Data: 2013-04-11 23:04:41
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 11 Apr 2013 23:37:20 +0200, adresss@poczta.pl napisał(a):

[...]

Vu+ Ultimo. Ma wymienne głowice. Można mieć 2xDVB-T oraz jedną podwójną
DVB-S2 (czyli dwie głowice na jednej karcie). Albo też dowolną kombinację
powyższych. Są też głowice DVB-C, z modułem CI można używać do kablówki UPC

Data: 2013-04-12 08:23:46
Autor: adresss
karta tunera dvb-t2 do VU+ / Dreambox i im podobne
On Thu, 11 Apr 2013 23:04:41 +0100, Waldek Godel
[...]

ogladalem w sieci i rozmawialem z jednym gosciem, i powiedzial, ze
tuner dvb-s2 (x2) mozna wlozyc tylko do slotu C i gdy sa zajete sloty
A i B. Wiec ta dowolna kombinacja to nie jest taka dowolna, jak
piszesz.

Tylko cena (2xdvb-t1, 1xdvb-s2(x2) zostala wyliczona na 1800 zl, to
troche duzo...i to bez dysku.

Macie inne pomysly?

jakby sie skupic na skrzynkach tylko pod dvb-t2 (bez mozliwosci
wymiany) (z mozliwosci wew. dysku lub eSATA) a tuner sat dvb-s2 na
USB?

--
ThinkXtra

Data: 2013-04-12 11:13:43
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 12 Apr 2013 08:23:46 +0200, adresss@poczta.pl napisał(a):

Tylko cena (2xdvb-t1, 1xdvb-s2(x2) zostala wyliczona na 1800 zl, to
troche duzo...i to bez dysku.

A co, chciałbyś wyścigowego Unimoga w cenie 20-letniego Poloneza?
Zwłaszcza, że Vu+ i tak są śmiesznie tanie. Są lepsze od Dreamboxów i sporo
tańsze od takiego np. DM8000

Macie inne pomysly?

Vu+ Uno albo Vu+ Solo (nie Solo2) z dwoma tunerami DVB-T na USB.

jakby sie skupic na skrzynkach tylko pod dvb-t2 (bez mozliwosci
wymiany) (z mozliwosci wew. dysku lub eSATA) a tuner sat dvb-s2 na
USB?

Ta inteligencja cię przypadkiem nie boli?
Bo oczywiście sprawdziłeś ceny tunerów USB i porównałeś sobie cenę dobrego
tunera DVB-S2 i DVB-T?
I oczywiście znasz tani tuner DVB-T z Enigmą, żeby miał sterowniki do
zewnętrznych tunerów?