karta walutowa... mbank vs.Ĺźaba..

Data: 2016-08-24 05:04:55
Autor: miśuszatek
karta walutowa... mbank vs.Ĺźaba..
karta walutowa... mbank vs.żaba..
karta debetowa do konta EUR

mBank:
- 30zł za wydanie
- 0zł za bankomaty

Żaba:
- 0zł wydanie
- 2,5% bankomaty

Ktoś używał, wrażania? Opłaty roczne nie istotne, karta do likwidacji zaraz po wakacjach.

misuszatek

Data: 2016-08-24 07:31:32
Autor: Dawid Rutkowski
karta walutowa... mbank vs.Ĺźaba..
Zależy czy masz zamiar z bankomatu po 20 euro wyciągać.
Jak nie, to do kompletu - bo i tak warto mieć, żeby kupowac walutę po sensownych, a nie bankowych kursach - kantor aliora (tylko kantor, a nie alior).
Karta 0zł za wydanie (pod warunkiem zrobienia jednej transakcji - może być wypłata z bankomatu - w ciągu 6 miesięcy od wydania), jedna wypłata z bankomatu w miesiącu darmowa, pozostałe 9zł - także jeśli potrzebna byłaby druga wypłata mniejsza niż 90 euro (360 złotych) to można wypłacić żabą, jak większa, to IKA.
Poza tym żabowa to chyba visa, a kantor aliora mc - dobrze mieć komplet.
Choć z żabową to się jeszcze dobrze przypatrz, czy za wczesne ubicie czegoś nie wezmą, nie są może tak głupi, bo karty na wakacje wydawać ;P
Jak zamawiałem kartę z kantoru aliora w poniedziałek to doszła w piątek.
A zakładanie tam konta to czas jednej sesji elixir - potwierdza się przelewem, można od razu przelać więcej niż 1gr (bo powrotny przelew robią na 1gr ;) i kupować za to walutę.

UWAGA, tylko nie zapłać tą kartą w kraju, gdzie nie obowiązuje euro, alior wtedy strasznie skroi.

PS.: Żaba/krokodyl = bz wbk.

Data: 2016-08-24 17:41:49
Autor: Kamil Jońca
karta walutowa... mbank vs.żaba..
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

PS.: Żaba/krokodyl = bz wbk.

E? "krokodyl" to na pewno crédit agricole
KJ

Mediocrity finds safety in standardization.
-- Frederick Crane

Data: 2016-08-24 17:44:24
Autor: Akarm
karta walutowa... mbank vs.żaba..
PS.: Żaba/krokodyl = bz wbk.

Skąd się wzięło nazywanie karty BZ WBK żabą albo krokodylem?
Specjalnie wszedłem na tę stronę, ale nijak nie mogłem znaleźć żadnego odniesienia (w grafice?) do żaby ani krokodyla.
--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2016-08-24 09:14:24
Autor: Dawid Rutkowski
karta walutowa... mbank vs.Ĺźaba..
Zielony przecież - mimo wysiłków obecnego pierwszego wicepremiera, aby go na czerwono przemalować - "santander to rozpoznawalna marka w PL" - nie z obecnym KNF te numery, ale zapewne nowy już to puści i się "żaba" skończy, będzie rak-nieborak (jak poczta).

A krokodyl to może rzeczywiście CA, bo też zielony, ale dużo krócej w świadomości, już jego poprzednie wcielenie było ciekawsze, a przynajmniej uwage zwracające.

Data: 2016-08-24 14:16:04
Autor: Kamil Jońca
karta walutowa... mbank vs.żaba..
miśuszatek <sebastian.dzieweczynski@gmail.com> writes:

Żaba:

Co to żaba?
KJ
--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
GNU is Not Unix

Data: 2016-08-25 16:47:59
Autor: J.F.
karta walutowa... mbank vs.żaba..
Użytkownik "miśuszatek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:847eb61d-dae4-4b91-8250-3bbe0f1ad772@googlegroups.com...
karta debetowa do konta EUR
mBank:
- 30zł za wydanie
- 0zł za bankomaty

Za granica tez ? Czy tylko w sieci Euronet ?

J.

Data: 2016-08-25 08:51:14
Autor: Dawid Rutkowski
> [...]
>- 30zł za wydanie
>- 0zł za bankomaty

Za granica tez ? Czy tylko w sieci Euronet ?

0zł TYLKO za granicą, przecież to karta do konta w euro.

W krajowych bankomatach opłata 5zł, a oprócz tego jeszcze za przewalutowanie pln->euro 3% wg kursu banku - o ile nie doliczą kolejnych 3% za wypłatę w walucie innej niż "waluta karty" (choć ten przypis jest tylko przy bankomatach zagranicznych) - a jak ktoś się da nabrać na "wypłacaj euro w euronet", to jeszcze dopłaci wg kursu proponowanego przez euronet - bo te bankomaty nie "wypłacają euro", tylko sprzedają je za złotówki wg własnego kursu (marnego).

Data: 2016-08-26 13:17:55
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8bbbf563-ffb7-4554-a0cc-25f4a5672b8a@googlegroups.com...
> [...]
>- 0zł za bankomaty

Za granica tez ? Czy tylko w sieci Euronet ?

0zł TYLKO za granicą, przecież to karta do konta w euro.

No, ciekawe.
te 30 zl im pokrywaja koszty bankomatow zagranicznych, czy banki to niezli zlodzieje - koszta tak naprawde malutkie, ale w cenniku duze :-)

Data: 2016-08-26 04:39:26
Autor: Dawid Rutkowski
karta walutowa... mbank vs.Ĺźaba..
Kto ich tam wie, co im pokrywa, a co nie, choć sądzę, że na tym nie tracą.
mBąk i tak jest drogi z tymi 30zł rocznie, w różowym masz bezpłatne bankomaty za 10zł za wydanie - i może nawet tylko za wydanie, a nie rocznie.
Oczywiście karty walutowe - dla złótówkowych rżną niemiłosiernie, a przecież walutową wyrobi sobie może 1% klientów.
Właśnie sobie sprawdzałem, jak wygląda to dla moich debetówek rozpatrując ew. potrzebę wypłaty z bankomatu na wakacjach więcej niż jeden raz (bo na raz mam kartę z IKA) - mBąk 3% min. 9zł i jeszcze 5% prowizji, vw 10zł + 5% prowizji. Więc i tak najtaniej będzie 9zł za kolejną wypłatę kar?ą IKA.

Pytanie jeszcze, jakimi nomiłami ładują zagraniczne bankomaty, czy jest szansa np. na 10 euro (5 to raczej na pewno nie) ?
Ja tak mBąkowi robię - nie na maxa na złość, bo czasu szkoda, ale jak chcę mieć drobne to idę do wbk i wypłacam 40zł ;>

Data: 2016-08-26 17:11:42
Autor: szsz
W dniu 2016-08-24 o 14:04, miśuszatek pisze:
[...]

2 lata temu uzywalem z mBanku - zero problemow

w tym roku mialem t-Mobile i Smart Bank - obie dzialaly wszedzie (bankomaty i oplaty w sklepach i na stacjach benzynowych)

sz.

karta walutowa... mbank vs.Ĺźaba..