[press] kartowi zlodzieje

Data: 2009-08-31 11:48:27
Autor: Paweł
[press] kartowi zlodzieje
http://www.rp.pl/artykul/5,356280_Kartowi_zlodzieje_atakuja.html

tak sie podniecaja tymi czipami, a przeciez te karty i tak maja
latwokopiowalny pasek. widzial ktos karte z samym chipem bez paska?

Data: 2009-08-31 02:54:52
Autor: BK
kartowi zlodzieje
On Aug 31, 11:48 am, Paweł <root@[127.0.0.1]> wrote:
http://www.rp.pl/artykul/5,356280_Kartowi_zlodzieje_atakuja.html

tak sie podniecaja tymi czipami, a przeciez te karty i tak maja
latwokopiowalny pasek. widzial ktos karte z samym chipem bez paska?

Widzial.

Data: 2009-08-31 09:56:32
Autor: Olgierd
kartowi zlodzieje
Dnia Mon, 31 Aug 2009 02:54:52 -0700, BK napisał(a):

tak sie podniecaja tymi czipami, a przeciez te karty i tak maja
latwokopiowalny pasek. widzial ktos karte z samym chipem bez paska?

Widzial.

No to może powiedz kto je wydaje? -- Bo jest ich pono aż co¶ kole 18 tys. w Polsce, ale żaden znany mi bank nie reklamuje się jako "u nas niemagnetyczne karty tylko".

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-08-31 03:09:49
Autor: BK
kartowi zlodzieje
On Aug 31, 11:56 am, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

> [...]

No to może powiedz kto je wydaje? -- Bo jest ich pono aż co¶ kole 18 tys.
w Polsce, ale żaden znany mi bank nie reklamuje się jako "u nas

Lege Artis ==>http://olgierd.bblog.pl<=
To, ze "widzial"* nie oznacza, ze "wie"  kto je w Polsce wydaje :)

*widzial taka niewydana w Polsce :)

Data: 2009-08-31 12:32:32
Autor: Valdi.Pavlack
kartowi zlodzieje
"BK" news:97446d4e-d031-457f-9b2b-762b6b5b06bdq14g2000vbi.googlegroups.com

No to może powiedz kto je wydaje? -- Bo jest ich pono aż co¶ kole 18 tys.
w Polsce, ale żaden znany mi bank nie reklamuje się jako "u nas
niemagnetyczne karty tylko".

Bo w Polsce nikt nie wydaje na chwilę obecn± kart z samych CHIPem. Zawsze
jest to hybryda.

A banki, które wydaj± karty z samych chipem mamy ot choć by tutaj:
http://vpay.com/banks.html

We Włoszech i UK widziałem kilka takich cudeniek :)

Data: 2009-08-31 12:46:54
Autor: Olgierd
kartowi zlodzieje
Dnia Mon, 31 Aug 2009 12:32:32 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

[...]

Nieprawda. Wystarczy sprawdzić w zestawieniach rodzajów kart (raport w PDF na stronie NBP.pl, nie chce mi się szukać linka). Jest kilkana¶cie tysięcy kart wyposażonych wył±cznie w czipę.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-08-31 15:02:57
Autor: blad
kartowi zlodzieje
Użytkownik "Olgierd"

[...]

bank spółdzielczy w Barlinku -  karty mikroprocesorowe OSKAR PLUS
http://www.gbsbarlinek.pl/oferta/index.php?id=1&klient=1&grupa=2&produkt=01&strona=oskarplus
*** blad ***

Data: 2009-08-31 13:12:47
Autor: Olgierd
kartowi zlodzieje
Dnia Mon, 31 Aug 2009 15:02:57 +0200, blad napisał(a):

[...]

W zasadzie to nie jest karta płatnicza lecz pieni±dz elektroniczny (passus o zasileniu karty). Aczkolwiek nie pamiętam czego dokładnie dotyczyło owo zestawienie NBP.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-09-02 14:05:20
Autor: MG
kartowi zlodzieje
Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał:
[...]

dodać może warto, że też nie jest to karta EMV

--
MG

Data: 2009-08-31 18:08:19
Autor: Valdi.Pavlack
kartowi zlodzieje
"Olgierd" news:pan.2009.08.31.12.46.54rudak.org

Nieprawda. Wystarczy sprawdzić w zestawieniach rodzajów kart (raport w
PDF na stronie NBP.pl, nie chce mi się szukać linka). Jest kilkana¶cie
tysięcy kart wyposażonych wył±cznie w czipę.

Dostanie je szary człowiek z ulicy? NIE! I w tym leży problem, dlatego tak
naprawdę dla przeciętnego człowieka te karty nie s± dostępne.

Data: 2009-08-31 23:14:16
Autor: MK
kartowi zlodzieje
Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h7grq2$et8$6news.interia.pl...

Dostanie je szary człowiek z ulicy? NIE! I w tym leży problem, dlatego tak
naprawdę dla przeciętnego człowieka te karty nie s± dostępne.

Bez przesady. Sam mialem taka karte... BZ WBK Multikino. Karta miala pasek magnetyczny, ale konia z rzedem temu kto by zrobil transakcje przy jego uzyciu :).

MK

PS. Karte sam sobie spreparowalem pozostawiajac przez kilkanascie godzin na silnym magnesie :)

Data: 2009-08-31 12:30:20
Autor: Valdi.Pavlack
kartowi zlodzieje

"BK" news:77be8b72-c931-4c0b-b6f4-2c310efae1f7q35g2000vbi.googlegroups.com

tak sie podniecaja tymi czipami, a przeciez te karty i tak maja
latwokopiowalny pasek. widzial ktos karte z samym chipem bez paska?

Widzial.

Również widziałem i dodam, że czekam na to również w PL i całej Europie.

Data: 2009-08-31 12:39:40
Autor: Robert Kois
kartowi zlodzieje
Dnia Mon, 31 Aug 2009 12:30:20 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

[...]

Ehh, a ja jeszcze ani jednej chipowej karty nie mam i nie miałem. Może w
końcu zamówie sobie w mbanku kartę po paru latach nieposiadania ;). --
Kojer

Data: 2009-08-31 12:56:25
Autor: Valdi.Pavlack
kartowi zlodzieje
"Robert Kois" news:xzh0xxzfvypf.dlgkojer.kojer

Ehh, a ja jeszcze ani jednej chipowej karty nie mam i nie miałem. Może w
końcu zamówie sobie w mbanku kartę po paru latach nieposiadania ;).

CHIP ona będzie miała ale i pasek... więc to będzie taka "prawie" karta
chipowa :) I aby było ¶miesznej to Polska jest takim fajnym krajem, że w
terminalach Pekao SA (żubr) karty wyposażone w sam chip nie chodz± - no
comment.

Data: 2009-08-31 14:10:56
Autor: Miroo
kartowi zlodzieje
Date: Mon, 31 Aug 2009 12:56:25 +0200, name: Valdi.Pavlack:

[...]

A nie można paska magnetycznego po prostu zdrapać?
Jakich problemów można się spodziewać (poza zmniejszon± liczb±
obsługuj±cych punktów)? Czy np bankomat może połkn±ć?

Pozdrawiam
Miroo

Data: 2009-08-31 18:07:30
Autor: Valdi.Pavlack
kartowi zlodzieje
"Miroo" news:1tlco9pc3tfhz$.dlgmiroo.miroo.pl

A nie można paska magnetycznego po prostu zdrapać?
Jakich problemów można się spodziewać (poza zmniejszon± liczb±
obsługuj±cych punktów)? Czy np bankomat może połkn±ć?

1. Zmniejszona ilo¶ć punktów gdzie tak± kart± zapłacisz
2. Ryzyko, że bankomat łyknie Ci kartę - tutaj jednak nie ma reguły tj. może
j± ci wydać z powrotem albo zatrzymać w sobie.

Data: 2009-09-02 14:08:14
Autor: MG
kartowi zlodzieje
Użytkownik "Miroo" <miroo_dnREMOVE@CAPITALop.LETTERSpl> napisał:
A nie można paska magnetycznego po prostu zdrapać?
Jakich problemów można się spodziewać (poza zmniejszon± liczb±
obsługuj±cych punktów)? Czy np bankomat może połkn±ć?

w Polsce i kilku innych krajach nawet nie włożysz jej do bankomatu, więc nie masz się co martwić o połknięcie :)

--
MG

Data: 2009-09-02 14:34:14
Autor: Miroo
kartowi zlodzieje
Date: Wed, 2 Sep 2009 14:08:14 +0200, name: MG:

[...]

Czyli co, nie da się skorzystać w Polsce w bankomacie z karty tylko
chipowej (np zagranicznej, skoro naszych nie ma)?

Pozdrawiam
Miroo

Data: 2009-09-02 15:14:10
Autor: MG
kartowi zlodzieje

[...]

Póki co się nie da.
A próbowałe¶ włożyć kiedy¶ kartę zł± stron± albo np. dowód osobisty do bankomatu?

--
MG

Data: 2009-08-31 21:22:43
Autor: Darek
kartowi zlodzieje
chipowa :) I aby było ¶miesznej to Polska jest takim fajnym krajem, że w
terminalach Pekao SA (żubr) karty wyposażone w sam chip nie chodz± - no
comment.

Pekao nie wydaje kart z czipem to ich też nie autoryzuje :)

Darek

Data: 2009-08-31 21:50:38
Autor: Paweł
kartowi zlodzieje
Valdi.Pavlack wrote:

[...]

i dlatego uwazam, ze karta kredytowa z paskiem bez chipa i autoryzacja
na podpis jest jak na razie najbezpieczniejsza dla klienta.
kazda podejzana transakcje mozna reklamowac i zadac analizy grafologicznej.

w przypadku chipa, wystarczy, ze ktos podejzy pin na pinpadzie bez oslonki,
skradnie karte i konto wyczyszczone, a bank kryty, wszak transakcja
z niekopiowalnego chipa byla potwierdzona pinem.

jesli juz mamy uzywac kart z chipem, to niech beda autoryzowane
podpisem biometrycznym, a nie takim prymitywizem jak 4 cyfrowy pin.

Data: 2009-08-31 22:26:21
Autor: Mithos
kartowi zlodzieje
Paweł pisze:
i dlatego uwazam, ze karta kredytowa z paskiem bez chipa i autoryzacja
na podpis jest jak na razie najbezpieczniejsza dla klienta.
kazda podejzana transakcje mozna reklamowac i zadac analizy grafologicznej.

Super. A w jaki sposób chcesz reklamować transakcje przez internet, w której ktoś zasilił swoje konto PokerStars czy na jakimś kasynie ? Ewentualnie zakupił 50 kart pre-paid do SimPlus'a albo innego TakTak'a (doładowały niezarejestrowany numer, a następnie zostały wydane na gierki java albo jakieś erotyczne partyline).

Takie transakcje domyślnie obciążają posiadacza i nie wymagają ani PINu, ani paska, ani fizycznej obecności karty. A dane wymagane do zrobienia czegoś takiego zostają na większości slipów należących do sprzedawcy.

Oczywiście możesz reklamować, że to zrobił ktoś inny ale argumenty masz raczej słabe, bo musisz wykazać, że nie jesteś wielbłądem i jeśli bank reklamacji nie zna to co wtedy?

Czy wobec tego posiadanie karty hybrydowej (chip + pasek), którą po pierwsze trzeba ukraść, po drugie podpatrzeć wcześniej PIN, a po trzecie narobić X zakupów w sklepie zanim posiadacz karty się zorientuje nie wydaje się być trochę bardziej skomplikowane ?

Boisz się nie tego co potrzeba. A jeśli zaczniesz się bać tego co powinieneś to czym prędzej pozbądź się wszystkich kart, bo zagrożenie nie jest ze strony karty hybrydowej autoryzowanej PINem tylko zupełnie gdzie indziej.

--
Mithos

Data: 2009-08-31 22:45:52
Autor: Paweł
kartowi zlodzieje
Mithos wrote:

Paweł pisze:
[...]

normalnie, bank obslugujacy moja karte musi wykazac,
ze to ja przystapilem do umowy podajac uslugodawcy
numer karty i date waznosci.

np. placac KK bez podpisu/pinu na bramce autostrady,
operator zabepiecza na poczet potencjalnych reklamacji
dowod w postaci nagranie z kamer wideo na ktorych widac,
ze to ja przejezdzam przez bramke i podaje karte
(numer karty/data waznosci) obsludze przystepujac tym
samym do umowy.

w przypadku uslug internetowych operator, tez musi miec
jakis dowod, ktory potrafi przed bankiem i sadem obronic.

Data: 2009-08-31 22:49:29
Autor: Mithos
kartowi zlodzieje
Paweł pisze:
normalnie, bank obslugujacy moja karte musi wykazac,
ze to ja przystapilem do umowy podajac uslugodawcy
numer karty i date waznosci.

Twoja umowa karty stanowi zupełnie coś innego.

[...]

To nie ma nic do rzeczy. Transakcje przez internet (czy też na odległość) działają na innej zasadzie. Masz to opisane w umowie.

w przypadku uslug internetowych operator, tez musi miec
jakis dowod, ktory potrafi przed bankiem i sadem obronic.

Został podany numer karty, data jej ważności oraz super tajny numer CCV. To wystarczy, na takiej samej zasadzie na jakiej wystarcza PIN.

--
Mithos

Data: 2009-09-01 13:04:10
Autor: Krzysztof Halasa
kartowi zlodzieje
Paweł <root@127.0.0.1> writes:

i dlatego uwazam, ze karta kredytowa z paskiem bez chipa i autoryzacja
na podpis jest jak na razie najbezpieczniejsza dla klienta.

Uwazasz, zapewne. Niestety tak nie jest.

kazda podejzana transakcje mozna reklamowac i zadac analizy
grafologicznej.

Tyle ze to niekoniecznie musi cos dac. Klient moze przegrac nawet przed
s±dem, a nawet jesli w koncu wygra, to nie wiem czy bedzie zadowolony
z calosci.

Teorie o bezpieczenstwie klienta sa bardzo dobre do momentu fraudu
(z wykorzystaniem paska magnetycznego). Przy czym nie jest to jakas
specyfika Polski lub np. Europy.

(Oczywiscie fraudy bez obecnosci karty to zupelnie inna sprawa).

w przypadku chipa, wystarczy, ze ktos podejzy pin na pinpadzie bez oslonki,
skradnie karte i konto wyczyszczone, a bank kryty, wszak transakcja
z niekopiowalnego chipa byla potwierdzona pinem.

To trzeba nie pokazywac PINu i/lub nie dawac sobie krasc kart. Klient ma
tu mozliwosc obrony, w odroznieniu od sytuacji z kopiowaniem paska.
BTW: karta chipowa moze przeciez nie wymagac PINu. Tyle ze to tylko
zwieksza ryzyko.

jesli juz mamy uzywac kart z chipem, to niech beda autoryzowane
podpisem biometrycznym, a nie takim prymitywizem jak 4 cyfrowy pin.

Niestety w rzeczywistosci "podpis biometryczny" jest mniej bezpieczny
niz stale haslo. PIN to jest bardzo slabe stale haslo, wiec nie napisze
ze biometryka jest zawsze slabsza - moze byc slabsza, ale tak czy owak
jest porownywalna. Dodatkowo uzycie biometryki pogarsza pozycje klienta
wzgledem banku (brak argumentu "PIN latwo podejrzec"), a tego chciales
przeciez unikac.

Powiedzmy sobie szczerze: dla klienta bezpieczne jest to, co jest
bezpieczne dla zespolu klient + bank. Bank zawsze bedzie probowal
przerzucic odpowiedzialnosc na klienta, jesli tylko nie bedzie mogl jej
przerzucic na sprzedawce (a dziwne banki nawet nie beda probowaly robic
tego ostatniego). Podstawowym zabezpieczeniem banku (a wiec klienta)
jest takie, ktore zmniejsza mozliwosci dokonywania fraudow. Podpis na
karcie tego niestety nie robi.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-08-31 19:20:41
Autor: MarekZ
kartowi zlodzieje
"Robert Kois" <kojer@hell.pl> wrote in message news:xzh0xxzfvypf.dlgkojer.kojer...

Ehh, a ja jeszcze ani jednej chipowej karty nie mam i nie miałem. Może w
końcu zamówie sobie w mbanku kartę po paru latach nieposiadania ;).

Masz rachunek w mBanku bez debetowej? :)

Data: 2009-08-31 19:34:52
Autor: Valdi.Pavlack
kartowi zlodzieje
"MarekZ" news:h7h0kf$fbe$1srv.cyf-kr.edu.pl

Masz rachunek w mBanku bez debetowej? :)

Sk±d wiesz czy nadal nie korzysta z karty wyposażonej tylko w pasek. W końcu
karty mBanku maj± termin do spożycia dwa lata. :)

Data: 2009-08-31 21:18:31
Autor: rafal
kartowi zlodzieje
Valdi.Pavlack pisze:

Masz rachunek w mBanku bez debetowej? :)

Sk±d wiesz czy nadal nie korzysta z karty wyposażonej tylko w pasek. W końcu
karty mBanku maj± termin do spożycia dwa lata. :)

bo napisał
"Może w końcu zamówie sobie w mbanku kartę po paru latach nieposiadania"

Data: 2009-08-31 21:23:45
Autor: Valdi.Pavlack
kartowi zlodzieje
"rafal" news:h7h7m7$hq6$1inews.gazeta.pl

> [...]

bo napisał
"Może w końcu zamówie sobie w mbanku kartę po paru latach nieposiadania"

No to ja już dzisiaj stopuję ze s±czeniem winka domowej roboty bo mi szkodzi
w odbiorze przekazu innych :) Przez swojego s±siada popadnę w alkoholizm :)

Data: 2009-08-31 22:15:01
Autor: Mithos
kartowi zlodzieje
Valdi.Pavlack pisze:
Sk±d wiesz czy nadal nie korzysta z karty wyposażonej tylko w pasek. W końcu
karty mBanku maj± termin do spożycia dwa lata. :)

3 lata :)

--
Mithos

Data: 2009-08-31 22:21:42
Autor: Valdi.Pavlack
kartowi zlodzieje
"Mithos" news:h7hb0k$9ln$2news.onet.pl

3 lata :)

Zgadza się! - a wszystko przez to, że w 2009 zamawiałem duplikat a ważno¶ć
do 2011 :) Przepraszam za wprowadzenie w bł±d.

Data: 2009-08-31 22:14:40
Autor: Mithos
kartowi zlodzieje
MarekZ pisze:
Masz rachunek w mBanku bez debetowej? :)

Ja mam debetow± VE w mBanku bez chipa ważn± jeszcze rok.

--
Mithos

Data: 2009-08-31 23:29:42
Autor: MK
kartowi zlodzieje
Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h7h0kf$fbe$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Masz rachunek w mBanku bez debetowej? :)

A co w tym dziwnego? Ja tez tak mam, a do tego przenosze do mBanku wiekszosc swoich rozliczen. Karty raczej nie bede miec.

MK

Data: 2009-09-05 14:05:14
Autor: MarekZ
kartowi zlodzieje
"MK" <macka@interia.pl> wrote in message news:h7hfcb$m65$1news.wp.pl...

Masz rachunek w mBanku bez debetowej? :)

A co w tym dziwnego? Ja tez tak mam, a do tego przenosze do mBanku wiekszosc swoich rozliczen. Karty raczej nie bede miec.

Dla mnie jest to dziwne, bo jest to dobrowolne pozbawienie się funkcjonalno¶ci bankomat + wpłatomat. Nie używanie karty okej, ale jej nie posiadanie na wszelki wypadek jest dla mnie dziwne a nawet dziwaczne. :)

Data: 2009-09-05 22:42:28
Autor: Robert Kois
kartowi zlodzieje
Dnia Sat, 5 Sep 2009 14:05:14 +0200, MarekZ napisał(a):

[...]

Ja jej nie posiadam z lenistwa, trzebaby zadzwonić, zmienić numer telefonu,
zaktualizować dane. Nie chce mi się ;). --
Kojer

Data: 2009-09-06 00:15:03
Autor: MarekZ
kartowi zlodzieje
"Robert Kois" <kojer@hell.pl> wrote in message news:pvetkauxwp.dlgkojer.kojer...

Ja jej nie posiadam z lenistwa, trzebaby zadzwonić, zmienić numer telefonu,
zaktualizować dane. Nie chce mi się ;).

OK, taki argument rozumiem i przemawia on do mnie. :)

Data: 2009-09-06 00:28:16
Autor: MK
kartowi zlodzieje
Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h7tk0e$h76$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Dla mnie jest to dziwne, bo jest to dobrowolne pozbawienie się funkcjonalno¶ci bankomat + wpłatomat. Nie używanie karty okej, ale jej nie posiadanie na wszelki wypadek jest dla mnie dziwne a nawet dziwaczne. :)

Hm... gotowki to ja raczej nie dostaje, wiec wplaty gotowkowe mnie nie interesuja, a to wyplat mam bezprowizyjna karte Nordea Banku :). Karty debetowej w mBanku nie mam juz ok. 5 lat... w miedzyczasia mialem 3 KK.

MK

Data: 2009-09-06 09:54:48
Autor: Piotr D.
kartowi zlodzieje
MarekZ wrote:

Dla mnie jest to dziwne, bo jest to dobrowolne pozbawienie się funkcjonalno¶ci bankomat + wpłatomat. Nie używanie karty okej, ale jej nie posiadanie na wszelki wypadek jest dla mnie dziwne a nawet dziwaczne. :)

Ja np. używam (wła¶ciwie to używałem, bo teraz mam rachunek gdzie indziej) mBank wył±cznie to transakcji giełdowych przez eMaklera. I wła¶nie na wszeki wypadek karty nie odnawiałem, a gdy była jeszcze ważna limity były poustawiane na zupełne minimum. Poprostu funkcjonalno¶ć karty nie była mi do niczego potrzebna.

pozdrawiam

Data: 2009-09-01 13:38:51
Autor: Robert Kois
kartowi zlodzieje
Dnia Mon, 31 Aug 2009 19:20:41 +0200, MarekZ napisał(a):

Ehh, a ja jeszcze ani jednej chipowej karty nie mam i nie miałem. Może w
końcu zamówie sobie w mbanku kartę po paru latach nieposiadania ;).
Masz rachunek w mBanku bez debetowej? :)

Tak, konto (a w zasadzie konta bo ekonto i emax) założyłem daaaaawno temu,
a potem jako¶ zapomniałem zamówić nowych kart. I tak sobie rachunki wisz±,
na jednym 1 grosz na drugim 5 groszy ;)

--
Kojer

Data: 2009-08-31 22:14:54
Autor: MarcinF
[press] kartowi zlodzieje
Paweł wrote:
http://www.rp.pl/artykul/5,356280_Kartowi_zlodzieje_atakuja.html

tak sie podniecaja tymi czipami, a przeciez te karty i tak maja
latwokopiowalny pasek. widzial ktos karte z samym chipem bez paska?

pasek magnetyczny mozna zniszczyc we wlasnym zakresie :)

[press] kartowi zlodzieje