karty chipowo magnetyczne - potwierdzanie transakcji ?

Data: 2009-03-24 19:36:36
Autor: MarcinF
karty chipowo magnetyczne - potwierdzanie transakcji ?
Jak sie potwierdza transakcje przypadku kart posiadajacych i chip i pasek magnetyczny ? Czy stosuje sie tylko pin czy moze pin do chipa,
a podpis w przypadku uzycia paska magnetycznego?

Data: 2009-03-24 20:30:57
Autor: Seba
MarcinF <marfi@interia.pl> napisał(a):
Jak sie potwierdza transakcje przypadku kart posiadajacych i chip i pasek magnetyczny ? Czy stosuje sie tylko pin czy moze pin do chipa,
a podpis w przypadku uzycia paska magnetycznego?

zalezy od personalizacji chipa i serwis kodu na pasku, generalnie chip jest po to by uzywac pinu, przy pasku wtedy powinien byc rowniez konsekwentnie pin, ale jesli nie ma pinpada przy terminalu to wiekszosc bankow dopuszcza podpis

Data: 2009-03-24 22:34:32
Autor: MarcinF
Seba wrote:

przy pasku wtedy powinien byc rowniez konsekwentnie pin

czy powinien to nie takie oczywiste, bo wtedy taka karta traci troche
na bezpieczenstwie, ciekawi mnie jak to wyglada w praktyce w roznych bankach

na stronie ing znalazlem informacje ze w przypadku ich kart i terminali
obslugujacych tylko pasek magnetyczny, transakcje potwierdza sie podpisem

http://media.ingbank.pl/PressOffice/PressRelease.107193.po

Data: 2009-03-25 18:04:50
Autor: Seba
Seba wrote:

> przy pasku wtedy powinien byc rowniez konsekwentnie pin

czy powinien to nie takie oczywiste, bo wtedy taka karta traci troche
na bezpieczenstwie,

niby co traci ? w przypadku kradziezy/zgubienia przez "normalnego" klienta (tzn takiego który nie nosi pinu przyklejonego do karty na żółtej karteczce) złodziej się nią nie posłuży, skimming z lewym pinpadem w sklepie jest bardzo prosty do wykrycia, wiretapping/data breach tez nie grozi - gdyby którys merchant/akłajer przechowywał piny (co jest zabronione) lub przesyłal je w postaci niezaszyfrowanej to po pierwszej wpadce poszedłby z torbami. A gdyby wiretapping na zaszyfrowanych łaczach był wykonalny to juz dawno wpinaliby się w łącza bankomatów. --

Data: 2009-03-25 20:18:17
Autor: Krzysztof Halasa
"Seba" <bbastek13.SKASUJ@gazeta.pl> writes:

skimming z lewym pinpadem w sklepie jest bardzo prosty do wykrycia,

Ciekawe jak chcialbys to "prosto" wykryc.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-03-25 19:31:59
Autor: Seba
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> napisał(a):
"Seba" <bbastek13.SKASUJ@gazeta.pl> writes:

> skimming z lewym pinpadem w sklepie jest > bardzo prosty do wykrycia,

Ciekawe jak chcialbys to "prosto" wykryc.

jesli w takim punkcie skopiuje sie i uzyje wiecej niz 1 karte to jest to do wykrycia, pomijając juz zabezpieczenia przed ingerencją po stronie nowych terminali. --

Data: 2009-03-25 21:59:32
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Tylko jesli ktos jest glupi. Ale tacy moga miec problemy z obmysleniem
procederu.
Jesli ktos wie jak to wszystko dziala, to wie co sie da namierzyc a co
nie, i nie ma zadnych szans na wykrycie.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-03-31 22:44:32
Autor: Tristan
karty chipowo magnetyczne - potwierdzanie transakcji ?
W odpowiedzi na pismo z wtorek 24 marzec 2009 19:36 (autor MarcinF publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gqb9a8$114$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

Jak sie potwierdza transakcje przypadku kart posiadajacych i chip i
pasek magnetyczny ? Czy stosuje sie tylko pin czy moze pin do chipa,
a podpis w przypadku uzycia paska magnetycznego?

Moja z mBanku najczęściej niestety wymaga pinu. Poprzednia była paskowa i
był podpis. A teraz takim czymś mnie uraczyli. Ale raz zdarzyło mi się, że
chcieli podpis, a raz że pin i podpis równocześnie. --
Tristan

karty chipowo magnetyczne - potwierdzanie transakcji ?