kasa fiskalna a ilość transakcji

Data: 2010-12-05 22:15:48
Autor: zlotowinfo
kasa fiskalna a ilość transakcji
jak się ma zwolnienie z kasy 70% od obrotu fakturowego dla firm
a ilość transakcji nie między firmami

zalozmy 80% obrotu na fakturze, 1 duża operacja miesięcznie między firmami, i powiedzmy 40 transakcji na allegro, czy to zmusza do kasy fiskalnej?

Data: 2010-12-05 23:12:22
Autor: grafik

Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomości news:idgve0$qcl$1inews.gazeta.pl...
[...]

 kwotowo- 40tys netto rocznie na fakturach dla firm

Data: 2010-12-06 01:33:55
Autor: elephanto
W dniu 05-12-2010 23:12, grafik pisze:

  kwotowo- 40tys netto rocznie na fakturach dla firm

A do limitu nie wchodzi przypadkiem tylko sprzedaz na rzecz os. fiz. i rolnikow ryczaltowych?

--
Adam

Data: 2010-12-06 09:50:26
Autor: Dariusz Domagała
[...]

głupoty piszesz

40 tyś obrotu dla *nie firm* czyli osób fizycznych nie prowadzących działalności
gospodarczej i rolników

Darek

Data: 2010-12-06 12:14:46
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Dariusz Domagała" <biuro@no_spam.innersoft.pl> napisał w wiadomości news:4cfca3e9$0$22809$65785112news.neostrada.pl...

[...]

ale księgowy poddaje pod wątpliwość jeżeli będzie jedna faktura dla firmy duża, i masa transakcji dla *nie firm* to i tak nic nie obroni przed kasą

a wersja procentowa (70%) się nie liczy?
http://www.vat.pl/zwolnienia_i_wylaczenia_kasy_fiskalne_twoja_kasa_fiskalna_722.php

jest tam wielokrotnie, ale tego bełkotu nie trawię :/

Data: 2010-12-06 13:37:17
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 06.12.2010 09:50, Dariusz Domagała pisze:
40 tyś obrotu dla *nie firm* czyli osób fizycznych nie prowadzących
działalności
gospodarczej i rolników

Pod warunkiem, ze akurat nie sprzeda czegoś z listy rzeczy zakazanych

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-12-06 14:10:29
Autor: tomek
On 06.12.2010 13:37, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

Czy chodzi o dopalacze?

--
Tomek

Data: 2010-12-06 14:10:49
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:idildu$j3a$1news.onet.pl...
[...]

to wiem, tylko cały czas intryguje mnie ta granica 70%

Data: 2010-12-06 14:38:14
Autor: ajt
zlotowinfo pisze:
[...]

Podajesz wcześniej link do "bełkotu", to zainteresuj się przynajmniej tym, czego to 70% dotyczy (jest tam link do stosownego załącznika - nie piszesz co sprzedajesz, może się łapiesz :).
Andrzej
www.radom.ws

Data: 2010-12-06 15:01:03
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "ajt" <ajt@usunajt.com.pl> napisał w wiadomości news:4cfce73b$0$22804$65785112news.neostrada.pl...
zlotowinfo pisze:
[...]

wirtualia do gry, doladowania, hosting
zacznę wysyłkowo ciuchy markowe

Data: 2010-12-10 13:06:30
Autor: Tunia
kasa fiskalna a ilo¶æ transakcji
zalozmy 80% obrotu na fakturze, 1 du&iquest;a operacja miesi&ecirc;cznie mi&ecirc;dzy firmami, i powiedzmy 40 transakcji na allegro, czy to zmusza do kasy fiskalnej?

No to mnie zaintrygowalo. A co jezeli np. prawnik, obowiazany od Nowego Roku do ewidencjonowania przy uzyciu kasy, w ogole nie sprzedaje uslug na rzecz osob fizycznych? Czy tez musi te kase miec? Bezsens jakis totalny :-/

Data: 2010-12-10 13:58:42
Autor: zlotowinfo
[...]

jeżeli na samych fakturach jedzie to nie musi

Data: 2010-12-10 14:11:24
Autor: Maddy
W dniu 10-12-2010 13:58, zlotowinfo pisze:
[...]

jeĹźeli na samych fakturach jedzie to nie musi

Nie, jeżeli NIE sprzedaje osobom fizycznym i rolnikom indywidualnym, to nie musi. A jak sprzedaje, to i tak obowiązują go ogólne limity, do których kasy mieć nie musi.
Wystawienie faktury nie ma tu akurat nic do rzeczy.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-12-10 14:14:15
Autor: Tunia
kasa fiskalna a ilo¶æ transakcji
Nie, je&Aring;&frac14;eli NIE sprzedaje osobom fizycznym i rolnikom indywidualnym, to nie musi. A jak sprzedaje, to i tak obowiÄ&#8230;zujÄ&#8230; go og&Atilde;&sup3;lne limity, do kt&Atilde;&sup3;rych kasy mieÄ&#8225; nie musi.
Wystawienie faktury nie ma tu akurat nic do rzeczy.

Czyli 0- taki prawnik poki kontraktuje wylacznie z przedsiebiorcami - nie musi miec kasy fiskalnej. A jezeli juz zdarzy mu sie usluga dla osoby fizycznej, to i tak do momentu uzyskania z takich uslug dla osoby fizycznej kwoty 40 tys zl w roku podatkowym - nadal nie musi miec kasy?

Data: 2010-12-10 14:38:36
Autor: Maddy
W dniu 10-12-2010 14:14, Tunia pisze:
[...]

lub rolnika indywidualnego nie rozliczającego VAT na zasadach ogólnych (często się zapomina o rolnikach)

i tak do momentu uzyskania z takich uslug dla osoby fizycznej

i rolnikĂłw j.w.

kwoty 40 tys zl
w roku podatkowym - nadal nie musi miec kasy?

Właśnie tak.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813