kaseta i 艂a艅cuch

Data: 2012-08-05 16:38:31
Autor: mbut
kaseta i 艂a艅cuch
Witam serdecznie wszystkich
Tym razem mam pro艣b臋 do fachowc贸w. Chodzi mi informacj臋 czy kaseta HG50 b臋dzie dobrze wsp贸艂pracowa艂a z 艂a艅cuchem HG93 czyli XT. Musz臋 dokupi膰 艂a艅cuch tylko  jest problem jaki czy: HG93, HG73 lub CN7701.
za pomoc w rozwi膮zaniu problemu dzi臋ki.
pozdr.
Gda艅ska Ekipa Rowerowa

Data: 2012-08-05 16:49:51
Autor: Wojciech Waga
kaseta i 艂a艅cuch
On 08/05/2012 04:38 PM, mbut wrote:
[...]

Najlepiej HG53 (bo najtaniej)

mam 53, 73 i 7701 i wygl膮da na to ze tekst znaleziony na necie jest prawdziwy:

They're all the same weight, the price difference is in the finish.

7701 - has that silver finish on inner and outer plates
HG93 - has the silver finish on only the outer plates, dull grey on the inner
HG73 - dull grey finish on inner and outer plates
HG53 - dull grey outer plates, that horrid browny finish on the inner plates

pozdr.
w.

Data: 2012-08-05 17:21:33
Autor: mbut
kaseta i 艂a艅cuch
W dniu 12-08-05 16:49, Wojciech Waga pisze:
[...]

rzeczywi艣cie najtaniej, ale kto tanio p艂aci to dwa razy p艂aci. Z kaset膮 HG50  kupi艂em w艂a艣nie 艂a艅cuch HG53 i  on bardzo g艂o艣no pracuje. Nigdzie nie ociera, jest zakonserwowany a mimo to praca jest g艂o艣na i denerwuj膮ca, dlatego musz臋 dokupi膰 drugi z wy偶szej nieco p贸艂ki. Wyje偶dzam w g贸ry i dlatego musz臋 mie膰 pewnie dzia艂aj膮cy sprz臋t
pozdr.

Data: 2012-08-05 17:06:17
Autor: Titus Atomicus
kaseta i 砤馽uch
In article <jvm0h5$bf7$1@news.task.gda.pl>, mbut <mbut@wp.pl> wrote:

Witam serdecznie wszystkich
Tym razem mam pro禸 do fachowc體. Chodzi mi informacj czy kaseta HG50 b阣zie dobrze wsp蟪pracowa砤 z 砤馽uchem HG93 czyli XT. Musz dokupi 砤馽uch tylko  jest problem jaki czy: HG93, HG73 lub CN7701.
za pomoc w rozwi眤aniu problemu dzi阫i.

Ja tam fachowcem nie jestem, ale optymalnie wybralbym HG73, bo jakosciowo/klasowo najbardziej pasuje...
--
TA

Data: 2012-08-05 17:12:25
Autor: biodarek
kaseta i 艂a艅cuch
W dniu 2012-08-05 16:38, mbut pisze:
[...]

Stawiam na HG73.

--
biodarek

Data: 2012-08-05 19:37:03
Autor:
kaseta i 砤馽uch
mbut <mbut@wp.pl> napisa(a): Chodzi mi informacj czy kaseta HG50 b阣zie dobrze wsp蟪pracowa砤 z 砤馽uchem HG93 czyli XT. Kaseta HG-50 to Alivio,a do niej 砤馽uch to CN-HG50 i to jest nap阣 8x.

Natomiast 砤馽uch HG-93 to rzeczywi禼ie grupa XT i nap阣 9x i do tego
砤ncucha s rekomendowane zupe硁ie inne kasety,a 砤馽uch HG-73 to LX-te 9x.
Odpowiedz jest taka w眘kie 砤馽uchy HG-93 i HG-73 z nap阣u 9x nie b阣 pasowa na kaset HG-50-8x,przynajmniej tak nie zaleca Shimano.

 Ignac

Data: 2012-08-06 05:12:58
Autor: mbut
kaseta i 砤馽uch
W dniu 12-08-05 21:37, ignac88@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:
[...]

Zapomnia砮m napisa, 縠 ja posiadam nap阣 9x, wi阠 z tego wynika, 縠 HG-73 i HG93 b阣 pasowa硑

Data: 2012-08-06 09:56:54
Autor: Ignac
kaseta i 砤馽uch
mbut <mbut@wp.pl> napisa(a):
Zapomnia砮m napisa, 縠 ja posiadam nap阣 9x, wi阠 z tego wynika, 縠 HG-73 i HG93 b阣 pasowa硑

HG93 te tylko jest najdro縮zy z tych wszystkich,a mnie zmyli硂 to 縠
Shimano symbolem HG50 oznacza kasety w dw骳h r罂nych systemach bo w Alivio8x i w Deore 9x,jakby nie mogli u縴 innych oznacze.

A jeszcze dla uproszczenia ca砮j procedury przy wyborze wystarczy kierowa si jedynie szeroko禼i 砤馽ucha i tak dla nap阣體:
(6,7,8)x - szeroko禼 砤馽ucha - 7,1-7,3 mm
9x     -       "        "     - 6,5-6,8 mm
10x    -       "        "     - 6,0-6,2 mm
A ju najpro禼iej to zmierzy szerokosc starego 砤馽ucha i je縠li nigdzie w
nap阣zie nie ociera to kupi tak sam szeroko舵, a je縠li ocera to
warto rozwa縴 w昕sz wersaj w zakresie kt髍y poda砮m,bo cz阺to klatce
przerzutki przedniej 0,1 czy 0,2 mm robi wielk r罂nic i po co nap阣 ma by
g硂秐y.Jak kupujemy wysy砶owo mo縩a poprosi o zmierzenie szeroko禼i akurat
tego kt髍y nam cenowo i na pierwszy rzyt oka odpowiada bo hurtownie/sklepy
nie maj w zwyczaju podawa szeroko禼i,czy縝y nie mieli/nie umiej
pos硊giwa si suwmiark.Niestety wszystko trzeba samemu sprawdzi.
Mo縩a sobie doczyta reszty tu jak kto chce(strona og髄nie znana):

http://www.wrower.pl/sprzet/lancuch/lancuch.php#Rodzaje
  Ignac --

Data: 2012-08-06 13:53:57
Autor: mbut
kaseta i 砤馽uch
W dniu 12-08-06 11:56,  Ignac pisze:
mbut<mbut@wp.pl>  napisa(a):

[...]

No wi阠 wszystko jasne  bardzo serdecznie dzi阫uj. Czasami taka pomoc jest potrzebna.
pozdrawiam

Data: 2012-08-05 21:57:23
Autor: biodarek
kaseta i 砤馽uch
W dniu 2012-08-05 21:38,  Ignac pisze:
mbut <mbut@wp.pl> napisa(a):

Chodzi mi informacj czy kaseta HG50
b阣zie dobrze wsp蟪pracowa砤 z 砤馽uchem HG93 czyli XT.

Kaseta HG-50 to Alivio,a do niej 砤馽uch to CN-HG50 i to jest nap阣 8x.

Alivio to teraz 9 rz阣體 i kaseta CS-HG-30-9. Jest te kaseta CS-HG-50-7 czyli 7 rz阣owa. Domy秎nie mo縩a przyj辨, 縠 chodzi硂 o kaset 9 rz阣ow CS-HG-50-9. Je糳zi砮m na tej kasecie z 砤馽uchami HG73 ju wiele lat temu.

--
biodarek

Data: 2012-08-05 20:42:32
Autor: Ignac
kaseta i 砤馽uch
biodarek <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisa(a):
Je糳zi砮m na tej kasecie z 砤馽uchami HG73 ju wiele lat temu.
 Tak,zgadza si kaseta HG-50-9x jest te w grupie Deore i do niej znalaz砮m ten Tw骿 砤馽uch HG-73 - on jest tu -SI-6KBRB ,i jest jeszcze taki 砤馽uch
HG-53 pasuj眂y do kasety HG50 i on jest tu -SI-6LERC.
My秎 縠 dwa do wyboru wystarcz i s chyba najta駍ze.
Cytuj眂 klasyka mo縩a by powiedzie do Shimano:niez硑 burdel tu macie
(siostry).

 Ignac

Data: 2012-08-06 23:04:29
Autor: Wojtek Paszkowski
kaseta i 砤馽uch

"biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> wrote in message news:jvmje3$efo$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2012-08-05 21:38,  Ignac pisze:

Kaseta HG-50 to Alivio,a do niej 砤馽uch to CN-HG50 i to jest nap阣 8x.

Alivio to teraz 9 rz阣體 i kaseta CS-HG-30-9. Jest te kaseta CS-HG-50-7 czyli 7 rz阣owa.

jest te Alivio CS-HG-51-8 rocznik '12 czyli 8-rz阣owa (ca砶iem fajna, w miar lekka i wytrzyma砤 - jeno wersji z 34z albo 36z brak)
I na 砤馽uchu HG73 te pewnie poci眊nie, ale po co - skoro s niczego sobie Sramy 870 czy Connexy 808 ;)

(to tak troch a'propos obaw, 縠 nap阣 9sp wychodzi z u縴cia i komponenty niedost阷ne)

pozdr

Data: 2012-08-07 08:11:37
Autor: biodarek
kaseta i 砤馽uch
W dniu 2012-08-06 23:04, Wojtek Paszkowski pisze:

[...]

W jednym rowerze je縟勘 jednocze秐ie HG73 oraz SRAM PC 971. I wydaje mi si, cho nie mierz tego, 縠 cz甓ciej mam za硂縪ny 砤馽uch Shimano - mniej si wyci眊a. Ale ten SRAM-a jest 砤dniejszy. Ca硑 niklowany, wi阠 mniej wida rdz. Jest te jakby bardziej "wiotki" bocznie i wydaje mi si, 縠 przez to bardziej cichy podczas pracy. Ale to taka subiektywna ocena.

(to tak troch a'propos obaw, 縠 nap阣 9sp wychodzi z u縴cia i
komponenty niedost阷ne)

Dwa lata temu nie mia砮m w眛pliwo禼i i kupuj眂 nowy rower wybra砮m stary rocznik 2010 z nap阣em 9sp. Kolega ma identyczny rower jak m骿, ale rocznik 2011. Z nap阣em 2x10. Te dzia砤 bardzo dobrze... kiedy jest czysty 砤馽uch i kaseta. Pancerze pe硁e, wi阠 akurat zawsze czyste.
I czasami musia co tam podregulowa bary砶 przy manetce. Ja swojej regulacji nigdy nie dotyka砮m. Dopiero po wymianie zmielonej przerzutki ;(

--
biodarek

Data: 2012-08-07 10:29:14
Autor: Jan Srzednicki
kaseta i 艂a艅cuch
On 2012-08-07, biodarek wrote:
(to tak troch臋 a'propos obaw, 偶e nap臋d 9sp wychodzi z u偶ycia i
komponenty niedost臋pne)

Dwa lata temu nie mia艂em w膮tpliwo艣ci i kupuj膮c nowy rower wybra艂em stary rocznik 2010 z nap臋dem 9sp. Kolega ma identyczny rower jak m贸j, ale rocznik 2011. Z nap臋dem 2x10. Te偶 dzia艂a bardzo dobrze... kiedy jest czysty 艂a艅cuch i kaseta. Pancerze pe艂ne, wi臋c akurat zawsze czyste.
I czasami musia艂 co艣 tam podregulowa膰 bary艂k膮 przy manetce. Ja swojej regulacji nigdy nie dotyka艂em. Dopiero po wymianie zmielonej przerzutki ;(

A ja przyznam, 偶e jestem pod wra偶eniem, jak sprawnie dzia艂a nap臋d XTR
2x10. Par臋 razy utopi艂 si臋 ju偶 w b艂ocie, wpada艂a w niego jaka艣 trawa czy
chaszcze i w zasadzie jak do tej pory (jakie艣 500km mocnego obijania si臋
po g贸rach) 偶adnego problemu nie sprawia艂. Mam subiektywne wra偶enie, 偶e
stary nap臋d SRAM X9 9-rz臋dowy spisywa艂 si臋 gorzej.

Data: 2012-08-07 23:10:25
Autor: biodarek
kaseta i 艂a艅cuch
W dniu 2012-08-07 12:29, Jan Srzednicki pisze:
On 2012-08-07, biodarek wrote:
[...]

Dwa lata temu nie mia艂em w膮tpliwo艣ci. Dzisiaj mia艂bym :)

--
biodarek

Data: 2012-08-06 17:44:40
Autor: Archidamos
kaseta i 艂a艅cuch
[...]

Nie znam si臋, to si臋 odezw臋.
M贸wio, 偶e 艂a艅cuchy r贸偶nio si臋 twardo艣cio, wi臋c jak si臋 wsadzi zbyt dobry 艂a艅cuch dla s艂abszej kasety, to si臋 jo zar偶nie momentalnie.
Je艣li to prawda, co m贸wio, a m贸wio tak w sklepie, gdzie twierdzo, 偶e si臋 znajo, to chyba trza dobra膰 艂a艅cuch odpowiadaj膮cy klasie kasety.

Pozdrawiam
Archidamos

Data: 2012-08-06 18:18:55
Autor: mbut
kaseta i 艂a艅cuch
W dniu 12-08-06 17:44, Archidamos pisze:
[...]

To s膮 bajeczki dla grzecznych dzieci:)

Data: 2012-08-09 18:16:57
Autor: Archidamos
kaseta i 艂a艅cuch
W dniu 2012-08-06 18:18, mbut pisze:

[...]

Ca艂kiem mo偶liwe, wyjdzie w praniu, bo w艂a艣nie z braku laku wstawi艂em do korby XT 艣rodkow膮 z臋batk臋 Deore. Nie pasowa艂a do ko艅ca, ale pom贸g艂 pilnik.
艁a艅cuch XT, zatem za rok czy mo偶e dwa oka偶e si臋, czy rzeczony sprzedawca wiedzia艂, co m贸wi..

Pozdrawiam
Archidamos

Data: 2012-08-06 19:29:01
Autor: Ignac
kaseta i 砤馽uch
Archidamos <saddam.michnik@gazeta.pl>   To s bajeczki dla grzecznych dzieci:)

No w砤秐ie,bo jedynym miarodajnym 紃骴砮m informacji(co do czego
najbardziej pasuje lub nie w komponentach rowerowych)s techniczne
instrukcje serwisowe(tis) np.Shimano.Inn zupe硁ie spraw jest umiej阾no禼
pos硊giwania si nimi i nikt absolutnie nie powinien mie kompleks體
na tym punkcie bo nie potrafi/nie stosuje si/nie chce z nich korzysta/i nie
wiem jeszcze co nie tylko wi阫szo禼 hurtowni ale i montownie rower體.
Ja staram si propagowa to co w nich jest zawarte podaj眂 cz阺to numery owych tis體.
Ode秎ij tych ze sklepu,縠by prze秎edzili ten w眛ek lub inne te mo縠 jaka furtka im si otworzy i powiedz no tak to jest przecie banalnie proste,a
je縠li nie to m體i si sorry,bo wszystko zale縴 od powiedzmy indywidualnych
mo縧iwo禼i percepcyjnych.
Trzeba przyzna,縠 samo Shimano nie u砤twia zadania korzystania z nich(tis體)
bo powinny by opracowane w formie elektronicznej,oni zatrzymali si w epoce kamienia 硊panego i nie wiedz chyba 縠 wszyscy? maj ju komputery,no a
jako 縴 trzeba,no to sobie pomagamy jak kto mo縠.
  Ignac
 --

kaseta i 艂a艅cuch