kasety, lancuchy, twardosci

Data: 2011-06-23 00:22:03
Autor: Titus Atomicus
kasety, lancuchy, twardosci
Witam,
O co w tym wszytskim chodzi?
A dokladniej, czy jest jakas zaleznosc miedzy twardoscia a grupa osprzetu?
Bo widze ze na allegro sa kasety/lancuchy HG30 sprzedawane raz jako Acera albo Alivio, podobnie zreszta HG40.
HG50 z kolei jako Alivio albo nawet Deore.
A HG70 to juz Deore LX.
Czy to widzimisie sprzedawcow, czy rzeczywiscie w zakresie tcyh grup osprzetu wystepuja kasety/lancuchy o roznych twardosciach?

I przy okazji - czy ma sens taki zestaw:
http://allegro.pl/zestaw-shimano-lx-kaseta-cs-hg70-cn-hg50-11-30-8rz-i166
7788857.html
Znaczy kaseta HG70 z lancuchem HG50?
TA

Data: 2011-06-23 07:38:32
Autor: Rowerex
kasety, lancuchy, twardosci
On 22 Cze, 23:22, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
[...]

Shimano namieszało w swoich grupach i wielu komponentów nie
klasyfikuje"wprost" - mam na myśli pdf'y lub opakowania, a nie zapisy
na stronie www.

Np kaseta HG61 - do jakiej grupy to zaliczyć? Deore? LX? Niewiadomoco?
Na dokumentach Shimano nie ma nazwy grupy. Wszystkie luźne zębatki
kasety HG61  pochodzą wprost (materiał, wykończenie, wszystko inne) z
kasety HG80 (SLX), jedyne w czym HG80 jest "lepsza", to waga
zniwelowana przez aluminiowego pająka. HG80 kosztuje ok 150zł, HG61 ok
100zł - dokładanie 50zł do HG80 wydaje się bezsensowne.

Pomiędzy HG61 i HG80 teoretycznie jest HG70, ale patrząc na
wykończenie zębatek, to HG70 jest zupełnie "inną" kasetą niż 61 i
80... HG61 raz jest oferowana raz jako "zwykłe" Deore, a raz jako
Deore LX...

Hg50 w wersji 8-rz. to Alivio, w wersji 9-rz. to Deore

Czy to widzimisie sprzedawcow, czy rzeczywiscie w zakresie tcyh grup
osprzetu wystepuja kasety/lancuchy o roznych twardosciach?

W zakresie tych grup występują _różnice_w_wyglądzie_ kaset i łańcuchów
z _bliżej_nieznanymi_ różnicami w materiałach z jakich je wykonano.
Czasem podaje się sposób wykończenia powierzchni (nikiel, chrom, itp)
i nic poza tym nie wiadomo.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-06-23 17:11:12
Autor: PeJot
kasety, lancuchy, twardosci
W dniu 2011-06-23 00:22, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Dawno temu, z czystej ciekawości sprawdziłem twardości pojedynczych koronek pochodzących z kaset Shimano, teoretycznie przypisywanych do różnych grup. Wyników nie mam pod ręką, ale pamiętam, że różnice twardości były żadne. Koronki różniły się wykończeniem ( oksyda, nikiel, chrom ). Można by się upierać, że chrom będzie nieco bardziej odporny na ścieranie. Podejrzewam jednak coś zupełnie innego. U Shimano, w poszczególnych grupach osprzętu, mimo pozornie niewidocznych różnic co do budowy są spore różnice co do jakości wykonania i spasowania poszczególnych detali. I pewnie dotyczy to także kaset i łańcuchów. Zestawienie: niski łańcuch i wysoka kaseta ( i odwrotnie ) w praktyce ma odczuwalnie niższą trwałość niż wysoki łańcuch i wysoka kaseta.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-06-23 17:18:51
Autor: Ignacy
kasety, lancuchy, twardosci
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
I przy okazji - czy ma sens taki zestaw:
Znaczy kaseta HG70 z lancuchem HG50?

  Tak...tu masz ogólnie znaną tabelę dopasowań:
 http://www.wrower.pl/sprzet/lancuch/lancuch.php#ShimanoDopasowanie
 Ignac

Data: 2011-06-23 08:35:11
Autor: Titus Atomicus
kasety, lancuchy, twardosci
In article <itvshr$nj4$1@inews.gazeta.pl>,
 " Ignacy" <ignac88@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):  > I przy okazji - czy ma sens taki zestaw:
> Znaczy kaseta HG70 z lancuchem HG50?

  Tak...tu masz ogólnie znaną tabelę dopasowań:
 http://www.wrower.pl/sprzet/lancuch/lancuch.php#ShimanoDopasowanie

E, to znam rzecz jasna.
Ale jakos to malo przydatne i czytelne.

TA

Data: 2011-06-23 09:10:58
Autor: Titus Atomicus
kasety, lancuchy, twardosci
In article <Titus_Atomicus-132F86.08351023062011@newsfeed.onet.pl>,

In article <itvshr$nj4$1@inews.gazeta.pl>,

http://www.wrower.pl/sprzet/lancuch/lancuch.php#ShimanoDopasowanie

E, to znam rzecz jasna.
Ale jakos to malo przydatne i czytelne.

Nie dosc, ze chyba niekompletne, to malo przydatne, jesli kupuje sie na allgro (bo sprzedajacy nawet czaesto nie wie z ktorego rocznika sprzedaje).

TA

Data: 2011-06-23 19:07:47
Autor: Ignacy
kasety, lancuchy, twardosci
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
> [...]

   Oj Titus...w kolumnie "system łańcuch" znajdujesz łańcuch CN-HG50 a
   w wierszu pierwszym od góry HG kaseta zębatek CS-HG70-8I i na przecięciu
   wspomnianej kolumny i wiersza masz mały krzyżyk...czyli pasują do siebie.
   Gdyby na przecięciu był ten mały minusik to nie pasują.
   Gdzie tu widzisz małą przydatnośc lub czytelność.

   Ignac

Data: 2011-06-23 10:52:11
Autor: Titus Atomicus
kasety, lancuchy, twardosci
In article <iu02u3$f24$1@inews.gazeta.pl>,
 " Ignacy" <ignac88@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a): > In article <itvshr$nj4$1@inews.gazeta.pl>,
> [...]
   Gdyby na przecięciu był ten mały minusik to nie pasują.
   Gdzie tu widzisz małą przydatnośc lub czytelność.

Ale z tego wynika, ze pasuje wszystko do wszytskiego (poza jakimis nieprodukowanymi juz chyba IG) pod warunkiem, ze 'rzedowosc' sie zgadza.
Tyle to ja wiem bez tabelki.

Ja kiedys poswiecilem temu opracowaniu sporo czasu i po lekturze madrzejszy nie bylem.

W innej znowu tabelce o kasetach (dzalu kasety nie ma w glownym menu, mozna tam trafic poprzez jeden z podlinkow) mozna wyczytac, ze grupie kaset 8rzedowych nie ma kaset z zebatkami powyzej 30 zebow. Za wyjatkiem XTR.
Tylko, ze ja przeciez wiem, ze sa takie kasety i w okolicach Alivio...
Wiec sie cos nie zgadza...
TA

Data: 2011-06-24 09:08:24
Autor: Ignacy
kasety, lancuchy, twardosci
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a): > Tyle to ja wiem bez tabelki.

 Ale tego samego dnia trochę wcześniej to chyba nie bardzo.
  Ja kieruję się też szerokością łańcucha bo do :
 6,7,8 przełożeń pasują szerokości 7,1 do 7,8 mm czyli 3/32"
 a 9 i 10  przełożeń pasują 6,6 do 6,8 mm czyli 11/128"
 ...suwmiarką mierzę szerokośc i już wiem do jakiego
 napędu to łańcuch(chodzi o liczbę przełożeń) ten sposób
 jest najskuteczniejszy w ogólnym bałaganie oznaczeń.
 Oczywiście wiem że wiesz o tym ale podaję to dla tych co
 czują sie zagubieni...zresztą wszystko znajduje się na wrower.pl
  Ignac

Data: 2011-06-24 11:25:34
Autor: Titus Atomicus
kasety, lancuchy, twardosci
In article <iu1k68$pl3$1@inews.gazeta.pl>,
 " Ignacy" <ignac88@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):  > Tyle to ja wiem bez tabelki.

 Ale tego samego dnia trochę wcześniej to chyba nie bardzo.

Owszem.
Zreszta to opracowanie na wrowerze znam od dawna.

zresztą wszystko znajduje się na wrower.pl

No wlasnie, nie wszytsko.

TA

Data: 2011-06-26 14:53:07
Autor: Titus Atomicus
kasety, lancuchy, twardosci
[...]

Fakt, umknelo mi jeden ustep:

"Do roznych grup osprzetu sa dostosowane rozne lancuchy. Niestety nie jest to dopasowanie w stosunku 1:1 tzn. ze jednej grupie odpowiada dokladnie jeden lancuch. Typow lancuchów jest mniej niz grup, czyli ten sam jest odpowiedni dla np. trzech grup (np lancuch Shimano CN-HG50 producent zaleca do grup Alivio i Acera)."

 czują sie zagubieni...zresztą wszystko znajduje się na wrower.pl

No wlasnie nie wszystko.
Np. nie ma nic na temat kaset HG-70 (i wyzszych) 8rzedowych.
No i wciaz nie wiem skad na rynku biora sie zebatki 11-30 i 11-32 klasy okolo-Alivio.

TA

Data: 2011-06-27 08:31:02
Autor: Ignacy
kasety, lancuchy, twardosci
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
No wlasnie nie wszystko.
Np. nie ma nic na temat kaset HG-70 (i wyzszych) 8rzedowych.
  ...tu masz o kasetach powyżej HG-70-systemy 9 i 10 rzędowe:
  http://www.shimano-polska.com/

No i wciaz nie wiem skad na rynku biora sie zebatki 11-30 i 11-32 klasy okolo-Alivio.
  ...są nawet 11-28 i 11-34 bo tak producent zdecydował...na powyższej   stronie    Chcę poinformowac tylko tych co są bardzo zagubieni.
    Ignac

Data: 2011-06-27 14:37:57
Autor: Titus Atomicus
kasety, lancuchy, twardosci
In article <iu9f46$h18$1@inews.gazeta.pl>,
 " Ignacy" <ignac88@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a): > No wlasnie nie wszystko.
> [...]

  ...są nawet 11-28 i 11-34 bo tak producent zdecydował...na powyższej   stronie    Chcę poinformowac tylko tych co są bardzo zagubieni.

Mhm. Ale my mowilismy o stronie www.wrower.pl. Ktora zreszta bardzo lubie, tylko uzwazam, ze wymaga poprawienia i aktualizacji.

A co polecanej teraz przez ciebie strony shimano to wlasnie takie strony sprawiaja ze czuje sie zagubiony.
Byc moze jest tam odpowiedz na moje pytania, ale nie sposob do niej dotrzec.

Za to wlasnie dotarlem do info (na tej stronie), czym najlepiej czyscic lanuchy rowerowe.
- plynem na bazie cytrysow.
Moze komus sie to przyda...

TA

Data: 2011-06-27 14:14:39
Autor: Rowerex
kasety, lancuchy, twardosci
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
A co polecanej teraz przez ciebie strony shimano to wlasnie takie strony sprawiaja ze czuje sie zagubiony.

Naczelna zasada marketingu brzmi: "dobry klient, to zagubiony klient".

Znaczy, że da się mu wcisnąć każdy kit ;)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-06-27 16:28:32
Autor: Titus Atomicus
kasety, lancuchy, twardosci
In article <iua38f$jar$1@inews.gazeta.pl>,
 "Rowerex" <rowerex@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a): > A co polecanej teraz przez ciebie strony shimano to wlasnie takie strony > sprawiaja ze czuje sie zagubiony.

Naczelna zasada marketingu brzmi: "dobry klient, to zagubiony klient".

Znaczy, że da się mu wcisnąć każdy kit ;)

Cos w tym jest.
Na grupie pl.rec.foto.cyfrowa wlasnie zale sie na strone statywo Benro (www.benro-statywy.pl).

TA

Data: 2011-06-27 18:48:48
Autor: Ignacy
kasety, lancuchy, twardosci
Rowerex <rowerex@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
[...]

  ...dokładnie...bo w takim bałaganie kupuje się cos innego niż miało
  się jeszcze 2 czy 3 lata temu to coś nie pasuje więc kupuje się znowu    inne a z tamtym się bujam i tak w kółko.
  Ponieważ nie ma jednego czytelnego systemu jakości i kompatybilności więc   kupuję komponenty możliwie tanie,staram się wyciagać z nich maksymalne
  przebiegi i mam ich w nosie...ponieważ wiem jakie części
  mam np.w napędzie to wykorzystuje konkurencyjnośc na rynku i
  kupuję części wyłącznie w promocji...kupiłem sobie np.hg30 8I po 28 pln.
  Klasycznym przykładem bałaganu są te nieszczęsne spinki do łańcuchów o   o których kiedyś była mowa...i żelazna zasada jak cos kupuje to sobie
  zastrzegam zwrot gdyby nie pasowało.

  Ignac

Data: 2011-07-08 11:16:21
Autor: Coaster
kasety, lancuchy, twardosci
On 6/27/11 4:14 PM, Rowerex wrote:
[...]

Produkuje jeszcze? Potrzebuje troche szarego ;-P

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

kasety, lancuchy, twardosci