kask :)

Data: 2009-08-11 20:15:22
Autor: mariuszmo
kask :)
pytanie o kask, ponieważ nigdy takowego nie miałem, zawsze jeździłem tylko dla siebie po górkach bez kasku ale ostatnio w mojej okolicy był maraton i własciwie tylko to, że dowiedziałem się zbyt późno i nie zdążyłem nic zorganizować to brak kasku powstrzymał mnie przed startem więc chyba chciałbym coś kupić aby nie przegapić następnego startu.

zaznaczam, ze choć na dobrych rowerach w górkach jeżdze już parę dobrych lat w temacie kasków nie wiem kompletnie nic, chce kupić coś max taniego ale nie przeszkadzajacego w jeździe wyscigowej.

Moje dwa typy które są tez dostępne w sklepach stacjonarnych w mojej okolicy więc nie bedę kupował w ciemno na allegro bez przymiarki:

http://www.allegro.pl/item704569211_kask_meski_vapor_trek_54_62_cm_czerwony.html

http://www.allegro.pl/item710438884_nowy_kask_limar_747_zolty_od_bikeserwis_tanio.html

Limar to raczej sprawdzona marka i mozna chyba brać jako pierwszy w ciemno ale zastanawia mnie czy zauważę różnicę w stosunku do ponad 2x tańszego TREKA. Prawdę mówiąc kask to temat, na którym wolałbym zaoszczędzić, zawsze to zostanie stówa np na w miarę dobrą oponę lub łańcuch :)

Data: 2009-08-11 20:23:53
Autor: Rem
kask :)
Remek wymodził:

[...]

Lajlepsze kaski są oczywiście w Lidlu :)
Mam taki i jestem zadowolony - 49,9zł

Ale jak w Lidlu nie ma to bierz Treka.
Mierzyłem i oglądałem taki podobny i był OK.
Tylko że kask trzeba mierzyć bo może się okazać że Trek nie będzie
dobrze leżał na twojej głowie.

Data: 2009-08-11 20:31:51
Autor: mariuszmo
kask :)

[...]

właśnie pisałem, obydwa mam w stacjonarnych po przymiarce wydają się ok jednak systemy mocowania i wentylacji można przetestować dopiero w boju a to = kupić i jechać poszaleć w teren.
Gdyby tańszy okazał się znacznie gorszy w używaniu moge dać więcej, gdyby okazał sie minimalnie gorszy wole dać mniej. Nie mam tendencji do oszczędzania na rowerze a wręcz przeciwnie ale znam siebie i prawdopodobnie kask bedzie używany sporadycznie w stosunku do ilości jazd.

Data: 2009-08-11 20:43:20
Autor: Rem
kask :)
Remek wymodził:

[...]
Jeśli chodzi o wentylację to raczej nie poczujesz różnicy między tymi
kaskami.
A mocowanie można ocenić "na sucho".
Kask musi leżeć na głowie jakby cały, nie moze się kiwać, najlepiej gdy
w miarę dobrze sie trzymał łepetyny bez paska pod brodą.
Jak czujesz że gdzieś punktowo uciska - dyskwalifikacja, te objawy będą
się nasilać z czasem i przejechanymi kilometrami.
Wiadomo że lepszy lżejszy niż cięższy itd.

A jeśli chodzi o lans to chyba Limar jest wyżej od Treka ale tak
naprawdę lanserskie kaski robi Giro :)

Data: 2009-08-12 12:39:47
Autor: pw
kask :)
On 11 Sie, 20:43, Rem <rem...@vp.pl> wrote:

A jeśli chodzi o lans to chyba Limar jest wyżej od Treka ale tak
naprawdę lanserskie kaski robi Giro :)

Dokladnie jak piszesz :)

Pozdro,
pw

Data: 2009-08-12 21:53:01
Autor: Kacper Perschke
kask :)
Dnia 12.08.2009 pw <przemekwu@gmail.com> napisał:
A jeśli chodzi o lans to chyba Limar jest wyżej od Treka ale tak
naprawdę lanserskie kaski robi Giro :)

Dokladnie jak piszesz :)

NopaczBojamyslałżeMet

KAcper

Data: 2009-08-11 20:59:48
Autor: AL
kask :)
mariuszmo pisze:

[...]

ja - zakladajac podobne uzytkowanie - przelamalem sie i kupilem w Lidlu - ostatnia promocja po 50pln

to sa dokladnie kaski Cratoni C-Daily (co zreszta na opakowaniu pisze) - rowniez wszystkie testy i opinie w magazynach - jakie wypisane sa na pudelku - dokladnie zgadzaja sie z kaskiem cratoni.

http://www.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=3831
ma siateczke na owady
wagowo tez sie zgadza

cena w sklepach na zachodzie Europy - spotkalem nawet po 70euro

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-08-11 20:26:46
Autor: amrac
kask :)
A wg mnie powinieneś zmierzyć bo... niektóre kaski są np płytkie np te z Lidla:) Głębokie są np Mety. Jeśli to twój pierwszy kask to nie warto dawać więcej niż 100 zł. Pojeździsz to i tak zapragniesz droższy:P

Data: 2009-08-11 20:39:28
Autor: Solar
kask :)
mariuszmo pisze:

[...]

Nie widać, jaką regulację z tyłu ma Trek. A ona się przydaje - kółeczko jest wygodne gdy zakładasz kask na czapeczkę lub chustę. Oba nie mają siateczki z przodu do ochrony przed robalami - warto kupić w Praktikerze, dociąć i wkleić. Gąbeczki w Treku łatwo się wyjmuje do prania?

Kask przydaje się np. w lesie na singletrackach - nie trzeba tak bardzo uchylać się przed gałęziami. :)

"...człowiek jest bezwolnym elementem w trybach organizacji. Ma szerzyć słowo Boże w jedynie słusznej interpretacji zalecanej przez autorytet instytucji."
                                   św. Escriva de Balaguer y Albas

Data: 2009-08-12 08:16:09
Autor: kml
kask :)

Użytkownik "Solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał w wiadomości news:h5sdsl$nc1$1news.onet.pl...
mariuszmo pisze:

Kask przydaje się np. w lesie na singletrackach - nie trzeba tak bardzo
uchylać się przed gałęziami. :)
-- --

BTW: wczoraj w Kampinosie prawie uchyliłem się przed gałęzią, ktora się okazała kawałkiem połamanego drzewka. Efektem było takie pierdol...cie, że wraz z rowerem wpadłem w rezonans. Bez kasku rozwaliłbym sobie głowę i to konkretnie. Viper ma pręt aluminiowy na środku i został mi piękny szlif po gałęzi.

Kask się przydaje :)

kml
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-08-12 13:48:12
Autor: Coaster
kask :)

mariuszmo pisze:

[...]

Szczegolnie jak ktos nie potrafi rozroznic galezi od drzewa :-P

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-08-12 16:09:38
Autor: kml
kask :)

Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:h5uabj$7jn$1news.supermedia.pl...

Szczegolnie jak ktos nie potrafi rozroznic galezi od drzewa :-P

Raczej jak źle oceni odległość :) To było złamane cienkie drzewo, ktore wyglądało jak taka większa gałąź :P

Data: 2009-08-11 21:16:45
Autor: PeJot
kask :)
mariuszmo pisze:
[...]

Dokładnie z tego samego powodu zakupiłem najtańszego Authora, naturalnie po dopasowaniu do głowy.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-08-13 07:04:47
Autor: wkondrat
kask :)
mariuszmo <kosmos@nie.spamowi.pl> napisał(a):
[...]

Wprawdzie odradzam zakup na Allegro bez przymierzania, niemniej mogę podzielić
się wrażeniami z użytkowania Treka Vapor 3:
Trzyma się głowy jak przyśrubowany nawet bez zapiętego paska. Myślę, że wynika
 to z dość znacznej jego głębokości. Regulacja kółkiem z tyłu, które w 2/3
schowane jest w jakiejś obudowie, a kręcić możemy tylko jego częścią wystającą
od dołu. Wbrew pozorom dość wygodne. Kask nie ma siatki przeciw robalom.
W środku wyścielony wygodnymi gąbkami, które właśnie zaczęły mi się
rozwarstwiać i których za cholerę nie mogę w żadnym sklepie namierzyć. Może
ktoś ma jakiś namiar?
BTW: Wczoraj znalazłem taką prezentację:
http://video.yahoo.com/watch/1140899/5255740
Kask ogólnie wygodny, lekki i wytrzymały na zużycie. Tylko te gąbki...

wkondrat

--

kask :)